abonnement Unibet Coolblue
pi_179732377
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2018 14:20 schreef VleesLollie het volgende:

[..]

hoezo raak ik mijn rijbewijs kwijt voor 1 km te hard?

Hoezo!!!!!!!

Ik werd gemeten met 176km/uur, na correctie 171km/uur waar ik 120km/uur mag. ik reed maar 1km te hard en ben mijn rijbewijs kwijt, piswoest :')
Je vergelijking slaat als een lul op een drumstel.
pi_179732401
Mazzel pik
Ik zwaai naar dieren.
  maandag 11 juni 2018 @ 22:00:28 #28
469637 VleesLollie
Vogeltjesdans:I am your father
pi_179734284
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2018 19:19 schreef vannelle het volgende:

[..]

Je reed niet 1 km/h te hard maar 51.
Was geen foutje dus je moet niet zo zeiken.
exactly my point.
It is nice to be important, but it's more important to be nice!
Respect to the man in the ice cream van!
pi_179734912
quote:
1s.gif Op maandag 11 juni 2018 20:32 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Je vergelijking slaat als een lul op een drumstel.
Welnee, het is hetzelfde gelul als iemand die zijn rijbewijs kwijtraakt omdat hij net 1 km/u boven de grens van invordering zat na correctie. Dan moet je niet over die ene kilometer zeuren, maar over het feit dat je na correctie schijnbaar 51 km/u te snel hebt gereden.

Zo gaat hier exact hetzelfde op. TS moet zich niet afvragen hoe het mogelijk is dat zijn snorscooter een WOK status krijgt opgelegd voor 2 km/u te snel, want dat is niet het geval, hij krijgt die WOK status omdat hij na correctie meer dan 10 km/u te snel ging met die snorscooter.

De vraag is echter of TS geluk heeft en er ergens iets is fout gegaan waardoor hij het terugvoeren en opnieuw keuren bij de RDW niet hoeft te laten uitvoeren, wat naast een hoop kosten ook een hoop rompslomp met zich meebrengt.

Al vind ik persoonlijk (veel) te snel rijdende snorfietsen veel gevaarlijker dan veel te snel rijdende bromfietsen, simpelweg omdat je bij snorfietsen / snorscooters geen bromfiets snelheden zou hoeven te verwachten eigenlijk. Maar goed, dit is aan de orde van de dag dus ik houd er rekening mee.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_179736633
Ik zou een ijkrapport opvragen van de rollerbank.
pi_179748587
met bekeuringen en dergelijke zijn ze ook altijd kaolo laat bro, dus ik zou je nog niet rijk rekenen

kreeg mijn bekeuring pas na 5 weken :')
pi_179748678
quote:
9s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 18:09 schreef Bilzerian het volgende:
met bekeuringen en dergelijke zijn ze ook altijd kaolo laat bro, dus ik zou je nog niet rijk rekenen

kreeg mijn bekeuring pas na 5 weken :')
Komt gewoon binnen een week binnen hoor.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_179749315
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2018 22:22 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Welnee, het is hetzelfde gelul als iemand die zijn rijbewijs kwijtraakt omdat hij net 1 km/u boven de grens van invordering zat na correctie. Dan moet je niet over die ene kilometer zeuren, maar over het feit dat je na correctie schijnbaar 51 km/u te snel hebt gereden.

Zo gaat hier exact hetzelfde op. TS moet zich niet afvragen hoe het mogelijk is dat zijn snorscooter een WOK status krijgt opgelegd voor 2 km/u te snel, want dat is niet het geval, hij krijgt die WOK status omdat hij na correctie meer dan 10 km/u te snel ging met die snorscooter.
Nou nee, 33 op de rollerbank is gewoon toegestaan in tegenstelling tot 169 met de auto waar 120 is toegestaan.
pi_179749699
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 18:49 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Nou nee, 33 op de rollerbank is gewoon toegestaan in tegenstelling tot 169 met de auto waar 120 is toegestaan.
Nee, bij 33 km/u op de rollenbank voor een snorscooter krijg je net zo goed een bekeuring.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_179749888
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 18:49 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Nou nee, 33 op de rollerbank is gewoon toegestaan in tegenstelling tot 169 met de auto waar 120 is toegestaan.
Appels en peren. Itt een snorfiets heeft een auto geen limiet qua constructiesnelheid.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_179750024
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 19:12 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Nee, bij 33 km/u op de rollenbank voor een snorscooter krijg je net zo goed een bekeuring.
https://www.vraaghetdepol(...)een-boete-krijg.html
pi_179750037
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 19:20 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Appels en peren. Itt een snorfiets heeft een auto geen limiet qua constructiesnelheid.
Dat het appels en peren zijn had ik al eerder aangegeven, dus dat ben ik wel met je eens ja :P
pi_179750092
quote:
Wel fijn als je even je eigen bronnen doorleest;

"Vanaf 28 km/u kun je een proces verbaal ontvangen".
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_179750137
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 19:28 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Wel fijn als je even je eigen bronnen doorleest;

"Vanaf 28 km/u kun je een proces verbaal ontvangen".
Ja, bij een radarcontrole kun je inderdaad vanaf 28 km/h een boete krijgen. Volgens mij gaat het hier om de rollerbank.


