abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 31 mei 2018 @ 10:57:10 #101
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_179506988
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 10:41 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Bedoel je dat je empathie eigenlijk niks te maken heeft met of mensen dat ook willen, maar het vooral een op jezelf gericht gevoel is dat los staat of die mensen ook er behoefte aan hebben dat jij je zo opstelt?

dat klnkt niet echt naar werkelijke empathie, als het je niks uitmaakt hoe anderen erover denken.
Nee, je begrijpt het verkeerd. Ik hou wel degelijk met de wensen en behoeftes van andere mensen.

Wat ik bedoel mijn mijn statement dat het automatisme is, is dat ik automatisch inleeft of compassie heb voor een andere persoon, of het nou in mijn voordeel is of niet.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  Moderator donderdag 31 mei 2018 @ 10:58:18 #102
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_179507007
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 10:53 schreef RM-rf het volgende:

[..]

nee hoor, het is inlevingsvermogen, dus ook je handelen kunnen aanpassen aan wat voor anderen prettig is...
het is een vaardigheid met anderen en hun gevoelens om te gaan.

Iemand die zichzelf iets vind, en vervolgens een beetje geirriteerd gaat zijn omdat anderen toch anders reageren dan op basis van het beeld dat hij van zichzelf heeft hij zelf voorgsteld heeft is geen empathisch persoon, maar een narcist.
Godverdomme ^O^ ^O^ ^O^
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator donderdag 31 mei 2018 @ 10:59:23 #103
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_179507029
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 10:57 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Nee, je begrijpt het verkeerd. Ik hou wel degelijk met de wensen en behoeftes van andere mensen.

Wat ik bedoel mijn mijn statement dat het automatisme is, is dat ik automatisch inleeft of compassie heb voor een andere persoon, of het nou in mijn voordeel is of niet.
Waarom reageer je dan geagiteerd als die ander dat niet erkent/waardeert op een manier die jou zint?
Breitling - Instruments for Professionals
  donderdag 31 mei 2018 @ 11:01:27 #104
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_179507061
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 10:53 schreef RM-rf het volgende:

[..]

nee hoor, het is inlevingsvermogen, dus ook je handelen kunnen aanpassen aan wat voor anderen prettig is...
het is een vaardigheid met anderen en hun gevoelens om te gaan.

Iemand die zichzelf iets vind, en vervolgens een beetje geirriteerd gaat zijn omdat anderen toch anders reageren dan op basis van het beeld dat hij van zichzelf heeft hij zelf voorgsteld heeft is geen empathisch persoon, maar een narcist.
Ik ben geen narcist hoor. Genoeg psychologen gesproken die vinden dat ik een prima persoonlijkheid heb. Wat ik zeg is dat ik uit mezelf snel een ander kan snappen, of meeleven of aanvoelen wat een ander denkt of vindt. Mijn theory of mind is groot.

Ik kan wel chagrijnig of boos reageren als ik vind dat ik onterecht afgewezen word. Dat is een valkuil van me.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  donderdag 31 mei 2018 @ 11:04:46 #105
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_179507127
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 10:59 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Waarom reageer je dan geagiteerd als die ander dat niet erkent/waardeert op een manier die jou zint?
Geef een voorbeeld dan?

Ik heb nooit gezegd dat ik geagiteerd reageer als een ander niet erkent/waardeert? Soms is de ander zelf egoistisch of klootzakkerig bezig, soms is de andere persoon gewoon niet zo prettig, soms is er sprake van misverstand, enz.

Maar ik heb geen behoefte aan erkenning/waarderen voor mijn empathische vermogen.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  Moderator donderdag 31 mei 2018 @ 11:04:57 #106
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_179507132
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 11:01 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik kan wel chagrijnig of boos reageren als ik vind dat ik onterecht afgewezen word. Dat is een valkuil van me.
Dus dan gaat die zogenaamde empathie overboord, ben je totaal niet bezig met de beweegredenen waarom die ander je 'afwijst', maar ben je alleen maar boos omdat jij wordt afgewezen.

Dat is geen empathie K_W. Ik weet niet of je officieel een narcist bent of niet, maar ik denk dat RM-rf spot on is.
Breitling - Instruments for Professionals
  donderdag 31 mei 2018 @ 11:07:32 #107
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_179507193
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 11:04 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dus dan gaat die zogenaamde empathie overboord, ben je totaal niet bezig met de beweegredenen waarom die ander je 'afwijst', maar ben je alleen maar boos omdat jij wordt afgewezen.

