abonnement Unibet Coolblue
pi_179324515
Hallo iedereen
Ik zou graag weer een Hyundai coupé willen, die auto wil ik dan ook gaan tunen. Ik heb al wat ervaring met het sleutelen aan auto's/buitenboordmotor.
Maar nog niet zoveel ervaring met Hyundai coupe's. Zo doende weet ik ook niet voor welk type auto ik moet gaan.

Voor mij wordt het een project auto waar ik af en toe mee naar trackdays zal gaan.

Van welke zou ik het meeste plezier hebben de 2.0 of de V6? En zijn die auto's een beetje te tunen. Of is het blok er niet goed genoeg voor?
pi_179325048
Alles is te tunen, mits je voldoende budget hebt.
Maar motortuning staat of valt met de mogelijkheid om de elektronika te wijzigen tegenwoordig.
En dat is werk voor mensen met ervaring en de juiste meetapparatuur.

Wat wil je met het blok gaan doen? Opboren? Nokkenassen? Turbo?
pi_179325253
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 17:38 schreef oldford het volgende:
Alles is te tunen, mits je voldoende budget hebt.
Maar motortuning staat of valt met de mogelijkheid om de elektronika te wijzigen tegenwoordig.
En dat is werk voor mensen met ervaring en de juiste meetapparatuur.

Wat wil je met het blok gaan doen? Opboren? Nokkenassen? Turbo?
ik wil er zo wie zo een nieuwe nokkenas en een turbo (of iets dergelijks) in plaatsen. Nieuwe uitlaat. Niet alleen de einddemper maar een volledige nieuwe uitlaat.
pi_179325697
De V6 is nagenoeg niet handgeschakeld te krijgen, als je er één vindt ben je spekkoper. Verder gewoon heerlijke auto's en ik kan me voorstellen dat beide blokken wel te kriebelen zijn, aangezien het echt pruttelmotoren zijn.
pi_179325707
Volgens mij is er voor Hyundai veel minder te koop dan voor bijvoorbeeld Honda of Mazda. Die 2.7 is een beetje raar blok, amper sterker dan de 2.0, maar wel dorstiger.
.
pi_179325759
Een andere nokkenas (of nokkenassen) zal misschien nog gaan met de standaard motorcomputer. Mits je niet te gek gaat doen met het profiel.
De mapping van de motor-computer moet in ieder geval aangepast worden aan die nokkenas(sen).
En zoals al gezegd, dat is werk voor specialisten.
Een bijkomend effect is wel dat je niet meer door de APK komt met een beetje wilde nokkenas.
Dus vervoer van en naar de trackday zal op een trailer moeten.

Met een turbo en standaard nokkenassen kom je nog wel door de APK.
Maar als je meer dan (uit mijn hoofd) 40% vermogenstoename hebt, moet de auto opnieuw gekeurd worden door de RDW.
Met de standaard motor-computer red je het dan niet, dan moet er een aftermarket computer op komen en dat betekent dan b.v. dat je ABS problemen gaat krijgen (geen communicatie met de motor meer).

Beide gevallen (zeker als je de turbo met nokkenassen combineerd) vergen een zeer ruim budget.
De V6 is duurder met tunen omdat je van alles 2 nodig hebt. Dus 2 nokkenassen (misschien zelfs wel 4) en ook 2 turbo's.
Die 2 turbo's zou je kunnen vervangen door 1 supercharger. Maar dan moeten er poelies op maat gemaakt gaan worden.
Verder moeten er sensoren worden aangepast en zullen er grotere injectoren gemonteerd moeten worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door oldford op 23-05-2018 08:45:58 ]
  dinsdag 22 mei 2018 @ 20:25:01 #7
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_179327599
V6 met 1 turbo kan ook, maar spruitstukken enzo, intercooler, brandstofdistributie, ontsteking; alles zal moeten worden aangepast.. Setje nokken en (bij de V6) vliegwiel afdraaien doet ook wel iets, maar meer power krijg je eigenlijk alleen door meer brandstof te verbranden, en dat gaat echt geld kosten.

Sowieso wil je beginnen bij het begin; betere remmen eronder.

