abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 5 juni 2018 @ 20:20:21 #1
447397 SpaanseVlieg
2 + 2 = 4 - 1 = 3
pi_179626077
Nou, ik heb dus pas een Opel Corsa uit 2001 gekocht en wil een nieuwe radio inbouwen.

Ben al zo ver dat ik de oude radio los heb,zonder speciale "pinnetjes", alleen eruit schuiven lukt niet. Volgens mij omdat de kabels achterin te strak zitten. Lijkt wel een klosje bij elkaar getaped. Hoe kom ik hier in hemelsnaam bij? Asbak is er al uitgeschroefd om enigszins iets te zien.

Alvast bedankt voor de reacties
pi_179626603
De asbak of klepje er onder? weet niet of die daar zit, maar die kun je er meestal ook uithalen en dan kun je er achter makkelijker bij. Je moet dan even weten hoe het zit, maar waarschijnlijk kun je vanaf daar dan de kabeltjes los klikken.

Of is dat model al met inbouw radio? Dan heb je kans dat je het hele middenconsole uit elkaar kan halen.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 05-06-2018 20:44:24 ]
pi_179628341
Je heb die vier gaatjes aan weerszijden. Je moet druk geven door er bijvoorbeeld twee (keer twee) microschroevendraaiers in te steken en de grepen naar buiten te drukken. Daarmee druk je het lipje naar binnen waarmee de radio in de kooi gehouden wordt.

Vervolgens kan je de radio soepeltjes uit de kooi trekken.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  woensdag 6 juni 2018 @ 09:36:07 #4
447397 SpaanseVlieg
2 + 2 = 4 - 1 = 3
pi_179633197
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 20:43 schreef Fokker89 het volgende:
De asbak of klepje er onder? weet niet of die daar zit, maar die kun je er meestal ook uithalen en dan kun je er achter makkelijker bij. Je moet dan even weten hoe het zit, maar waarschijnlijk kun je vanaf daar dan de kabeltjes los klikken.

Of is dat model al met inbouw radio? Dan heb je kans dat je het hele middenconsole uit elkaar kan halen.
Volgens mij asbak met het klepje erin. Gelukkig geen inbouw radio.

quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 22:00 schreef Jordy-B het volgende:
Je heb die vier gaatjes aan weerszijden. Je moet druk geven door er bijvoorbeeld twee (keer twee) microschroevendraaiers in te steken en de grepen naar buiten te drukken. Daarmee druk je het lipje naar binnen waarmee de radio in de kooi gehouden wordt.

Vervolgens kan je de radio soepeltjes uit de kooi trekken.
Zo ver ben ik al. Kan de radio er zo uit trekken wil het niet dat de kabels achteren te strak zitten. Komt tot halverwege.

Gisteravond nog even geprobeerd. Kabels zitten echt té strak vast getaped.....
pi_179633300
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 09:36 schreef SpaanseVlieg het volgende:

Gisteravond nog even geprobeerd. Kabels zitten echt té strak vast getaped.....
Tape voorzichtig lospeuteren. Let wel op dat je alleen de tape losmaakt. Normaal gesproken heb je wel wat ruimte in die kabelboom.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  woensdag 6 juni 2018 @ 11:28:04 #6
447397 SpaanseVlieg
2 + 2 = 4 - 1 = 3
pi_179634629
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 09:43 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Tape voorzichtig lospeuteren. Let wel op dat je alleen de tape losmaakt. Normaal gesproken heb je wel wat ruimte in die kabelboom.
Thanks, ga morgenochtend maar even langs de garage. Zie mezelf al die kabels nog kapot trekken.... :')
pi_179647605
Het kan ook zijn dat de connectoren ergens achter blijven haken. Een beetje schudden met de radio lukt niet??
  donderdag 7 juni 2018 @ 12:09:16 #8
447397 SpaanseVlieg
2 + 2 = 4 - 1 = 3
pi_179652437
Het is gelukt. Blijkbaar zaten de kabels vast in de omhuizing van de radio. Radio dus uit omhuizing gehaald, kabeltjes aangesloten en de nieuwe radio ingebouwd.

Bedankt voor het meedenken :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')