abonnement Unibet Coolblue
pi_179328694
Hallo fokkers,

Ik hoop dat ik wederom beroep kan doen op jullie kennis.

Ik heb net een stuk met de auto gereden om een hapje te gaan eten bij vrienden, toen ik het contact aanzette om terug naar huis te rijden sprong de koelventilator spontaan aan voordat ik überhaupt de auto had gestart. Hij schakelde meerdere keren per seconde aan en uit, onder andere een tikkend geluid in de bobine en de brandstof pomp welke tegelijk met de ventilator aan en uit sloeg.

De auto wilde verder ook niet starten, het klonk alsof hij een halve slag maakte en vervolgens weer tot stilstand kwam.

Sorry voor deze vage beschrijving maar ik hoop dat jullie hier wijzer uit worden dan ikzelf.

Alvast bedankt voor jullie antworden

EDIT:

Ik heb met een OBD-scanner geprobeerd uit te lezen, hij krijgt verbinding met het kastje maar helaas geen niet met de auto zelf (ECU?)

[ Bericht 9% gewijzigd door Yannick10012 op 22-05-2018 21:44:28 (Info) ]
  dinsdag 22 mei 2018 @ 21:49:17 #2
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_179328806
Klinkt als een massa probleem.. de vraag is alleen wáár.

Tijd om dat garagekindje op te ruimen geloof ik.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_179328931
Begin eens met de accu, polen schoonmaken, startkabels. Misschien is hij leeg of rot.
.
pi_179329220
@sounddragon, tot nu toe vielen de problemen nog wel mee

De accu is in februari vervangen
pi_179329289
Ik was trouwens nog iets vergeten: De koelvloeistof sensor gaf geen temperatuur meer aan, hij bleef op de "ruststand" staan
  dinsdag 22 mei 2018 @ 22:13:33 #6
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_179329334
En een kleinigheidje met de koppakking en tikkende kleppen achteraf..

PTA / Tikkende motor Peugeot 206
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 22 mei 2018 @ 22:14:41 #7
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_179329369
Maar goed.. op basis van je accu-remark: heb je al gecontroleerd of de accupolen allebei nog goed vast zitten?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_179329375
quote:
3s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 22:13 schreef Sounddragon het volgende:
En een kleinigheidje met de koppakking en tikkende kleppen achteraf..

PTA / Tikkende motor Peugeot 206
Oh ja die koppaking was ik even vergeten :X
pi_179329425
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 22:14 schreef Sounddragon het volgende:
Maar goed.. op basis van je accu-remark: heb je al gecontroleerd of de accupolen allebei nog goed vast zitten?
Ja hebben we gechecked, het leek eerst op een lege accu aangezien peugeot's wel is vaker raar gaan doen wanneer deze leeg zijn (Ruitenwissers die spontaan aan gaan oa). We hebben geprobeerd met startkabels maar helaas geen succes
pi_179329462
Accupolen/klemmen nakijken en schoonmaken en het nakijken waar de massakabel aan het chassis vast zit zijn niet veel werk en gratis.

Daarna zou ik eens onder het dashboard kijken of alles nog droog is. Peugeot wil nog weleens een van hun bsi-computers monteren, op een plek waar het water soms eens binnen stroomt.
.
pi_179329515
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 22:18 schreef Fer het volgende:
Accupolen/klemmen nakijken en schoonmaken en het nakijken waar de massakabel aan het chassis vast zit zijn niet veel werk en gratis.

Daarna zou ik eens onder het dashboard kijken of alles nog droog is. Peugeot wil nog weleens een van hun bsi-computers monteren, op een plek waar het water soms eens binnen stroomt.
Zal dat morgen of overmorgen even gaan checken, heb de auto niet hier staan helaas. Waar precies moet ik zoeken? Bij de zekeringen onder de stuurkolom?
pi_179334977
Massa meten doe ik altijd zo:

1. contact aan en je verlichting etc aandoen. (het liefst meten tijdens het starten)
2. zwarte kabel van multimeter op de - pool van de accu doen
3. rode kabel op de massapunt op het blok.

meet je spanningsverschil? dan heb je massa problemen.

weerstand meten geniet niet mijn voorkeur, namelijk, als je kabel half afgebroken is kan je wel 0,1 ohm meten maar is de verbinding niet dik genoeg meer om te starten enzo.
life happens while you're pusing the throttle.
pi_179363816
Ik heb vandaag nog geprobeerd te starten.

Op het eerste gezicht leek het alsof de motor een kwart slag draaide om vervolgens weer terug te draaien wanneer het contact los werd gelaten.

Uiteindelijk de motor draaiende gekregen maar deze leek op willekeurige momenten uit te vallen. Opvallend was hieraan dat het uitvallen op precies hetzelfde moment gebeurde als de koelventilator aan probeerde te slaan. Denken jullie dat hier een verband in te vinden kan zijn?
  donderdag 24 mei 2018 @ 20:20:51 #14
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_179363950
Trek de stekker eens los van die ventilator.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_179365343
Accu/Dynamo klinkt nog steeds als een probleem met stroom.
.
pi_179368840
quote:
1s.gif Op donderdag 24 mei 2018 20:14 schreef Yannick10012 het volgende:
Ik heb vandaag nog geprobeerd te starten.

Op het eerste gezicht leek het alsof de motor een kwart slag draaide om vervolgens weer terug te draaien wanneer het contact los werd gelaten.

Uiteindelijk de motor draaiende gekregen maar deze leek op willekeurige momenten uit te vallen. Opvallend was hieraan dat het uitvallen op precies hetzelfde moment gebeurde als de koelventilator aan probeerde te slaan. Denken jullie dat hier een verband in te vinden kan zijn?
hetzelfde doen en een andere uitkomst verwachten helpt dus niet.

Troubleshooten of richting de garage, wordt het anders niet beter van
life happens while you're pusing the throttle.
pi_179487105
Ik ga hem vandaag naar de garage brengen, hopelijk bieden zij een uitkomst.

Bedankt voor alle reacties, ik zal laten weten wat uiteindelijk het probleem is geweest.
pi_179517584
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 11:22 schreef Yannick10012 het volgende:
Ik ga hem vandaag naar de garage brengen, hopelijk bieden zij een uitkomst.

Bedankt voor alle reacties, ik zal laten weten wat uiteindelijk het probleem is geweest.
En, any news?

Als het geen merkgarage is zullen ze je waarschijnlijk vertellen dat ze de auto niet/slecht uit konden lezen met OBDII, Peugeot en Citroën zijn uit te lezen met het PP2000 systeem en niet elke garage heeft dat.
pi_179518312
Ach OBD codes voor langzaam wegrottende datastekkers zijn er toch niet.
.
pi_179847839
Sorry dat ik niks meer heb laten horen.

De auto staat nogsteeds bij de garage, het is inderdaad een computer probleem, deze is opgestuurd ter reparatie.

Ik houd jullie op de hoogte!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')