abonnement Unibet Coolblue
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 18 juli 2018 @ 18:48:58 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_180564509
Bizar!!! Eerst zware overstromingen en nu een hittegolf met temperaturen van 40+ graden :o Volgens het bericht is de schuld oa asfalt, staal en beton en verdwijnen van groen. Is dit niet een goede reden om nog meer te promoten dat mensen in steden groene tuinen aanleggen ipv tegels? Goed voor de afvoer van water en tegen de hitte :) Zijn er eigenlijk cijfers van de temperatuur in bijvoorbeeld Amsterdam en een klein dorpje buiten Amsterdam? Is het in Amsterdam daadwerkelijk warmer? Al zal het niet zo'n extreem verschil zijn als in Japan.

quote:
Opnieuw acht mensen bezweken aan enorme hitte in Japan



De hitte wil maar niet wijken in Japan. Vandaag bezweken opnieuw acht mensen aan de enorme warmte die vele delen van het land in de greep houdt. Meer dan tweeduizend mensen belandden vandaag ook in het ziekenhuis omdat ze door de warmte onwel werden. Sinds vorige week de extreem hoge temperaturen hun intrede deden, stierven bijna 25 mensen aan de gevolgen ervan.

De nationale weerdienst waarschuwt de bevolking voor een “levensbedreigende situatie” in vele delen van het eilandenrijk. Het kwik stijgt soms tot 45 graden. Vooral bejaarden, maar ook kinderen lopen acuut gevaar. Onder de dodelijke slachtoffers bevindt zich een zesjarig jongetje, dat tijdens een schooluitstap flauwviel en later bezweek.

Jaar na jaar wordt de extreme zomerhitte een steeds groter thema in Japan. Veel experten vrezen dat het in de Japanse grootsteden weldra te heet wordt om er te kunnen leven. Schuld hieraan is de enorme massa beton, staal en asfalt, het verdwijnen van groene zones en waterplassen, de uitstootgassen van het verkeer en de miljoenen airco’s. Alleen al vorig jaar werden volgens de brandweer meer dan 50.000 mensen tussen mei en september naar het ziekenhuis gebracht.

Ondertussen waarschuwen de weerdiensten dat de momenteel bijzonder zware hittegolf nog tot het eind van deze maand kan duren. Die houdt het land in zijn greep, kort nadat 220 mensen in het westen van Japan bij overstromingen en aardverschuivingen ten gevolge van overvloedige regenval om het leven kwamen.



https://www.hln.be/nieuws(...)e-in-japan~a53304e6/
Bericht van gisteren:
quote:
Dodental door hittegolf Japan loopt op: duizenden onwel door temperaturen tot bijna 40 graden



Een intense hittegolf in Japan heeft de afgelopen dagen aan zeker veertien mensen het leven gekost. Duizenden personen moesten worden behandeld in ziekenhuizen nadat ze onwel waren geworden door de hoge temperaturen, berichten Japanse media. Het kwik steeg maandag op sommige plaatsen tot boven de 39 graden.

Japan werd deze maand ook al getroffen door ongekend hevige regenval en overstromingen, met ruim 200 doden tot gevolg. De hittegolf van de afgelopen dagen bemoeilijkt het werk van militairen en vrijwilligers die modder en puin aan het opruimen zijn. “Het is erg warm. Alles wat we kunnen doen is water blijven drinken”, zei een man in Okayama tegen nieuwszender NHK.

Een van de slachtoffers die overleed als gevolg van de hitte is een vrouw van in de negentig. Zij werd bewusteloos aangetroffen in een veld. Het Japans Meteorologisch Instituut waarschuwt dat de hoge temperaturen in combinatie met een hoge luchtvochtigheid voor gevaarlijke omstandigheden zorgen. De hittegolf houdt vermoedelijk de rest van de week aan, en mogelijk nog langer.



https://www.hln.be/wetens(...)-40-graden~aff1b817/
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_180564693
Karma.
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
  woensdag 18 juli 2018 @ 20:59:03 #3
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_180567742
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 18:57 schreef Sicstus het volgende:
Karma.
Ok
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 18 juli 2018 @ 21:08:27 #4
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_180567947
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 18:57 schreef Sicstus het volgende:
Karma.
Want?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_180568466
quote:
6s.gif Op woensdag 18 juli 2018 21:08 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Want?
Het is een miserabel volk. Uitermate nationalistisch en racistisch en beladen met schuld wegens gruwelijke oorlogsmisdaden in het recente verleden, waarvoor ze altijd geweigerd hebben schuld te bekennen.
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_180568520
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 21:31 schreef Sicstus het volgende:

[..]

Het is een miserabel volk. Uitermate nationalistisch en racistisch en beladen met schuld wegens gruwelijke oorlogsmisdaden in het recente verleden, waarvoor ze altijd geweigerd hebben schuld te bekennen.
Dat is net zoiets als zeggen dat alle Duitsers niet deugen vanwege de 2e wereldoorlog.
Twiddel
pi_180568556
quote:
99s.gif Op woensdag 18 juli 2018 21:34 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Dat is net zoiets als zeggen dat alle Duitsers niet deugen vanwege de 2e wereldoorlog.
De Duitsers hebben grosso modo hun verleden erkend en hebben spijt betuigd. De japanners vinden nog steeds dat ze Gods uitverkoren volk zijn.
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_180568601
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 21:35 schreef Sicstus het volgende:

[..]

De Duitsers hebben grosso modo hun verleden erkend en hebben spijt betuigd. De japanners vinden nog steeds dat ze Gods uitverkoren volk zijn.
Allemaal?
Twiddel
pi_180568913
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 21:35 schreef Sicstus het volgende:

[..]

De Duitsers hebben grosso modo hun verleden erkend en hebben spijt betuigd. De japanners vinden nog steeds dat ze Gods uitverkoren volk zijn.
Ga even weg joh.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_180569319
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 21:31 schreef Sicstus het volgende:

[..]

Het is een miserabel volk. Uitermate nationalistisch en racistisch en beladen met schuld wegens gruwelijke oorlogsmisdaden in het recente verleden, waarvoor ze altijd geweigerd hebben schuld te bekennen.
Frappant dat je enerzijds racisme wel een big deal vindt en anderzijds een enorm racistische generalisatie plaatst. Vind ik moeilijk met elkaar te rijmen.
pi_180570249
Het zit 'm niet zozeer in het verdwijnen van groene tuinen maar in het verdwijnen van hogere bomen die beschutting bieden. Een flinke boom kan de temperatuur in z'n schaduw aardig doen zakken en bovendien houdt het wat ongewenst licht tegen in landen waar de zon pal aan de horizon staat. En als je daar een rij van hebt staan dan verga je wat minder snel van de warmte.
pi_180572421
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 21:31 schreef Sicstus het volgende:

[..]

Het is een miserabel volk. Uitermate nationalistisch en racistisch en beladen met schuld wegens gruwelijke oorlogsmisdaden in het recente verleden, waarvoor ze altijd geweigerd hebben schuld te bekennen.
Verder alles in orde? :')
pi_180572483
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juli 2018 00:04 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Verder alles in orde? :')
Ik denk dat we onze scout in Azie moeten ontslaan.
  donderdag 19 juli 2018 @ 01:54:11 #14
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_180573723
Lastig.
pi_180573954
ben blij dat ik zelf de airco aan heb hier in huis. Het is soms inderdaad niet te harden buiten. Enige manier dat ik me verplaats is in de auto met airco vol aan.
pi_180575206
Kan het bericht niet helemaal plaatsen.

Heb er namelijk jarenlang gewoond, en iedere zomer is het daar raak, met name in juli en augustus. Het is er dan zo vies vochtig en warm, dat je gewoon niet weet wat je moet doen. Thuis onder de AC zitten, en dan snel naar het werk om daar in een AC kamertje te gaan zitten.

De Japanners zijn er mee opgegroeid, en die zijn daar beter tegen gewapend. Kinderen laten ze dan ook in de zomer uren in de zandbak spelen, met van die woestijnlegioenpetjes op.

Ja, er zullen mensen overlijden door de hitte, maar er zijn wat is het 170 miljoen Japanners, waarvan een heel groot deel heel erg oud is. Niet zo gek dat er af en toe eentje omvalt.

Sensatiebericht.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_180575218
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 21:31 schreef Sicstus het volgende:

[..]

Het is een miserabel volk. Uitermate nationalistisch en racistisch en beladen met schuld wegens gruwelijke oorlogsmisdaden in het recente verleden, waarvoor ze altijd geweigerd hebben schuld te bekennen.
Beetje kort door de bocht. Mijn eigen ervaring is dat Japanners over het algemeen bijzonder aardig, vriendelijk, beleefd en geïnteresseerd zijn. Het systeem waar in ze leven is op het bot verrot, en dat kan wel eens voor onaangename verrassingen zorgen. Zo is bijna *niets* in Japan wat het lijkt. Maar als je er moeite voor doet, en mensen echt probeert te leren kennen, dan zijn het echt vaak mensen met een heel erg goed hart.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  donderdag 19 juli 2018 @ 11:19:05 #18
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_180578757
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 21:31 schreef Sicstus het volgende:

[..]

Het is een miserabel volk. Uitermate nationalistisch en racistisch en beladen met schuld wegens gruwelijke oorlogsmisdaden in het recente verleden, waarvoor ze altijd geweigerd hebben schuld te bekennen.
Ik ben inmiddels overleden
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')