abonnement Unibet Coolblue
pi_180608576
Partijcoryfee Van Aartsen wil andere koers: 'VVD moet moslims juist beschermen'

De landelijk VVD kiest wat partijprominent Jozias Aartsen betreft een te negatieve koers als het gaat om Nederlandse moslims. De partij moet (strenggelovige) moslims juist beschermen, zegt hij in een interview met het AD.



,,Als je alleen maar het verhaal houdt wat de VVD tot dusver doet, zo van ‘het is een gevaar’, dan leidt dat tot afstand’’, zegt Van Aartsen. Als waarnemend burgemeester van Amsterdam herhaalde Van Aartsen eind februari zijn oproep dat je strenggelovige moslims (salafisten) de hand moet reiken. VVD-fractieleider Klaas Dijkhoff reageerde toen met de opmerking dat hen dan meteen duidelijk gemaakt moet worden dat ‘integratie beter is dan je van ons af te keren’. Eerder pleitte de VVD-fractie voor een verbod op salafistische organisaties.

Van Aartsen vreest voor verdeeldheid in de samenleving door de opstelling van de politiek, en vindt dat zijn partij moslims ook moet beschermen: ,,Als het gaat om geweld en terreur moet je de harde aanpak kiezen, dat hebben we in Den Haag ook gedaan met de ronselaars.’’ Maar: ,,Er is een grote groep moslims die zich keurig gedraagt. Daar zitten ook orthodoxe aanhangers bij. Als je continu zegt: ‘jullie deugen niet’, werkt dat ontwrichtend. De groep moslims vormt voor een belangrijk deel de nieuwe middengroep van Nederland. Als je dan alleen maar het verhaal houdt wat de VVD tot dusver doet, leidt dat tot afstand.’’

De paus geloven
De VVD moet op dit punt een voorbeeld nemen aan Thorbecke, de negentiende-eeuwse liberale grondlegger van de parlementaire democratie, vindt de voormalig minister. ,,Katholieken hadden een totaal achtergestelde positie toen. Ze zouden te veel in Rome en de Paus geloven. Thorbecke trok zich daar geen moer van aan, beschermde hun rechten, en heeft veel gedaan voor de emancipatie van katholieken. Laat de fractie, ja ook Mark Rutte, daar eens over nadenken.’’

Van Aartsen (70) nam vorige week afscheid als interim-burgemeester van Amsterdam. ,,Het was geen makkie. De stad voelde zich verweesd achtergelaten.’’
https://www.ad.nl/politie(...)beschermen~a1b3e01d/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  vrijdag 20 juli 2018 @ 15:12:40 #2
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_180608627
Knettergek deze man.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_180608665
:')
Ik zwaai naar dieren.
  vrijdag 20 juli 2018 @ 15:19:52 #4
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_180608820
De VVD weet dat ze flink wat zetels gaan verliezen als ze zich opeens warm tegenover streng gelovige moslims gaan opstellen. Gaan ze niet doen.

Je kunt zeggen van de VVD wat je wil. Ik vind het een vreselijke partij die weinig goeds voor het land gedaan heeft, maar ze weten het politieke spel wel altijd erg goed te spelen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  vrijdag 20 juli 2018 @ 15:22:06 #5
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_180608864
Behandel mensen zoals iedereen. Gelijk, zonder voorkeuren of uitzonderingsposities.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_180608895
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 15:19 schreef Harvest89 het volgende:
De VVD weet dat ze flink wat zetels gaan verliezen als ze zich opeens warm tegenover streng gelovige moslims gaan opstellen. Gaan ze niet doen.

Je kunt zeggen van de VVD wat je wil. Ik vind het een vreselijke partij die weinig goeds voor het land gedaan heeft, maar ze weten het politieke spel wel altijd erg goed te spelen.
Ze weten dat hun beste kans om meer stemmen te werven het harde geluid van Blok is. Op rechts valt veel meer te winnen dan het midden, waar steeds minder mensen op stemmen, of links wat te ver van de VVD staat en waar veel te veel andere partijen al actief zijn.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_180608942
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 15:19 schreef Harvest89 het volgende:
De VVD weet dat ze flink wat zetels gaan verliezen als ze zich opeens warm tegenover streng gelovige moslims gaan opstellen. Gaan ze niet doen.

Je kunt zeggen van de VVD wat je wil. Ik vind het een vreselijke partij die weinig goeds voor het land gedaan heeft, maar ze weten het politieke spel wel altijd erg goed te spelen.
En dat maakt de VVD bij uitstek geschikt om een land te regeren?
pi_180608988
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 15:22 schreef thedeedster het volgende:
Behandel mensen zoals iedereen. Gelijk, zonder voorkeuren of uitzonderingsposities.
Tja. Dan krijg je het communisme.
Zwangere vrouwen die bij de hoogovens moeten gaan werken?
pi_180609086
VVD moet niemand beschermen. Zelfs niet de rijke bovenlaag.
Als je de politiek in gaat, denk je aan het landsbelang.
En niet aan het belang van een of enkele doelgroepen.
pi_180609184
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 15:30 schreef Hiddendoe het volgende:
VVD moet niemand beschermen. Zelfs niet de rijke bovenlaag.
Als je de politiek in gaat, denk je aan het landsbelang.
En niet aan het belang van een of enkele doelgroepen.
Van Aartsen gaf al alle ruimte aan radicale moslims in Den Haag.
Het gevolg was dat we massaal kinderen van soms pas 6 jaar oud met ISIS-vlaggen door de straten van Den Haag zagen marcheren en er openlijk op straat werd gerekruteerd voor de oorlog in Syrie.

Terwijl het duidelijk was dat hij helemaal niet veel op had met het recht op demonstraties omdat hij demonstraties tegen ISIS juist verbood.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_180609233
Dankzij de VVD zitten we met het hele kutzooitje.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  vrijdag 20 juli 2018 @ 15:40:05 #12
117098 Hathor
Effe niet
pi_180609263
Waartegen zouden ze dan beschermd moeten worden? Behalve een roeptoeterende Wilders is er niemand bezig met moslims, dus waar ligt de dreiging precies?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  Moderator vrijdag 20 juli 2018 @ 15:41:11 #13
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_180609288
gewoon alle goedwillende burgers beschermen

de rest ... mweh ... wie de rest is boeit me verder niet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_180609347
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 15:40 schreef Hathor het volgende:
Waartegen zouden ze dan beschermd moeten worden?
Tegen zichzelf. Denk ik.
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
pi_180609925
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 15:40 schreef Hathor het volgende:
Waartegen zouden ze dan beschermd moeten worden? Behalve een roeptoeterende Wilders is er niemand bezig met moslims, dus waar ligt de dreiging precies?
De VVD heeft natuurlijk wel een hoop kritiek tegen salafistische moslims. Maar die is meestal gewoon terecht.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  vrijdag 20 juli 2018 @ 21:49:46 #16
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_180617261
Trap er niet in.
pi_180617625
:')
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_180619053
Pleurt toch op met je van aartsen. Ga moslims knuffelen.
Laten ze eerst maar eens op komen voor de achtergestelde lagen in Nederland. De originele Nederlanders dus.
pi_180619227
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 15:27 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Tja. Dan krijg je het communisme.
Zwangere vrouwen die bij de hoogovens moeten gaan werken?
Wat een aperte flauwekul. En wat weet jij het in het extreme te trekken. Je zou het "humanisme" kunnen noemen. Je doet net alsof er niets tussen zit en het volkomen binair is. Dat klopt niet. Dat soort stemmingmakerij is gevaarlijk vind ik. Nou weten we wie het zegt maar toch. Of was het grappig bedoeld? :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_180624514
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 23:33 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Wat een aperte flauwekul. En wat weet jij het in het extreme te trekken. Je zou het "humanisme" kunnen noemen. Je doet net alsof er niets tussen zit en het volkomen binair is. Dat klopt niet. Dat soort stemmingmakerij is gevaarlijk vind ik. Nou weten we wie het zegt maar toch. Of was het grappig bedoeld? :)
Nou, wat jij beweert is echt kort door de bocht. Maar gelukkig geef je zelf al aan waar de schoen wringt bij jouw stelling.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')