1994 is 2e gen toch?quote:Op donderdag 19 juli 2018 09:48 schreef Pietverdriet het volgende:
De eerste generatie was erg duur om te bouwen en daar werd flink op bezuinigd, gaf kwaliteitsproblemen. De tweede generatie is een Opel Vectra in een ander jasje
Voor de gewone 900 wel, de cabrio is pas vanaf 1995 tweede generatie.quote:
dan ga ik even dubbel checken. Je zegt dus gen 1 niet doen.quote:Op donderdag 19 juli 2018 10:00 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Voor de gewone 900 wel, de cabrio is pas vanaf 1995 tweede generatie.
Tja, net als zoveel oude auto’s, leuk als hobby als je handig bent maar als vervoermiddel...quote:Op donderdag 19 juli 2018 10:29 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Zelf nooit de cabrio gehad. Maar in het algemeen is een auto van 25 jaar oud kopen een garantie op mankementen. Dus tenzij je handig bent en/of connecties hebt in de Saab-cult zou ik het niet doen.
Al kan ik niet ontkennen dat het wel een iconische bak is.
Onderdelen van een Opel gebruiken is in 90% mogelijk bij de tweede generatie.quote:Op donderdag 19 juli 2018 10:31 schreef VleesLollie het volgende:
Saab wordt niet meer gemaakt, onderdelen worden schaars, onderdelen worden duurder
heb hem sws bijna niet nodig dus meer als coole bak om keertje naar strand te rijden en soms naar familie.quote:Op donderdag 19 juli 2018 10:31 schreef VleesLollie het volgende:
Saab wordt niet meer gemaakt, onderdelen worden schaars, onderdelen worden duurder
Geld dit niet voor bijnaelke auto die 25 jaar oud is dat er geen onderdelen meer worden gemaakt? Er is wel een grote liefhebbers aanhang dus zullen er misschien wel imitatie onderdelen zijn of specialisten met een aardige voorraad.quote:Op donderdag 19 juli 2018 10:31 schreef VleesLollie het volgende:
Saab wordt niet meer gemaakt, onderdelen worden schaars, onderdelen worden duurder
Laatste die ik heb gehad was een eerste generatie 9-5. Maar was een citroen dus die is weer snel de deur uitgegaan.quote:Op donderdag 19 juli 2018 10:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Tja, net als zoveel oude auto’s, leuk als hobby als je handig bent maar als vervoermiddel...
accu is net vervangen en motor ook. Zelf denk ik wel dat die rijd. Met kap bedoel je het dak?quote:Op donderdag 19 juli 2018 11:31 schreef ssebt het volgende:
Ik heb een Saab 900 gehad. Gekocht voor een prikkie, vervolgens 3000 geïnvesteerd om de distributieset te vervangen, waterpomp, aandrijfketting, uitlaat, koppeling en alles wat eromheen zit.
Na een jaar weer weggedaan.
Het is heerlijk rijden, alstie rijdt. Maar als ik jou was zou ik naar een 93 gaan kijken.
Edit: De 900 heeft ook de storingsgevoelige elektrische kap, de 93 heeft een minder gevoelige hydraulische kap.
Ja, cabrio-kap.quote:Op donderdag 19 juli 2018 11:58 schreef tailfox het volgende:
[..]
accu is net vervangen en motor ook. Zelf denk ik wel dat die rijd. Met kap bedoel je het dak?
Kon je niet zeggen dat het een kut wagen is?quote:Op donderdag 19 juli 2018 15:30 schreef ssebt het volgende:
[..]
Ja, cabrio-kap.
't Is een mooie wagen, Tailfox, rijdt als een trein en trekt goed op. Maak alleen niet mijn fout en koop geen 900 zonder een onderhoudshistorie. Geloof me, die extra centen die je betaalt bij aanschaf zijn het in een later stadium allemaal weer waard .
Besluit je hem wel te kopen: Er is een hele trouwe community, regelmaat Saab-Meets en voldoende onderdelen te vinden als je weet waar je moet zoeken. En de auto rijdt fantastisch, trekt lekker door en ziet er goed uit. Je gaat er veel plezier aan beleven!
Natuurlijk is de auto kut, meer dan 20 jaar oud, iedere moderne middenklasser is beter in alle opzichten.quote:Op donderdag 19 juli 2018 16:04 schreef tailfox het volgende:
[..]
Kon je niet zeggen dat het een kut wagen is?
nu wil ik hem echt
He, sinds wanneer ben jij geen mod meer?quote:Op donderdag 19 juli 2018 09:45 schreef tailfox het volgende:
Oké ik ben verliefd op een saab 900 cabriolet.
Wat zijn de nadelen van zo een bak?
Die hebben weer andere problemen. Eigenlijk is geen enkele auto foutloos. Oudere wagens zijn doorgaans een groter risico door slijtage.quote:
net nieuwe banden , ton geleden nieuwe motorblok en net nieuwe accu. ik neem aan dat ik hier met veel plezier 3 jaar mee zou moeten kunnen rijden.quote:Op donderdag 19 juli 2018 16:20 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
He, sinds wanneer ben jij geen mod meer?
Over die saab: ligt eigenlijk helemaal aan het onderhoud, dat al dan niet tijdig is uitgevoerd. Bij cabrio's moet je altijd extra veel aandacht aan het dak geven. Maar ook de rest van de wagen niet uit het oog verliezen.
hebben we het nog niet gehad over veiligheid bij ongelukken, moderne auto’s zijn zoveel beter daarin. En hebben electronisch systemen die helpen een crash te voorkomen.quote:Op donderdag 19 juli 2018 16:22 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
Die hebben weer andere problemen. Eigenlijk is geen enkele auto foutloos. Oudere wagens zijn doorgaans een groter risico door slijtage.
20 jaar oud is nou nog niet super oud. plus weinig computers die stuk kunnenquote:Op donderdag 19 juli 2018 16:35 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
hebben we het nog niet gehad over veiligheid bij ongelukken, moderne auto’s zijn zoveel beter daarin. En hebben electronisch systemen die helpen een crash te voorkomen.
Leuk als hobby zo een oldtimer als je van sleutelen houdt, maar geef mijn maar een moderne auto om in te rijden.
Lijkt me vrij opmerkelijk, zou dat zeker controleren. Maar als er een nieuw blok in ligt, zou dat al vele dure mogelijke reparaties schelen. Al zou ik bij zo een wagen sowieso een aankoopkeuring (laten) uitvoeren.quote:
Het zal je verbazenquote:Op donderdag 19 juli 2018 16:37 schreef tailfox het volgende:
[..]
20 jaar oud is nou nog niet super oud. plus weinig computers die stuk kunnen
wat kost een aankoop keuring denk niet dat het reeel is voor een auto van deze prijsquote:Op donderdag 19 juli 2018 16:40 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
Lijkt me vrij opmerkelijk, zou dat zeker controleren. Maar als er een nieuw blok in ligt, zou dat al vele dure mogelijke reparaties schelen. Al zou ik bij zo een wagen sowieso een aankoopkeuring (laten) uitvoeren.