Dat is geen empathie K_W. Ik weet niet of je officieel een narcist bent of niet, maar ik denk dat RM-rf spot on is.
Jij bent gewoon een mongool, CoolGuy. Ik sta wel degelijk stil bij de beweegredenen waarom de ander mij afwijst, dat lukt niet altijd.

De reden dat dat niet altijd lukt is omdat ik zelf een mens ben met onzekerheden en kwetsbaarheden, die vaak genoeg onterechte afwijzingen en soortgelijke vervelende ervaringen hebt meegemaakt. Dus daarom ben ik soms gevoelig voor afwijzing. Dat kan je toch zelf bedenken?

En het wordt steeds minder, omdat ik er bewust van ben.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  Moderator donderdag 31 mei 2018 @ 11:10:06 #108
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_179507239
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 11:07 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Jij bent gewoon een mongool, CoolGuy. Ik sta wel degelijk stil bij de beweegredenen waarom de ander mij afwijst, dat lukt niet altijd.

De reden dat dat niet altijd lukt is omdat ik zelf een mens ben met onzekerheden en kwetsbaarheden, die vaak genoeg onterechte afwijzingen en soortgelijke vervelende ervaringen hebt meegemaakt. Dus daarom ben ik soms gevoelig voor afwijzing. Dat kan je toch zelf bedenken?

En het wordt steeds minder, omdat ik er bewust van ben.
:D dat is wel een dingetje van jou he, dat schelden op het moment dat je het met woorden niet meer af kunt. Als je empathisch bent ben je dus vooral bezig met waarom die ander zich zo voelt hoe hij zich voelt, kun je je daar in inleven, kun je dat snappen/begrijpen.

Jij bent bezig met de ander te veroordelen omdat hij jou afwijst, en jij bepaald ook wel even dat dat 'onterecht' is, terwijl je geen flauw benul hebt van de beweegredenen van die ander. Je bent full of shit, sneeuwvlokje.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_179507290
quote:
6s.gif Op donderdag 31 mei 2018 10:56 schreef Cue_ het volgende:
Heb je het er uberhaupt met hem over gehad?
Snap dat het een kutstreek is, maar allicht verhaal halen wanneer het gebeurd is misschien ook wel zo vriendelijk.
Verhaal halen????? Ik werd gewoon boos toen ik het las. Hier valt niks over uit te leggen. Hij bestelde die biertjes per ongeluk op haar rekening? Hij voelde zich zo slecht dus hij had er wel recht op? Hoe gek vind je dat mensen moeten zijn.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  Moderator donderdag 31 mei 2018 @ 11:14:39 #110
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_179507335
quote:
1s.gif Op donderdag 31 mei 2018 11:12 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Verhaal halen????? Ik werd gewoon boos toen ik het las. Hier valt niks over uit te leggen. Hij bestelde die biertjes per ongeluk op haar rekening? Hij voelde zich zo slecht dus hij had er wel recht op? Hoe gek vind je dat mensen moeten zijn.
Dit. Biertjes bestellen op de rekening van iemand anders, dat niet zeggen en dan aftaaien is geen 'ongelukje'. :D
Breitling - Instruments for Professionals
  donderdag 31 mei 2018 @ 11:15:12 #111
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_179507345
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 11:10 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

:D dat is wel een dingetje van jou he, dat schelden op het moment dat je het met woorden niet meer af kunt. Als je empathisch bent ben je dus vooral bezig met waarom die ander zich zo voelt hoe hij zich voelt, kun je je daar in inleven, kun je dat snappen/begrijpen.

Jij bent bezig met de ander te veroordelen omdat hij jou afwijst, en jij bepaald ook wel even dat dat 'onterecht' is, terwijl je geen flauw benul hebt van de beweegredenen van die ander. Je bent full of shit, sneeuwvlokje.
Je verdraait mijn woorden totaal en begrijp totaal niet wat ik probeer te zeggen.

Ik veroordeel iemand niet als die mij afwijst, ik ben gewoon gevoelig voor. Dus ik kan lang blijven tobberen over waarom iemand mij heeft afgewezen, ik neem vaak te persoonlijk op.

Ik kan prima inleven en begrijpen waarom iemand mij afwijst en dat doe ik ook regelmatig.

Ik denk dat jij vooral de narcist hier bent, tenminste zo kom je over op fok. Online kan ik je niks maken, wees maar blij dat we elkaar IRL niet kennen.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  Moderator donderdag 31 mei 2018 @ 11:18:57 #112
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_179507404
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 11:15 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Je verdraait mijn woorden totaal en begrijp totaal niet wat ik probeer te zeggen.

Ik veroordeel iemand niet als die mij afwijst, ik ben gewoon gevoelig voor. Dus ik kan lang blijven tobberen over waarom iemand mij heeft afgewezen, ik neem vaak te persoonlijk op.

