abonnement Unibet Coolblue
pi_180578118
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 10:31 schreef Bottendaal het volgende:
Schande dat de gemeente er weer geld in pompt
Dat doet de gemeente niet. Ze zijn akkoord met een opschorting van de betaling van rente en aflossing door FC Twente. Dat betekent dat de gemeente de komende twee jaar geen aflossing en rente ontvangt (dat is 2 miljoen per jaar). Ben wel benieuwd hoe ze dit dan gaan opvangen op de begroting, want een gemeente moet een sluitende begroting hebben. Natuurlijk, als de boel na 1 of 2 jaar alsnog klapt ben je als gemeente wel mooi 2 of 4 miljoen euro aan afbetaling en rente misgelopen.

Uiteraard laat je je als gemeente wel gewoon als een slappe lul voor het karretje van de club spannen. "Ach zielige voetbalclub, ja we hebben wel afgesproken dat jullie netjes jullie lening gaan aflossen maar doet hoeft niet hoor, kijk maar of het over 2 jaar wel lukt". 8)7 8)7

[ Bericht 7% gewijzigd door Nielsch op 19-07-2018 12:48:59 ]
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_180580265
En op zich kan ik me daar nog wat van voorstellen Nielsch als het alternatief een faillissement is (beter over 2 jaar geld dan nu failliet) maar wat ik gewoon moreel onbegrijpelijk vind is dat de gemeente accepteert dat FC Twente dit niet gebruikt om haar problemen op te lossen en de tering naar de nering zet, maar gewoon 2x zoveel en 2 miljoen meer uitgaat geven aan spelers dan de #2 qua spelersbudget in de 1e divisie (NEC).

Oftewel de 2 miljoen die uitgesteld wordt door de gemeente gaat gewoon naar 5 of 8 nieuwe spelers toe, en dat is dus extra geld boven het al hoogste spelersbudget van de 1e divisie. Ik snap niet dat een gemeente gewoon eist dat dit geld gebruikt word om schoon schip te maken ipv aan spelers uit te geven.

En dan ben ik nog seizoenskaarhouder van FCT dus kan me niet voorstellen hoe belachelijk dit voor de niet geïnteresseerden uit Enschede moet overkomen.
pi_180580405
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 12:46 schreef roninho het volgende:
En op zich kan ik me daar nog wat van voorstellen Nielsch als het alternatief een faillissement is (beter over 2 jaar geld dan nu failliet) maar wat ik gewoon moreel onbegrijpelijk vind is dat de gemeente accepteert dat FC Twente dit niet gebruikt om haar problemen op te lossen en de tering naar de nering zet, maar gewoon 2x zoveel en 2 miljoen meer uitgaat geven aan spelers dan de #2 qua spelersbudget in de 1e divisie (NEC).

Oftewel de 2 miljoen die uitgesteld wordt door de gemeente gaat gewoon naar 5 of 8 nieuwe spelers toe, en dat is dus extra geld boven het al hoogste spelersbudget van de 1e divisie. Ik snap niet dat een gemeente gewoon eist dat dit geld gebruikt word om schoon schip te maken ipv aan spelers uit te geven.

En dan ben ik nog seizoenskaarhouder van FCT dus kan me niet voorstellen hoe belachelijk dit voor de niet geïnteresseerden uit Enschede moet overkomen.
quote:
"FC Twente heeft door de degradatie volgend seizoen ruim 30 procent minder te besteden dan dit jaar. De begroting van de Tukkers gaat terug van 30 miljoen euro naar 20 naar 18 miljoen euro.

De club uit Enschede heeft volgend seizoen een veel hogere begroting dan alle andere clubs in de Eerste Divisie. "We willen koste wat kost binnen een jaar terugkeren in de Eredivisie", zei Velderman dan ook. "Er zijn ook heel donkere analyses die het naar 15 miljoen doet zakken, maar daar ga ik niet van uit."
Dat hele donkere scenario was dus dat ze gewoon hun afbetalingen moesten gaan doen _O-
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  donderdag 19 juli 2018 @ 14:02:33 #104
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_180582073
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 12:46 schreef roninho het volgende:
En op zich kan ik me daar nog wat van voorstellen Nielsch als het alternatief een faillissement is (beter over 2 jaar geld dan nu failliet) maar wat ik gewoon moreel onbegrijpelijk vind is dat de gemeente accepteert dat FC Twente dit niet gebruikt om haar problemen op te lossen en de tering naar de nering zet, maar gewoon 2x zoveel en 2 miljoen meer uitgaat geven aan spelers dan de #2 qua spelersbudget in de 1e divisie (NEC).

...

En dan ben ik nog seizoenskaarhouder van FCT dus kan me niet voorstellen hoe belachelijk dit voor de niet geïnteresseerden uit Enschede moet overkomen.
Goede reactie seizoenskaarthouder. ^O^

De gemeente laat met zich dollen, en had al veel eerder de kraan moeten dichtdraaien.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  donderdag 19 juli 2018 @ 14:05:25 #105
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_180582151
Zolang de staat de gemeente Enschede maar niet gaat helpen als de lantaarnpalen uit gaan en de vuilnis niet meer opgehaald kan worden vind ik het allemaal prima.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')