abonnement Unibet Coolblue
pi_180407531
Een boot vol arme vrouwen en kinderen die het oorlogsgeweld ontvlucht hadden hebben, toen ze te horen kregen dat ze terug naar Afrika gebracht zouden worden de reddingsactie omgetoverd naar een kaping.

quote:
African migrants threatened to kill the crew of an Italian cargo vessel that had rescued them in the Mediterranean, in an attempt to avoid being returned to detention centres in Libya.

The Italian coastguard picked up the migrants after receiving a call for help from the ship. They were being taken yesterday to Italy where the ringleaders will be questioned by police over the incident.

The mutiny on the Vos Thalassa marked an escalation in problems in the Mediterranean after Italy’s new populist government refused entry to migrants picked up by charity boats and handed over rescue responsibilities to the Libyan coastguard.
Als dank voor de doodsbedreigingen werden de ingenieurs en apothekers toch overgebracht naar Italië.


https://www.thetimes.co.u(...)ter-rescue-p23wgf80h
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  woensdag 11 juli 2018 @ 20:51:46 #2
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_180407649
Ach boeiend, er zijn er inmiddels al zoveel van binnen gedrongen dat het toch geen zak meer uitmaakt.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_180407666
Niet goedschiks, dan maar kwaadschiks..
´
  woensdag 11 juli 2018 @ 20:55:10 #4
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_180407746
Dat zal als gevolg alleen maar hebben dat gewone (vracht)schepen daar in de buurt niet zomaar meer aan “reddingsacties” mee gaan doen. Zeggen ze over de radio, dat je met je lekke bootje gewoon even op de kustwacht of marine kunt wachten.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  woensdag 11 juli 2018 @ 20:56:55 #5
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_180407792
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 20:55 schreef nixxx het volgende:
Dat zal als gevolg alleen maar hebben dat gewone (vracht)schepen daar in de buurt niet zomaar meer aan “reddingsacties” mee gaan doen. Zeggen ze over de radio, dat je met je lekke bootje gewoon even op de kustwacht of marine kunt wachten.
Geef ze eens ongelijk
  woensdag 11 juli 2018 @ 20:57:55 #6
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_180407831
Gezellig dit soort mensen. Kan dr geen genoeg van krijgen.

Volgende keer toch maar laten verzuipen!?
pi_180407846
Laat maar dobberen idd. En door de kustwacht of marine terugslepen naar Afrika. Niet eens aan boord nemen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 11 juli 2018 @ 20:58:55 #8
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_180407863
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 20:55 schreef nixxx het volgende:
Dat zal als gevolg alleen maar hebben dat gewone (vracht)schepen daar in de buurt niet zomaar meer aan “reddingsacties” mee gaan doen. Zeggen ze over de radio, dat je met je lekke bootje gewoon even op de kustwacht of marine kunt wachten.
Ik zou graag voor mn lol een vrachtschip kopen, daar rondjes varen en naar elk bootje mn middelvinger opsteken _O- _O- _O- Wel uiteraard de marine inseinen, anders ben je strafbaar :P
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 11 juli 2018 @ 20:59:04 #9
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_180407917
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2018 20:47 schreef De_Onnoembare het volgende:
Een boot vol arme vrouwen en kinderen die het oorlogsgeweld ontvlucht hadden hebben, toen ze te horen kregen dat ze terug naar Afrika gebracht zouden worden de reddingsactie omgetoverd naar een kaping.

[..]

Als dank voor de doodsbedreigingen werden de ingenieurs en apothekers toch overgebracht naar Italië.

https://www.thetimes.co.u(...)ter-rescue-p23wgf80h
Lijkt me logisch dat ze niet helemaal au courant zijn met de huidige politieke mores in Italië en in Dld.
I´m back.
  woensdag 11 juli 2018 @ 21:02:37 #11
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_180408022
quote:
6s.gif Op woensdag 11 juli 2018 20:58 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Ik zou graag voor mn lol een vrachtschip kopen, daar rondjes varen en naar elk bootje mn middelvinger opsteken _O- _O- _O- Wel uiteraard de marine inseinen, anders ben je strafbaar :P
En ook niet als een pleziervaartuig registreren hè!
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 11 juli 2018 @ 21:07:16 #12
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_180408181
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2018 21:02 schreef nixxx het volgende:

[..]

En ook niet als een pleziervaartuig registreren hè!
Dat doen alleen vluchtelingen hippies :9
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_180408598
quote:
14s.gif Op woensdag 11 juli 2018 20:56 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Geef ze eens ongelijk
Inderdaad! Zolang dit soort acties een goedwerkende strategie is zouden ze gek zijn om het niet te doen.
"Beste vluchteling, je bent niet welkom in Europa dus als je vriendelijk luistert en meewerkt brengen we je terug naar Afrika zodat al je moeite en opofferingen voor niks is geweest. Een tweede optie is om je te verzetten en met veel geweld je plek in Europa op te eisen, zoals je regelmatig kan lezen in de media werkt dit zeer goed en is het vrijwel onmogelijk je te bestraffen voor slecht gedrag. Aan jou de keus."

Beetje raar om de "vluchtelingen" zo'n makkelijke keuze kwalijk te nemen. Het faciliteren van deze keuze is het probleem! Bestraf de mensen die dit gedrag uitlokken met het weggeven van gouden bergen als beloning voor onwenselijk gedrag.
  woensdag 11 juli 2018 @ 21:29:09 #14
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_180408987
quote:
18s.gif Op woensdag 11 juli 2018 20:52 schreef Kim-Holland het volgende:
Niet goedschiks, dan maar kwaadschiks..
Wat is dan precies goedschiks? Door mensensmokkelaars op een lekke boot met grote kans op de dood gezet worden :?

Beetje een raar perspectief
Laffe huichelaar
pi_180409063
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2018 21:29 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Wat is dan precies goedschiks? Door mensensmokkelaars op een lekke boot met grote kans op de dood gezet worden :?

Beetje een raar perspectief
Maar dan zonder muiterij en doodsbedreigingen zeg maar. Kwaadschiks is dan hetgeen jij schetst inclusief bovenstaande.
  woensdag 11 juli 2018 @ 21:31:38 #16
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_180409095
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2018 21:30 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

Maar dan zonder muiterij en doodsbedreigingen zeg maar. Kwaadschiks is dan hetgeen jij schetst inclusief bovenstaande.
Beetje raar het eerste gedeelte goedschiks te noemen dan
Laffe huichelaar
pi_180409239
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2018 21:31 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Beetje raar het eerste gedeelte goedschiks te noemen dan
Aangezien goedschiks een antoniem is van kwaadschiks lijkt mij dat binnen deze context prima geschikt. Maar daar zullen we dan over van mening verschillen.
  woensdag 11 juli 2018 @ 21:40:50 #18
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_180409446
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 21:20 schreef Dally het volgende:

[..]

Inderdaad! Zolang dit soort acties een goedwerkende strategie is zouden ze gek zijn om het niet te doen.
"Beste vluchteling, je bent niet welkom in Europa dus als je vriendelijk luistert en meewerkt brengen we je terug naar Afrika zodat al je moeite en opofferingen voor niks is geweest. Een tweede optie is om je te verzetten en met veel geweld je plek in Europa op te eisen, zoals je regelmatig kan lezen in de media werkt dit zeer goed en is het vrijwel onmogelijk je te bestraffen voor slecht gedrag. Aan jou de keus."

Beetje raar om de "vluchtelingen" zo'n makkelijke keuze kwalijk te nemen. Het faciliteren van deze keuze is het probleem! Bestraf de mensen die dit gedrag uitlokken met het weggeven van gouden bergen als beloning voor onwenselijk gedrag.
Ik doelde uiteraard op de schepen die vluchtelingenbootjes nu links laten liggen/dobberen en ze niet meer oppikken :P
pi_180409577
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2018 21:29 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Wat is dan precies goedschiks? Door mensensmokkelaars op een lekke boot met grote kans op de dood gezet worden :?

Daar kiezen ze zelf voor. Het is niet alsof ze allemaal achterlijk zijn en niet weten waar ze mee bezig zijn.

Het laat zien dat de 'vluchtelingen' geen geweld schuwen om in hun gewenste land te raken. Eenmaal in het gewenste land zullen ze echt niet minder geweld toepassen als het niet gaat zoals ze eisen.
Het is al overal een zooitje [behalve in de landen die weigeren 'vluchtelingen' op te nemen] maar blijkbaar kun je met dit soort fratsen gewoon relaxt afgezet worden in paradijs Europa..

Maar goed..we wachten verder rustig af tot de hel losbreekt.. 8-)
´
  woensdag 11 juli 2018 @ 21:48:16 #20
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_180409729
quote:
7s.gif Op woensdag 11 juli 2018 21:44 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Daar kiezen ze zelf voor. Het is niet alsof ze allemaal achterlijk zijn en niet weten waar ze mee bezig zijn.

Het laat zien dat de 'vluchelingen' geen geweld schuwen om in hun gewenste land te raken. Eenmaal in het gewenste land zullen ze echt niet minder geweld toepassen als het niet gaat zoals ze eisen.
Het is al overal een zooitje [behalve in de landen die weigeren 'vluchtelingen' op te nemen] maar blijkbaar kun je met dit soort fratsen gewoon relaxt afgezet worden in paradijs Europa..

Maar goed..we wachten verder rustig af tot de hel losbreekt.. 8-)
Het kan aan mij liggen maar ik zou het niet meteen als een zooi beschrijven in NL of Duitsland vb.

Ik heb in ieder geval weinig last van.

Hoe dan ook, afgezet worden door criminelen en de dood ingestuurd worden op een lek bootje is niet 'goedschiks'.

Jij en ik zouden hoogstwaarschijnlijk niet anders reageren als we in hun schoenen zouden staan, dus het neerbuigende over 'dat soort' snap ik sowieso niet zo goed.
Laffe huichelaar
pi_180410138
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2018 21:48 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Het kan aan mij liggen maar ik zou het niet meteen als een zooi beschrijven in NL of Duitsland vb.

Ik heb in ieder geval weinig last van.

Hoe dan ook, afgezet worden door criminelen en de dood ingestuurd worden op een lek bootje is niet 'goedschiks'.

Jij en ik zouden hoogstwaarschijnlijk niet anders reageren als we in hun schoenen zouden staan, dus het neerbuigende over 'dat soort' snap ik sowieso niet zo goed.
Dat jij er geen last van hebt betekent niet dat het geen zooitje is geworden.

Als ik werkelijk een vluchteling was zou ik geeneens de middelen hebben om een oversteek te maken. Jij wel dus, blijkbaar..

Dat soort? Het 'soort' dat zich met geweld zijn/haar 'rechten' opeist, en vaak nog een tyfushekel aan het Westen en zijn bewoners heeft? dát snap ik weer niet zo goed.
´
pi_180410196
Even wat seals sturen en dat zooitje uitschakelen.
  woensdag 11 juli 2018 @ 22:04:29 #23
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_180410297
quote:
6s.gif Op woensdag 11 juli 2018 21:59 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Dat jij er geen last van hebt betekent niet dat het geen zooitje is geworden.

Als ik werkelijk een vluchteling was zou ik geeneens de middelen hebben om een oversteek te maken. Jij wel dus, blijkbaar..

Dat soort? Het 'soort' dat zich met geweld zijn/haar 'rechten' opeist, en vaak nog een tyfushekel aan het Westen en zijn bewoners heeft? dát snap ik weer niet zo goed.
Ik vraag me af wat jij een echte vluchteling vindt en hoe je zoveel van de mensen op deze boot weet.

Je staat vrij snel met je oordeel klaar
Laffe huichelaar
pi_180410322
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2018 21:48 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Het kan aan mij liggen maar ik zou het niet meteen als een zooi beschrijven in NL of Duitsland vb.

Ik heb in ieder geval weinig last van.

Hoe dan ook, afgezet worden door criminelen en de dood ingestuurd worden op een lek bootje is niet 'goedschiks'.

Jij en ik zouden hoogstwaarschijnlijk niet anders reageren als we in hun schoenen zouden staan, dus het neerbuigende over 'dat soort' snap ik sowieso niet zo goed.
Het is dezelfde mentaliteit als het zooitje krakers hier, wacht maar tot er genoeg van zijn en jouw huisje ook gekraakt wordt!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_180410338
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 22:01 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Even wat seals sturen en dat zooitje uitschakelen.
_O_ _O_
Ik zwaai naar dieren.
pi_180410634
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2018 22:04 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ik vraag me af wat jij een echte vluchteling vindt en hoe je zoveel van de mensen op deze boot weet.

Je staat vrij snel met je oordeel klaar
Vrij snel? Ik kom amper in dit soort topics :') Doodmoe wordt je ervan.
Wat weet jij van de mensen op de boot, behalve dat ze geweld niet schuwen?

Gelukseisers zijn geen vluchtelingen.

En waarom reageer je alleen op mij? Wil je graag eens dobberen met me op de maas? *;
´
  woensdag 11 juli 2018 @ 22:22:27 #27
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_180410941
quote:
6s.gif Op woensdag 11 juli 2018 22:15 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Vrij snel? Ik kom amper in dit soort topics :') Doodmoe wordt je ervan.
Wat weet jij van de mensen op de boot, behalve dat ze geweld niet schuwen?

Gelukseisers zijn geen vluchtelingen.

En waarom reageer je alleen op mij? Wil je graag eens dobberen met me op de maas? *;
Ik weet weinig van de mensen op die boot. Ja dat ze door mensensmokkelaars de dood in gestuurd zijn.

Verder heb ik geen idee wat hun motieven zijn of in wat voor situatie ze zaten. Ik weet dus ook niet of het vluchtelingen zijn of niet. Vandaar dat ik daar geen oordeel over vel of doe of ik van alles weet en vandaar dat ik jou verwijt wel erg snel met je oordeel klaar te staan want jij weet niet meer dan ik vermoed ik zo.

Ik word een beetje moe van dat feitenvrije discussieren op basis van wat men met zeer zeer beperkte informatie allemaal voelt en/of vermoed.

We kunnen ook gewoon praten en discussieren op basis van feiten
Laffe huichelaar
pi_180411168
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2018 22:22 schreef timmmmm het volgende:

[..]

We kunnen ook gewoon praten en discussieren op basis van feiten
Ja, prima, hoor. Maar ik stel voor dat je eerst ook de discussie aangaat met andere users in dit topic. Blaas ik ondertussen ons bootje op.. :6
´
  woensdag 11 juli 2018 @ 22:29:44 #29
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_180411284
quote:
6s.gif Op woensdag 11 juli 2018 20:58 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Ik zou graag voor mn lol een vrachtschip kopen, daar rondjes varen en naar elk bootje mn middelvinger opsteken _O- _O- _O- Wel uiteraard de marine inseinen, anders ben je strafbaar :P
Aanhaken en terug slepen kan natuurlijk ook
pi_180411285
quote:
14s.gif Op woensdag 11 juli 2018 22:27 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Ja, prima, hoor. Maar ik stel voor dat je eerst ook de discussie aangaat met andere users in dit topic. Blaas ik ondertussen ons bootje op.. :6
Dan hoeven die vluchtende terroristen dat niet meer te doen.. ;)
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  woensdag 11 juli 2018 @ 22:29:46 #31
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_180411286
quote:
14s.gif Op woensdag 11 juli 2018 22:27 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Ja, prima, hoor. Maar ik stel voor dat je eerst ook de discussie aangaat met andere users in dit topic. Blaas ik ondertussen ons bootje op.. :6
Ik reageer op een ander, jij reageert op mij. Daar ga ik dan op in.

Zo gaat dat meestal in een gesprek. Beetje rare reactie dit
Laffe huichelaar
pi_180411470
Daarom is het ook belangrijk dat ook de Italiaanse kustwacht je doodleuk terug naar Libië sleept/brengt. Nieuws verspreid zich snel.
  woensdag 11 juli 2018 @ 22:36:25 #33
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_180411595
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2018 22:22 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ik weet weinig van de mensen op die boot. Ja dat ze door mensensmokkelaars de dood in gestuurd zijn.

Verder heb ik geen idee wat hun motieven zijn of in wat voor situatie ze zaten. Ik weet dus ook niet of het vluchtelingen zijn of niet. Vandaar dat ik daar geen oordeel over vel of doe of ik van alles weet en vandaar dat ik jou verwijt wel erg snel met je oordeel klaar te staan want jij weet niet meer dan ik vermoed ik zo.

Ik word een beetje moe van dat feitenvrije discussieren op basis van wat men met zeer zeer beperkte informatie allemaal voelt en/of vermoed.

We kunnen ook gewoon praten en discussieren op basis van feiten
Op het moment dat ze gered worden worden ze gewelddadig. Het maakt geen éne zak uit wat daarvoor gebeurd is als je, je zo gedraagt tegenover mensen die je helpen. Je hebt toch wel het moreel besef om te zien waar ontoelaatbaar een grens wordt overgegaan? Sommige zaken zijn gewoon niet recht te praten ongeacht hoe zielig iemand dan ook mag zijn.
pi_180411597
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2018 22:04 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ik vraag me af wat jij een echte vluchteling vindt en hoe je zoveel van de mensen op deze boot weet.

Je staat vrij snel met je oordeel klaar
Ze waren al in Libië, voor zover ik weet waren ze daar al veilig.
Racist
pi_180411626
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2018 22:29 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ik reageer op een ander, jij reageert op mij. Daar ga ik dan op in.

Zo gaat dat meestal in een gesprek. Beetje rare reactie dit
Je lult al net zo slap als ons bootje is.
Jij reageerde op niemand anders dan mij.
Beetje rare draai geef je eraan.
´
pi_180411806
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 22:29 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Dan hoeven die vluchtende terroristen dat niet meer te doen.. ;)
Er zullen vast vrouwen van IS en hun gebroed tussen zitten, ja. Ben je mooi klaar mee
´
  woensdag 11 juli 2018 @ 22:42:33 #37
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_180411909
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 22:36 schreef the-eye het volgende:

[..]

Op het moment dat ze gered worden worden ze gewelddadig. Het maakt geen éne zak uit wat daarvoor gebeurd is als je, je zo gedraagt tegenover mensen die je helpen. Je hebt toch wel het moreel besef om te zien waar ontoelaatbaar een grens wordt overgegaan? Sommige zaken zijn gewoon niet recht te praten ongeacht hoe zielig iemand dan ook mag zijn.
Waar kwamen deze vluchtelingen vandaan?

Libië is overigens absoluut niet veilig. Wie heeft je dat wijs gemaakt? Door het halve land gaan daar vrienden elkaar te lijf. Zeg anders even aan Buitenlandse Zaken dat je naar Libië wil en of ze dat veilig vinden
Laffe huichelaar
pi_180411955
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 22:36 schreef the-eye het volgende:

[..]

Op het moment dat ze gered worden worden ze gewelddadig. Het maakt geen éne zak uit wat daarvoor gebeurd is als je, je zo gedraagt tegenover mensen die je helpen. Je hebt toch wel het moreel besef om te zien waar ontoelaatbaar een grens wordt overgegaan? Sommige zaken zijn gewoon niet recht te praten ongeacht hoe zielig iemand dan ook mag zijn.
Precies dit, ook al ben je vluchteling, dat betekent nog niet dat je met geweld van alles kunt eisen! En als ze dan zo geweldadig en strijdbaar zijn waarom hebben ze zich niet gevochten in hun eigen land?
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  woensdag 11 juli 2018 @ 22:44:07 #39
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_180411973
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2018 22:36 schreef Toga het volgende:

[..]

Ze waren al in Libië, voor zover ik weet waren ze daar al veilig.
Hoe weet je dat dan?

Weet je dat of vermoed je dat op basis van je meninkjes.
Laffe huichelaar
pi_180412028
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2018 22:22 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ik weet weinig van de mensen op die boot. Ja dat ze door mensensmokkelaars de dood in gestuurd zijn.

Verder heb ik geen idee wat hun motieven zijn of in wat voor situatie ze zaten. Ik weet dus ook niet of het vluchtelingen zijn of niet. Vandaar dat ik daar geen oordeel over vel of doe of ik van alles weet en vandaar dat ik jou verwijt wel erg snel met je oordeel klaar te staan want jij weet niet meer dan ik vermoed ik zo.

Ik word een beetje moe van dat feitenvrije discussieren op basis van wat men met zeer zeer beperkte informatie allemaal voelt en/of vermoed.

We kunnen ook gewoon praten en discussieren op basis van feiten
Dat die jij toch net zo goed? De dood in gestuurd.. dure zelfmoord dan.
Whatever...
  woensdag 11 juli 2018 @ 22:47:26 #41
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_180412090
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2018 22:42 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Waar kwamen deze vluchtelingen vandaan?

Libië is overigens absoluut niet veilig. Wie heeft je dat wijs gemaakt? Door het halve land gaan daar vrienden elkaar te lijf. Zeg anders even aan Buitenlandse Zaken dat je naar Libië wil en of ze dat veilig vinden
Ik denk dat je de verkeerde quote. Ik herken hier iig geen reactie op mijn post in?
  woensdag 11 juli 2018 @ 22:49:36 #42
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_180412157
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2018 22:45 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Dat die jij toch net zo goed? De dood in gestuurd.. dure zelfmoord dan.
Ik mag toch hopen dat iedereen weet dat vluchtelingen op deze boten hun plaats hebben moeten kopen van criminelen die mensen tot het uiterste uitknijpen om ze vervolgens op lekke boten te laten verdrinken.

Dat noem ik de dood in sturen. Wellicht een beetje gechargeerd maar gebaseerd op feiten.
Laffe huichelaar
  woensdag 11 juli 2018 @ 22:50:18 #43
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_180412188
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 22:47 schreef the-eye het volgende:

[..]

Ik denk dat je de verkeerde quote. Ik herken hier iig geen reactie op mijn post in?
Klopt, moest die daaronder hebben
Laffe huichelaar
pi_180412356
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2018 22:49 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ik mag toch hopen dat iedereen weet dat vluchtelingen op deze boten hun plaats hebben moeten kopen van criminelen die mensen tot het uiterste uitknijpen om ze vervolgens op lekke boten te laten verdrinken.

Dat noem ik de dood in sturen. Wellicht een beetje gechargeerd maar gebaseerd op feiten.
Ze kiezen er uiteindelijk zelf alsnog wel voor. Dat kun je niet ontkennen.

Zo slecht is het in Afrika ook weer niet overal. Zat jonge mannen die gewoon de gok nemen. Niet omdat ze zo arm zijn, want ze kunnen zo'n duizend euro betalen voor de overtocht. Dat zijn helemaal geen arme mensen voor Afrikaanse begrippen.

Er wordt aan beide kanten een hoop onzin verteld.
Whatever...
  woensdag 11 juli 2018 @ 22:57:10 #45
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_180412450
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2018 22:54 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ze kiezen er uiteindelijk zelf alsnog wel voor. Dat kun je niet ontkennen.

Zo slecht is het in Afrika ook weer niet overal. Zat jonge mannen die gewoon de gok nemen. Niet omdat ze zo arm zijn, want ze kunnen zo'n duizend euro betalen voor de overtocht. Dat zijn helemaal geen arme mensen voor Afrikaanse begrippen.

Er wordt aan beide kanten een hoop onzin verteld.
Klopt. Maar die andere kant zie ik hier niet dus laten we dan naar de onzin van de ene kant kijken.

Zoals de mensen die hier doen of die mensen veilig zijn omdat ze in Libie zijn waar allerlei strijdende groeperingen zijn.

Maar weet iemand waar deze vluchtelingen vandaan komen toevallig?
Laffe huichelaar
pi_180412899
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2018 22:57 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Klopt. Maar die andere kant zie ik hier niet dus laten we dan naar de onzin van de ene kant kijken.

Zoals de mensen die hier doen of die mensen veilig zijn omdat ze in Libie zijn waar allerlei strijdende groeperingen zijn.

Maar weet iemand waar deze vluchtelingen vandaan komen toevallig?
In dit geval niet. Maar inmiddels is wel duidelijk dat minder dan 10 procent van de overstekers volgens Europese begrippen vluchteling is.

De meesten komen uit een veilig land of van een veilige plek. Lagos is wellicht geen geweldige plek als je niet rijk bent, maar er is geen oorlog of willekeurige vervolging.

Edit: Pakistanen vooral. Niet echt onveilig.
Whatever...
pi_180412906
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2018 22:57 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Maar weet iemand waar deze vluchtelingen vandaan komen toevallig?
matteosalvinimi twitterde op dinsdag 10-07-2018 om 16:46:49 In quali di questi Paesi c’è la guerra??? 🤔 https://t.co/vFIHkgY7Ry reageer retweet


:W
´
  woensdag 11 juli 2018 @ 23:14:12 #48
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_180412950
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2018 22:22 schreef timmmmm het volgende:
Ik weet weinig van de mensen op die boot. Ja dat ze door mensensmokkelaars de dood in gestuurd zijn.
Ho! Ze hoeven niet mee he? Althans, volgens mij is het nog steeds een vrijwillige overtocht in een gammel bootje. Als jij dat gammele bootje ziet en besluit mee te gaan is dat dus eigen keuze.
pi_180412955
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2018 22:04 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ik vraag me af wat jij een echte vluchteling vindt en hoe je zoveel van de mensen op deze boot weet.

Je staat vrij snel met je oordeel klaar
oordelen over mensen die de crew van een schip gijzelen lijkt me niet heel onredelijk.
pi_180412997
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 20:55 schreef nixxx het volgende:
Dat zal als gevolg alleen maar hebben dat gewone (vracht)schepen daar in de buurt niet zomaar meer aan “reddingsacties” mee gaan doen. Zeggen ze over de radio, dat je met je lekke bootje gewoon even op de kustwacht of marine kunt wachten.
Is dat geen verplichting dan?
  woensdag 11 juli 2018 @ 23:17:35 #51
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_180413044
quote:
10s.gif Op woensdag 11 juli 2018 23:15 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Is dat geen verplichting dan?
Dat is inderdaad een verplichting, maar gezien de problemen en de kosten die het met zich meebrengt, kan ik me heel goed voorstellen dat een rederij zegt: doorvaren! en net doet alsof ze de noodoproep niet gehoord hebben. En daarin kan ik ze na deze berichten geen ongelijk geven eigenlijk.
pi_180413215
quote:
10s.gif Op woensdag 11 juli 2018 23:15 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Is dat geen verplichting dan?
Jawel, maar als het levensgevaarlijk is lijkt het me niet.

Overigens wordt het Zeerecht misbruikt voor illegale immigratie nu. Dus wat dat betreft is het tegen de geest van de wetten. Je zou ze kunnen laten dobberen.

Het recht gaat straks gewoon veranderen. Zou me niets verbazen als de marine/frontex nog eens gaat schieten op dergelijke bootjes. Dan houdt die gelukszoekerij zo op.
Whatever...
  woensdag 11 juli 2018 @ 23:25:36 #53
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_180413241
quote:
10s.gif Op woensdag 11 juli 2018 23:15 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Is dat geen verplichting dan?
Nee, er wordt enkel altijd gedaan in de media dat die schepen dat verplicht zijn.
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
pi_180413753
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2018 22:57 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Klopt. Maar die andere kant zie ik hier niet dus laten we dan naar de onzin van de ene kant kijken.

Zoals de mensen die hier doen of die mensen veilig zijn omdat ze in Libie zijn waar allerlei strijdende groeperingen zijn.

Maar weet iemand waar deze vluchtelingen vandaan komen toevallig?
Ze zijn in Libië niet veilig. Vaak worden ze ook nog eens gegijzeld door de mensensmokkelaars.
pi_180413845
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 23:44 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ze zijn in Libië niet veilig. Vaak worden ze ook nog eens gegijzeld door de mensensmokkelaars.
In Pakistan wel.
Whatever...
pi_180413866
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2018 23:47 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

In Pakistan wel.
Ik denk niet dat er veel Pakistanen via Libië de oversteek wagen.
  woensdag 11 juli 2018 @ 23:55:49 #57
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_180414021
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 23:48 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ik denk niet dat er veel Pakistanen via Libië de oversteek wagen.
Ik wel. Niet ondanks het feit dat de laatste tijd op een gammel bootje stappen, bijna altijd, een veilige overkomst betekent.
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
pi_180414071
Ik word altijd zo treurig van de reacties hier. We zijn zo rijk en kennen geen angst, dat we ons niet eens een beetje in hulpbehoevende kunnen verplaatsen.
pi_180414120
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2018 23:55 schreef Klaploper het volgende:

[..]

Ik wel. Niet ondanks het feit dat de laatste tijd op een gammel bootje stappen, bijna altijd, een veilige overkomst betekent.
Het is geen logische route voor een Pakistani, lijkt me:

  donderdag 12 juli 2018 @ 00:08:45 #60
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_180414202
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 00:03 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Het is geen logische route voor een Pakistani, lijkt me:

[ afbeelding ]
O, ik dacht dat Pakistan naast Marokko lag.
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
pi_180414229
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2018 00:08 schreef Klaploper het volgende:

[..]

O, ik dacht dat Pakistan naast Marokko lag.
Nee, dat klopt niet. Net zoals het niet klopt dat je als je op zo'n bootje stapt gegarandeerd aankomt.
pi_180416253
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2018 21:29 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Wat is dan precies goedschiks? Door mensensmokkelaars op een lekke boot met grote kans op de dood gezet worden :?

Beetje een raar perspectief
Daar kiezen ze toch echt helemaal zelf voor! Dat 'vergeet' je even.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180416292
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2018 22:04 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ik vraag me af wat jij een echte vluchteling vindt en hoe je zoveel van de mensen op deze boot weet.

Je staat vrij snel met je oordeel klaar]
Inderdaad. Wie weet waren de Italianen die hun oppikte wel gore racisten dus ze hadden gelijk ze koud te willen maken.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180416303
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2018 22:22 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ik weet weinig van de mensen op die boot. Ja dat ze door mensensmokkelaars de dood in gestuurd zijn.
Je bedoelt dat ze willens en wetens vrijwillig mensensmokkelaars duizenden euro's betalen om illegaal Europa binnen te komen.

Over feitenvrij gelul van jou gesproken zeg...
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  donderdag 12 juli 2018 @ 06:35:02 #65
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_180416557
quote:
6s.gif Op woensdag 11 juli 2018 23:12 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

matteosalvinimi twitterde op dinsdag 10-07-2018 om 16:46:49 In quali di questi Paesi c’è la guerra??? 🤔 https://t.co/vFIHkgY7Ry reageer retweet
[ afbeelding ]

:W
Een bonte verzameling migranten.
pi_180416584
quote:
11s.gif Op donderdag 12 juli 2018 06:35 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Een bonte verzameling migranten.
0 uit Libië en 0 uit oorlogsgebied.
Maar Timmmmmm had het over feitenvrij wauwelen en hè: zoals een ieder die een beetje weet wat er gebeurt blijkt dat hij degene is die feitenvrij aan het wauwelen is.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  donderdag 12 juli 2018 @ 07:42:03 #67
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_180416941
A, de inhoud is weer gevlogen en het gaat op de persoonlijke toer. We weten weer genoeg
Laffe huichelaar
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')