Ik kan prima inleven en begrijpen waarom iemand mij afwijst en dat doe ik ook regelmatig.

Ik denk dat jij vooral de narcist hier bent, tenminste zo kom je over op fok. Online kan ik je niks maken, wees maar blij dat we elkaar IRL niet kennen.
Wat ik begrijp is dat RM-rf heel goed doorheeft hoe de vork in de steel zit. Je bent er gevoelig voor ja, maar je noemt het in dezelfde regel ook 'onterecht'. Dat IS een oordeel. Dat kun je willen ontkennen tot morgenvroeg, maar jij hangt daar een oordeel aan, aan die 'afwijzing'. Dat zijn je eigen woorden.

Dat heeft helemaal _niets_ met empathie te maken. Och och och, them fightin' words. Toetsenbordrambo :D

Denk jij maar lekker dat IK degene ben die daar blij om moet zijn inderdaad, flinke jongen :D
Breitling - Instruments for Professionals
  donderdag 31 mei 2018 @ 11:20:40 #113
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_179507424
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 11:18 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Wat ik begrijp is dat RM-rf heel goed doorheeft hoe de vork in de steel zit. Je bent er gevoelig voor ja, maar je noemt het in dezelfde regel ook 'onterecht'. Dat IS een oordeel. Dat kun je willen ontkennen tot morgenvroeg, maar jij hangt daar een oordeel aan, aan die 'afwijzing'. Dat zijn je eigen woorden.

Dat heeft helemaal _niets_ met empathie te maken. Och och och, them fightin' words. Toetsenbordrambo :D

Denk jij maar lekker dat IK degene ben die daar blij om moet zijn inderdaad, flinke jongen :D
Ik kan boos worden om een onterechte afwijzing, ja. Ik kan ook verdrietig of onzeker worden door een terechte afwijzing. Soms is een afwijzing terecht en soms niet. dat bestaat.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  Moderator donderdag 31 mei 2018 @ 11:23:07 #114
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_179507455
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 11:20 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik kan boos worden om een onterechte afwijzing, ja. Ik kan ook verdrietig of onzeker worden door een terechte afwijzing. Soms is een afwijzing terecht en soms niet. dat bestaat.
Ja, dat bestaat ja. Maar jij denkt dat JIJ degene bent die kan bepalen of de afwijzing die jij van de ander krijgt terecht is, en dat baseer je op JOUW mening en JOUW gevoel, terwijl de ander jou afwijst op basis van ZIJN mening en ZIJN gevoel.

Dáármee bezig zijn, met ZIJN gevoel en ZIJN mening, dát is empathie. Boos worden omdat de ander jouw goede bedoelingen afwijst en daar kwaad over worden, en totaal niet geinteresseerd zijn of die afwijzing in de ogen van HEM wél terecht is, is GEEN empathie.

Als je empathie hebt, dan is je eerste reactie niét boos worden en gaan oordelen. Het is tekenend dat je dat niet snapt, waarmee je de theorie van RM-rf alleen maar meer onderstreept.
Breitling - Instruments for Professionals
  donderdag 31 mei 2018 @ 11:23:56 #115
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_179507472
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 11:20 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik kan boos worden om een onterechte afwijzing, ja. Ik kan ook verdrietig of onzeker worden door een terechte afwijzing. Soms is een afwijzing terecht en soms niet. dat bestaat.
Dan gelijk gaan schelden is wel een zwaktebod hoor.
Ik snap dat je het vervelend vind dat CG jou niet zo ziet als jij graag zou hebben dat hij jou zou zien, maar hem dan een mongool noemen? Echt.... sowieso, met dat soort woorden schelden is te triest voor woorden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 31 mei 2018 @ 11:27:11 #116
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_179507524
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 11:23 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja, dat bestaat ja. Maar jij denkt dat JIJ degene bent die kan bepalen of de afwijzing die jij van de ander krijgt terecht is, en dat baseer je op JOUW mening en JOUW gevoel, terwijl de ander jou afwijst op basis van ZIJN mening en ZIJN gevoel.

Dáármee bezig zijn, met ZIJN gevoel en ZIJN mening, dát is empathie. Boos worden omdat de ander jouw goede bedoelingen afwijst en daar kwaad over worden, en totaal niet geinteresseerd zijn of die afwijzing in de ogen van HEM wél terecht is, is GEEN empathie.

