En dan rijden ze al met minder neerwaartse druk om het tekort aan vermogen te compenseren.quote:Op dinsdag 19 juni 2018 20:17 schreef aesop het volgende:
Als je het kwalificatierondje van Max naast dat van Vettel hebt gezien, weet je dat Max op elk vol gas gedeelte tienden aan zijn broek kreeg. Zo geweldig was die update van de motor dus niet.
Dat je dit blijft roeptoeteren blijkt dat je zelf totaal niet objectief kijkt. Waar je die fanboys van beschuldigd. Torro Rosso en McLaren zijn totaal andere auto’s. Red Bull is al geruime tijd puur naar de prestaties van die motor aan het kijken, naast de potentiele progressie en de mogelijkheden die het bied icm hun superieure chassis. Die hebben echt wel hun huiswerk gedaan. Renault heeft ondanks vele beloftes 12 pk gevonden in 2 jaar tijd en is nog steeds het zwakke punt van de Bull. Het chasis is echt superieur aan alle andere.quote:Op dinsdag 19 juni 2018 11:06 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Race pace van McLaren was in Canada beter dan TR. Zoals op vrijwel elk circuit.
Oh, je hebt de telemetrie gezien? Of ga je gewoon verder met duimzuigen?quote:Op dinsdag 19 juni 2018 13:13 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee, dat is niet het geval. Zeker niet in de race.
Je reageert op een andere post dan die van mij.quote:Op woensdag 20 juni 2018 09:31 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Dat je dit blijft roeptoeteren blijkt dat je zelf totaal niet objectief kijkt. Waar je die fanboys van beschuldigd. Torro Rosso en McLaren zijn totaal andere auto’s. Red Bull is al geruime tijd puur naar de prestaties van die motor aan het kijken, naast de potentiele progressie en de mogelijkheden die het bied icm hun superieure chassis. Die hebben echt wel hun huiswerk gedaan. Renault heeft ondanks vele beloftes 12 pk gevonden in 2 jaar tijd en is nog steeds het zwakke punt van de Bull. Het chasis is echt superieur aan alle andere.
Andersom. Ze rijden juist met meer om meer goed te maken in de bochten.quote:Op dinsdag 19 juni 2018 21:53 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
En dan rijden ze al met minder neerwaartse druk om het tekort aan vermogen te compenseren.
Dat gaat op voor teams als Ferrari en Mercedes, die hebben meer aan de snelste rondetijd dan de hoogste snelheid. Red Bull heeft een goed chassis maar ze zullen alleen kans maken op winst op circuits waar geen lange rechte stukken zijn. Voor hen is het zoeken naar een goed compromis tussen snelheid op de rechte stukken en voldoende neerwaartse druk in de snelle bochten.quote:Op woensdag 20 juni 2018 09:49 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Andersom. Ze rijden juist met meer om meer goed te maken in de bochten.
Exact wat ik zeg dus.quote:Op woensdag 20 juni 2018 11:38 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Dat gaat op voor teams als Ferrari en Mercedes, die hebben meer aan de snelste rondetijd dan de hoogste snelheid. Red Bull heeft een goed chassis maar ze zullen alleen kans maken op winst op circuits waar geen lange rechte stukken zijn. Voor hen is het zoeken naar een goed compromis tussen snelheid op de rechte stukken en voldoende neerwaartse druk in de snelle bochten.
Nee want met meer neerwaartse druk rijden betekent lagere snelheid op de rechte stukken, daarom rijden ze met minder neerwaartse druk om dat te compenseren.quote:
En dan zijn ze nog de snelste in de meeste bochten dus kan je nagaan wat een goede aero RB heeft. Ik zie ook meer potentie in de Honda.quote:Op woensdag 20 juni 2018 15:25 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Nee want met meer neerwaartse druk rijden betekent lagere snelheid op de rechte stukken, daarom rijden ze met minder neerwaartse druk om dat te compenseren.
Oh, dan heb je het verkeerd om. Red Bull rijdt doorgaans met meer downforce.quote:Op woensdag 20 juni 2018 15:25 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Nee want met meer neerwaartse druk rijden betekent lagere snelheid op de rechte stukken, daarom rijden ze met minder neerwaartse druk om dat te compenseren.