Zeker, een terecht punt. Maar degene die nog altijd het meeste invloed heeft op de veiligheid is de bestuurder zelf. Ook een moderne auto beschermt een roekeloze bestuurder nog niet tegen zichzelf.quote:Op donderdag 19 juli 2018 16:35 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
hebben we het nog niet gehad over veiligheid bij ongelukken, moderne auto’s zijn zoveel beter daarin.
Hoe duur is die wagen dan?quote:Op donderdag 19 juli 2018 16:41 schreef tailfox het volgende:
[..]
wat kost een aankoop keuring denk niet dat het reeel is voor een auto van deze prijs
Ja, die gek die tegen je op rijdt omdat ie inhaald op een 80km weg. Hoe jij zelf rijdt is een vals dilemma, je bent immers dezelfde roekeloze of veilige rijder of je nu oud of nieuw rijdtquote:Op donderdag 19 juli 2018 16:42 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
Zeker, een terecht punt. Maar degene die nog altijd het meeste invloed heeft op de veiligheid is de bestuurder zelf. Ook een moderne auto beschermt een roekeloze bestuurder nog niet tegen zichzelf.
Mja, wat je nu denk minder uit te geven ga je straks dubbel uitgeven.quote:Op donderdag 19 juli 2018 16:41 schreef tailfox het volgende:
[..]
wat kost een aankoop keuring denk niet dat het reeel is voor een auto van deze prijs
Bij de DEKRA kost een aankoopkeuring 275 euro. Niet bepaald goedkoop, maar dat is voor 2k de boot in gaan ook niet. Cabrio's zijn lastig te verkopen (zeker buiten de zomermaanden), dus als je een slecht exemplaar koopt, kun je die 2k gelijk helemaal afschrijven. Eventueel kun je zelf een garage die je vertrouwd benaderen en vragen voor hoeveel ze die wagen willen nalopen. Vertrouw in ieder geval niet op een verse APK.quote:
Niet doen. Zelf ook gehad en dat is een duur grapje. Onderdelen zijn schaars en uiteindelijk heb ik de auto naar de sloop gebracht.quote:Op donderdag 19 juli 2018 09:45 schreef tailfox het volgende:
Oké ik ben verliefd op een saab 900 cabriolet.
Wat zijn de nadelen van zo een bak?
Een Saab kopen en hem dan naar de de sloop brengen. Als ik ergens woest om kan worden.quote:Op donderdag 19 juli 2018 17:02 schreef Brybry het volgende:
[..]
Niet doen. Zelf ook gehad en dat is een duur grapje. Onderdelen zijn schaars en uiteindelijk heb ik de auto naar de sloop gebracht.
ervaring mee?quote:Op donderdag 19 juli 2018 17:06 schreef iteejer het volgende:
Voor je het weet ben je in de saab gelogeerd.
Waarom? Oude auto’s landen nu eenmaal op de sloop, en dit is gewoon een gepimpte Opel vectraquote:Op donderdag 19 juli 2018 17:06 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Een Saab kopen en hem dan naar de de sloop brengen. Als ik ergens woest om kan worden.
Dat is dus eerder een nadeelquote:Op donderdag 19 juli 2018 17:12 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
de kabelboom is niet eens hetzelfde.
Dat kun je als een nadeel zien. Maar het is vooral bewijs dat de overeenkomsten met een VECTRA kleiner zijn als gedacht.quote:
Møre true than you wil ever knowquote:Op donderdag 19 juli 2018 17:16 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
TS gaat er niet achterlijk veel mee rijden.
Een goeie voor 2K lijkt mij een buitenkansje.quote:
Het hele motorblok was aan gort, wat moest ik dan?quote:Op donderdag 19 juli 2018 17:06 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Een Saab kopen en hem dan naar de de sloop brengen. Als ik ergens woest om kan worden.
elke auto onder de 4k is een gok he.quote:Op donderdag 19 juli 2018 17:52 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Een goeie voor 2K lijkt mij een buitenkansje.
Of het is geen goeie.
Die wagen bij BoneThugss in de voortuin parkeren. Onder het genot van een tray schultenbrau zou hij het dan netjes opgelost hebben.quote:Op donderdag 19 juli 2018 17:54 schreef Brybry het volgende:
[..]
Het hele motorblok was aan gort, wat moest ik dan?
quote:Op donderdag 19 juli 2018 18:15 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
Die wagen bij BoneThugss in de voortuin parkeren. Onder het genot van een tray schultenbrau zou hij het dan netjes opgelost hebben.
Doorgaans is alles wat stuk gaat van GM afkomstig, geen probleem dus kwa leverbaarheid.quote:Op donderdag 19 juli 2018 10:31 schreef VleesLollie het volgende:
Saab wordt niet meer gemaakt, onderdelen worden schaars, onderdelen worden duurder
Saab cabrio van 2K is een grotere gok dan een Polootje van 2K. Meestal.quote:Op donderdag 19 juli 2018 18:13 schreef tailfox het volgende:
[..]
elke auto onder de 4k is een gok he.
maarja een cabrio kan je toch gewoon gebruiken in de winter?quote:Op donderdag 19 juli 2018 19:18 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Saab cabrio van 2K is een grotere gok dan een Polootje van 2K. Meestal.
Wat denk je dat een cabrio die nu 2K kost, doet in november.
Je gaat hem gewoon kopen en zelf leren of het een goed idee was of niet, je gaat niet luisteren naar mensen hier de zeggen dat het een slecht idee isquote:Op donderdag 19 juli 2018 19:48 schreef tailfox het volgende:
[..]
maarja een cabrio kan je toch gewoon gebruiken in de winter?
ken je me zo goed?quote:Op donderdag 19 juli 2018 20:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je gaat hem gewoon kopen en zelf leren of het een goed idee was of niet, je gaat niet luisteren naar mensen hier de zeggen dat het een slecht idee is
Ik lees je reacties hierquote:
Een oude cabrio = een lekke cabrio = gebed zonder end.quote:Op donderdag 19 juli 2018 19:48 schreef tailfox het volgende:
[..]
maarja een cabrio kan je toch gewoon gebruiken in de winter?
Nee die heb ik niet. dus dat gaat zo een doek worden ofzoquote:Op donderdag 19 juli 2018 20:55 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Een oude cabrio = een lekke cabrio = gebed zonder end.
Heb je een garage/schuur?
Ken en wil je sleutelen?quote:Op donderdag 19 juli 2018 21:02 schreef tailfox het volgende:
[..]
ja ik ben verliefd op die wagen. dus ja beetje moeilijk nadenken met roze bril
sleutelen nee. 2 linker handenquote:Op donderdag 19 juli 2018 21:10 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ken en wil je sleutelen?
Kan je het betalen dit te laten doen?
Nogmaals, is een leuke hobby zo een auto, maar een dure.
Als enige auto zou ik het je zeker afraden
Dit.quote:Op donderdag 19 juli 2018 21:10 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ken en wil je sleutelen?
Kan je het betalen dit te laten doen?
Nogmaals, is een leuke hobby zo een auto, maar een dure.
Als enige auto zou ik het je zeker afraden
"Iemand kennen" heb je niet veel aan als het om een Saab gaat, je moet iemand kennen die aan Saabs kan sleutelen.quote:Op donderdag 19 juli 2018 21:11 schreef tailfox het volgende:
[..]
sleutelen nee. 2 linker handen
maar ken wel iemand en ja gaat om enige auto.
Alsof Saabs zooooooooooooo speciaal zijn.quote:Op donderdag 19 juli 2018 21:28 schreef Leandra het volgende:
[..]
"Iemand kennen" heb je niet veel aan als het om een Saab gaat, je moet iemand kennen die aan Saabs kan sleutelen.
Dan niet joh, betaal je toch honderden euros extra omdat beun de haas niet weet hoe hij een typisch Saab-issue moet oplossen en dus eerst een hoop tijd verprutst.quote:Op donderdag 19 juli 2018 21:35 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
Alsof Saabs zooooooooooooo speciaal zijn.
Sterker nog, ik heb bij meerdere grotere operaties juist geld bespaard door naar de Saab specialist te gaan, die net wist hoe hij ergens gemakkelijk bij moest komen in plaats van het blok op te tillen.quote:Op donderdag 19 juli 2018 21:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dan niet joh, betaal je toch honderden euros extra omdat beun de haas niet weet hoe hij een typisch Saab-issue moet oplossen en dus eerst een hoop tijd verprutst.
Maakt mij niet uit hoor, het zijn mijn centen niet.
Dan weet toch zelf ook wel,dat dit een heel prijzige hobby wordt?quote:Op donderdag 19 juli 2018 21:11 schreef tailfox het volgende:
[..]
sleutelen nee. 2 linker handen
maar ken wel iemand en ja gaat om enige auto.
risico van vak. zou echt geen ramp zijn als de auto 2 weken niet meer rijd dus kan rustig zelf leren knutselen.quote:Op vrijdag 20 juli 2018 09:28 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dan weet toch zelf ook wel,dat dit een heel prijzige hobby wordt?
Degene die mijn auto's (pre-Saab) onderhield is zelf een Opel-man maar toen ik zei dat we een Saab wilden kopen stuurde hij me naar de Saab-specialist voor het onderhoud.quote:Op vrijdag 20 juli 2018 09:22 schreef ssebt het volgende:
[..]
Sterker nog, ik heb bij meerdere grotere operaties juist geld bespaard door naar de Saab specialist te gaan, die net wist hoe hij ergens gemakkelijk bij moest komen in plaats van het blok op te tillen.
En @tailfox, je kan er ook in de winter net zo hard mee doorblazen. Zorg alleen wel dat het dak mooi schoon blijft (niet mee door de wasstraat) anders gaat hij groen zien.
En je realiseert je wel wat de maandelijkse kosten zijn zonder dat je er maar een km mee gereden hebt?quote:Op vrijdag 20 juli 2018 09:31 schreef tailfox het volgende:
[..]
risico van vak. zou echt geen ramp zijn als de auto 2 weken niet meer rijd dus kan rustig zelf leren knutselen.
ik hoop 3 jaar er mee te kunnen rijden zonder minor dingen maar goed dat weet je nooit.
verzekering is net zo duur als ik gewend ben alleen wegenbelasting is 180.quote:Op vrijdag 20 juli 2018 09:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
En je realiseert je wel wat de maandelijkse kosten zijn zonder dat je er maar een km mee gereden hebt?
En ik heb het idee dat de Sports-serie sowieso al zuiniger is dan de 9-3 OG en de 900 NG, hoewel dat Hirsch-pakket eea qua zuinigheid wel neutraliseert natuurlijkquote:Op vrijdag 20 juli 2018 09:43 schreef Gezicht het volgende:
Pa en ma rijden een 93 cabrio 2.0T uit 2007 met Hirsch pakket. Fantastische bak maar wel dorstig als je het gas graag induwt.
Dan zit je dus al op 100 per maand om hem voor de deur te hebben staan.quote:Op vrijdag 20 juli 2018 09:47 schreef tailfox het volgende:
[..]
verzekering is net zo duur als ik gewend ben alleen wegenbelasting is 180.
Komt nog reparatie en afschrijvingen bij, met verdere kosten schat ik een 250-300 in de maandquote:Op vrijdag 20 juli 2018 09:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dan zit je dus al op 100 per maand om hem voor de deur te hebben staan.
en welke auto kost dat niet?quote:Op vrijdag 20 juli 2018 09:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dan zit je dus al op 100 per maand om hem voor de deur te hebben staan.
Afschrijving heb je niet echt meer.quote:Op vrijdag 20 juli 2018 09:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Komt nog reparatie en afschrijvingen bij, met verdere kosten schat ik een 250-300 in de maand
Dure kilometers
Ja, maar een Toyota Starslet heb je niet met een open dak.quote:Op vrijdag 20 juli 2018 09:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou, 60-65 mrb per maand is een fors bedrag, dat kan ook voor veel minder, zeker in die leeftijdscategorie.
Dan neem je een Daihatsu Copen. Beste van die twee werelden, alleen zul je wel goede vriendjes worden met de lasser en roestpreventie verkoper.quote:Op vrijdag 20 juli 2018 10:10 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
Ja, maar een Toyota Starslet heb je niet met een open dak.
Plus dat je voor die wagen niet al te lang moet zijn.quote:Op vrijdag 20 juli 2018 10:48 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Dan neem je een Daihatsu Copen. Beste van die twee werelden, alleen zul je wel goede vriendjes worden met de lasser en roestpreventie verkoper.
Mogenlijk buitenkansje om goedkoop aan die wagen te komen. Zolang je de wagen niet in levende lijve hebt gezien kun je niets over de staat zeggen.quote:Op vrijdag 20 juli 2018 12:14 schreef Leandra het volgende:
Auto gevonden, ik zou hem direct wegklikken, de laatste tenaamstelling mag dan wel 2 jaar geleden zijn, maar als je op die manier een Saab verkoopt dan weet je niet wat Saab-rijders belangrijk vinden.
Als de auto verder goed zou zijn dan zouden er ook wel foto's van het interieur en de onderhoudsboekjes zijn.quote:Op vrijdag 20 juli 2018 12:19 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
Mogenlijk buitenkansje om goedkoop aan die wagen te komen. Zolang je de wagen niet in levende lijve hebt gezien kun je niets over de staat zeggen.
Tja, dat is een aanname. Ik heb de advertentie niet gezien, dus ik weet ook niet wie de verkoper is, maar er zijn verkopers die niet echt veel ervaring met marktplaats hebben/ het verkopen van auto's en daar moet je dan ook geen uitgebreide fotoreportage van verwachten.quote:Op vrijdag 20 juli 2018 12:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als de auto verder goed zou zijn dan zouden er ook wel foto's van het interieur en de onderhoudsboekjes zijn.
Reden om kritischer te zijn. Maar dat moet je sowieso al bij auto's van die leeftijd zijn (bij een dergelijke leeftijd is import of niet eigenlijk niet zo relevant meer). Daarom ook dat ik TS heb aangeraden een aankoopkeuring te laten doen.quote:Maar het is een import
Kan je niet iemand meenemen die er veel verstand van heeft zodat hij kan kijken naar de echt kritische punten.quote:Op donderdag 26 juli 2018 07:59 schreef tailfox het volgende:
Onderhouds boekje is aanwezig en vanavond ga ik test ritje doen
Dit.quote:Op donderdag 26 juli 2018 09:37 schreef DatDitKanJoh het volgende:
[..]
Kan je niet iemand meenemen die er veel verstand van heeft zodat hij kan kijken naar de echt kritische punten.
Ik weet zelf wel wat over autonomobielen en weet wel wat en waar te kijken ongeveer maar ik heb niet het moneurs oog en neem daarom bij een tweedehands ook altijd iemand mee. Twee zien meer dan één.
ik ken niemand echt die dat kan.quote:Op donderdag 26 juli 2018 09:37 schreef DatDitKanJoh het volgende:
[..]
Kan je niet iemand meenemen die er veel verstand van heeft zodat hij kan kijken naar de echt kritische punten.
Ik weet zelf wel wat over autonomobielen en weet wel wat en waar te kijken ongeveer maar ik heb niet het moneurs oog en neem daarom bij een tweedehands ook altijd iemand mee. Twee zien meer dan één.
Saab cabrio's waren nogal gevoelig voor torsie. Zet de auto met 1 wiel op de stoep en kijk of de deuren nog open en dicht kunnenquote:Op donderdag 19 juli 2018 09:45 schreef tailfox het volgende:
Oké ik ben verliefd op een saab 900 cabriolet.
Wat zijn de nadelen van zo een bak?
goeie test.quote:Op donderdag 26 juli 2018 13:45 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Saab cabrio's waren nogal gevoelig voor torsie. Zet de auto met 1 wiel op de stoep en kijk of de deuren nog open en dicht kunnen
Neem een schoenendoos zonder deksel en pak hem aan de uiteinden vast. draai de ene kant naar je toe en de andere van je af. Dat is wat een Saab cabrio van vroeger doet. Waren wat problemen met de stijfheid.quote:
hartstikke bedankt voor de uitleg duidelijk.quote:Op donderdag 26 juli 2018 13:48 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Neem een schoenendoos zonder deksel en pak hem aan de uiteinden vast. draai de ene kant naar je toe en de andere van je af. Dat is wat een Saab cabrio van vroeger doet. Waren wat problemen met de stijfheid.
volgens mij hadden de "vectra" modellen last van scheuren in het schutbord.
ik vond de aygo een top wagen nooit problemen meequote:Op donderdag 26 juli 2018 14:12 schreef DrDarwin het volgende:
Mijn broer heeft zo'n 9-3 turbo cabrio uit '97 ofzo.
Hij is er een paar keer mee op vakantie geweest, ik meen drie keer, en al die keren kwam het ding terug via de ANWB
.
Vraag je op een verjaardag naar de betrouwbaarheid van dat ding dan zegt ie "er mankeert nooit wat aan", nee vind je het gek, dat ding staat alleen maar op de oprit.
Gewoon blind voor de malheur omdat hij niet toe wil geven dat het een k*t auto is.
Ik vond de Mitsubishi Colt Ralliart een top wagen, maar dat is ...denk ik dan... ernstig off-topic.quote:Op donderdag 26 juli 2018 14:14 schreef tailfox het volgende:
[..]
ik vond de aygo een top wagen nooit problemen mee
nouja ik koop of de saab of de aygo.quote:Op donderdag 26 juli 2018 14:15 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Ik vond de Mitsubishi Colt Ralliart een top wagen, maar dat is ...denk ik dan... ernstig off-topic.
Koop een echte Japanner, gemakkelijk te herkennen aan het chassisnummer dat altijd met een J begint.quote:Op donderdag 26 juli 2018 14:17 schreef tailfox het volgende:
[..]
nouja ik koop of de saab of de aygo.
Maar nog meer dingen waar ik op moet letten?
ik vind hem echt cool maar wil zeker weten dat ik er veel plezier mee kan hebben.quote:Op donderdag 26 juli 2018 14:23 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Koop een echte Japanner, gemakkelijk te herkennen aan het chassisnummer dat altijd met een J begint.
Maar voor mijn plezier, koop vooral die Saab, ik zie ze graag rijden, altijd leuk om te zien. Ik hou wel van afwisseling op de wegen, want elke tweede auto die je tegenwoordig ziet is een half grijze VAG. En daar wil je nog niet dood in gevonden worden.
Zolang het rijd heb je vast veel plezier, maar ik denk dat je elke kilometer en bij elk bijgeluidje in de stress gaat schieten. Ik zou er verre van blijven, maar voor het oog van de automobiele wereld ga alsjeblieft je gang, zolang je rijd genieten wij mee.quote:Op donderdag 26 juli 2018 14:28 schreef tailfox het volgende:
[..]
ik vind hem echt cool maar wil zeker weten dat ik er veel plezier mee kan hebben.
als ik maar weet waar het geluid vandaan komt.quote:Op donderdag 26 juli 2018 14:31 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Zolang het rijd heb je vast veel plezier, maar ik denk dat je elke kilometer en bij elk bijgeluidje in de stress gaat schieten. Ik zou er verre van blijven, maar voor het oog van de automobiele wereld ga alsjeblieft je gang, zolang je rijd genieten wij mee.
Koop dat ding nou maar, en leer ervan.quote:Op donderdag 26 juli 2018 14:31 schreef tailfox het volgende:
[..]
als ik maar weet waar het geluid vandaan komt.
Ach ja, ik zeg altijd "Je houdt ervan ondanks...." er is vaak wat (nu gaat de antenne niet meer helemaal naar beneden, als ik dat niet voor elkaar krijgt met wat WD40 moet er dus een nieuwe antenne op), dat hoort er nou eenmaal bij met een oude auto.quote:Op donderdag 26 juli 2018 14:12 schreef DrDarwin het volgende:
Mijn broer heeft zo'n 9-3 turbo cabrio uit '97 ofzo.
Hij is er een paar keer mee op vakantie geweest, ik meen drie keer, en al die keren kwam het ding terug via de ANWB
.
Vraag je op een verjaardag naar de betrouwbaarheid van dat ding dan zegt ie "er mankeert nooit wat aan", nee vind je het gek, dat ding staat alleen maar op de oprit.
Gewoon blind voor de malheur omdat hij niet toe wil geven dat het een k*t auto is.
Nou, vandaag is het iig al te warm om open te rijden, wij gaan straks gewoon dicht naar huis, airco op een prettige temperatuur en gaan.quote:Op donderdag 26 juli 2018 14:28 schreef tailfox het volgende:
[..]
ik vind hem echt cool maar wil zeker weten dat ik er veel plezier mee kan hebben.
savonds doe ik test ritje. Dus doe ik kap open en even dichtquote:Op donderdag 26 juli 2018 14:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou, vandaag is het iig al te warm om open te rijden, wij gaan straks gewoon dicht naar huis, airco op een prettige temperatuur en gaan.