Mensen verslikken zich vaak in dit soort 'projecten' omdat je vaak het één niet kunt doen zonder het ander te doen. Na de remmen komt er meer power, écht meer power kan alleen met écht veel geld, en als die motor eenmaal 350 paardjes levert, beginnen de wielophangingen, aandrijfassen en versnellingsbakken te sneuvelen.

End of story; Had ik nou maar meteen een Porsche gekocht -O-.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 22 mei 2018 @ 20:59:00 #8
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_179328083
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 20:25 schreef Sounddragon het volgende:
End of story; Had ik nou maar meteen een Porsche gekocht -O-.
Where's the fun in that? :P

Je hebt helemaal gelijk, maar toch, als het je hobby is, geeft zo'n stock Porsche je misschien ook niet alle voldoening. ;)

Maar doe het in elk geval goed, dus verantwoord en ook veilig. Niet dat je zo eindigt zoals afgelopen weekend hier op de A73 is gebeurd:


Dat was een Corvette en de motor was die dag net terug uit revisie. De berijder is overigens ongedeerd als ik het goed heb.
Don't let my username fool you...
  dinsdag 22 mei 2018 @ 21:02:42 #9
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_179328130
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 20:59 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Where's the fun in that? :P

Je hebt helemaal gelijk, maar toch, als het je hobby is, geeft zo'n stock Porsche je misschien ook niet alle voldoening. ;)

Maar doe het in elk geval goed, dus verantwoord en ook veilig. Niet dat je zo eindigt zoals afgelopen weekend hier op de A73 is gebeurd:
[ afbeelding ]

Dat was een Corvette en de motor was die dag net terug uit revisie. De berijder is overigens ongedeerd als ik het goed heb.
red Bumblebee has crashed -O-
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_179333830
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 20:59 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Where's the fun in that? :P

Je hebt helemaal gelijk, maar toch, als het je hobby is, geeft zo'n stock Porsche je misschien ook niet alle voldoening. ;)

Maar doe het in elk geval goed, dus verantwoord en ook veilig. Niet dat je zo eindigt zoals afgelopen weekend hier op de A73 is gebeurd:
[ afbeelding ]

Dat was een Corvette en de motor was die dag net terug uit revisie. De berijder is overigens ongedeerd als ik het goed heb.
Zonde van de auto gelukkig is hij er goed van af gekomen.
pi_179333844
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 18:16 schreef oldford het volgende:
Een andere nokkenas (of nokkenassen) zal misschien nog gaan met de standaard motorcomputer. Mits je niet te gek gaat doen met het profiel.
De mapping van de motor-computer moet in ieder geval aangepast worden aan die nokkenas(sen).
En zoals al gezegd, dat is werk voor specialisten.
Een bijkomend effect is wel dat je niet meer door de APK komt met een beetje wilde nokkenas.
Dus vervoer van en naar de trackday zal op een trailer moeten.

Met een turbo en standaard nokkenassen kom je nog wel door de APK.
Maar als je meer dan (uit mijn hoofd) 40% vermogenstoename hebt, moet de auto opnieuw gekeurd worden door de RDW.
Met de standaard motor-computer red je het dan niet, dan moet er een aftermarket computer op komen en dat betekent dan b.v. dat je ABS problemen gaat krijgen (geen communicatie met de motor meer).

Beide gevallen (zeker als je de turbo met nokkenassen combineerd) vergen een zeer ruim budget.
De V6 is duurder met tunen omdat je van alles 2 nodig hebt. Dus 2 nokkenassen (misschien zelfs wel 4) en ook 2 turbo's.
Die 2 turbo's zou je kunnen vervangen door 1 supercharger. Maar dan moeten er poelies op maat gemaakt gaan worden.
Verder moeten er sensoren worden aangepast en zullen er grotere injectoren gemonteerd moeten worden.
En aan hoeveel zou ik moeten denken voor de onderdelen van een fatsoenlijke turbo? En van wat ik er nu van begrijp is de Hyundai niet een extreem goede optie voor het tunen?(of zie ik het nu verkeerd).
pi_179333857
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 20:25 schreef Sounddragon het volgende:
V6 met 1 turbo kan ook, maar spruitstukken enzo, intercooler, brandstofdistributie, ontsteking; alles zal moeten worden aangepast.. Setje nokken en (bij de V6) vliegwiel afdraaien doet ook wel iets, maar meer power krijg je eigenlijk alleen door meer brandstof te verbranden, en dat gaat echt geld kosten.

Sowieso wil je beginnen bij het begin; betere remmen eronder.

Mensen verslikken zich vaak in dit soort 'projecten' omdat je vaak het één niet kunt doen zonder het ander te doen. Na de remmen komt er meer power, écht meer power kan alleen met écht veel geld, en als die motor eenmaal 350 paardjes levert, beginnen de wielophangingen, aandrijfassen en versnellingsbakken te sneuvelen.

End of story; Had ik nou maar meteen een Porsche gekocht -O-.
Het was wel mijn bedoeling om veiligheid voor op te zetten. Dus eerst dat in orde maken voor ik begin met het upgraden van de motor. Wil namelijk niet dat ik op de track erachter kom dat m'n remmen het niet aankunnen en daardoor crash
pi_179333865
En wat voor auto's zouden jullie aanraden als trackauto. Voor de auto zelf wil ik rond de 2000/3000 euro uitgeven.
pi_179334033
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2018 09:22 schreef Destrok het volgende:
En wat voor auto's zouden jullie aanraden als trackauto. Voor de auto zelf wil ik rond de 2000/3000 euro uitgeven.
Heb je ervaring of is dit een eerste bevlieging?

Als je weinig ervaring heb, zou ik in eerste instantie gaan voor iets simpels. Niet te veel vermogen en vooral goedkoop. Als het dan stuk gaat, is er geen man overboord.

Voor 2-3K kan je weinig kopen wat de moeite echt waard is. Maar voor dat geld kan je enorm veel plezier beleven in een AX GTI, Clio RS, polo of noem het maar. Van die boodschappen karretjes met iets wat pit. Vervolgens leren rijden en het ding rijdende houden zal al een hele uitdaging zijn. Voordeel is dat de onderdelen veelal goedkoop te vinden zijn en je kan kijken wat wat voor veranderingen geeft.

Men staart zich veelal blind op vermogen, begin eerst eens met onderstel aan te pakken, een simpel setjes slicks geeft je veel meer voldoening als een paar PK, die je toch niet zal merken.
pi_179334091
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2018 09:40 schreef afterburner het volgende:

[..]

Heb je ervaring of is dit een eerste bevlieging?

Als je weinig ervaring heb, zou ik in eerste instantie gaan voor iets simpels. Niet te veel vermogen en vooral goedkoop. Als het dan stuk gaat, is er geen man overboord.

Voor 2-3K kan je weinig kopen wat de moeite echt waard is. Maar voor dat geld kan je enorm veel plezier beleven in een AX GTI, Clio RS, polo of noem het maar. Van die boodschappen karretjes met iets wat pit. Vervolgens leren rijden en het ding rijdende houden zal al een hele uitdaging zijn. Voordeel is dat de onderdelen veelal goedkoop te vinden zijn en je kan kijken wat wat voor veranderingen geeft.