Let op, bij een eventuele radarcontrole wordt gaan we uit van de snelheden die daar officieel gereden mogen worden. De maximale snelheid voor een snorfiets is 25 kilometer per uur. Tel daarbij de wettelijke correctie van 3 kilometer per uur op en je kunt vanaf 28 kilometer per uur een proces-verbaal ontvangen


Nu ik het zo lees, wat een kromme zin :D

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 12-06-2018 19:31:59 ]
pi_179750426
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 19:30 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Ja, bij een radarcontrole kun je inderdaad vanaf 28 km/h een boete krijgen. Volgens mij gaat het hier om de rollerbank.


Let op, bij een eventuele radarcontrole wordt gaan we uit van de snelheden die daar officieel gereden mogen worden. De maximale snelheid voor een snorfiets is 25 kilometer per uur. Tel daarbij de wettelijke correctie van 3 kilometer per uur op en je kunt vanaf 28 kilometer per uur een proces-verbaal ontvangen


Nu ik het zo lees, wat een kromme zin :D
Ik vraag me af hoe betrouwbaar de informatie van die site is. Op dezelfde site staat het volgende:

quote:
Als op een rollertestbank blijkt dat de brom-/snorfiets is opgevoerd (ook al is het maar enkele kilometers), dan krijg je een boete. Rijd je snorfiets sneller dan 30 kilometer per uur? Dan wordt het rijbewijs ingevorderd.
Zie: https://www.vraaghetdepol(...)k-een-bekeuring.html

en de site van het Openbaar Ministerie (boetebedragen) zegt het volgende:

https://www.om.nl/onderwe(...)ekenTariefForm.Cat=5
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_179752602
Allemaal vaag. Ik wacht in ieder geval 6 weken af. Als ik erna geen bericht heb ontvangen kan ik er redelijk vanuit gaan dat ik geen WOK Melding heb?
Ik fok jou jij fokt mij en wij fokken hem :P
  dinsdag 12 juni 2018 @ 23:53:23 #42
265433 Kalebatz
Mrttmttmtt
pi_179756669
Bij welke snelheid wordt er rijbewijs ingenomen dan op een snorfiets?
Feel the fuzz!
pi_179758958
quote:
99s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 23:53 schreef Kalebatz het volgende:
Bij welke snelheid wordt er rijbewijs ingenomen dan op een snorfiets?
Bij een rollerbank helemaal niet. Dat het voertuig harder kán rijden dan toegestaan zegt niet dat je dat ook doét. Rijbewijs wordt alleen ingevorderd bij iemand die daadwerkelijk een x-aantal kilometers per uur harder rijdt dan toegestaan.
pi_179774854
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 09:13 schreef SummerBreeze het volgende:

[..]

Bij een rollerbank helemaal niet. Dat het voertuig harder kán rijden dan toegestaan zegt niet dat je dat ook doét. Rijbewijs wordt alleen ingevorderd bij iemand die daadwerkelijk een x-aantal kilometers per uur harder rijdt dan toegestaan.
Heb je daar een bron van?
Stel je voor dat mijn snorscooter ruim 30 km/h te hard rijdt en ze meten dit op de rollerbank, dan krijg ik alleen een WOK-melding en een boete?
Feel the fuzz!
pi_179779519
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 23:21 schreef Kalebatz het volgende:

[..]

Heb je daar een bron van?
Stel je voor dat mijn snorscooter ruim 30 km/h te hard rijdt en ze meten dit op de rollerbank, dan krijg ik alleen een WOK-melding en een boete?
Lat we even logisch redeneren:
Invordering rijbewijs gebeurt als jij te snel hebt gereden, NIET als je harder zou kunnen rijden dan toegestaan. Als ik met een gangetje van 100 km/h in een F1-auto op de snelweg rijd en word staande gehouden krijg ik een boete voor het rijden op een niet goedgekeurd/weg geschikt voertuig. Het feit dat ik er 300 km/h mee kan rijden zorgt er niet voor dat ik mijn rijbewijs moet inleveren. Ik rij immers niet harder dan toegestaan. Bij een scooter/brommer werkt dit net zo. Als je meer dan 30 km/h te hard rijdt op de obenbare weg is er geen reden tot invordering op basis van snelheid. (wellicht wel een andere reden, zoals dronkenschap ofzo)

