abonnement Unibet Coolblue
pi_180550317
Voor onze oudste (4 jaar) ben ik op dit moment Pluck and the tow truck (Puck van de Petteflet) van Annie M.G. Schmidt aan het voorlezen. Wij leven nu bijna twintig jaar in het buitenland en onze kinderen spreken alleen maar Engels, dus vandaar de Engelse vertaling. De verhalen zijn best leuk, maar de vertaling is wat aan de moeilijke kant.

Dat moet beter kunnen.

Nu bewaar ik zelf erg warme herinneringen aan Wipneus en Pim bij de Rovers. Dat boekje werd veertig jaar geleden door onze kleuterjuf in groep 2 voorgelezen, en er ging een wereld voor me open. Heerlijke beeldend geschreven, je kon het zo voor je zien. Een Engelse vertaling heb ik nog niet kunnen vinden, en ik zou dat boekje graag willen vertalen naar het Engels. Het kan waarschijnlijk bij amazon of bol besteld worden, maar ik ben zuinig en misschien zijn er andere Fokkers die interesse hebben in zo'n vertaling. Heeft er iemand een pdf van het boekje? De plaatjes wil ik er in houden, want die vertellen het halve verhaal.

Het idee is om tzt een Engelstalige pdf te delen. Als dit een beetje loopt ben ik van plan om meer vertalingen te doen. Denk Dik Trom, Pietje Bel, Pim Pandoer en andere boeken die tegenwoordig niet meer kunnen ;)
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_180550322
Op die boeken zit auteursrecht, dus je kunt het beste de uitgever vragen.
En tip: geef niet zomaar een vertaling uit, want bovenbedoelde uitgevers komen dan wel even verhaal (en geld) bij je halen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_180550596
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2018 04:47 schreef spijkerbroek het volgende:
Op die boeken zit auteursrecht, dus je kunt het beste de uitgever vragen.
En tip: geef niet zomaar een vertaling uit, want bovenbedoelde uitgevers komen dan wel even verhaal (en geld) bij je halen.
Goed punt. Ik zal eens bij de uitgever informeren.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_180553287
Als zuinig je ding is, dan zou ik dit idee maar heel snel laten varen. Rechthebbenden worden waarschijnlijk niet blij van het 'delen van PDF's'. Een mod zou dit topic dan ook rap moeten sluiten.
pi_180557688
Contact gelegd met de uitgever, maar die geeft aan dat ze er (nog) geen brood in zien. Kan ik me wel wat bij voorstellen. Prince Seesaw-nose and Pim. Fuck nose and Pim?

Haha, ik moet er nog even inkomen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_180558153
Slotje dan maar.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')