Men staart zich veelal blind op vermogen, begin eerst eens met onderstel aan te pakken, een simpel setjes slicks geeft je veel meer voldoening als een paar PK, die je toch niet zal merken.
Ik heb meegeholpen aan een project auto van een kennis van mij. maar dit wordt mijn eerste. En ook een van de eerste keren dat ik dan het circuit op ga.
pi_179334120
quote:
1s.gif Op woensdag 23 mei 2018 09:20 schreef Destrok het volgende:
En aan hoeveel zou ik moeten denken voor de onderdelen van een fatsoenlijke turbo? En van wat ik er nu van begrijp is de Hyundai niet een extreem goede optie voor het tunen?(of zie ik het nu verkeerd).
Behoorlijk veel. Met 10K kom je er misschien.
Wat heb je nodig (uitgaande van een 4-cylinder)
Turbo (uiteraard)
Uitlaatspruitstuk op maat gemaakt
Uitlaat (in ieder geval 1e deel vanaf de turbo) op maat gemaakt
Aansluitingen voor waterkoeling op de turbo op maat gemaakt voor langere levensduur turbo
Intercooler + bevestiging
Inlaattraject (pijpen en/of slangen) vanaf grille naar luchtfilterhuis, dan naar turbo
Van turbo naar intercooler en dan naar inlaatspruitstuk
Na de intercooler een afblaasventiel om de gasklep te beschermen
Motorcomputer met turboregeling en lambdaregeling (indien goedkeur RDW gewenst)
Draadboom voor bovengenoemde motorcomputer
Andere sensoren (map-sensor met groter bereik, inlaat lucht temperatuur)
Grotere injectoren, misschien een grotere brandstofpomp.
Misschien een benzinedruk regelaar (geschikt voor overdruk)
Mapping voor die motorcomputer
Sterkere koppakking voor de motor
Grotere radiateur
Zwaardere koppeling

Dan tellen we nog niet de volgende delen:
Remmen
Aandrijfassen
Versnellingsbak
Differentieel
Schokdempers en veren

En voor je eigen veiligheid:
Rolbar
Kuipstoel
5- of 6-punts gordel
Helm
Eventueel een brandvrije raceoverall
En het meest belangrijke waar je mee moet beginnen voor al het andere: een racecursus.

Al met al kom je op een zeer respectabel bedrag.

Ik zelf prefereer een achterwiel aangedreven voertuig om lol mee te hebben.
Zo'n voorwiel aandrijver is in de basis onderstuurd en dat ligt mij niet zo.
Ik heb liever een achterkant die uitzwaait.
pi_179334152
quote:
1s.gif Op woensdag 23 mei 2018 09:47 schreef Destrok het volgende:

[..]

Ik heb meegeholpen aan een project auto van een kennis van mij. maar dit wordt mijn eerste. En ook een van de eerste keren dat ik dan het circuit op ga.
Hoe kom je dan bij een Hyundai uit?? Dat vind ik nu niet bepaald een logische keuze als start track auto.

Als je het jezelf makkelijk wil maken (en neem van mij aan dat wil je) pak je een auto waar cup races meegedaan is in het verleden. Makkelijk aan onderdelen te komen, veel bekend over aanpassingen (die zinvol zijn en niet) en veel mensen die ervaring hebben en je op weg kunnen helpen als je vastloopt.
pi_179334232
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2018 09:55 schreef afterburner het volgende:

[..]

Hoe kom je dan bij een Hyundai uit?? Dat vind ik nu niet bepaald een logische keuze als start track auto.

Als je het jezelf makkelijk wil maken (en neem van mij aan dat wil je) pak je een auto waar cup races meegedaan is in het verleden. Makkelijk aan onderdelen te komen, veel bekend over aanpassingen (die zinvol zijn en niet) en veel mensen die ervaring hebben en je op weg kunnen helpen als je vastloopt.
De Hyundai kwam in mij op omdat ik er zelf 1 keer mee op het circuit ben geweest. Heb er zelf 1 gehad en ik vond de auto heerlijk. En ik vind het model van de auto heel erg mooi. het hatchback model vind ik zelf niet heel erg mooi. Mijn voorkeur gaat zelf uit naar een coupe model

[ Bericht 6% gewijzigd door Destrok op 23-05-2018 10:33:10 ]
  woensdag 23 mei 2018 @ 10:55:21 #19
434469 corpsegrinder
Rood tot de laatste dag
pi_179334690
als ik vragen mag, wat is je budget voor het "tunen" ? wil je een sleeper, of echt vollebak aero kits erbij. moet het ook nog straat legaal blijven ?
they have money for war but can't feed the poor.
pi_179334814
Wil je met een laag budget de wondere wereld van tunen ontdekken? houd aub op met die hyundai, wordt niks.

