Heb ik dus niks aan. Reis helemaal niet alleen in de spits. Belangrijkste dagen zit ik daar volledig buiten. Kan wel janken.quote:Op vrijdag 29 juni 2018 20:37 schreef Jano9 het volgende:
[..]
Je hebt geluk als je in de spits reist dus voor 6:00 tot 9:00 of van 15:00 tot 19:00. FNV en CNV geven wel verschillende tijden, maar de spits gaat sowieso door.
Volgens mij kun je dan nog steeds even vragen of je mag plassen, zie jij de chauffeur al tegen de mensen in de bus zeggen, sorry hoor, ik zet ´m effe aan de kant want ik moet pissen.quote:Op vrijdag 29 juni 2018 18:51 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
er zijn toch veel andere werknemers die dat niet kunnen? Als je achter de productielijn in de fabriek zit, of achter de kassa of zo moet je het ook plannen
Of het nou sympathiek of eerlijk is terzijde, je ziet toch zelf ook wel in dat met een fluitje in je bek op het Malieveld gaan staan op je vrije dag een stuk minder effectief is dan de gehele dienstverlening van je werkgever lamleggen?quote:Op vrijdag 29 juni 2018 20:33 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Kan niet op het Malieveld o.i.d.? Waarom moet ik slachtoffer worden van de zwakke blaas van veel buschauffeurs?
Krijgen ze meer sympathie voor dan dit achterlijke gedoe Hopelijk zitten ze over 20 jaar allemaal zonder werk door de automatiseringquote:Op vrijdag 29 juni 2018 22:55 schreef ietjefietje het volgende:
[..]
Volgens mij kun je dan nog steeds even vragen of je mag plassen, zie jij de chauffeur al tegen de mensen in de bus zeggen, sorry hoor, ik zet ´m effe aan de kant want ik moet pissen.
Wat een haat, alleen voor iemand die moet plassen. Waar komt dat vandaan, mama vond jou niet lief?quote:Op vrijdag 29 juni 2018 23:17 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Krijgen ze meer sympathie voor dan dit achterlijke gedoe Hopelijk zitten ze over 20 jaar allemaal zonder werk door de automatisering
Dan gaan ze toch plassen? Of moeten ze toestemming van de juf hebben?quote:Op vrijdag 29 juni 2018 23:19 schreef ietjefietje het volgende:
[..]
Wat een haat, alleen voor iemand die moet plassen. Waar komt dat vandaan, mama vond jou niet lief?
Dan moet je nog even goed die post lezen.quote:Op vrijdag 29 juni 2018 13:59 schreef Cherni het volgende:
[..]
Nee van de vvmc. Maar daar gaat het niet om. Mijn opmerking sloeg op het niet lid mogen worden van een vakbond etc.
Vroeger reden ze nog weleens met de blik op oneindig voorbij als ze geen zin hadden om te stoppen bij een halte. Klantgerichtheid zat er ook nog niet bij. Met de privatisering moest het ineens allemaal vriendelijker, maar deze lange stakingen laat wel zien dat de focus echt niet op de klant ligt. Die kan nog steeds in de stront zakken.quote:Op vrijdag 29 juni 2018 23:22 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Dan gaan ze toch plassen? Of moeten ze toestemming van de juf hebben?
EDIT:
Wat ik dus bedoel te zeggen is dat ze meer sympathie krijgen van de andere hardwerkende burgers als ze gewoon werken, maar op hun eigen tempo met plaspauzes wanneer ze willen. De werkgever kan moeilijk sancties daartegen ondernemen als iedereen dit doet.
Maar om dagenlang te gaan staken terwijl je weet dat sommige mensen van het OV afhankelijk zijn en er geen concurrentie mogelijk is in deze branche... Ja dat vind ik aso.
Alsof aandeelhoudersbedrijven “focus op de klant” hebben. Die hebben focus op de aandeelhouders. De klant betaalt. En wordt zoet gehouden om te blijven betalen middels gesuikerde bedrijfspropaganda.quote:Op zaterdag 30 juni 2018 00:10 schreef Beathoven het volgende:
Vroeger reden ze nog weleens met de blik op oneindig voorbij als ze geen zin hadden om te stoppen bij een halte. Klantgerichtheid zat er ook nog niet bij. Met de privatisering moest het ineens allemaal vriendelijker, maar deze lange stakingen laat wel zien dat de focus echt niet op de klant ligt. Die kan nog steeds in de stront zakken.
Juist in de laatste zin zit het probleem. Je krijgt niet alle chauffeurs op een lijn.quote:Op vrijdag 29 juni 2018 23:22 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Dan gaan ze toch plassen? Of moeten ze toestemming van de juf hebben?
EDIT:
Wat ik dus bedoel te zeggen is dat ze meer sympathie krijgen van de andere hardwerkende burgers als ze gewoon werken, maar op hun eigen tempo met plaspauzes wanneer ze willen. De werkgever kan moeilijk sancties daartegen ondernemen als iedereen dit doet.
Dat heb ik. Je zegt niemand aan te nemen die lid van de fnv is of wilt worden en bovendien aanverwante vakbonden. Maw je wilt niet dat werknemers zich organiseren via een vakbond. Zwart wit zie ik dat gewoon als geen lid mogen worden als ik wil werken.quote:Op zaterdag 30 juni 2018 00:05 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dan moet je nog even goed die post lezen.
Precies. En daarmee is hij die wel zijn pauze neemt de klos. En werk je daar als uitzendkracht dan weet je het wel.quote:Op zaterdag 30 juni 2018 08:39 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
Juist in de laatste zin zit het probleem. Je krijgt niet alle chauffeurs op een lijn.
Nope, ook dat is staking breken. Het zijn gewoon externe krachten die je dan inzet met het doel de staking op te vangen. Wanneer ze hun al ingeroosterde dienst rijden dan worden ze behandeld als werkwillig.quote:Op vrijdag 29 juni 2018 16:31 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Je verwart het denk ik met extra krachten inzetten om diensten over te nemen.
Krachten die gewoon al ingeroosterd waren die dag op een andere lijn mogen prima een andere lijndienst rijden. Of het nou vaste medewerkers zijn of uitzendkrachten doet er dan niet toe.
Je mag echter niet extra mensen in gaan huren.
Externe krachten die al ingedeeld waren worden niet extra ingezet door hun dienst te wisselen naar een andere lijn.quote:Op zaterdag 30 juni 2018 09:52 schreef ContraCourant het volgende:
[..]
Nope, ook dat is staking breken. Het zijn gewoon externe krachten die je dan inzet met het doel de staking op te vangen. Wanneer ze hun al ingeroosterde dienst rijden dan worden ze behandeld als werkwillig.
Sjah... Willen we meer of minder markt?quote:Op vrijdag 29 juni 2018 19:00 schreef karr-1 het volgende:
Ik gun iedereen het allerbeste, ,maar in sommige beroepen moet je beseffen dat de impact voor andere mensen te groot is.
En de vraag, of de schuld bij de stakers ligt of de werkgever die weigert aan eisen tegemoet te komen.quote:Op zaterdag 30 juni 2018 10:03 schreef ContraCourant het volgende:
[..]
Sjah... Willen we meer of minder markt?
Externe krachten zijn over het algemeen ook niet georganiseerd. Bovendien hopen die natuurlijk op een vast contract.quote:Op zaterdag 30 juni 2018 09:55 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Externe krachten die al ingedeeld waren worden niet extra ingezet door hun dienst te wisselen naar een andere lijn.
Stakingsbreken gaat expliciet om het inhuren van extra externe krachten.
Zeker, daarom zie je inderdaad ook dat deze mensen wel blijven werken.quote:Op zaterdag 30 juni 2018 10:07 schreef Cherni het volgende:
[..]
Externe krachten zijn over het algemeen ook niet georganiseerd. Bovendien hopen die natuurlijk op een vast contract.
De roosters zijn door de jaren heen nogal veranderd. Zo komen we hier o.a.quote:Op vrijdag 29 juni 2018 20:18 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Andere baan nemen als je daar niet tegen kan.
Nogal bizar dat buschauffeurs gaan klagen dat ze niet wanneer ze willen naar de wc kunnen gaan. Wat dacht je dat het beroep van buschauffeur inhield toen je besloot dat te gaan worden?
Het grootste probleem ligt bij de provincie die hun pakket van eisen mbt arbeidsomstandigheden niet goed bekeken hebben. Het is kwalijk dat die hun handen terug trekken. Arriva zou dit moeten terugkoppelen naar de provincie. Meerwerk indienen om de kosten van nieuwe roosters die voldoen aan de eisen indienen.quote:Op zaterdag 30 juni 2018 10:05 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
En de vraag, of de schuld bij de stakers ligt of de werkgever die weigert aan eisen tegemoet te komen.
Externe krachten zijn externe krachten... Ik kan er weinig anders van maken. Vroeger mocht je zelfs werkwilligen niet zo inzetten. Inmiddels mag dat wel. Maar alleen werknemers en geen externe krachten.quote:Op zaterdag 30 juni 2018 09:55 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Externe krachten die al ingedeeld waren worden niet extra ingezet door hun dienst te wisselen naar een andere lijn.
Stakingsbreken gaat expliciet om het inhuren van extra externe krachten.
Of de concessieverlener?quote:Op zaterdag 30 juni 2018 10:05 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
En de vraag, of de schuld bij de stakers ligt of de werkgever die weigert aan eisen tegemoet te komen.
Ah, ik ben niet heel bekend met de exacte dynamiek daar.quote:Op zaterdag 30 juni 2018 10:13 schreef Cherni het volgende:
[..]
Het grootste probleem ligt bij de provincie die hun pakket van eisen mbt arbeidsomstandigheden niet goed bekeken hebben. Het is kwalijk dat die hun handen terug trekken. Arriva zou dit moeten terugkoppelen naar de provincie. Meerwerk indienen om de kosten van nieuwe roosters die voldoen aan de eisen indienen.
Maar nu legt de provincie het probleem bij de vervoerder die het vervolgens afschuift naar hun personeel.
Het enige dat verboden is is het bemiddelen van arbeidskrachten door de uitzendbureaus.quote:Op zaterdag 30 juni 2018 10:14 schreef ContraCourant het volgende:
[..]
Externe krachten zijn externe krachten... Ik kan er weinig anders van maken. Vroeger mocht je zelfs werkwilligen niet zo inzetten. Inmiddels mag dat wel. Maar alleen werknemers en geen externe krachten.
Die mogen alleen hun geroosterde dienst rijden.
Als alle gedupeerde reizigers een klacht indienen bij de provincie zou dat al kunnen helpen.quote:Op zaterdag 30 juni 2018 10:15 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ah, ik ben niet heel bekend met de exacte dynamiek daar.
In dat geval zijn publieksonvriendelijke acties misschien zelfs wel nodig om ook de druk op de provincie op te hogen. Dat er ergens iemand moet gaan bewegen is evident.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |