quote:
Op vrijdag 8 juni 2018 19:31 schreef oldford het volgende:[..]
Als je uitgaat van een 15 jaar oude diesel dan zijn de onderhoudskosten wel een stukje hoger.
Dan komen er zaken als distributie,
Distributieketting. En zelfs als het een distributieriem betreft kun je bij een auto van 2100 euro ervoor kiezen om hem niet te vervangen. In het ergste geval kost het je 2100 euro nadat je er nog een paar jaar mee rijdt. Heb distributieriemen gezien die 200.000 snelweg kilometers gelopen hebben en niet van nieuw te onderscheiden zijn.
quote:
wiellagers
Voor wiellagers etc heb ik een onvoorziene post in mijn berekening. Is inderdaad wel rotwerk om zelf te doen. Maar om de hoeveel jaar komt dat voor?
quote:
roest om de hoek kijken.
Een auto uit 2006 heeft nu nog geen zichtbare roest als je er normaal mee omgaat. En al zou hij roesten dan rijdt hij net zo makkelijk verder met 130 in de cruise control op de snelweg.
quote:
En of die 15 jaar oude diesel 1 op 18 rijdt? Laat staan dat het nog veel zuiniger zou kunnen.
Kortom, de hele vergelijking gaat aardig scheef.
Van die 1:18 mag je van mij best 1:16 maken hoor. Denk dat de conclusie van de berekening hetzelfde is.
Ik heb ook nieuwe leaseautos gehad he. Zelfs met die 14% bijtelling van een aantal jaar geleden vond ik het al geen goudmijn. Je moet ook voor elk klein wissewasje aan die auto betalen he. Als je eens een krasje hebt die niemand ziet. Verdienen zij ook goed geld mee.