Juist niet omdat ze anders 20 tot 30 kilometer langzamer rijden en dus veel verliezen op de rechte stukken tegenover Mercedes en Ferrari. Ze hebben gewoon een zeer goed chassis, met een Mercedes of Ferrari motor zouden ze het te kloppen team zijn omdat ze dan juist met meer neerwaartse druk zouden kunnen rijden zonder veel snelheid op de rechte stukken in te leveren want die motoren zijn immers krachtig genoeg.quote:Op woensdag 20 juni 2018 16:28 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Oh, dan heb je het verkeerd om. Red Bull rijdt doorgaans met meer downforce.
Dat is zeer overdreven. Maar dat doen ze wel. Ze optimaliseren hun chassis en maximale downforce in de bochten en geven daarom wat extra toe op het rechte stuk. Hun auto pakt de tijd in de bochten terug die men verliest op het rechte stuk.quote:Op woensdag 20 juni 2018 16:43 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Juist niet omdat ze anders 20 tot 30 kilometer langzamer rijden en dus veel verliezen op de rechte stukken tegenover Mercedes en Ferrari.
Dan heb je niet goed opgelet afgelopen jaar China, Baku en Canada hadden de RB's redelijk hoge topsnelheden omdat ze met minder vleugel rijden. Volgens mij had Max zelfs hoogste topsnelheid in Baku.quote:Op woensdag 20 juni 2018 16:51 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat is zeer overdreven. Maar dat doen ze wel. Ze optimaliseren hun chassis en maximale downforce in de bochten en geven daarom wat extra toe op het rechte stuk. Hun auto pakt de tijd in de bochten terug die men verliest op het rechte stuk.
Je ziet het ook terug in de speedtraps waar de Red Bulls achterlopen bij het Renault fabrieksteam.
Ik heb het dan ook over dit jaar. Je let zelf niet op.quote:Op woensdag 20 juni 2018 18:00 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Dan heb je niet goed opgelet afgelopen jaar
Ja ik bedoelde eigenlijk ook dit jaar Wilde schrijven afgelopen races + opsomming van de 3 GP's en later bij aanvulling/afmaken van de post maakte ik er dat vanquote:Op woensdag 20 juni 2018 18:01 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik heb het dan ook over dit jaar. Je let zelf niet op.
Ik heb van een paar races de speedtrap bekeken maar het ontloopt elkaar nauwelijks en Red Bull vaker net iets hogere snelheid dan Renault. Het zegt alleen weinig want meer grip betekent dat ze met hogere snelheid de bochten uit komen en eerder op het gas kunnen. Ongetwijfeld rijdt Red Bull met meer neerwaartse druk dan het Renault team maar de meetlat is toch Mercedes en Ferrari.quote:Op woensdag 20 juni 2018 16:51 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat is zeer overdreven. Maar dat doen ze wel. Ze optimaliseren hun chassis en maximale downforce in de bochten en geven daarom wat extra toe op het rechte stuk. Hun auto pakt de tijd in de bochten terug die men verliest op het rechte stuk.
Je ziet het ook terug in de speedtraps waar de Red Bulls achterlopen bij het Renault fabrieksteam.
We hadden het over Canada 2018. Red Bull reed met meer downforce.quote:Op woensdag 20 juni 2018 19:13 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Ik heb van een paar races de speedtrap bekeken maar het ontloopt elkaar nauwelijks en Red Bull vaker net iets hogere snelheid dan Renault. Het zegt alleen weinig want meer grip betekent dat ze met hogere snelheid de bochten uit komen en eerder op het gas kunnen. Ongetwijfeld rijdt Red Bull met meer neerwaartse druk dan het Renault team maar de meetlat is toch Mercedes en Ferrari.
Red Bull reed juist met minder downforce, daarom was hun snelheid ook zo opvallend goed op het laatste rechte stuk ná de hairpin.quote:Op donderdag 21 juni 2018 02:06 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
We hadden het over Canada 2018. Red Bull reed met meer downforce.
En die wijsheid heb je waar vandaan? Of is dit weer zo'n losse flodder zonder onderbouwing?quote:Op woensdag 20 juni 2018 16:28 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Oh, dan heb je het verkeerd om. Red Bull rijdt doorgaans met meer downforce.
Let met name even op het stukje waar hij zegt dat emotie geen rol speelde bij het nemen van de beslissing.quote:Op dinsdag 19 juni 2018 10:43 schreef Fir3fly het volgende:
Dat de relatie tussen Renault en Red Bull niet botert weet ook iedereen, maar die domme ruzie is nergens op gebaseerd. Dat is de domme emotie die regeert.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |