abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_180587746
registreer om deze reclame te verbergen
Dus. Ik heb een bestelling gedaan bij fast furious scooters. Een standaard scooter zonder toevoegingen van accessoires of wat anders. Nu kreeg ik argwaan door alle slechte reviews over deze zaak op het internet. En aangezien het te lang duurde wilde ik het stopzetten.

Ik heb de scooter via een lease gekocht dus nu gijzelen ze mijn contract bij de lease maatschappij. Pas als ik 250 euro administratiekosten heb betaalt zetten ze het stop bij de maatschappij (Ik kan dat dus niet zelf doen moet via fast furious gebeuren). Tot die tijd kan ik dus geen nieuwe scooter bestellen bij een wel heugelijke zaak.

Ik heb al contact gehad met het juridisch loket en ook hun zeggen dat fast furious tegen de wet in handelt. Leuk en aardig dat ze dat in hun algemene voorwaarden hebben gezet maar als het tegenstrijdig is met de wet geld dit dus niet. Als consument heb je de tijd om een bestelling zonder opgave van reden stop te zetten. Hadden ze maar geen webshop moeten beginnen.

Maar nu dus het ding. Wat kan ik het beste doen? Ze rekken dit al een week uit en volgende week dinsdag zou er pas een leidinggevende aanwezig zijn en ik heb echt een scooter nodig.

Ik ben trouwens niet de enigste die problemen hiermee ondervind. Andere klanten sturen incasso bureaus op hen af met succes, maarja in mijn geval gaat dat moeilijk door de lease gijzeling.
hoi
pi_180588371
quote:
Ja dit dus. Probleem bij mij is alleen dat ik via de lease heb besteld. Ze willen niet annuleren totdat ik betaald heb.
hoi
pi_180589068
registreer om deze reclame te verbergen
Is gewoon een verdienmodel.

Het gros van de mensen gaat echt geen juridische procedure starten voor ¤ 250. Ze wachten lachend de standaard brieven van een incassobureau af en gaan over tot de orde van de dag.

Ik kan me wel voorstellen dat er af en toe wat ruiten uitvliegen op kantoor. Maar daar zullen ze wel voor verzekerd zijn.
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
pi_180589871
heb jij wel iets met ze te maken? moet jij niet bij de lease jouw contract opzeggen ipv bij f&f?

jou leasemaatschappij heeft hem bij ze besteld neem ik aan. niet jij.
Klier? Ik? Kijk lekker naar je zelf !
pi_180591040
fast furious scooter de naam alleen al
pi_180591510
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 18:07 schreef Speekselklier het volgende:
heb jij wel iets met ze te maken? moet jij niet bij de lease jouw contract opzeggen ipv bij f&f?

jou leasemaatschappij heeft hem bij ze besteld neem ik aan. niet jij.
Dat is dus het vervelende.. lease maatschappij wilt wel stop zetten, omdat zij het ook bullshit vinden maar kunnen niet. Het moet via f&f aan hun doorgegeven worden.
hoi
pi_180591517
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 17:09 schreef nieuwehier het volgende:
(Ik kan dat dus niet zelf doen moet via fast furious gebeuren).
Hoezo dat? Wie heeft jou dat verteld?
pi_180591558
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 19:26 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Hoezo dat? Wie heeft jou dat verteld?
Lease bedrijf zelf. Ze zijn daar ook al bekend met f&f dat ze zo moeilijk doen en het nog heel lang kan duren. Ik hoefde de naam van de scooter zaak niet eens te vermelden toen ik begon met uitleggen, ze wisten precies over wie het ging!
hoi
pi_180591592
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 19:28 schreef nieuwehier het volgende:

[..]

Lease bedrijf zelf. Ze zijn daar ook al bekend met f&f dat ze zo moeilijk doen en het nog heel lang kan duren. Ik hoefde de naam van de scooter zaak niet eens te vermelden toen ik begon met uitleggen, ze wisten precies over wie het ging!
Maar wat staat er precies in het contract dat je met dat lease bedrijf hebt? Zou je misschien een geanonimiseerde kopie van dat contract kunnen plaatsen?
pi_180591809
Even voor ze zekerheid: wanneer heb je besteld en wanneer heb je de bestelling herroepen?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_180591887
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 19:28 schreef nieuwehier het volgende:

[..]

Lease bedrijf zelf. Ze zijn daar ook al bekend met f&f dat ze zo moeilijk doen en het nog heel lang kan duren. Ik hoefde de naam van de scooter zaak niet eens te vermelden toen ik begon met uitleggen, ze wisten precies over wie het ging!
Dat is toch niet jouw probleem. Jij leased bij hun en ze bestellen de scooter bij f&f neem ik aan. Als de daar slecht zaken mee doen dan hadden ze hem elders moeten bestellen.
Klier? Ik? Kijk lekker naar je zelf !
pi_180592453
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 19:29 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Maar wat staat er precies in het contract dat je met dat lease bedrijf hebt? Zou je misschien een geanonimiseerde kopie van dat contract kunnen plaatsen?
Dit staat er in de algemene voorwaarde:

Vanwege een groot aantal niet afgehaalde en/of geannuleerde bestellingen zijn wij helaas genoodzaakt om in de winkel een aanbetaling te vragen van minimaal 250,- euro. Met een aanbetaling wordt de koop gesloten. Wanneer wij het product niet kunnen leveren dan krijgt u uiteraard uw aanbetaling volledig terug. Ziet u alsnog van de koop af dan bent u uw aanbetaling kwijt. Wanneer u een brommer of scooter op afbetaling koopt (least) is de koop gesloten wanneer u het leasecontract ondertekent. Dit betekent dat de aankoop niet meer ongedaan gemaakt kan worden. Wilt u de koop toch ontbinden dan wordt er 250 euro in rekening gebracht. Na het ondertekenen van het leasecontract kunt u binnen 14 dagen alsnog de “lease” annuleren. Echter geldt dan nog steeds de afnameplicht. De reden hiervan is dat brommers, scooters en motorscooters namelijk op (uw) maat besteld worden. Acties gelden niet in combinatie met andere aanbiedingen. U krijgt slechts 1 couponcode per bestelling. Alleen bij betaling via iDeal ontvangt u gratis een ART3 goedgekeurd slot van 120cm.

Daar is ooit naar verwezen bij het bestellen maar die heb ik niet in zoverre aandachtig gelezen, is ook even goed zoeken waar ze staan. Staat verder ook niet op de factuur, contract, webpagina van scooter etc.
hoi
pi_180592538
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 19:41 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Dat is toch niet jouw probleem. Jij leased bij hun en ze bestellen de scooter bij f&f neem ik aan. Als de daar slecht zaken mee doen dan hadden ze hem elders moeten bestellen.
Het is anders dan autolease bijvoorbeeld. De scooterzaak heeft als partner een bedrijf, Santander in dit geval, die de financiering op zich neemt en betaald aan f&f. f&f is dus degene die over de scooter gaat en Santander is alleen degene aan wie ik maandelijks betaal. Je kan het eigenlijk zien als kopen op afbetaling. Daarom moet f&f ook degene zijn die de scooter annuleert en Santander weer terug betaald.
hoi
pi_180592599
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 19:38 schreef baskick het volgende:
Even voor ze zekerheid: wanneer heb je besteld en wanneer heb je de bestelling herroepen?
19 juni besteld.
5 juli was het definitief goedgekeurd en gingen ze de scooter bestellen.
12 juli heb ik een mail gestuurd met verzoek tot annuleren.
hoi
  donderdag 19 juli 2018 @ 20:14:31 #16
456076 PreiKaas
Prei met Kaas
pi_180592731
Een scooter op afbetaling............
Daar ging het al mis.
pi_180595515
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 20:09 schreef nieuwehier het volgende:

[..]

19 juni besteld.
5 juli was het definitief goedgekeurd en gingen ze de scooter bestellen.
12 juli heb ik een mail gestuurd met verzoek tot annuleren.
Dus ze hebben de scooter speciaal voor jou besteld?

Overigens raar dat je na een week reviews gaat zoeken, zoiets doe je toch eerst?

Mijn scooter komt trouwens ook bij f&f vandaan, werd door een keurige bezorger voor de deur afgeleverd.
pi_180595688
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juli 2018 22:01 schreef Wave-7 het volgende:

[..]

Dus ze hebben de scooter speciaal voor jou besteld?

