abonnement Unibet Coolblue
pi_180128980
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 20:37 schreef Jano9 het volgende:

[..]

Je hebt geluk als je in de spits reist dus voor 6:00 tot 9:00 of van 15:00 tot 19:00. FNV en CNV geven wel verschillende tijden, maar de spits gaat sowieso door.
Heb ik dus niks aan. Reis helemaal niet alleen in de spits. Belangrijkste dagen zit ik daar volledig buiten. Kan wel janken.
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_180130613
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 18:51 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

er zijn toch veel andere werknemers die dat niet kunnen? Als je achter de productielijn in de fabriek zit, of achter de kassa of zo moet je het ook plannen
Volgens mij kun je dan nog steeds even vragen of je mag plassen, zie jij de chauffeur al tegen de mensen in de bus zeggen, sorry hoor, ik zet ´m effe aan de kant want ik moet pissen.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_180130860
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 20:33 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Kan niet op het Malieveld o.i.d.? Waarom moet ik slachtoffer worden van de zwakke blaas van veel buschauffeurs?
Of het nou sympathiek of eerlijk is terzijde, je ziet toch zelf ook wel in dat met een fluitje in je bek op het Malieveld gaan staan op je vrije dag een stuk minder effectief is dan de gehele dienstverlening van je werkgever lamleggen?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_180130976
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 22:55 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Volgens mij kun je dan nog steeds even vragen of je mag plassen, zie jij de chauffeur al tegen de mensen in de bus zeggen, sorry hoor, ik zet ´m effe aan de kant want ik moet pissen.
Krijgen ze meer sympathie voor dan dit achterlijke gedoe :') Hopelijk zitten ze over 20 jaar allemaal zonder werk door de automatisering
pi_180131017
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 23:17 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Krijgen ze meer sympathie voor dan dit achterlijke gedoe :') Hopelijk zitten ze over 20 jaar allemaal zonder werk door de automatisering
Wat een haat, alleen voor iemand die moet plassen. Waar komt dat vandaan, mama vond jou niet lief?
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_180131052
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 23:19 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Wat een haat, alleen voor iemand die moet plassen. Waar komt dat vandaan, mama vond jou niet lief?
Dan gaan ze toch plassen? Of moeten ze toestemming van de juf hebben?

EDIT:
Wat ik dus bedoel te zeggen is dat ze meer sympathie krijgen van de andere hardwerkende burgers als ze gewoon werken, maar op hun eigen tempo met plaspauzes wanneer ze willen. De werkgever kan moeilijk sancties daartegen ondernemen als iedereen dit doet.

Maar om dagenlang te gaan staken terwijl je weet dat sommige mensen van het OV afhankelijk zijn en er geen concurrentie mogelijk is in deze branche... Ja dat vind ik aso.

[ Bericht 27% gewijzigd door MadJackthePirate op 29-06-2018 23:29:11 ]
  zaterdag 30 juni 2018 @ 00:05:16 #157
168739 Red_85
'echt wel'
pi_180131778
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 13:59 schreef Cherni het volgende:

[..]

Nee van de vvmc. Maar daar gaat het niet om. Mijn opmerking sloeg op het niet lid mogen worden van een vakbond etc.
Dan moet je nog even goed die post lezen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_180131884
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 23:22 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Dan gaan ze toch plassen? Of moeten ze toestemming van de juf hebben?

EDIT:
Wat ik dus bedoel te zeggen is dat ze meer sympathie krijgen van de andere hardwerkende burgers als ze gewoon werken, maar op hun eigen tempo met plaspauzes wanneer ze willen. De werkgever kan moeilijk sancties daartegen ondernemen als iedereen dit doet.

Maar om dagenlang te gaan staken terwijl je weet dat sommige mensen van het OV afhankelijk zijn en er geen concurrentie mogelijk is in deze branche... Ja dat vind ik aso.
Vroeger reden ze nog weleens met de blik op oneindig voorbij als ze geen zin hadden om te stoppen bij een halte. Klantgerichtheid zat er ook nog niet bij. Met de privatisering moest het ineens allemaal vriendelijker, maar deze lange stakingen laat wel zien dat de focus echt niet op de klant ligt. Die kan nog steeds in de stront zakken.
  zaterdag 30 juni 2018 @ 00:18:22 #159
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_180132035
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 00:10 schreef Beathoven het volgende:
Vroeger reden ze nog weleens met de blik op oneindig voorbij als ze geen zin hadden om te stoppen bij een halte. Klantgerichtheid zat er ook nog niet bij. Met de privatisering moest het ineens allemaal vriendelijker, maar deze lange stakingen laat wel zien dat de focus echt niet op de klant ligt. Die kan nog steeds in de stront zakken.
Alsof aandeelhoudersbedrijven “focus op de klant” hebben. Die hebben focus op de aandeelhouders. De klant betaalt. En wordt zoet gehouden om te blijven betalen middels gesuikerde bedrijfspropaganda.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zaterdag 30 juni 2018 @ 08:39:56 #160
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_180134693
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 23:22 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Dan gaan ze toch plassen? Of moeten ze toestemming van de juf hebben?

