abonnement Unibet Coolblue
  zondag 8 juli 2018 @ 19:26:17 #26
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_180338682
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2018 18:58 schreef Doedezemaar het volgende:
Dit gerecht uit Plenty van Ottolenghi, ik serveer het met gegrilde haloumi https://www.theguardian.c(...)22/weekend7.weekend3
Ottolenghi heeft ook een lekkere pasta salade met gegrilde courgette en Buffalo mozzarella, met kappertjes en basilicum... :9~

https://smittenkitchen.co(...)ried-zucchini-salad/

[ Bericht 9% gewijzigd door Jagärtrut op 08-07-2018 19:32:52 ]
pi_180339473
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2018 12:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
* Lucky_Strike zet Spanky's briequiche op haar weekmenu.
Zeker doen. Niet vergeten de plakken wortel en courgette even kort te blancheren, anders kun je ze niet goed buigen !

En voldoende knoflook en peper, brie de maeux heeft het meeste smaak en is daarom het lekkerste wat mij betreft.
Whatever...
pi_180339541
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 12:51 schreef RobinOok het volgende:
Niet mijn meest favoriete groente, want zo saai.
Maar als, het liefst witte courgette, in schijfjes, handen insmeren met 1 eetlepel olie, schijfjes daarna "insmeren" met de olie. Beetje zeezout en dan grillen. Eventueel een snufje komijn.

[ afbeelding ]
Een van de makkelijkste en lekkerste bereidingen wat mij betreft. En kun je courgettes met bloem vinden, die zijn gegrild echt goddelijk.

Die hebben niets nodig dan een beetje olie, zout en peper.
Whatever...
pi_180382777
Courgette in schijfjes, dan frituren. Zure Turkse yoghurt met knoflook en beetje zout erover heen.
Lekker met schijfjes aubergine en/of aardappel.
Loedermoeder
pi_180382860
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2018 20:04 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Een van de makkelijkste en lekkerste bereidingen wat mij betreft. En kun je courgettes met bloem vinden, die zijn gegrild echt goddelijk.

Die hebben niets nodig dan een beetje olie, zout en peper.
Ik heb ooit begrepen dat je die courgettebloem niet in de Nederlandse winkels te krijgen zijn, omdat courgettes te lang onderweg zijn. De bloemen overleven dat niet.

Ik heb wel een keer een courgettebloem in Frankrijk gehad. Iemand van de groep had ze gespot in een winkel en meteen haar kans gepakt.
Somebody that I used to know
pi_180383731
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 20:27 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Ik heb ooit begrepen dat je die courgettebloem niet in de Nederlandse winkels te krijgen zijn, omdat courgettes te lang onderweg zijn. De bloemen overleven dat niet.

Ik heb wel een keer een courgettebloem in Frankrijk gehad. Iemand van de groep had ze gespot in een winkel en meteen haar kans gepakt.
Geen idee, maar kan me er iets bij voorstellen. Ik heb ze in Italië vaak gezien en een enkele keer in Frankrijk.

Begrijp dat ze altijd in de ochtend vroeg geoogst moeten worden omdat de bloemen zich maar 1x openen. Dus goedkoop zijn ze niet.
Whatever...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')