Als je empathie hebt, dan is je eerste reactie niét boos worden en gaan oordelen. Het is tekenend dat je dat niet snapt, waarmee je de theorie van RM-rf alleen maar meer onderstreept.
Ik snap het heel goed, ik word ook niet altijd boos als ik afgewezen word. Jij snapt het niet, en verdraait mijn woorden zoals je langer doet omdat je houdt van stoken.

Enige wat ik zei, of in ieder geval bedoel te zeggen, is dat ik gevoelig ben voor afwijzing. Ik kan in sommige gevallen en sommige situaties negatief reageren daarop. Ik kan boos worden als ik vind dat het onterecht is, ik kan verdrietig worden als ik besef dat het terecht is. Als ik boos word, ga ik daarna toch relativeren en proberen de ander te begrijpen.

Jij verdraait mijn woorden en probeer me naar beneden te halen omdat je gewoon zo'n persoon bent. Je negeert al het andere wat ik zeg.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_179507677
Bij mij verdwijnt inlevengsvermogen al snel als ik symptomen van slachtoffer-gedrag opmerk.

Ik heb het nog niet ervaren dat dat iemand beter is geworden van dat zwelg-gedrag, maar krijg dan vaak verwijten dat ik te weinig empathie heb :')

Gelukkig ben ik niet afhankelijk van de mening van anderen, en kan ik prima op basis van zelf-reflectie mijn mening (her)vormen.

Wat ik wel verbazend vindt is dat sommigen hier emotie afdoen als vertroebeling van hun verstand. Komt op mij onmenselijk over. Je mag best ruimte geven aan emoties. Dat kan prima hand in hand lopen met je verstand.
  Moderator donderdag 31 mei 2018 @ 11:44:35 #118
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_179507803
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 11:27 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik snap het heel goed, ik word ook niet altijd boos als ik afgewezen word. Jij snapt het niet, en verdraait mijn woorden zoals je langer doet omdat je houdt van stoken.

Enige wat ik zei, of in ieder geval bedoel te zeggen, is dat ik gevoelig ben voor afwijzing. Ik kan in sommige gevallen en sommige situaties negatief reageren daarop. Ik kan boos worden als ik vind dat het onterecht is, ik kan verdrietig worden als ik besef dat het terecht is. Als ik boos word, ga ik daarna toch relativeren en proberen de ander te begrijpen.

Jij verdraait mijn woorden en probeer me naar beneden te halen omdat je gewoon zo'n persoon bent. Je negeert al het andere wat ik zeg.
Ik snap het meer dan prima. Ik denk dat jij er vooral last van hebt dat iemand jouw geroeptoeter niet slikt voor zoete koek. Dat is het punt helemaal niet. Iedereen is gevoelig voor afwijzing. Iedereen kan daar negatief op reageren, sure, jij, ik, iedereen.

Het punt is dat je eerste reactie is dat je daar een emotie bij krijgt, en dan als eerste aan die emotie een oordeel hangt, en dat oordeel is van JOU afhankelijk, terwijl je, als je oprecht empathisch bent, je EERSTE reactie niét is dat je boos (of verdrietig, of wat dan ook) wordt omwille van jezelf.

Ik probeer je niet naar beneden te halen, daar win ik helemaal niets mee, en is dus ook niet mijn doel. De enige die hier scheldt en dreigt ben jij, K_W, niet ik. Ik negeer niet wat je zegt, ik ben het gewoon niet met je eens. Dat mag, daar is het een discussieforum voor, maar zodra iemand niet direct accepteert wat jij zegt, dan reageer je zoals je nu reageert.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_179507846
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 11:15 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Je verdraait mijn woorden totaal en begrijp totaal niet wat ik probeer te zeggen.

Ik veroordeel iemand niet als die mij afwijst, ik ben gewoon gevoelig voor. Dus ik kan lang blijven tobberen over waarom iemand mij heeft afgewezen, ik neem vaak te persoonlijk op.

Ik kan prima inleven en begrijpen waarom iemand mij afwijst en dat doe ik ook regelmatig.

Ik denk dat jij vooral de narcist hier bent, tenminste zo kom je over op fok. Online kan ik je niks maken, wees maar blij dat we elkaar IRL niet kennen.
Ik denk dat CoolGuy het helemaal niet verkeerd bedoeld ondanks dat hij soms fel kan zijn in zijn bewoordingen.
  donderdag 31 mei 2018 @ 11:53:08 #120
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_179508015
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 11:44 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik snap het meer dan prima. Ik denk dat jij er vooral last van hebt dat iemand jouw geroeptoeter niet slikt voor zoete koek. Dat is het punt helemaal niet. Iedereen is gevoelig voor afwijzing. Iedereen kan daar negatief op reageren, sure, jij, ik, iedereen.

Het punt is dat je eerste reactie is dat je daar een emotie bij krijgt, en dan als eerste aan die emotie een oordeel hangt, en dat oordeel is van JOU afhankelijk, terwijl je, als je oprecht empathisch bent, je EERSTE reactie niét is dat je boos (of verdrietig, of wat dan ook) wordt omwille van jezelf.

Ik probeer je niet naar beneden te halen, daar win ik helemaal niets mee, en is dus ook niet mijn doel. De enige die hier scheldt en dreigt ben jij, K_W, niet ik. Ik negeer niet wat je zegt, ik ben het gewoon niet met je eens. Dat mag, daar is het een discussieforum voor, maar zodra iemand niet direct accepteert wat jij zegt, dan reageer je zoals je nu reageert.
Waar ik denk dat we elkaar niet snappen is dat stuk waar je zeg mijn eerste reactie is boos te worden. Dat is dus niet zo. Mijn eerste reactie is om te proberen begrijpen waarom iemand mij niet mag of waarom iemand mij afwijst.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  Moderator donderdag 31 mei 2018 @ 11:55:45 #121
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_179508076
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 11:45 schreef Somberling het volgende:

[..]

Ik denk dat CoolGuy het helemaal niet verkeerd bedoeld ondanks dat hij soms fel kan zijn in zijn bewoordingen.
Dank je, Somberling. Mijn doel is nooit te kwetsen of te beledigen. Een belediging is vaak een waarheid die de ander niet graag hoort.
Breitling - Instruments for Professionals
  donderdag 31 mei 2018 @ 11:58:29 #122
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_179508144
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 11:23 schreef CoolGuy het volgende:
Als je empathie hebt, dan is je eerste reactie niét boos worden en gaan oordelen.
Ik word zelden boos omdat ik zaken vanuit de redenatie van de ander heel goed kan begrijpen.
Ben ik dan dus empatisch?

Ondanks dat ik qua gevoel zelden begrijp hoe men zich voelt. Als in.. ik ken die gevoelens vanuit mijzelf niet. Maar omdat ik wéét dat anderen dat wel hebben, 'begrijp' dat mensen soms zo in elkaar zitten.
Maar ik leef niet mee vanuit mijn eigen gevoel.
pi_179508718
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 11:53 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Waar ik denk dat we elkaar niet snappen is dat stuk waar je zeg mijn eerste reactie is boos te worden. Dat is dus niet zo. Mijn eerste reactie is om te proberen begrijpen waarom iemand mij niet mag of waarom iemand mij afwijst.
Waar wijst iemand jou af dan? :?
Je maakt je imo instabiel door bevestiging te verlangen van anderen. Dat is een grote afhankelijkheidsfactor.

Empathie is dan ook niet gebaseerd op een gegarandeerd wederkerigheidsprincipe. Dat riekt namelijk naar emotionele chantage?

[ Bericht 0% gewijzigd door Mojo.jojo op 31-05-2018 12:32:10 ]
  Moderator donderdag 31 mei 2018 @ 12:35:27 #124
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_179508855
quote:
1s.gif Op donderdag 31 mei 2018 12:26 schreef Mojo.jojo het volgende:

[..]

Waar wijst iemand jou af dan? :?
Je maakt je imo instabiel door bevestiging te verlangen van anderen. Dat is een grote afhankelijkheidsfactor.

Empathie is dan ook niet gebaseerd op een gegarandeerd wederkerigheidsprincipe. Dat riekt namelijk naar emotionele chantage?
Niet, maar hij vat het wel zo op. Immers, hij doet alles met de beste bedoelingen en hij luistert en hij hoort en hij helpt etc etc, en als de ander dan met een reactie komt die hem niet zint/niet is wat hij verwacht/gehoopt had, dan neemt hij dat als 'afwijzing', en dan is de hele empathie overboord.
Breitling - Instruments for Professionals
  donderdag 31 mei 2018 @ 12:50:42 #125
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_179509128
quote:
1s.gif Op donderdag 31 mei 2018 12:26 schreef Mojo.jojo het volgende:

[..]

Waar wijst iemand jou af dan? :?
Je maakt je imo instabiel door bevestiging te verlangen van anderen. Dat is een grote afhankelijkheidsfactor.

Empathie is dan ook niet gebaseerd op een gegarandeerd wederkerigheidsprincipe. Dat riekt namelijk naar emotionele chantage?
In dit topic wijst niemand me af. Ik geef aan dat ik gevoelig ben voor afwijzing. Soms kan ik daar slecht mee omgaan.

Verder verwacht ik geen wederkerigheid voor mijn empathie. Ik ben empathisch zonder dat ik wat terug verwacht.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')