Gisteravond wel even open gereden, maar terwijl we zaten te eten dacht een kat dat onze auto een leuke plek was om te gaan zitten, en toen ging het alarm dus af
Kat was wel gelijk weg
Gelukkig zat niet het hele terras meer vol
is al eerder aangegeven: Aankoopkeuring! Dat geeft je het meeste zekerheid.quote:Op donderdag 26 juli 2018 14:28 schreef tailfox het volgende:
[..]
ik vind hem echt cool maar wil zeker weten dat ik er veel plezier mee kan hebben.
Kan er al een nieuwe apk op want dan kan ik dat wel vragen als verkoop. Want de verkoper gaf aan dat apk geen issue wasquote:Op donderdag 26 juli 2018 15:04 schreef Nostalgist het volgende:
[..]
is al eerder aangegeven: Aankoopkeuring! Dat geeft je het meeste zekerheid.
Verder is een 900 NG echt een wereld verschil van een 93 OG. Ik zou verder kijken en een 93 kopen. Verder moet je je afvragen waarom de auto vlakbij de APK keuringsdatum zit.. Grote kans dat hij daar niet doorheenkomt..
Die APK-datum is idd wel een dingetje, als ik een goeie cabrio had die over 2 maanden een nieuwe APK moest dan liet ik hem al keuren, want dan is de APK 14 maanden geldig.quote:Op donderdag 26 juli 2018 15:04 schreef Nostalgist het volgende:
[..]
is al eerder aangegeven: Aankoopkeuring! Dat geeft je het meeste zekerheid.
Verder is een 900 NG echt een wereld verschil van een 93 OG. Ik zou verder kijken en een 93 kopen. Verder moet je je afvragen waarom de auto vlakbij de APK keuringsdatum zit.. Grote kans dat hij daar niet doorheenkomt..
Vanaf morgen kan er een nieuwe APK op.quote:Op donderdag 26 juli 2018 15:09 schreef tailfox het volgende:
[..]
Kan er al een nieuwe apk op want dan kan ik dat wel vragen als verkoop. Want de verkoper gaf aan dat apk geen issue was
quote:
Wat is het nou? Nu ben ik verward.quote:Op donderdag 19 juli 2018 21:11 schreef tailfox het volgende:
[..]
maar ken wel iemand en ja gaat om enige auto.
dan ga ik dat laten doen.quote:Op donderdag 26 juli 2018 15:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Vanaf morgen kan er een nieuwe APK op.
Als hij er doorheen komt betaal jij hem en koop je de auto, als hij er niet doorheen komt (en dan geen lulligheidjes als een kapot lampje of niet voldoende ruitenwisservloeistof), dan koop je hem niet, betaal je nog wel die APK.
Dat dacht ik ook toen ik mijn auto verkocht, moest toen een setje nieuwe remblokken op.quote:Op donderdag 26 juli 2018 15:09 schreef tailfox het volgende:
[..]
Kan er al een nieuwe apk op want dan kan ik dat wel vragen als verkoop. Want de verkoper gaf aan dat apk geen issue was
waarom niet?quote:Op donderdag 26 juli 2018 22:39 schreef Geelman het volgende:
Alsof Tailfox echt een Saab 900 cabrio gaat kopen...
Er staan er genoeg te koop voor weinig.quote:Op donderdag 26 juli 2018 22:39 schreef Geelman het volgende:
Alsof Tailfox echt een Saab 900 cabrio gaat kopen...
waarom niet ? Reed heerlijk.quote:Op donderdag 26 juli 2018 22:39 schreef Geelman het volgende:
Alsof Tailfox echt een Saab 900 cabrio gaat kopen...
Hoeveel ervaring heb je met wat grotere auto's?quote:
rijden of kopen?quote:Op vrijdag 27 juli 2018 00:20 schreef sig000 het volgende:
[..]
Hoeveel ervaring heb je met wat grotere auto's?
reed wel heel prettig moet ik zeggen.quote:Op vrijdag 27 juli 2018 00:31 schreef sig000 het volgende:
Laat ik het zo zeggen, zo'n Saab Cabrio is als een gevoelige dame die veel aandacht nodig heeft.
Wanneer die ouder worden kunnen ze hard aftakelen.
Het gaat een dure dame worden.quote:Op vrijdag 27 juli 2018 00:39 schreef tailfox het volgende:
[..]
reed wel heel prettig moet ik zeggen.
Vriendin is het er niet mee eens
Verstandige meidquote:Op vrijdag 27 juli 2018 00:39 schreef tailfox het volgende:
[..]
reed wel heel prettig moet ik zeggen.
Vriendin is het er niet mee eens
Koop danquote:
quote:Op vrijdag 27 juli 2018 00:39 schreef tailfox het volgende:
[..]
reed wel heel prettig moet ik zeggen.
Vriendin is het er niet mee eens
Had ik ook last van, nieuwe antenne motor gekocht en hij gaat weer als een trein. Is gemakkelijk zelf te vervangen, mocht je het aan willen pakken .quote:Op donderdag 26 juli 2018 14:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ach ja, ik zeg altijd "Je houdt ervan ondanks...." er is vaak wat (nu gaat de antenne niet meer helemaal naar beneden, als ik dat niet voor elkaar krijgt met wat WD40 moet er dus een nieuwe antenne op), dat hoort er nou eenmaal bij met een oude auto.[/sub]
quote:
Gewoon een Haynes manual aanschaffen en dan kom je er welquote:
Hij was 4 jaar geleden (toen we hem gekocht hadden en gelijk van alles aan hadden laten doen) vervangen, en nu sinds 2 weken geleden dus issues.quote:Op vrijdag 27 juli 2018 11:23 schreef ssebt het volgende:
[..]
Had ik ook last van, nieuwe antenne motor gekocht en hij gaat weer als een trein. Is gemakkelijk zelf te vervangen, mocht je het aan willen pakken .
Dat koord met die haakjes is volledig van plastic en kan snel moe worden. Piece of advice, doe geen moeite met een orgineel Saab onderdeel, maar koop een aftermarket apparaat van de betere kwaliteit. Mocht je er zelf nog niet aan gedacht hebbenquote:Op vrijdag 27 juli 2018 15:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hij was 4 jaar geleden (toen we hem gekocht hadden en gelijk van alles aan hadden laten doen) vervangen, en nu sinds 2 weken geleden dus issues.
Toevallig heb ik net de afspraak met de Saab Specialist per mail bevestigd, maandag komt er een nieuwe in.
Ik had idd al youtubefilmpjes gezien over hoe dat ging, maar omdat hij bij het omhoog en naar beneden gaan (voor zover daar nog sprake van is) ook een bonkend/tikkend geluid maakt vraag ik me af of dat koord met die haakjes eraan niet afgebroken is.
Hoe dan ook; maandag een nieuwe.
