abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  CHI shopkeeper donderdag 12 juli 2018 @ 20:00:03 #1
447948 Gearbest
www.gearbest.com?lkid=12886141
pi_180430718
registreer om deze reclame te verbergen
Hallo mensen,

Er zijn sinds vandaag veranderingen in ons beleid van kracht voor de douanekosten regeling.
Zo worden douanekosten NIET meer vergoed voor "Registered Air Mail". We zullen proberen om de DPD verzendmethode bij zoveel mogelijk producten toe te passen.

Wanneer krijg ik wel douanekosten terug?
De douanekosten is nog wel van kracht voor "EU Priority Line (DPD)". Hierbij is ook een verandering opgetreden. Hierbij is dit alleen nog maar geldig bij links die zijn door ons (GearBest) zijn gepost op dit forum, zoals dat gebeurd bij Gearbest's Coupons/Deals verzameling.
Mocht je dus een product willen bestellen dat er niet tussen staat en wel gebruik maken van de douanekosten regeling. Stuur ons dan een PM of DM met de link naar het product. Dan zullen wij je een correct link bezorgen waarbij de douanekosten regeling van pas is.
  CHI shopkeeper woensdag 18 juli 2018 @ 10:16:09 #2
447948 Gearbest
www.gearbest.com?lkid=12886141
pi_180553347
Ik krijg verschillende berichten dat mensen het nog niet helemaal begrijpen.
Je krijgt dus enkel de eventuele douanekosten terug als je voldoet aan de volgende 2 voorwaarden.

1) Je besteld via de linken die op FOK gepost zijn, zoals dit topic:
CHI / [Gearbest] Gearbest's Coupons/Deals verzameling
Deze zijn speciaal voor de FOK members gemaakt. Staat je product er niet tussen of weet je het niet zeker stuur ons dan een Privé bericht of DM met daarin de link naar het product.
2) Je kunt enkel "EU Priority Line (DPD)" als verzendmethode gebruiken om in aanmerking te komen voor de douanekostenregeling.
pi_180554799
Hoe zit dat met een bestelling gedaan op 7 juli?
  CHI shopkeeper woensdag 18 juli 2018 @ 17:55:26 #4
447948 Gearbest
www.gearbest.com?lkid=12886141
pi_180563155
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 11:40 schreef jaxel70 het volgende:
Hoe zit dat met een bestelling gedaan op 7 juli?
Bestelling voor dit bericht vallen nog onder de oude regeling natuurlijk :)
pi_180602616
Misschien even een goed idee om je "besteltips" post te wijzigen (CHI / [Gearbest] Welkom bij Gearbest Support sectie #7).

Ik heb tevens op 25 juni een bestelling gedaan (welke nu nog steeds bij de douane ligt). Ben benieuwd...
  CHI shopkeeper vrijdag 20 juli 2018 @ 15:38:47 #6
447948 Gearbest
www.gearbest.com?lkid=12886141
pi_180609239
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 09:41 schreef devator het volgende:
Misschien even een goed idee om je "besteltips" post te wijzigen (CHI / [Gearbest] Welkom bij Gearbest Support sectie #7).

Ik heb tevens op 25 juni een bestelling gedaan (welke nu nog steeds bij de douane ligt). Ben benieuwd...
CHI / [Gearbest] Gearbest Support sectie en Besteltips #9 is op dezelfde moment aangepast als dit bericht hierboven :)
pi_180626578
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 15:38 schreef Gearbest het volgende:

[..]

CHI / [Gearbest] Gearbest Support sectie en Besteltips #9 is op dezelfde moment aangepast als dit bericht hierboven :)
Ah, top. Dan alleen je signature even wijzigen (deze linkt nog naar de oude post, haha) ;-)
pi_180666335
Is het mogelijk om een pagina online te zetten om een product ID om te zetten in een correcte link? Om voor elke order bij Gearbest een post te doen en reactie af te wachten is nou niet echt ideaal...
Ctrl + W
Echte mannen eten geen honing. Die kauwen op bijen.
  CHI shopkeeper maandag 23 juli 2018 @ 17:27:00 #9
447948 Gearbest
www.gearbest.com?lkid=12886141
pi_180678176
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 04:48 schreef Timminater het volgende:
Is het mogelijk om een pagina online te zetten om een product ID om te zetten in een correcte link? Om voor elke order bij Gearbest een post te doen en reactie af te wachten is nou niet echt ideaal...
Dat is een goed idee. Ik ga kijken of het mogelijk is (Y)
pi_180842540
Voor mij is niet duidelijk waar ik op rekenen kan. Ik bestelde 27 juli met de coupon code van het forum een laptop (Order No: 18072400977118512194; Shipment EU15325974703202). Zoals bij eerdere bestellingen kies ik voor EU priority Line. Enkele dagen later ontvang ik een tracking code. Als ik die uitlees in de app "17Track" zie ik dat het zou gaan om een zending van Duitsland naar Nederland en dat kennelijk DHL van de partij is. Dat is anders dan ik gewend was; eerdere zendingen werden altijd uitgevoerd door DPD via Engeland.

Nu staat me bij dat je bij DHL moet wegblijven als je douanekosten wilt voorkomen. Betekent dit nu dat ik grote kans heb op bijbetalen van douanekosten?
pi_180852105
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 21:27 schreef Erikplons het volgende:
Voor mij is niet duidelijk waar ik op rekenen kan. Ik bestelde 27 juli met de coupon code van het forum een laptop (Order No: 18072400977118512194; Shipment EU15325974703202). Zoals bij eerdere bestellingen kies ik voor EU priority Line. Enkele dagen later ontvang ik een tracking code. Als ik die uitlees in de app "17Track" zie ik dat het zou gaan om een zending van Duitsland naar Nederland en dat kennelijk DHL van de partij is. Dat is anders dan ik gewend was; eerdere zendingen werden altijd uitgevoerd door DPD via Engeland.

Nu staat me bij dat je bij DHL moet wegblijven als je douanekosten wilt voorkomen. Betekent dit nu dat ik grote kans heb op bijbetalen van douanekosten?
Nope, ik had bij mijn laptop hetzelfde. Je laptop wordt geshipped vanuit China (HK) naar Duitsland. Vanuit Duitsland gaat het naar jou toe. Ik gebruikte zelf 1tracking, daar zie je over enkele dagen dat ie vanuit HK geshipped wordt.
  CHI shopkeeper dinsdag 31 juli 2018 @ 14:35:10 #12
447948 Gearbest
www.gearbest.com?lkid=12886141
pi_180854538
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 21:27 schreef Erikplons het volgende:
Voor mij is niet duidelijk waar ik op rekenen kan. Ik bestelde 27 juli met de coupon code van het forum een laptop (Order No: 18072400977118512194; Shipment EU15325974703202). Zoals bij eerdere bestellingen kies ik voor EU priority Line. Enkele dagen later ontvang ik een tracking code. Als ik die uitlees in de app "17Track" zie ik dat het zou gaan om een zending van Duitsland naar Nederland en dat kennelijk DHL van de partij is. Dat is anders dan ik gewend was; eerdere zendingen werden altijd uitgevoerd door DPD via Engeland.

Nu staat me bij dat je bij DHL moet wegblijven als je douanekosten wilt voorkomen. Betekent dit nu dat ik grote kans heb op bijbetalen van douanekosten?
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 12:11 schreef devator het volgende:

[..]

Nope, ik had bij mijn laptop hetzelfde. Je laptop wordt geshipped vanuit China (HK) naar Duitsland. Vanuit Duitsland gaat het naar jou toe. Ik gebruikte zelf 1tracking, daar zie je over enkele dagen dat ie vanuit HK geshipped wordt.
Dat klopt inderdaad, maar er zit een verschil. Dewelke jij bedoelt is Expedited Shipping. Hierbij verzorgt DHL de complete verzending. Bij EU Priority Line verzorgt DPD of DHL maar een deel van de verzending.
Bij gebruik van EU Priority Line zijn er 2 mogelijkheden qua verzending, namelijk DPD of DHL.
Bij DPD zal eerst een ander koeriersbedrijf deze vanuit China of Hong Kong naar de UK verzenden en daar pas overdragen aan DPD. Deze zorgt voor de verzending van de UK naar jou adres toe.
Bij DHL zal de verzending vanuit China of Hong Kong gebeuren door een ander bedrijf. Deze zorgt voor de zending naar Duitsland toe. Vanuit Duitsland zal DHL het overnemen en deze dan bezorgen bij jou opgegeven adres.

Je hebt dus aan de voorwaarden voldaan dus zal er geen probleem zijn :Y
Hopelijk schept dit wat duidelijkheid?
pi_180859090
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 14:35 schreef Gearbest het volgende:

[..]

[..]

Dat klopt inderdaad, maar er zit een verschil. Dewelke jij bedoelt is Expedited Shipping. Hierbij verzorgt DHL de complete verzending. Bij EU Priority Line verzorgt DPD of DHL maar een deel van de verzending.
Bij gebruik van EU Priority Line zijn er 2 mogelijkheden qua verzending, namelijk DPD of DHL.
Bij DPD zal eerst een ander koeriersbedrijf deze vanuit China of Hong Kong naar de UK verzenden en daar pas overdragen aan DPD. Deze zorgt voor de verzending van de UK naar jou adres toe.
Bij DHL zal de verzending vanuit China of Hong Kong gebeuren door een ander bedrijf. Deze zorgt voor de zending naar Duitsland toe. Vanuit Duitsland zal DHL het overnemen en deze dan bezorgen bij jou opgegeven adres.

Je hebt dus aan de voorwaarden voldaan dus zal er geen probleem zijn :Y
Hopelijk schept dit wat duidelijkheid?
Over dit antwoord kan geen misverstand meer bestaan: duidelijk en leerzaam. Ik wil jullie beiden daarvoor erg danken en inderdaad zijn daarbij tevens mijn zorgen voor extra betaling verzacht.
pi_180982047
https://www.gearbest.com/(...)713.html?wid=1349303 kan geen DM of PM sturen vandaar mijn reactie. Zie bovenstaande nergens tussen staan. Is er een mogelijkheid voor de douanekosten regeling? Alvast bedankt voor de reactie.
  CHI shopkeeper maandag 6 augustus 2018 @ 15:19:51 #15
447948 Gearbest
www.gearbest.com?lkid=12886141
pi_180982897
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 14:29 schreef RPruijn het volgende:
Kan geen DM of PM sturen vandaar mijn reactie. Zie bovenstaande nergens tussen staan. Is er een mogelijkheid voor de douanekosten regeling? Alvast bedankt voor de reactie.
Dat is geen probleem.
Gebruik deze link van de DJI Ryze Tello RC Drone HD 5MP WiFi FPV en kies voor de EU Priority Line (+¤1,02) verzendmethode. Dan komt dat helemaal in orde.
pi_181730932
Bedankt voor het regelen van de speciale link voor Xiaomi Mi 8. Het is gelukt met bestellen. Ik kon u geen berichten sturen om het bevestigen, omdat uw mailbox vol is.

Ik heb ook de "Xiaomi Mi Notebook Pro Fingerprint Recognition" besteld. Zie link hieronder
https://www.gearbest.com/laptops/pp_786411.html?wid=1349303

Hierbij heb ik gebruik gemaakt van de link op fok.nl pagina met coupon. Echter weet ik dit niet 100% zeker. Mijn order nummer is: 18090500932115564801

Ik ga ervan uit dat de douanekosten ook voor de laptop vergoed worden. Klopt dat?

Dank alvast.

[ Bericht 2% gewijzigd door fady34 op 06-09-2018 17:58:12 ]
  CHI shopkeeper donderdag 6 september 2018 @ 18:54:20 #17
447948 Gearbest
www.gearbest.com?lkid=12886141
pi_181732285
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 17:52 schreef fady34 het volgende:
Bedankt voor het regelen van de speciale link voor Xiaomi Mi 8. Het is gelukt met bestellen. Ik kon u geen berichten sturen om het bevestigen, omdat uw mailbox vol is.

Ik ga ervan uit dat de douanekosten ook voor de laptop vergoed worden. Klopt dat?
Mailbox is weer wat leeggemaakt :)
Ik ga het navragen, maar als je de link op FOK hebt gebruikt samen met EU Priority Line dan hoef je je geen zorgen te maken ;) Gaat dus helemaal goed komen.
pi_181746634
Eindelijk knoop door gehakt en de Xiaomi Redmi Note 5 4+64gb besteld. Link van Fok en EU priority Line. Dus dat is goed, toch? Nu zie ik in de tracking DHL staan, maar geeft DHL niet 100% kans op extra kosten?
  CHI shopkeeper vrijdag 7 september 2018 @ 20:26:07 #19
447948 Gearbest
www.gearbest.com?lkid=12886141
pi_181758215
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 11:00 schreef FreaZ het volgende:
Eindelijk knoop door gehakt en de Xiaomi Redmi Note 5 4+64gb besteld. Link van Fok en EU priority Line. Dus dat is goed, toch? Nu zie ik in de tracking DHL staan, maar geeft DHL niet 100% kans op extra kosten?
Dat klopt inderdaad. De link van FOK samen met EU Priority Line als verzendmethode. Dan is het helemaal in orde. Het is geen 100%, maar als je ze toch krijgt dan zullen we deze volledig terugbetalen. Komt dus dan helemaal in orde.
pi_182335642
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 20:26 schreef Gearbest het volgende:

[..]

Dat klopt inderdaad. De link van FOK samen met EU Priority Line als verzendmethode. Dan is het helemaal in orde. Het is geen 100%, maar als je ze toch krijgt dan zullen we deze volledig terugbetalen. Komt dus dan helemaal in orde.
Met 'volledig terugbetalen' bedoel je dan álle kosten die bovenop de aankoopprijs + verzendkosten komen, of alleen de douanekosten? We hebben namelijk ook nog inklaringskosten, hoe zit het daar mee?
  CHI shopkeeper zaterdag 6 oktober 2018 @ 16:26:19 #21
447948 Gearbest
www.gearbest.com?lkid=12886141
pi_182353366
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 14:45 schreef j0p3Y het volgende:

[..]

Met 'volledig terugbetalen' bedoel je dan álle kosten die bovenop de aankoopprijs + verzendkosten komen, of alleen de douanekosten? We hebben namelijk ook nog inklaringskosten, hoe zit het daar mee?
Met volledig bedoel ik inderdaad het hele bedrag. De inklaringskosten worden ook vermeld op het douanekostenformulier en je krijgt uiteindelijk een totaal bedrag dat je moet betalen. Dat totale bedrag zijn de douanekosten. We betalen normaal gezien het volledig bedrag van de factuur terug.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')