abonnement Unibet Coolblue
pi_179907294
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 20:17 schreef aesop het volgende:
Als je het kwalificatierondje van Max naast dat van Vettel hebt gezien, weet je dat Max op elk vol gas gedeelte tienden aan zijn broek kreeg. Zo geweldig was die update van de motor dus niet.
En dan rijden ze al met minder neerwaartse druk om het tekort aan vermogen te compenseren.
Wat mij betreft is het een goed besluit om naar Honda over te stappen.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  dinsdag 19 juni 2018 @ 22:02:41 #77
478678 dutchsharedhosting
[url=https://weinigbetalen.nl]
pi_179907528
Ik ben heel erg benieuwd
Neem even een kijken op de De beste links!
  woensdag 20 juni 2018 @ 09:31:08 #78
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_179913985
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 11:06 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Race pace van McLaren was in Canada beter dan TR. Zoals op vrijwel elk circuit.
Dat je dit blijft roeptoeteren blijkt dat je zelf totaal niet objectief kijkt. Waar je die fanboys van beschuldigd. Torro Rosso en McLaren zijn totaal andere auto’s. Red Bull is al geruime tijd puur naar de prestaties van die motor aan het kijken, naast de potentiele progressie en de mogelijkheden die het bied icm hun superieure chassis. Die hebben echt wel hun huiswerk gedaan. Renault heeft ondanks vele beloftes 12 pk gevonden in 2 jaar tijd en is nog steeds het zwakke punt van de Bull. Het chasis is echt superieur aan alle andere.
  woensdag 20 juni 2018 @ 09:31:33 #79
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_179913991
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 13:13 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nee, dat is niet het geval. Zeker niet in de race.
Oh, je hebt de telemetrie gezien? Of ga je gewoon verder met duimzuigen?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 20 juni 2018 @ 09:48:23 #80
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_179914349
quote:
2s.gif Op woensdag 20 juni 2018 09:31 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Dat je dit blijft roeptoeteren blijkt dat je zelf totaal niet objectief kijkt. Waar je die fanboys van beschuldigd. Torro Rosso en McLaren zijn totaal andere auto’s. Red Bull is al geruime tijd puur naar de prestaties van die motor aan het kijken, naast de potentiele progressie en de mogelijkheden die het bied icm hun superieure chassis. Die hebben echt wel hun huiswerk gedaan. Renault heeft ondanks vele beloftes 12 pk gevonden in 2 jaar tijd en is nog steeds het zwakke punt van de Bull. Het chasis is echt superieur aan alle andere.
Je reageert op een andere post dan die van mij.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 20 juni 2018 @ 09:49:00 #81
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_179914362
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 21:53 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

En dan rijden ze al met minder neerwaartse druk om het tekort aan vermogen te compenseren.
Andersom. Ze rijden juist met meer om meer goed te maken in de bochten.

Toro Rosso probeerde wat jij suggereerde in FP1 in Canada (vandaar dat Hartley daar hoog stond bij de topsnelheden) maar stapte daar snel weer vanaf.

[ Bericht 12% gewijzigd door Fir3fly op 20-06-2018 10:17:22 ]
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_179916441
quote:
7s.gif Op woensdag 20 juni 2018 09:49 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Andersom. Ze rijden juist met meer om meer goed te maken in de bochten.

Dat gaat op voor teams als Ferrari en Mercedes, die hebben meer aan de snelste rondetijd dan de hoogste snelheid. Red Bull heeft een goed chassis maar ze zullen alleen kans maken op winst op circuits waar geen lange rechte stukken zijn. Voor hen is het zoeken naar een goed compromis tussen snelheid op de rechte stukken en voldoende neerwaartse druk in de snelle bochten.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_179916470
Zou RB op de vrijdag met een Honda motor mogen rijden maar dan toch met renault gaan kwalificeren?
(Even los van het feit dat je eigenlijk een tweede auto mee zou moeten nemen)
  woensdag 20 juni 2018 @ 11:43:53 #84
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_179916553
quote:
10s.gif Op woensdag 20 juni 2018 11:38 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Dat gaat op voor teams als Ferrari en Mercedes, die hebben meer aan de snelste rondetijd dan de hoogste snelheid. Red Bull heeft een goed chassis maar ze zullen alleen kans maken op winst op circuits waar geen lange rechte stukken zijn. Voor hen is het zoeken naar een goed compromis tussen snelheid op de rechte stukken en voldoende neerwaartse druk in de snelle bochten.
Exact wat ik zeg dus.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_179917075
Honda schijnt de nieuwe motoren in Canada nog redelijk conservatief ingesteld te hebben voor dat weekend.

Ze kunnen nog wat meer eruit halen komende races.
.
pi_179922244
quote:
7s.gif Op woensdag 20 juni 2018 11:43 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Exact wat ik zeg dus.
Nee want met meer neerwaartse druk rijden betekent lagere snelheid op de rechte stukken, daarom rijden ze met minder neerwaartse druk om dat te compenseren.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_179922669
quote:
7s.gif Op woensdag 20 juni 2018 15:25 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Nee want met meer neerwaartse druk rijden betekent lagere snelheid op de rechte stukken, daarom rijden ze met minder neerwaartse druk om dat te compenseren.
En dan zijn ze nog de snelste in de meeste bochten dus kan je nagaan wat een goede aero RB heeft. Ik zie ook meer potentie in de Honda.
Gaap
  woensdag 20 juni 2018 @ 16:28:04 #88
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_179923795
quote:
7s.gif Op woensdag 20 juni 2018 15:25 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Nee want met meer neerwaartse druk rijden betekent lagere snelheid op de rechte stukken, daarom rijden ze met minder neerwaartse druk om dat te compenseren.
Oh, dan heb je het verkeerd om. Red Bull rijdt doorgaans met meer downforce.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_179924019
quote:
2s.gif Op woensdag 20 juni 2018 16:28 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Oh, dan heb je het verkeerd om. Red Bull rijdt doorgaans met meer downforce.
Juist niet omdat ze anders 20 tot 30 kilometer langzamer rijden en dus veel verliezen op de rechte stukken tegenover Mercedes en Ferrari. Ze hebben gewoon een zeer goed chassis, met een Mercedes of Ferrari motor zouden ze het te kloppen team zijn omdat ze dan juist met meer neerwaartse druk zouden kunnen rijden zonder veel snelheid op de rechte stukken in te leveren want die motoren zijn immers krachtig genoeg.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  woensdag 20 juni 2018 @ 16:51:53 #90
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_179924116
quote:
7s.gif Op woensdag 20 juni 2018 16:43 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Juist niet omdat ze anders 20 tot 30 kilometer langzamer rijden en dus veel verliezen op de rechte stukken tegenover Mercedes en Ferrari.
Dat is zeer overdreven. Maar dat doen ze wel. Ze optimaliseren hun chassis en maximale downforce in de bochten en geven daarom wat extra toe op het rechte stuk. Hun auto pakt de tijd in de bochten terug die men verliest op het rechte stuk.

Je ziet het ook terug in de speedtraps waar de Red Bulls achterlopen bij het Renault fabrieksteam.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_179925329
quote:
14s.gif Op woensdag 20 juni 2018 16:51 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat is zeer overdreven. Maar dat doen ze wel. Ze optimaliseren hun chassis en maximale downforce in de bochten en geven daarom wat extra toe op het rechte stuk. Hun auto pakt de tijd in de bochten terug die men verliest op het rechte stuk.

Je ziet het ook terug in de speedtraps waar de Red Bulls achterlopen bij het Renault fabrieksteam.
Dan heb je niet goed opgelet afgelopen jaar ;) China, Baku en Canada hadden de RB's redelijk hoge topsnelheden omdat ze met minder vleugel rijden. Volgens mij had Max zelfs hoogste topsnelheid in Baku.

M.a.w. Als Honda en STR de progressie van afgelopen maanden door kunnen zetten richting eind dit seizoen, dan zie ik het echt wel goed komen de komende twee jaar.
  woensdag 20 juni 2018 @ 18:01:06 #92
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_179925337
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2018 18:00 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Dan heb je niet goed opgelet afgelopen jaar ;)
Ik heb het dan ook over dit jaar. Je let zelf niet op.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_179925799
quote:
14s.gif Op woensdag 20 juni 2018 18:01 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ik heb het dan ook over dit jaar. Je let zelf niet op.
Ja ik bedoelde eigenlijk ook dit jaar :@ Wilde schrijven afgelopen races + opsomming van de 3 GP's en later bij aanvulling/afmaken van de post maakte ik er dat van :|W

Vraag ik mij eigenlijk ook af, houdt er ook iemand bij welke topsnelheden er gereden worden en bij welk toerengebied dit gebeurde ?! Met andere woorden hoeveel ruimte de desbetreffende motoren nog hebben qua progressie en regelgeving ?! Als je luistert naar de motoren lijkt Honda het laagst te zijn van allemaal, zou dat ook betekenen dat ze die ruimte hebben of gebruiken ze gewoon een compleet andere soort engine map/output waardoor ze zo rauw klinken?
pi_179926693
quote:
14s.gif Op woensdag 20 juni 2018 16:51 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat is zeer overdreven. Maar dat doen ze wel. Ze optimaliseren hun chassis en maximale downforce in de bochten en geven daarom wat extra toe op het rechte stuk. Hun auto pakt de tijd in de bochten terug die men verliest op het rechte stuk.

Je ziet het ook terug in de speedtraps waar de Red Bulls achterlopen bij het Renault fabrieksteam.
Ik heb van een paar races de speedtrap bekeken maar het ontloopt elkaar nauwelijks en Red Bull vaker net iets hogere snelheid dan Renault. Het zegt alleen weinig want meer grip betekent dat ze met hogere snelheid de bochten uit komen en eerder op het gas kunnen. Ongetwijfeld rijdt Red Bull met meer neerwaartse druk dan het Renault team maar de meetlat is toch Mercedes en Ferrari.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_179928370
Het lijkt mij dat Redbull inmiddels wel rekening heeft gehouden met een zwakkere motor in het ontwerp. Ze zullen wel wat gevonden hebben om de drag bij hogere snelheden wat te verlagen, om toch een goede top te houden.
.
  donderdag 21 juni 2018 @ 02:06:24 #96
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_179936430
quote:
7s.gif Op woensdag 20 juni 2018 19:13 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Ik heb van een paar races de speedtrap bekeken maar het ontloopt elkaar nauwelijks en Red Bull vaker net iets hogere snelheid dan Renault. Het zegt alleen weinig want meer grip betekent dat ze met hogere snelheid de bochten uit komen en eerder op het gas kunnen. Ongetwijfeld rijdt Red Bull met meer neerwaartse druk dan het Renault team maar de meetlat is toch Mercedes en Ferrari.
We hadden het over Canada 2018. Red Bull reed met meer downforce.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_179936959
quote:
7s.gif Op donderdag 21 juni 2018 02:06 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

We hadden het over Canada 2018. Red Bull reed met meer downforce.
Red Bull reed juist met minder downforce, daarom was hun snelheid ook zo opvallend goed op het laatste rechte stuk ná de hairpin.
  donderdag 21 juni 2018 @ 07:16:54 #98
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_179937210
quote:
2s.gif Op woensdag 20 juni 2018 16:28 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Oh, dan heb je het verkeerd om. Red Bull rijdt doorgaans met meer downforce.
En die wijsheid heb je waar vandaan? Of is dit weer zo'n losse flodder zonder onderbouwing?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 21 juni 2018 @ 07:21:01 #99
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_179937223
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 10:43 schreef Fir3fly het volgende:

Dat de relatie tussen Renault en Red Bull niet botert weet ook iedereen, maar die domme ruzie is nergens op gebaseerd. Dat is de domme emotie die regeert.
Let met name even op het stukje waar hij zegt dat emotie geen rol speelde bij het nemen van de beslissing.

https://nl.motorsport.com(...)ing-1046754/3125012/
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 21 juni 2018 @ 07:31:00 #100
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_179937260
Gewoon zo maar een visie. Analyse klinkt aannemelijk.

https://nl.motorsport.com(...)nda-1046772/3125072/
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')