Gelukkig staat hij thuis op de oprit of in de garage, dus geen grapjassen die langslopen en hem afbreken.
Volgens mij is dat amper origineel Saab te krijgen, maar R&D Carparts en J&D van den Bosch hebben allebei eigen merk.quote:Op vrijdag 27 juli 2018 17:33 schreef ssebt het volgende:
[..]
Dat koord met die haakjes is volledig van plastic en kan snel moe worden. Piece of advice, doe geen moeite met een orgineel Saab onderdeel, maar koop een aftermarket apparaat van de betere kwaliteit. Mocht je er zelf nog niet aan gedacht hebben
update?quote:Op vrijdag 27 juli 2018 18:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Volgens mij is dat amper origineel Saab te krijgen, maar R&D Carparts en J&D van den Bosch hebben allebei eigen merk.
Ik bestel wel vaker wat bij R&D, maar ik laat het nu lekker aan de Saab Specialist over, die rekent altijd de prijzen altijd netjes door zonder enorm bedrag er bovenop, en ik verwacht in deze niet dat hij er een originele voor gaat bestellen, als die überhaupt nog te krijgen is.
Maar gezien we vandaag een afspraak voor maandag hebben gemaakt ga ik daar niet vanuit
Het was niet de spriet maar de motor van de antenne; uit een donor een andere complete set gehaald en geplaatst.... ik heb weer een perfect werkend sprietjequote:
Ga je in het vervolg wel weer lief doen voor je saab?quote:Op maandag 30 juli 2018 23:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het was niet de spriet maar de motor van de antenne; uit een donor een andere complete set gehaald en geplaatst.... ik heb weer een perfect werkend sprietje
Ik doe altijd lief voor mijn Saabquote:Op maandag 30 juli 2018 23:20 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
Ga je in het vervolg wel weer lief doen voor je saab?
Dan moet ik weer helemaal naar de garage lopen... niet dus.quote:Op maandag 30 juli 2018 23:23 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
Geef je hem ook een kusje voor het slapen gaan?
Luie donder! En dan ook nog je twijfels over tailfox hebben betreffende het verzorgen van een saab. man man manquote:Op maandag 30 juli 2018 23:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dan moet ik weer helemaal naar de garage lopen... niet dus.
Dat is dan wel weer schattig.quote:Maar ze krijgt wel regelmatig een aai over het dashboard.
Dat dus. Die usert heeft al zo veel auto's bijna gekocht, om nog maar te zwijgen over de idioot lage V&A biedingen op auto's.quote:Op donderdag 26 juli 2018 22:39 schreef Geelman het volgende:
Alsof Tailfox echt een Saab 900 cabrio gaat kopen...
ik reed 2 jaar een aygoquote:Op maandag 30 juli 2018 23:55 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat dus. Die usert heeft al zo veel auto's bijna gekocht, om nog maar te zwijgen over de idioot lage V&A biedingen op auto's.
Tailfox heb je nu na al die jaren onderhand al eens een auto gekocht?
Ik heb ook zo'n elektrisch ding. Ik schaam me er kapot voor, want dat hoort bij bejaarde auto's. Maar hij werkt perfect.quote:Op maandag 30 juli 2018 23:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het was niet de spriet maar de motor van de antenne; uit een donor een andere complete set gehaald en geplaatst.... ik heb weer een perfect werkend sprietje
Mijn auto is 19 jaar oud, redelijk bejaard dusquote:Op dinsdag 31 juli 2018 09:45 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Ik heb ook zo'n elektrisch ding. Ik schaam me er kapot voor, want dat hoort bij bejaarde auto's. Maar hij werkt perfect.
Die van mij zit ook in die buurt, maar perfecte auto. Veel luxe en comfort. Alles werkt, geweldig ding. Nee geen Saab.quote:Op dinsdag 31 juli 2018 09:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mijn auto is 19 jaar oud, redelijk bejaard dus
Dan zal het een Mercedes, BMW of Volvo zijn...quote:Op dinsdag 31 juli 2018 09:50 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Die van mij zit ook in die buurt, maar perfecte auto. Veel luxe en comfort. Alles werkt, geweldig ding. Nee geen Saab.
In tegenstelling tot de Mercedessen van tegenwoordig waren het toen nog topauto's...quote:Op dinsdag 31 juli 2018 09:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dan zal het een Mercedes, BMW of Volvo zijn...
Je maakt het wel spannend hoorquote:Op dinsdag 31 juli 2018 09:52 schreef Sigaartje het volgende:
Dit is het soort oude grote directiebakken, leren bekleding, full equipped met veel accessoires, alles electrisch, die dingen lopen nog als een trein bij die leeftijd. En als er nukken komen, wegdoen en een ander kopen. Tegenwoordig gaat zo'n bak ruim 20 jaar mee en dan beginnen de problemen te komen, snel verkopen aan de eerste de beste opkoper dan.
Mijn vader ging ooit een andere auto kopen (Fiat Croma), en de verkoper "directie-auto zus, directie-auto zo", zegt mijn vader "dat komt goed uit, want ik ruil ook een directie-auto in".quote:Op dinsdag 31 juli 2018 09:52 schreef Sigaartje het volgende:
Dit is het soort oude grote directiebakken, leren bekleding, full equipped met veel accessoires, alles electrisch, die dingen lopen nog als een trein bij die leeftijd. En als er nukken komen, wegdoen en een ander kopen. Tegenwoordig gaat zo'n bak ruim 20 jaar mee en dan beginnen de problemen te komen, snel verkopen aan de eerste de beste opkoper dan.
Volgens mij zat Mercedes toen nog minder in het betaalbare segment.quote:Op dinsdag 31 juli 2018 09:57 schreef leolinedance het volgende:
[..]
In tegenstelling tot de Mercedessen van tegenwoordig waren het toen nog topauto's...
Niks spannends aan. En bij het kopen (dan ga je uit van 4.000 of 5.000 euro) moet je op vaste dingen letten en zeker de stoel uitproberen. Je kunt pech hebben, inderdaad, heb ik ook wel eens gehad. Dat is gewoon balen. De leukste die ik gehad heb was een Renault 25 (zelfs met open dak en zeer luxe leren stoelen, zo dat was pas zitten) en de beste een Toyota Crown. Nog steeds spijt dat ik hem weg heb gedaan. Kwam niet door de APK, remmen, banden, alles bij elkaar een flinke rekening, maar dat was gewoon slijtage. Maar die auto's zitten qua kwaliteit een stukje hoger dan de Europese auto's. Solide, afwerking allles. En er zijn mensen die gaan kijken, want die dingen zie je hier amper.quote:
Wat men nu de C-klasse noemt was toen de instapper.quote:Op dinsdag 31 juli 2018 10:03 schreef Leandra het volgende:
[..]
Volgens mij zat Mercedes toen nog minder in het betaalbare segment.
Dat idd....quote:Op dinsdag 31 juli 2018 11:02 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Wat men nu de C-klasse noemt was toen de instapper.