Klein rondje google leverde onder andere dit op:

quote:
Een rollentestbank (ook wel bekend als ‘rollerbank’) is een geijkt meetmiddel waarmee de maximum constructiesnelheid van een brom- of snorfiets wordt gemeten. Als de politie vermoedt dat een brom- of snorfiets te snel kan, dan is de bestuurder verplicht om mee te werken aan een test op de rollentestbank. Als uit de meting blijkt dat de brommer / snorfiets sneller kan dan de op het kentekenbewijs vermelde maximum constructiesnelheid, dan volgt een boete en sinds kort ook een verplichte herkeuring bij het RDW (of zelfs inbeslagname van de scooter bij meerdere overtredingen in korte tijd).

Voor de eenvoud en de duidelijkheid heeft het Openbaar Ministerie ervoor gekozen om een marge van 4 km/u (snorfiets) en 5 km/u (bromfiets) te hanteren. Dit is in het voordeel van de bestuurder. Voor de duidelijkheid: de maximum constructiesnelheid van een bromfiets is 45 km/u, die van een snorfiets 25 km/u. Als je scooter – na wettelijke correctie – sneller gaat dan 29 km/u (snorfiets) of 50 km/u (bromfiets) krijg je hiervoor een boete voor het overschrijden van de maximum constructiesnelheid (zie boetebedragen boven deze alinea). Ook krijgt het voertuig/kenteken een zogeheten WOK-status (‘wachten op keuren’). Dit betekend dat er niet meer met de scooter gereden mag worden op de openbare weg alvorens het RDW heeft vastgesteld dat het voertuig weer aan de toegestane snelheid voldoet.

De scooter wordt in beslag genomen als de politie constateert dat de op het kentekenbewijs vermelde maximum constructiesnelheid met 15 km/u (met aftrek van de 4 á 5 km/u marge én wettelijke correctie) of meer wordt overtreden en als dit voor de derde keer gebeurt binnen twee jaar. Bij de eerste of tweede overtreding in deze categorie, ontvangt de verdachte een waarschuwingsbrief waarin dit wordt uitgelegd. En een boete en WOK-status natuurlijk!
bron

Hierin wordt uitsluitend gesproken over boetes en (tijdelijke)inname KENTEKENbewijs. Over het rijbewijs wordt nergens gesproken.
pi_179979234
!! UPDATE !!

TS krijgt nu een bekeuring van een hele andere scooter. Het kenteken wat op de bekeuring staat behoort niet aan TS. Tevens gaat het om een bromfiets en ts heeft een snorfiets.
Ik fok jou jij fokt mij en wij fokken hem :P
pi_179979862
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 23:28 schreef HaagseSjonniee het volgende:
!! UPDATE !!

TS krijgt nu een bekeuring van een hele andere scooter. Het kenteken wat op de bekeuring staat behoort niet aan TS. Tevens gaat het om een bromfiets en ts heeft een snorfiets.
En staat op dat kenteken een WOK-melding volgens de RDW? Dan zal er sprake zijn van een administratieve fout en snapt iemand in Nederland niet wat aan de hand is.
pi_179982188
Sinds wanneer krijg je een wok melding?
naar mijn weten:

op de rollerbank (5km correctie)
dus mag je 30 max, alles daarboven is bekeuring

tot 50km op de rollerbank krijg je een boete zonder wok
bij 50-60km op de rollerbank krijg je een boete + wok (bij meerdere eerdere boetes kan je scooter worden ingevorderd)
en alles daarboven wordt je scooter gelijk ingevorderd.

Dat is in Amsterdam zo :') , weet niet of het voor heel NL geld :D
pi_179986885
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 00:00 schreef maan_man het volgende:

[..]

En staat op dat kenteken een WOK-melding volgens de RDW? Dan zal er sprake zijn van een administratieve fout en snapt iemand in Nederland niet wat aan de hand is.
Ja.
Ik fok jou jij fokt mij en wij fokken hem :P
pi_179993245
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 02:19 schreef YebCar het volgende:
Sinds wanneer krijg je een wok melding?
naar mijn weten:

op de rollerbank (5km correctie)
dus mag je 30 max, alles daarboven is bekeuring

tot 50km op de rollerbank krijg je een boete zonder wok
bij 50-60km op de rollerbank krijg je een boete + wok (bij meerdere eerdere boetes kan je scooter worden ingevorderd)
en alles daarboven wordt je scooter gelijk ingevorderd.

Dat is in Amsterdam zo :') , weet niet of het voor heel NL geld :D
Kijk eens naar mijn post, drie boven de jouwe.

Daar heb ik het inclusief bronvermelding nog neergezet. :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')