meneer.depolitie | donderdag 14 juni 2018 @ 21:19 |
nou heeft me Puch een tijdje stil gestaan omdat de ontsteking vervangen moest worden nou heb ik dat gedaan en heb ik er ook een andere uitlaat onder gestoken maar nu trekt die voor geen meter en de top is ook waardeloos nou heb ik al met sproeiers geprobeerd en daar heb ik een beetje trekkracht uit gehaald maar ik ga morgen de ontsteking even opnieuw stellen voor de zekerheid Hij heeft veel compressie De vonk is goed sterk en blauw Hij pakt nergens valse lucht En benzine verhouding is goed en hij krijgt benzine Carb is net schoongemaakt En er zit nieuwe olie in. Ik dacht zelf aan een slippende koppeling omdat hij met de hand nog tegen te houden is en als die rijdt trekt die bijna niet in toeren en hij blijft hangen terwijl als die op ze standaard staat en gas geef dat die gewoon hoog in de toeren klimt | |
spierbal | donderdag 14 juni 2018 @ 21:25 |
Sproeier is voor de hoeveelheid benzine dat wordt ingespoten dat zou niet opeens de kalcht kunnen zijn. Eerder koppeling die niet vlot aangrijpt. Veertjes in je koppeling stellen een optie? | |
Albert_Einstein | donderdag 14 juni 2018 @ 21:27 |
Heb je de uitlaatpoort ook schoongemaakt? Uitlaat er af en dan even met een lampje in het gat schijnen. Grote kans dat die helelmaal dicht is gekoekt. | |
meneer.depolitie | donderdag 14 juni 2018 @ 21:30 |
[quote] Op donderdag 14 juni 2018 21:25 schreef spierbal het volgende: Sproeier is voor de hoeveelheid benzine dat wordt ingespoten dat zou niet opeens de kalcht kunnen zijn. Eerder koppeling die niet vlot aangrijpt. Nieuwe trekveertjes proberen een optie? [/quot Voordat de ontsteking kapot ging heeft die altijd gelopen | |
meneer.depolitie | donderdag 14 juni 2018 @ 21:33 |
Cilinder is niet zo oud en dit heb ik al doorzocht en met de originele uitlaat loopt die ook zo | |
Straatcommando. | donderdag 14 juni 2018 @ 21:45 |
Dit is met contactpuntjes toch? Maak die maar eens schoon en stel ze af. Denk dat daar je probleem zit | |
halfway | donderdag 14 juni 2018 @ 21:47 |
Ik denk niet dan hij weet hoe dat moet. | |
Meneer_Meneer | donderdag 14 juni 2018 @ 21:50 |
En jij gaat hem dat ook niet uitleggen. | |
meneer.depolitie | donderdag 14 juni 2018 @ 22:09 |
Ja ik weet hoe dat moet | |
meneer.depolitie | donderdag 14 juni 2018 @ 22:10 |
Ja ze zijn afgesteld hetzelfde geld voor de grondplaat | |
Meneer_Meneer | donderdag 14 juni 2018 @ 22:12 |
Ja maar dat weet deze man niet. Die veroordeeld liever. | |
meneer.depolitie | donderdag 14 juni 2018 @ 22:14 |
Zie trouwens nou pas dat ik op de verkeerde persoon heb gereageerd maar je heb wel gelijk 😅 | |
Fer | donderdag 14 juni 2018 @ 22:25 |
Je begrenzer doet spontaan zijn werk weer? | |
meneer.depolitie | donderdag 14 juni 2018 @ 22:30 |
? | |
#ANONIEM | donderdag 14 juni 2018 @ 22:47 |
Tweetakt. Heb je de juiste verhouding olie/benzine in je tank? | |
meneer.depolitie | donderdag 14 juni 2018 @ 22:49 |
Ja 1 op 50 | |
Hendroit | donderdag 14 juni 2018 @ 23:15 |
Hoe is je bougiekleur? | |
Sounddragon | vrijdag 15 juni 2018 @ 10:23 |
Puchies zijn echt poep-makkelijk.. Als het enige wat je veranderd hebt de ontsteking is, dan lijkt het me logisch dat daar je probleem zit.. Ik zet 5 euro op 'te ver open en timing beroerd'; een mooie blauwe vonk wil niet zeggen dat hij op het goede moment komt. Maar... Als je in de tussentijd ook al aan de carb hebt zitten verstellen komt dat er nog bij.. Dat is weer 10 minuten extra werk. Zet hem lean in de carb, stel de puntjes goed af, vooral de voor-ontsteking is touchy, daarna ga je brandstof voeren tot hij gaat viertakten en dan zet je hem één stapje terug op de gasnaald. | |
meneer.depolitie | vrijdag 15 juni 2018 @ 19:26 |
Aan de carb is alleen de sproeier verandert maar ik heb de puntjes nogmaals afgesteld maar ze zitten niet gelijk op elkaar dus de linker kant ligt hoger dan de rechte kant maar heb er 0,35 mm ruimte aan de rechter kant gegeven dus dat lijkt me goed maar moet zodra de zuiger tegen de schuifmaat aan tikt de contact punten open staan of net open gaan En kan het misschien ook liggen aan een dichtgekoolde uitlaat want de uitlaat is een gebruikte maar heb er verder geen info over het is trouwens een biturbo | |
Sounddragon | vrijdag 15 juni 2018 @ 19:41 |
Biturbo is goeie shit, alleen kotsen die langzaamaan het dempingswol eruit, moet je soms weer volstoppen, die tegendruk heeft 'ie nodig om goed te trekken, en het klinkt mooier. En de gaatjespijp die erin zit roest door, ben je ineens je demper kwijt. Je moet een klein beetje voorontsteking hebben, dus punten moeten open staan vóórdat je op TDP bent. Hoeveel precies weet ik niet, ligt ook aan de cilinder, standaard weet ik niet, want die had ik nooit, ik stelde gewoon af op gevoel. Ik heb een snelle cilinder eens op 7mm voor gehad, die liep als een debiel, maar de volgende kon niet verder als 5 en liep precies hetzelfde als de oude op 7. Beetje proberen en een beetje rommelen.. Als je het met kleine stapjes doet blijft alles 'volgbaar' en je kunt altijd terug. | |
meneer.depolitie | vrijdag 15 juni 2018 @ 20:12 |
Maar met de biturbo 45 dus heb ik net even een rondje gereden met de ori uitlaat en dan rijd die weer gewoon 55 en trekt redelijk op dus ik ga nu even die timing goed zetten Maar als dat niet werkt ga ik denk een andere cilinder halen want deze pingelt vanaf ik hem heb gekocht ook terwijl ik er al 2 pakkingen tussen heb zitten En hij klinkt inderdaad wel lekker met dat zware geluid [ Bericht 2% gewijzigd door Sounddragon op 16-06-2018 01:57:56 (we hoeven niet alles te weten.) ] | |
meneer.depolitie | vrijdag 15 juni 2018 @ 20:35 |
Dacht dat het door de uitlaat kwam maar dat word binnenkort andere cillindertje maar nu heb ik een ander probleem hoeveel ik de grondplaat ook draai er gebeurt niks met de timing of doe ik iets fout Dode punt meten-voorontsteking erbij doen- schuifmaat tegen de zuiger en puntjes moeten op staan [ Bericht 46% gewijzigd door Sounddragon op 16-06-2018 02:00:23 ] | |
meneer.depolitie | vrijdag 15 juni 2018 @ 21:06 |
Maar ik heb nu mijn ontsteking helemaal naar links gezet hij trekt nu goed op alleen bij 50 komen er harde klappen uit de cilinder alsof die gaat vastlopen en na het gas los laten geeft die 2 harde klappen dit heb ik allemaal niet bij de ori cilinder dus dat word de ori erop en sparen voor een airsal daar hoor ik meestal wel goede recensies over | |
halfway | vrijdag 15 juni 2018 @ 21:19 |
Zonder speciale lamp kun je dat niet zien, hoeveel mm doe je met de voelermaat? | |
meneer.depolitie | vrijdag 15 juni 2018 @ 22:35 |
[quote] Op vrijdag 15 juni 2018 21:19 schreef halfway het volgende: [..] Zonder speciale lamp kun je dat niet zien, hoeveel mm doe je met de voelermaat? [/quote 0,35 | |
Sounddragon | zaterdag 16 juni 2018 @ 02:02 |
Even voor de duidelijkheid; onze overheid vindt opvoeren niet leuk, dat maakt het illegaal, en illegaal doen we hier niet, dus houd het even op afstellen e.d. in het algemeen aub. Beetje gepoetst, game on. | |
Sounddragon | zaterdag 16 juni 2018 @ 02:05 |
En niet als een lompe hork die plaat gaan verdraaien: méten.. paar mm voor het bovenste dode punt. Die klappen zijn ontstekingen met de poort open, dus duidelijk niet goed. en 0.35 is een beetje veel volgens mij.. | |
vannelle | zaterdag 16 juni 2018 @ 14:27 |
Lees dit eens door: http://www.puchmaxi.nl/ontsteking_afstellen.php | |
meneer.depolitie | zaterdag 16 juni 2018 @ 18:34 |
Oke me puntjes staan op 0,35 gesteld Maar nu me timing Meet mijn dodepunt op is bij mij 17,2mm + 1,2 mm voorontsteking dan zorg ik dat de zuiger er tegen aan komt op dat moment moeten mij puntjes open staan Maar ik moet dan mijn vliegwiel nog een heel klein beetje draaien willen zo open gaan maar als ik de grondplaat dan vroeger zet en ik doe weer hetzelfde is er niks verander dus wat nu | |
Sounddragon | zaterdag 16 juni 2018 @ 18:59 |
Proberen wat werkt.. het is ook een beetje een gevoelsdingetje. Het is niet zo dat als je hem zo en zo instelt dat het perfect is. Je moet een beetje spelen en rommelen, ook in combi met je gasnaald en evt sproeier(s). Je kunt hem bijvoorbeeld zo afstellen dat hij als een dolle trekt en snelheid X loopt, of een beetje minder trekken en X+10 lopen. Datzelfde geldt voor je carburateur. Je zoekt een balansje; je krijgt het nooit overal ideaal zeg maar. Was wel eens een week bezig voor ik hem had zoals ik hem hebben wilde. | |
T42 | zondag 17 juni 2018 @ 01:36 |
Opvoeren mag maar niet voor straat gebruik. Genoeg cross maxi op circuit |