EDIT:
Wat ik dus bedoel te zeggen is dat ze meer sympathie krijgen van de andere hardwerkende burgers als ze gewoon werken, maar op hun eigen tempo met plaspauzes wanneer ze willen. De werkgever kan moeilijk sancties daartegen ondernemen als iedereen dit doet.

Juist in de laatste zin zit het probleem. Je krijgt niet alle chauffeurs op een lijn.
pi_180134765
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 00:05 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dan moet je nog even goed die post lezen.
Dat heb ik. Je zegt niemand aan te nemen die lid van de fnv is of wilt worden en bovendien aanverwante vakbonden. Maw je wilt niet dat werknemers zich organiseren via een vakbond. Zwart wit zie ik dat gewoon als geen lid mogen worden als ik wil werken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cherni op 30-06-2018 10:03:38 ]
pi_180134793
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 08:39 schreef Gnittoo het volgende:

[..]

Juist in de laatste zin zit het probleem. Je krijgt niet alle chauffeurs op een lijn.
Precies. En daarmee is hij die wel zijn pauze neemt de klos. En werk je daar als uitzendkracht dan weet je het wel.
circa 30 jaar geleden zou dat geen probleem zijn geweest. Daar zaten de meeste arbeiders samen op een lijn.
pi_180135751
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 16:31 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Je verwart het denk ik met extra krachten inzetten om diensten over te nemen.

Krachten die gewoon al ingeroosterd waren die dag op een andere lijn mogen prima een andere lijndienst rijden. Of het nou vaste medewerkers zijn of uitzendkrachten doet er dan niet toe.

Je mag echter niet extra mensen in gaan huren.
Nope, ook dat is staking breken. Het zijn gewoon externe krachten die je dan inzet met het doel de staking op te vangen. Wanneer ze hun al ingeroosterde dienst rijden dan worden ze behandeld als werkwillig.
  zaterdag 30 juni 2018 @ 09:55:23 #164
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_180135814
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 09:52 schreef ContraCourant het volgende:

[..]

Nope, ook dat is staking breken. Het zijn gewoon externe krachten die je dan inzet met het doel de staking op te vangen. Wanneer ze hun al ingeroosterde dienst rijden dan worden ze behandeld als werkwillig.
Externe krachten die al ingedeeld waren worden niet extra ingezet door hun dienst te wisselen naar een andere lijn.

Stakingsbreken gaat expliciet om het inhuren van extra externe krachten.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_180135936
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 19:00 schreef karr-1 het volgende:

Ik gun iedereen het allerbeste, ,maar in sommige beroepen moet je beseffen dat de impact voor andere mensen te groot is.

Sjah... Willen we meer of minder markt?
  zaterdag 30 juni 2018 @ 10:05:29 #166
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_180135959
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 10:03 schreef ContraCourant het volgende:

[..]

Sjah... Willen we meer of minder markt?
En de vraag, of de schuld bij de stakers ligt of de werkgever die weigert aan eisen tegemoet te komen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_180135991
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 09:55 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Externe krachten die al ingedeeld waren worden niet extra ingezet door hun dienst te wisselen naar een andere lijn.

Stakingsbreken gaat expliciet om het inhuren van extra externe krachten.
Externe krachten zijn over het algemeen ook niet georganiseerd. Bovendien hopen die natuurlijk op een vast contract.
  zaterdag 30 juni 2018 @ 10:09:02 #168
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_180136005
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 10:07 schreef Cherni het volgende:

[..]

Externe krachten zijn over het algemeen ook niet georganiseerd. Bovendien hopen die natuurlijk op een vast contract.
Zeker, daarom zie je inderdaad ook dat deze mensen wel blijven werken.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_180136010
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 20:18 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Andere baan nemen als je daar niet tegen kan.

Nogal bizar dat buschauffeurs gaan klagen dat ze niet wanneer ze willen naar de wc kunnen gaan. Wat dacht je dat het beroep van buschauffeur inhield toen je besloot dat te gaan worden? :')
De roosters zijn door de jaren heen nogal veranderd. Zo komen we hier o.a.
pi_180136055
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 10:05 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

En de vraag, of de schuld bij de stakers ligt of de werkgever die weigert aan eisen tegemoet te komen.
Het grootste probleem ligt bij de provincie die hun pakket van eisen mbt arbeidsomstandigheden niet goed bekeken hebben. Het is kwalijk dat die hun handen terug trekken. Arriva zou dit moeten terugkoppelen naar de provincie. Meerwerk indienen om de kosten van nieuwe roosters die voldoen aan de eisen indienen.

Maar nu legt de provincie het probleem bij de vervoerder die het vervolgens afschuift naar hun personeel.
pi_180136064
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 09:55 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Externe krachten die al ingedeeld waren worden niet extra ingezet door hun dienst te wisselen naar een andere lijn.

Stakingsbreken gaat expliciet om het inhuren van extra externe krachten.
Externe krachten zijn externe krachten... Ik kan er weinig anders van maken. Vroeger mocht je zelfs werkwilligen niet zo inzetten. Inmiddels mag dat wel. Maar alleen werknemers en geen externe krachten.

Die mogen alleen hun geroosterde dienst rijden.
pi_180136077
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 10:05 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

En de vraag, of de schuld bij de stakers ligt of de werkgever die weigert aan eisen tegemoet te komen.
Of de concessieverlener?

Maar goed, wel beter dat er nu in de spits iig gereden gaat worden.
  zaterdag 30 juni 2018 @ 10:15:15 #173
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_180136082
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 10:13 schreef Cherni het volgende:

[..]

Het grootste probleem ligt bij de provincie die hun pakket van eisen mbt arbeidsomstandigheden niet goed bekeken hebben. Het is kwalijk dat die hun handen terug trekken. Arriva zou dit moeten terugkoppelen naar de provincie. Meerwerk indienen om de kosten van nieuwe roosters die voldoen aan de eisen indienen.

Maar nu legt de provincie het probleem bij de vervoerder die het vervolgens afschuift naar hun personeel.
Ah, ik ben niet heel bekend met de exacte dynamiek daar.

In dat geval zijn publieksonvriendelijke acties misschien zelfs wel nodig om ook de druk op de provincie op te hogen. Dat er ergens iemand moet gaan bewegen is evident.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zaterdag 30 juni 2018 @ 10:19:57 #174
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_180136128
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 10:14 schreef ContraCourant het volgende:

[..]

Externe krachten zijn externe krachten... Ik kan er weinig anders van maken. Vroeger mocht je zelfs werkwilligen niet zo inzetten. Inmiddels mag dat wel. Maar alleen werknemers en geen externe krachten.

Die mogen alleen hun geroosterde dienst rijden.
Het enige dat verboden is is het bemiddelen van arbeidskrachten door de uitzendbureaus.

Uitzendkrachten die al bemiddeld zijn kunnen dus gewoon aan de slag, en ik zie nergens een uitzondering in de wet dat ze niet op een andere lijn ingezet mogen worden.

Maar je kan dus niet naar aanleiding van een staking naar een uzb stappen en extra mensen bemiddelen.

Zo staat het in de wet en ook ik kan er weinig anders van maken (Waadi 3.2).
Wellicht mis ik iets, maar als je een linkje hebt naar uitspraak of artikel neem ik mijn woorden graag terug.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_180136141
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 10:15 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ah, ik ben niet heel bekend met de exacte dynamiek daar.

In dat geval zijn publieksonvriendelijke acties misschien zelfs wel nodig om ook de druk op de provincie op te hogen. Dat er ergens iemand moet gaan bewegen is evident.
Als alle gedupeerde reizigers een klacht indienen bij de provincie zou dat al kunnen helpen.

Er zijn hier in Limburg handtekening acties geweest om geschrapte lijnen weer in ere te herstellen. Bizar gewoon dat in een stad als Maastricht diverse routes geschrapt zijn en bussen niet eens door bepaalde wijken komen en alleen op de hoofdwegen rondom die wijken. Bovendien in bepaalde dorpen minder bussen.

Maar ja, Veolia die de zaken mbt busvervoer goed geregeld had in Limburg en personeel dat tevreden was, die was te duur.

Het meest bizarre is dat ondanks die besparing op busvervoer die kaartjes niet goedkoper zijn geworden en er verder geen concurrentie is. Dat noemt men dan marktwerking.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')