Waarom zou je leasen als je zelf DGA bent en over genoeg middelen beschikt?quote:Op dinsdag 31 juli 2018 10:02 schreef Leandra het volgende:
Kun je je nu amper meer voorstellen dat de directeur geen leasebak heeft maar gewoon een eigen Fiat.
Fiscaal gunstig?quote:Op dinsdag 31 juli 2018 16:41 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
Waarom zou je leasen als je zelf DGA bent en over genoeg middelen beschikt?
Fiscaal niet echt.quote:
Waarom zijn die oude bakken dan zo populair?quote:Op dinsdag 31 juli 2018 18:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Fiscaal niet echt.
Je hebt een goedlopend bedrijf, als je daar geld uit trekt om een auto te kopen mag je eerst belasting betalen. Vervolgens betaal je btw over die aanschaf, en dan mag je wegenbelasting gaan betalen en brandstof accijns.
Tweede scenario: je hebt een goedlopend bedrijf, je laat je bedrijf een tesla leasen voor jou. Je betaald nauwelijks bijtelling als je privé rijdt, en hebt verder privé geen kosten. Btw betaal je niet
Derde scenario je hebt een goedlopend bedrijf, je laat je bedrijf een dikke BMW leasen voor jou. Je betaald geen bijtelling als je deze niet privé rijdt, en hebt verder privé geen kosten. Btw betaal je niet
Blijkbaar geen goedlopende firmaquote:Op dinsdag 31 juli 2018 19:08 schreef sig000 het volgende:
[..]
Waarom zijn die oude bakken dan zo populair?
Ik rentenier een beetje en ben eruit.quote:Op dinsdag 31 juli 2018 19:09 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Blijkbaar geen goedlopende firma
quote:Op dinsdag 31 juli 2018 09:45 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Ik heb ook zo'n elektrisch ding. Ik schaam me er kapot voor, want dat hoort bij bejaarde auto's. Maar hij werkt perfect.
Waarom zou dat bij de cabrio lastiger zijn?quote:Op vrijdag 27 juli 2018 00:44 schreef sig000 het volgende:
Een normale 900 uit 94 met dak in goede conditie op de weg houden is al een uitdaging.
De cabrio is nog wat lastiger.
Geen Saab en geen cabrio-ervaring, zo te zien.quote:Ik heb enige ervaring na.
Citroën GS
Ford Taunus.
Vauxhall Magnum
Simca 1308
Citroën DS 1900
Citroën DS 2100 Pallas.
Alfa Romeo Guilia 1600
Opel Manta 1900
Citroën CX 2000 Pallas.
Volvo Amazone 123 GT
BMW 2002 Oranje
BMW 2500 Blauw met leer en schuifdak.
Volvo 244 GLI met alle opties.
Alfa Guilietta 2.0
BMW 525i
VW Transporter T4 TDi
Ford F250 XLT Camper Special 487 Cobra Jet.
Hoofdzakelijk kosten.quote:Op donderdag 19 juli 2018 09:45 schreef tailfox het volgende:
Oké ik ben verliefd op een saab 900 cabriolet.
Wat zijn de nadelen van zo een bak?
Je rijdt business class voor weinig. Maar heel weinig mensen willen zo'n grote bak niet, want ze lusten een slok, en dat is waar. Maar als je dat geen probleem vindt dan is het niks fijner om onderuitgezakt in het leer te zitten en te luisteren naar het stille geronk van een V6 of V8, terwijl alle knoppen en klokken op het dashboard je toelachen. Niks mooiers dan dat.quote:Op dinsdag 31 juli 2018 19:08 schreef sig000 het volgende:
[..]
Waarom zijn die oude bakken dan zo populair?
Idd, ze verbruiken een hoop, ze zijn duur in de wegenbelasting en verzekering, onderhoud is duur. Het is simpelweg niet goedkoop rijden, het enige dat (relatief) goedkoop is is de aanschaf.quote:Op woensdag 1 augustus 2018 13:29 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Je rijdt business class voor weinig. Maar heel weinig mensen willen zo'n grote bak niet, want ze lusten een slok, en dat is waar. Maar als je dat geen probleem vindt dan is het niks fijner om onderuitgezakt in het leer te zitten en te luisteren naar het stille geronk van een V6 of V8, terwijl alle knoppen en klokken op het dashboard je toelachen. Niks mooiers dan dat.
Ik heb mensen die in die kleine kutwagentjes rondrijden als Corsa's en Pinda's helemaal nooit begrepen.
Die kleine auto's zijn goedkoop en veel mensen geven nou eenmaal niks om auto's. Mijn chick rijdt een Peugeot 107 en lijkt er geld bij te krijgen gezien haar uitgavepatroon.quote:Op woensdag 1 augustus 2018 13:29 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Je rijdt business class voor weinig. Maar heel weinig mensen willen zo'n grote bak niet, want ze lusten een slok, en dat is waar. Maar als je dat geen probleem vindt dan is het niks fijner om onderuitgezakt in het leer te zitten en te luisteren naar het stille geronk van een V6 of V8, terwijl alle knoppen en klokken op het dashboard je toelachen. Niks mooiers dan dat.
Ik heb mensen die in die kleine kutwagentjes rondrijden als Corsa's en Pinda's helemaal nooit begrepen.
Gaat niet om de aanschaf maar om de TCOquote:Op woensdag 1 augustus 2018 13:45 schreef Sigaartje het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is bijvoorbeeld erg leuk spul. 5.000 euro ongeveer. Als hij kapot gaat verkoop je hem weer.
Maar dit rijdt....oh oh oh oh, dat wil je niet meemaken.
Nou ja, als hij kapot gaat dan is hij (afhankelijk van hoe kapot hij is) niets meer waard, dan valt er weinig te verkopen, tenzij je hem zelf in onderdelen uit elkaar haalt en de onderdelen aanbiedt.quote:Op woensdag 1 augustus 2018 13:45 schreef Sigaartje het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is bijvoorbeeld erg leuk spul. 5.000 euro ongeveer. Als hij kapot gaat verkoop je hem weer.
Maar dit rijdt....oh oh oh oh, dat wil je niet meemaken.
Total Cost of Ownershipquote:
Dit dus, en dan zit ik met de mijne op zo'n 450 per maand.quote:Op woensdag 1 augustus 2018 13:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Total Cost of Ownership
De totale kosten, aanschaf, afschrijving, verzekering, belastingen, brandstof, onderhoud etc etc
Net zei je nog dat het weinig koste om BC te rijden, nu kan het je niets schelen.quote:Op woensdag 1 augustus 2018 13:51 schreef Sigaartje het volgende:
Ik kan me er moeilijk druk om maken.
Ik had het over het excelletje.quote:Op woensdag 1 augustus 2018 13:53 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Net zei je nog dat het weinig koste om BC te rijden, nu kan het je niets schelen.
Kortom, je lult maar wat
Een grote bak zuipt nou eenmaal, dat bedoelde ik. Zodra je dat gaat bij moeten houden, ben je verloren.quote:Op woensdag 1 augustus 2018 13:53 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Net zei je nog dat het weinig koste om BC te rijden, nu kan het je niets schelen.
Kortom, je lult maar wat
Ik zei: ze kosten weinig.quote:Op woensdag 1 augustus 2018 13:53 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Net zei je nog dat het weinig koste om BC te rijden, nu kan het je niets schelen.
Kortom, je lult maar wat
Kortom, je rijdt geen businessclass voor weinig, je rijdt vrij prijzig.quote:Op woensdag 1 augustus 2018 13:55 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Een grote bak zuipt nou eenmaal, dat bedoelde ik. Zodra je dat gaat bij moeten houden, ben je verloren.
Nee hoor, want ik rij vrij weinig. Als ik rij, rij ik grote afstanden. Hij kost bijna niets in de aanschaf. Jeetje man, moet ik nou alles uit gaan leggen?quote:Op woensdag 1 augustus 2018 13:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Kortom, je rijdt geen businessclass voor weinig, je rijdt vrij prijzig.
Ik heb eerder de indruk dat je geen idee hebt van je tcoquote:Op woensdag 1 augustus 2018 13:59 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Nee hoor, want ik rij vrij weinig. Als ik rij, rij ik grote afstanden. Hij kost bijna niets in de aanschaf. Jeetje man, moet ik nou alles uit gaan leggen?
Ik heb gewoon geen zin om een panda te zitten, daar kom ik met een zere kont uit.
Impliceer je nou dat ik me er druk om maak omdat ik de kosten bijhoud?quote:Op woensdag 1 augustus 2018 13:54 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Ik had het over het excelletje.
Ik snap het heel goed. Ik hou zelfs kassabonnetjes bij.quote:Op woensdag 1 augustus 2018 14:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Impliceer je nou dat ik me er druk om maak omdat ik de kosten bijhoud?
Ik weet ook tot op de cent wat onze hypotheekschuld is, vanmorgen het excelbestand van de hypotheek ook weer bijgewerkt, ik nou eenmaal van cijfertjes en overzichten.
Netjes!quote:Op woensdag 1 augustus 2018 14:13 schreef Leandra het volgende:
¤ 3.827,18 Benzine
¤ 3.080,00 Belasting
¤ 2.471,77 Verzekering
¤ 5.607,01 Onderhoud
¤ 360,13 Reparaties
¤ 72,00 Wassen
¤ 0,00 Bekeuringen
¤ 15.418,09
Aankoopkeuring ¤ 90,75
Aanschaf ¤ 3.000,00
Eerste reparaties/beurt ¤ 2.390,82
Volle tank ¤ 91,25
ALU26 velgen voor zomerbanden ¤ 300,00
Nieuwe banden ¤ 496,49
ALU26 velgen voor winterbanden ¤ 225,00
ALU26 velgen zomerbanden 2 st. ¤ 157,30
Kosten ex afschrijving ¤ 15.418,09
¤ 22.169,70
Ik reken trouwens met een prijs van 49 cent per km voor de vaste lasten, en daar kom ik net onder, wat betekent dat ik een negatieve afschrijving zou hebbenquote:
In zo'n bolide is het erg moeilijk om niet te genieten.quote:Op woensdag 1 augustus 2018 14:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik reken trouwens met een prijs van 49 cent per km voor de vaste lasten, en daar kom ik net onder, wat betekent dat ik een negatieve afschrijving zou hebben
Vandaar dat er ex-afschrijving staat
Maar als ik de aanschafkosten en alles wat er in dat rijtje staat meeneem dan zou ik na 50 maanden op 80 cent per km uitkomen dus.
Ach... het is gewoon genieten en daar gaat het om.
Nou, de 7-jarge wil nog wel eens zeiken dat hij ergens niet heen wil als we met het dak open gaanquote:Op woensdag 1 augustus 2018 14:21 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
In zo'n bolide is het erg moeilijk om niet te genieten.
Gelijk heb jequote:Op woensdag 1 augustus 2018 14:25 schreef Sigaartje het volgende:
Zo heb ik ooit een keer voor het leven vijanden gemaakt met een vrouwelijke collega. Tijd geleden alweer. Gelukkig werk ik daar niet meer. We moesten ergens naar toe en we gingen in haar auto. Dat was precies zo'n ding:
[ afbeelding ]
Ik heb geweigerd. Ik vond het Russisch roulette. Mijn leven is me teveel waard. Er hoeft maar iets te gebeuren met zo'n winkelwagentje en het is gebeurd.
Sorry, maar daar ga ik echt niet in zitten, dan kan beter in een Apollo-capsule gaan zitten. Dat heb ik ook gezegd. Ik hou teveel van mijn leven. (moest nog achterin plaatsen ook nog, nou dat ga ik echt niet doen)
Tjonge, wat was ze pissig. Wat ik me wel niet verbeeldde.
Maar ik heb nog nooit spijt van mijn beslissing gehad.
Ik vind het totaal onbegrijpelijk dat iemand verzint om zo'n auto te produceren. Volgens mij ben je dan echt een levenshater.
Dat misschien wel. Maar een vijftiendehandse auto kun je nergens leasen, terwijl hij misschien toch wel aan je behoeftes kan voldoen en ondanks het fiscale verhaal onder de streep goedkoper is.quote:
Ik zou willen dat ik nog zo veel tijd had. Vroeger alles bijgehouden: auto, verbruik water, gas, stroomquote:Op woensdag 1 augustus 2018 14:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Impliceer je nou dat ik me er druk om maak omdat ik de kosten bijhoud?
Ik weet ook tot op de cent wat onze hypotheekschuld is, vanmorgen het excelbestand van de hypotheek ook weer bijgewerkt, ik nou eenmaal van cijfertjes en overzichten.
Oh, dat hou ik ook allemaal bijquote:Op donderdag 2 augustus 2018 08:43 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik zou willen dat ik nog zo veel tijd had. Vroeger alles bijgehouden: auto, verbruik water, gas, stroom
, opwekking zonnepanelen, prijzen verzekeringen, prijzen telefoonabo's, prijzen tv+internet etc.
Weet nu amper nog wat mijn salaris is
voor mij is de verzekering 60 euroquote:Op woensdag 1 augustus 2018 14:04 schreef Sigaartje het volgende:
Zucht...
Per maand:
Afschrijving: 100 euro
Wegenbelasting: 94 euro
Verzekering 32 euro
Benzine: 110 euro
Is 316 euro.
Dat is vreemd, WA is een paar tientjes, ik betaal echt niet meer.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 09:06 schreef tailfox het volgende:
[..]
voor mij is de verzekering 60 euro
Dan is private lease ineens niet zo een ramp
weinig jaren opgebouwd plus nog onder de 24quote:Op donderdag 2 augustus 2018 09:08 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Dat is vreemd, WA is een paar tientjes, ik betaal echt niet meer.
ja zie het vw e up topic.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 09:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Overweeg je nu ineens private lease?
Niet iedereen vindt dat heel erg relevant.quote:Op woensdag 1 augustus 2018 14:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik heb eerder de indruk dat je geen idee hebt van je tco
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |