abonnement Unibet Coolblue
pi_180182580
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 09:53 schreef Monolith het volgende:

[..]

Je leest mijn post verkeerd. Dat is namelijk helemaal niet relevant. De muntjes ergens anders kopen en uitgeven op zo'n evenement is gewoon oplichting. Dat is het 'in omloop brengen' en dat gebeurt wel degelijk met een heel specifiek doel, namelijk om zeer goedkope bier te halen. Als je denkt dat je met dit soort onnozele argumenten weg gaat komen in een rechtszaal dan vrees ik dat je bedrogen uit gaat komen.
Wel bizar als ze gewoon bij bol te koop zijn. Je zou toch denken dat je specifieke munten laat maken voor dat evenement.
pi_180182718
quote:
13s.gif Op maandag 2 juli 2018 10:50 schreef Nielsch het volgende:
tis gewoon diefstal van lokale ondernemers die ook hun gezin moeten onderhouden, ja die ondernemers zijn dom geweest om dit soort muntjes uit te geven maar dat maakt diefstal nog niet goed.
Tja, is dit diefstal? Nee, er is niets weggenomen. Die mensen die die muntjes gebruikten snapten natuurlijk wel dat dat niet de bedoeling was, maar anderzijds, wie bedenkt zo’n onnozel plan om standaard muntjes te gebruiken voor een evenement als dit? Van diefstal is geen sprake wat mij betreft. Ik denk dat die lokale ondernemers dan maar de organisatie aansprakelijk moeten stellen, die bedenken dit en laten het zo uit de klauwen lopen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  maandag 2 juli 2018 @ 11:11:54 #78
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_180182729
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 09:36 schreef mrPanerai het volgende:

[..]

Marge is het issue niet, en ook niet het aantal mensen. Maar wel de ervaring van de mensen.
Studenten die nog nooit achter de bar staan en niet weten hoe ze moeten organiseren en ook maar een beetje aan hun lot worden overgelaten.
En niet meer zo snel kunnen hoofdrekenen ;)
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
pi_180183165
quote:
1s.gif Op maandag 2 juli 2018 10:59 schreef Cherni het volgende:

[..]

Wel bizar als ze gewoon bij bol te koop zijn. Je zou toch denken dat je specifieke munten laat maken voor dat evenement.
Dat het niet handig is van de organisatie lijkt me evident. Maar dat doet niets af aan het feit dat het gewoon oplichting is.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_180183205
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 11:43 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat het niet handig is van de organisatie lijkt me evident. Maar dat doet niets af aan het feit dat het gewoon oplichting is.
Dat betwijfel ik. Volgens mij is het niet strafbaar die munten te gebruiken. Volgens mij is er geen enkele wet die jou verplicht om die munten op dat festival aan te schaffen. Je mag ze niet namaken, dat is niet gebeurd. Het zijn gewoon echte munten, alleen op een andere plek gekocht. Ik zou niet weten op basis van welke wet dat niet zou mogen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_180183387
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 11:46 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat betwijfel ik. Volgens mij is het niet strafbaar die munten te gebruiken. Volgens mij is er geen enkele wet die jou verplicht om die munten op dat festival aan te schaffen. Je mag ze niet namaken, dat is niet gebeurd. Het zijn gewoon echte munten, alleen op een andere plek gekocht. Ik zou niet weten op basis van welke wet dat niet zou mogen.
Lees even mijn post terug over de kwestie met de Nederlandse discotheken en dan de reactie van het OM in het bijzonder. Het recht is geen autistische IT-discussie. Een rechter beoordeelt ook intentie. Hier is het overduidelijk dat een persoon in kwestie de bedoeling had om de organisatie op te lichten door niet bij een officieel verkooppunt munten aan te schaffen, maar goedkoop bij een derde partij en die vervolgens af te doen als 'officiële munten'. Dat ziet een rechter gewoon als intentie om op te lichten. Als een festivalorganisatie bijvoorbeeld speelkaarten als betaalmiddel hanteert, dan kun je ook makkelijk even een pakje van 52 kaarten halen bij een winkel en ermee betalen, maar uiteindelijk is dat nog steeds oplichting.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_180183463
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 11:57 schreef Monolith het volgende:

[..]

Lees even mijn post terug over de kwestie met de Nederlandse discotheken en dan de reactie van het OM in het bijzonder. Het recht is geen autistische IT-discussie. Een rechter beoordeelt ook intentie. Hier is het overduidelijk dat een persoon in kwestie de bedoeling had om de organisatie op te lichten door niet bij een officieel verkooppunt munten aan te schaffen, maar goedkoop bij een derde partij en die vervolgens af te doen als 'officiële munten'. Dat ziet een rechter gewoon als intentie om op te lichten. Als een festivalorganisatie bijvoorbeeld speelkaarten als betaalmiddel hanteert, dan kun je ook makkelijk even een pakje van 52 kaarten halen bij een winkel en ermee betalen, maar uiteindelijk is dat nog steeds oplichting.
Je bedoelt dit stukje:

quote:
Een woordvoerder van het Openbaar Ministerie meldt dat de productie van valse munten niet strafbaar is. Althans, zolang de producent niet weet met welk doel de munten worden gemaakt. Degene die de munten in omloop brengt, is wel strafbaar. Dan is er sprake van oplichting, volgens artikel 326 van het Wetboek van Strafrecht. Hiervoor is de maximum-straf 4 jaar en dreigt een maximale boete van 67 duizend euro.
Appels met peren vergelijken. Er zijn geen valse munten geproduceerd.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_180183512
Wat een baas _O_

Beetje biertjes wegzuipen voor 0.07 eu de stuk :D
pi_180183543
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 12:02 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Je bedoelt dit stukje:

[..]

Appels met peren vergelijken. Er zijn geen valse munten geproduceerd.
Bol.com heeft ze dan in omloop gebracht toch ?
pi_180183582
quote:
1s.gif Op maandag 2 juli 2018 12:06 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Bol.com heeft ze dan in omloop gebracht toch ?
Ze zijn niet vals dus ik zie het probleem niet.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_180183705
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 12:08 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ze zijn niet vals dus ik zie het probleem niet.
Ik ook niet hoor.
pi_180183985
quote:
1s.gif Op maandag 2 juli 2018 12:13 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Ik ook niet hoor.
Ik snap wel dat het natuurlijk niet de bedoeling is maar volgens mij niet strafbaar.

Vergelijk het met het kopen van een Eftelingkaartje. Dat kan ik kopen bij de Efteling aan de kassa en dan betaal ik een bepaald bedrag. Ik kan ook mijn kaartje kopen bij de Anwb, dan koop ik een kaartje dat net zo echt is als het kaartje aan de kassa, maar wel tegen een lagere prijs. Precies dat is hier gebeurd, alleen dan niet gepland door de organisatie. De organisatie besluit een consumptie aan te bieden voor een bepaald plastic muntje, ze zijn alleen vergeten dat dat plastic muntje overal te koop is. De muntjes in omloop zijn niet minder echt of nagemaakt, alleen goedkoper aangeschaft dan wat zij zelf bieden aan de festivalkassa.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  maandag 2 juli 2018 @ 12:35:31 #88
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_180184062
quote:
1s.gif Op maandag 2 juli 2018 08:37 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Veiligheid is wel een dingetje. Je wilt geen overval.
Gelukkig ligt het geld nu allemaal op een enorme berg bij een paar punten en niet verdeeld over wat tientallen verschillende bars. Stukken veiliger.
pi_180184144
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 12:30 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik snap wel dat het natuurlijk niet de bedoeling is maar volgens mij niet strafbaar.

Vergelijk het met het kopen van een Eftelingkaartje. Dat kan ik kopen bij de Efteling aan de kassa en dan betaal ik een bepaald bedrag. Ik kan ook mijn kaartje kopen bij de Anwb, dan koop ik een kaartje dat net zo echt is als het kaartje aan de kassa, maar wel tegen een lagere prijs. Precies dat is hier gebeurd, alleen dan niet gepland door de organisatie. De organisatie besluit een consumptie aan te bieden voor een bepaald plastic muntje, ze zijn alleen vergeten dat dat plastic muntje overal te koop is. De muntjes in omloop zijn niet minder echt of nagemaakt, alleen goedkoper aangeschaft dan wat zij zelf bieden aan de festivalkassa.
Uh nee, precies dat is niet gebeurd want de Efteling en de ANWB hebben hier afspraken over.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  maandag 2 juli 2018 @ 12:44:36 #90
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_180184208
Herkenbaar. Ooit in een ver verleden zat ik op een soort van party/bier boot met een paar vrienden en daar werkte ze met die nummertjes van een rol. Die je ook bij de Bruna kon kopen :@. En we mochten een paar keer aan land bij zo'n dorp, met een Bruna. Dus tja.

Maar voor een Voetbaldorp met duizenden bezoekers en potentiele winst/verlies kan ik me nauwelijks voorstellen dat iemand zo dom is geweest om generieke muntjes aan te schaffen :').
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_180184250
quote:
6s.gif Op maandag 2 juli 2018 12:39 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Uh nee, precies dat is niet gebeurd want de Efteling en de ANWB hebben hier afspraken over.
Ja dat klopt. Dat heeft de Efteling dan beter geregeld dan dit festival. Het punt waar het om gaat is dat beide kaartjes/muntjes net zo echt zijn en er geen sprake is van vervalsing.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_180184296
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 12:47 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ja dat klopt. Dat heeft de Efteling dan beter geregeld dan dit festival. Het punt waar het om gaat is dat beide kaartjes/muntjes net zo echt zijn en er geen sprake is van vervalsing.
Jij stelt wat feiten die weliswaar kloppen, maar een rechter (als die er überhaupt al aan te pas zou kunnen komen, dat lijkt me in dit geval ondoenlijk) kijkt natuurlijk ook naar intentie. En dan zou het prima onder oplichting en bedriegerij kunnen vallen. Ik betwijfel dus ten zeerste of "het punt waar het om gaat" ook daadwerkelijk het punt is dat jij aandraagt.

Hij die, met het oogmerk om zich een zaak toe te eigenen die aan een ander toebehoort, zich gelden, roerende goederen, verbintenissen, kwijtingen, schuldbevrijdingen doet afgeven of leveren, hetzij door het gebruik maken van valse namen of valse hoedanigheden, hetzij door het aanwenden van listige kunstgrepen om te doen geloven aan het bestaan van valse ondernemingen, van een denkbeeldige macht of van een denkbeeldig krediet, om een goede afloop, een ongeval of enige andere hersenschimmige gebeurtenis te doen verwachten of te doen vrezen of om op andere wijze misbruik te maken van het vertrouwen of van de lichtgelovigheid, wordt gestraft met gevangenisstraf van een maand tot vijf jaar en met geldboete van zesentwintig [euro] tot drieduizend [euro].
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_180184348
quote:
10s.gif Op maandag 2 juli 2018 12:44 schreef jogy het volgende:
Herkenbaar. Ooit in een ver verleden zat ik op een soort van party/bier boot met een paar vrienden en daar werkte ze met die nummertjes van een rol. Die je ook bij de Bruna kon kopen :@. En we mochten een paar keer aan land bij zo'n dorp, met een Bruna. Dus tja.

Maar voor een Voetbaldorp met duizenden bezoekers en potentiele winst/verlies kan ik me nauwelijks voorstellen dat iemand zo dom is geweest om generieke muntjes aan te schaffen :').
Als mod hoor je een voorbeeldfunctie te hebben. Ik ga dit doorzetten naar Danny.
U MAD?
pi_180184568
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 08:44 schreef habitue het volgende:

[..]

Dit idd. Op zon terrein stikt het van de beveiliging en politie.

Het is gewoon een manier om extra geld uit je broekzak te kloppen.
Het is meer een manier om inkomsten te overzien. Met muntjes kun je iedere bezoeker als één pakket behandelen. Dan kun je vooraf makkelijker een balans opmaken tussen verwachte inkomsten en uitgaves want iedere bezoeker levert dan een vast bedrag op en als de inkomsten en uitgaves minstens gelijk zijn dan kan zoiets uit.

Als je ze met gewoon geld laat betalen koppel je vaste inkomsten af en maak je er variabelen van. Lijkt me voor een festival niet gewenst.

Maar om fraude tegen te gaan lijkt het me wel verstandig om simpele maar eigen "unieke" betaalmiddelen te hebben met logo of iets dergelijks.
pi_180184600
quote:
6s.gif Op maandag 2 juli 2018 12:51 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Jij stelt wat feiten die weliswaar kloppen, maar een rechter (als die er überhaupt al aan te pas zou kunnen komen, dat lijkt me in dit geval ondoenlijk) kijkt natuurlijk ook naar intentie. En dan zou het prima onder oplichting en bedriegerij kunnen vallen. Ik betwijfel dus ten zeerste of "het punt waar het om gaat" ook daadwerkelijk het punt is dat jij aandraagt.

Hij die, met het oogmerk om zich een zaak toe te eigenen die aan een ander toebehoort, zich gelden, roerende goederen, verbintenissen, kwijtingen, schuldbevrijdingen doet afgeven of leveren, hetzij door het gebruik maken van valse namen of valse hoedanigheden, hetzij door het aanwenden van listige kunstgrepen om te doen geloven aan het bestaan van valse ondernemingen, van een denkbeeldige macht of van een denkbeeldig krediet, om een goede afloop, een ongeval of enige andere hersenschimmige gebeurtenis te doen verwachten of te doen vrezen of om op andere wijze misbruik te maken van het vertrouwen of van de lichtgelovigheid, wordt gestraft met gevangenisstraf van een maand tot vijf jaar en met geldboete van zesentwintig [euro] tot drieduizend [euro].
Ik ben geen jurist maar ik haal dat daar niet uit. Omdat de muntjes ook allemaal identiek zijn kun je ook niet meer achterhalen waar het muntje is gekocht. Je zou dus eerst aan moeten tonen dat deze muntjes van persoon A gekocht zijn bij bol.com en niet bij de festivalkassa. En dat kun je aan dat muntje niet zien. Dus dat is al een klus, en dan zou je er op een of andere wijze dat artikel wat jij aanhaalt aan moeten koppelen.

Ik denk dat hier geen mens voor veroordeeld gaat worden en dat het gewoon een gevalletje pech gehad wordt.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 2 juli 2018 @ 13:19:12 #96
408813 crew  trein2000
pi_180184673
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2018 21:11 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nee, de munten zijn uiteraard niet geldig.
Staat hoogstwaarschijnlijk ook wel iets over in de algemene voorwaarden, maar ook al staat dat er niet dat maakt een rechter gehakt van dit soort onnozele claims.
Ik ken de Belgische wet niet, maar in Nederland valt dit gewoon onder oplichting, artikel 326 van het wetboek van strafrecht.
Anderzijds kun je onder de Nederlandse wet ook niet zomaar echte munten ongeldig verklaren. En ik denk dat dat in België ook niet kan
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_180184727
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 13:12 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik ben geen jurist maar ik haal dat daar niet uit. Omdat de muntjes ook allemaal identiek zijn kun je ook niet meer achterhalen waar het muntje is gekocht. Je zou dus eerst aan moeten tonen dat deze muntjes van persoon A gekocht zijn bij bol.com en niet bij de festivalkassa. En dat kun je aan dat muntje niet zien. Dus dat is al een klus, en dan zou je er op een of andere wijze dat artikel wat jij aanhaalt aan moeten koppelen.

Ik denk dat hier geen mens voor veroordeeld gaat worden en dat het gewoon een gevalletje pech gehad wordt.
Ik zeg in mijn post toch ook dat het in dit geval niet mogelijk zal zijn om het voor de rechter te brengen. Lees jij wel?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_180184760
quote:
1s.gif Op maandag 2 juli 2018 12:55 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Als mod hoor je een voorbeeldfunctie te hebben. Ik ga dit doorzetten naar Danny.
Precies, en in het vervolg alleen nog maar mods aannemen die een VOG kunnen overleggen. Dat dit kan op FOK! :N
Somebody that I used to know
  maandag 2 juli 2018 @ 13:35:29 #99
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_180184903
quote:
1s.gif Op maandag 2 juli 2018 12:55 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Als mod hoor je een voorbeeldfunctie te hebben. Ik ga dit doorzetten naar Danny.
Dit was volgens mij nog pre-modschap.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_180185586
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 12:02 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Je bedoelt dit stukje:

[..]

Appels met peren vergelijken. Er zijn geen valse munten geproduceerd.
Volstrekt irrelevant, want 'valse munten' bestaan niet als wettelijk concept voor dit soort betaalmunten. Dit valt dan ook niet onder valsemunterij maar onder oplichting. Recht lijkt voor heel veel mensen toch heel lastig.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')