Mijn advies:
1. Volvo 940 LPT, MegaSquirt PNP ecu erop, andere turbo erop en experimenteren maar.
2. Volvo 850, V70 of een S60 5 cil turbo.
2. Audi A3 1.8T quattro, Nefmoto kabel en software scoren, andere turbo en IC erop en experimenteren maar.
3. Saab 9-3 Turbo, Lawicel CANUSB interface kopen, TD04 19T turbo erop en tunen maar (pas wel op, deze auto kan weinig mishandeling hebben, been there done that), onderstel is trouwens best kansloos.
4. Audi 200 5 cil turbo, VEMS PNP ecu erop en tunen maar.
5. Opel Corsa, B204 turbo van Saab erin hangen en hoppa, rossen met die handel.
6. Dat ik dit ga adviseren ;( Een honda Civic met een B16 of B18 en tunen via Hondata.
life happens while you're pusing the throttle.
pi_179335968
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2018 10:55 schreef corpsegrinder het volgende:
als ik vragen mag, wat is je budget voor het "tunen" ? wil je een sleeper, of echt vollebak aero kits erbij. moet het ook nog straat legaal blijven ?
Voor het tunen wil ik ongeveer 5000/6000 euro kwijt zijn (exclusief auto). En aangezien mijn budget niet extreem groot is laat ik eerst alle optische dingen links liggen. Straat legaal zou wel fijn zijn heb namelijk zelf nog geen BE rijbewijs.(ga ik wel halen)
pi_179336092
Voor trackdays ben je het beste af met een BMW. Beproefde techniek, ondersteltechniek is goed aan te passen en de motoren hebben al genoeg pit. Onderdelen zijn goedkoop.

De ervaring leert dat het tunen van een Aziaat voor het circuit niet ideaal is, behalve een mx5 wellicht.
pi_179336382
Peugeot 106
Revisie van het onderstel/remmen met wat betere rubbers/blokken/schijven
Rolkooi
5 puntsriemen
.
pi_179336437
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2018 11:04 schreef eXplorer1 het volgende:
Wil je met een laag budget de wondere wereld van tunen ontdekken? houd aub op met die hyundai, wordt niks.

Mijn advies:
1. Volvo 940 LPT, MegaSquirt PNP ecu erop, andere turbo erop en experimenteren maar.
2. Volvo 850, V70 of een S60 5 cil turbo.
2. Audi A3 1.8T quattro, Nefmoto kabel en software scoren, andere turbo en IC erop en experimenteren maar.
3. Saab 9-3 Turbo, Lawicel CANUSB interface kopen, TD04 19T turbo erop en tunen maar (pas wel op, deze auto kan weinig mishandeling hebben, been there done that), onderstel is trouwens best kansloos.
4. Audi 200 5 cil turbo, VEMS PNP ecu erop en tunen maar.
5. Opel Corsa, B204 turbo van Saab erin hangen en hoppa, rossen met die handel.
6. Dat ik dit ga adviseren ;( Een honda Civic met een B16 of B18 en tunen via Hondata.
Er staat nog niks vast in mijn plan. De Hyundai was voor mij eerste keuze om de looks van de auto.

Maar er zitten wel een paar hele leuke tussen de auto's die jij noemt. De Volvo 850, 940 en de Audi 200 ziet er ook heel tof uit! Ik ga zelf nog even verder kijken voor welke auto het zal worden.
pi_179336490
Als het een straat legale trackday auto moet worden ben je denk ik het beste af met een lichtgewicht auto met relatief veel vermogen. Punto HGT, 106 GTI etc zijn dan de eerste auto's waar ik aan denk. Helemaal strippen, remmen en onderstel aanpakken en dan kan je daarna eventueel gaan denken aan motorische upgrades.
  woensdag 23 mei 2018 @ 13:58:00 #26
434469 corpsegrinder
Rood tot de laatste dag
pi_179337554
leuk budget dus, vooral als je gaat kijken naar de "minder" dure upgrades. rolkooi enz. wat hierboven ook al genoemd is, is wel echt van belang voor je eigenveiligheid. ik ga je topic in iedergeval verder volgen. leuk om te lezen wat je gaat doen ^O^ Succes !!
they have money for war but can't feed the poor.
  woensdag 23 mei 2018 @ 14:39:48 #27
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_179338308
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2018 13:04 schreef Dudeweiser het volgende:
Als het een straat legale trackday auto moet worden ben je denk ik het beste af met een lichtgewicht auto met relatief veel vermogen. Punto HGT, 106 GTI etc zijn dan de eerste auto's waar ik aan denk. Helemaal strippen, remmen en onderstel aanpakken en dan kan je daarna eventueel gaan denken aan motorische upgrades.
Ik heb op een trackday ook wel eens een 205 met daarin een 306 GTi motorblok gezien, dat wil ook wel en aangezien het een kleine auto is, zijn onderdelen relatief goedkoop.

Maar verkijk je ook niet op de kosten van zo'n trackday zelf, dat is voor mij ook een heel belangrijk punt om er niet aan te beginnen namelijk. Je bent zo enkele honderden euro's verder voor 1 dagje.
Don't let my username fool you...
pi_179369241
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2018 14:39 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Ik heb op een trackday ook wel eens een 205 met daarin een 306 GTi motorblok gezien, dat wil ook wel en aangezien het een kleine auto is, zijn onderdelen relatief goedkoop.

Maar verkijk je ook niet op de kosten van zo'n trackday zelf, dat is voor mij ook een heel belangrijk punt om er niet aan te beginnen namelijk. Je bent zo enkele honderden euro's verder voor 1 dagje.
Care to explain? moet toch wel meevallen?
life happens while you're pusing the throttle.
  vrijdag 25 mei 2018 @ 08:23:24 #29
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_179371688
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 01:29 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

Care to explain? moet toch wel meevallen?
De entree om me te doen aan een trackday bedraagt al gauw meer dan 200 euro voor een halve dag. Daar begin je dan al mee en je hebt nog geen meter gereden. Tel daarbij dan nog dat je dan niet 1:15 rijdt als je continu aan het knallen bent op het circuit, dus je flink wat benzine kwijt bent. Er zijn genoeg mensen die in een dagje circuit een setje remblokken er doorheen jagen en daarbij ook nog andere slijtage aan o.a. banden die optreedt. Het is niet het gemiddelde snelwegritje...
Don't let my username fool you...
  vrijdag 25 mei 2018 @ 11:49:57 #30
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_179375391
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 08:23 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

De entree om me te doen aan een trackday bedraagt al gauw meer dan 200 euro voor een halve dag. Daar begin je dan al mee en je hebt nog geen meter gereden. Tel daarbij dan nog dat je dan niet 1:15 rijdt als je continu aan het knallen bent op het circuit, dus je flink wat benzine kwijt bent. Er zijn genoeg mensen die in een dagje circuit een setje remblokken er doorheen jagen en daarbij ook nog andere slijtage aan o.a. banden die optreedt. Het is niet het gemiddelde snelwegritje...
eensch.. Voertuigen mishandelen op een circuit kost altijd geld.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_179393846
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 08:23 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

De entree om me te doen aan een trackday bedraagt al gauw meer dan 200 euro voor een halve dag. Daar begin je dan al mee en je hebt nog geen meter gereden. Tel daarbij dan nog dat je dan niet 1:15 rijdt als je continu aan het knallen bent op het circuit, dus je flink wat benzine kwijt bent. Er zijn genoeg mensen die in een dagje circuit een setje remblokken er doorheen jagen en daarbij ook nog andere slijtage aan o.a. banden die optreedt. Het is niet het gemiddelde snelwegritje...
True, zo had ik het nog niet bekeken.
life happens while you're pusing the throttle.
  zaterdag 26 mei 2018 @ 18:09:51 #32
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_179403498
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2018 09:22 schreef Destrok het volgende:
En wat voor auto's zouden jullie aanraden als trackauto. Voor de auto zelf wil ik rond de 2000/3000 euro uitgeven.


850R (of T5). Bulletproof motorblokken, 'makkelijk' te tunen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zondag 27 mei 2018 @ 19:44:37 #33
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_179430515
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 04:45 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

True, zo had ik het nog niet bekeken.
moet je de vangrail eens een douw geven :X
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')