Overigens raar dat je na een week reviews gaat zoeken, zoiets doe je toch eerst?

Mijn scooter komt trouwens ook bij f&f vandaan, werd door een keurige bezorger voor de deur afgeleverd.
Speciaal voor aangemeld?
  donderdag 19 juli 2018 @ 22:13:09 #19
371137 Sardu
Sardumasochism
pi_180595770
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 22:09 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Speciaal voor aangemeld?
F&F begint vast met schoonpraten. :')
I love coffee in a cup,
little fuzzy pups,
bourbon in a glass,
and grass!
  vrijdag 20 juli 2018 @ 00:28:38 #20
20849 FredvZ
Beroepschagrijn
pi_180598610
Lease is geen koop en kopen op afbetaling is geen lease.

Je hebt dus een koop gedaan bij F&F en een lening bij Santander om die scooter te betalen.
So we just called him Fred
  vrijdag 20 juli 2018 @ 00:29:48 #21
20849 FredvZ
Beroepschagrijn
pi_180598632
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 20:09 schreef nieuwehier het volgende:

[..]

19 juni besteld.
5 juli was het definitief goedgekeurd en gingen ze de scooter bestellen.
12 juli heb ik een mail gestuurd met verzoek tot annuleren.
Dus "duurt lang" is eigenlijk maar een week?
Die eerste periode voor goedkeuring was voor Santander om te bedenken of ze de lening wel gingen geven voor die scooter.
So we just called him Fred
pi_180601457
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 00:29 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Dus "duurt lang" is eigenlijk maar een week?
Die eerste periode voor goedkeuring was voor Santander om te bedenken of ze de lening wel gingen geven voor die scooter.
Op hun site adverteren ze met lease, snelle goedkeuring binnen 2 uur etc. Erg misleidend vind je niet? Je word eerst goedgekeurd op je inkomen (ja dat is snel) en daarna moet je de bewijsstukken opsturen. Ik heb dit nog dezelfde dag gedaan maar heeft dus tot 5 juli geduurd. Dit heeft dus uiteindelijk veeel langer dan geadverteerd geduurd. Staat nergens op de site, dus ja duurt lang.

Overigens, andere scooter webshops kunnen binnen 2-3 dagen gratis leveren.
hoi
pi_180601505
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juli 2018 22:01 schreef Wave-7 het volgende:

[..]

Dus ze hebben de scooter speciaal voor jou besteld?

Product moeten bestellen is geen maatwerk
Heb je de producten niet standaard op voorraad, maar staan ze wel in je webshop genoemd en gepresenteerd? Dat je een product niet standaard op voorraad hebt, maar telkens moet bestellen, maakt het nog geen maatwerk. Het gaat namelijk niet om die bestelling, maar om het product en om de manier waarop dat product gepresenteerd en gekocht wordt. - Lees hier verder: https://www.charlotteslaw(...)uct-op-maat-gemaakt/
© Charlotte's Law
hoi
pi_180601553
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juli 2018 22:01 schreef Wave-7 het volgende:

[..]

Overigens raar dat je na een week reviews gaat zoeken, zoiets doe je toch eerst?

Mijn scooter komt trouwens ook bij f&f vandaan, werd door een keurige bezorger voor de deur afgeleverd.
Jullie spenderen erg veel tijd en geld in neppe 5 sterren reviews. Ik ben er toentertijd in getrapt, maar nu, nu ik beter oplet zie ik het heel duidelijk. Even een voorbeeld:

Eergisteren bij google reviews;
13 nieuwe 5 sterren beoordelingen binnen een uur,
De profielen hebben voor precies dezelfde random zaken een 5 sterren review achtergelaten,
Ook veel zaken in Australië waarop ze massaal reviewed hebben,
Spik splinter nieuwe accounts,
Zelfde zinsopbouw.

Zelfde liedje op KiyOh: bij elke onvoldoende komen er opeens meerdere 10'en achteraan.

Als er nou meer tijd gespendeerd zou worden aan werkelijke klanttevredenheid ipv dit lijkt me dat veel meer belonend.
hoi
pi_180601591
https://uitspraken.rechts(...)1751&showbutton=true

En dit, zelfde soort situatie (geld vragen voor annuleren). Bedrijf heeft de zaak vies verloren en moet alle extra kosten betalen.
hoi
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')