abonnement Unibet Coolblue
pi_179267318
Bizarre oproep politie: kunt u verwarde man opvangen?

De politie in Veenendaal zit in zijn maag met de opvang van een verwarde persoon. In een opmerkelijke post op de Facebookpagina van het politieteam roepen de ’gefrustreerde agenten’ Sander en Florus inwoners van Veenendaal op de ernstig verwarde man op te vangen. Ze weten niet meer wat ze met hem aanmoeten.

De agenten schrijven op Facebook dat ze de man de afgelopen twee weken al zeven keer in verwarde toestand hebben aangetroffen en een aantal keer voor hulp hebben meegenomen. „Meneer liep vanmorgen in zijn onderbroek over straat, had diverse verwondingen”, valt te lezen. „Er was geen alcohol of drugs in het spel.”

Instanties
De agenten zijn zwaar gefrustreerd over instanties die zich over de man zouden moeten ontfermen. „Inmiddels zitten wij alweer zes uur in het ziekenhuis met meneer en is hij goed onderzocht. Waar we wel onmiddellijk werden geholpen, nadat de deur van de crisisdienst dicht bleef”, schrijven zij. „We hebben tot frustratie meerdere keren contact gezocht met de daarvoor bestemde instantie die weigert hem te beoordelen.”

Hoe ernstig de man er aan toe is, blijkt wel uit de omschrijving van zijn gedrag. „Hij denkt dat zijn eigen urine koffie is en denkt dat hij aan het drinken is als hij een pleister in zijn mond stopt. Zijn woning is daarnaast zo vies dat wij het er geen minuut vol kunnen houden. Hij is duidelijk een gevaar voor hemzelf en voor zijn omgeving.”

Plekje
Agenten Sander en Florus weigeren de man aan zijn lot over te laten, maar de begeleiding van de man gaat ten koste van het werk. „Wij weten inmiddels niet meer wat we met meneer aanmoeten maar willen graag weer de straat op waar nu onze collega in zijn eentje een heel gebied ’bewaakt’. Heeft u nog een plekje over laat het ons weten! In dit geval wordt meneer niet meer door ons de straat op gestuurd en krijgt hij de hulp die hij nodig heeft.”

Een politiewoordvoerder van eenheid Midden Nederland, waar Veenendaal onder valt, kent het bericht, maar weet nog niets van de reden achter de plaatsing er van op Facebook. De politie in Veenendaal heeft nog niet gereageerd.
https://www.telegraaf.nl/(...)erwarde-man-opvangen
https://www.facebook.com/PolitieVeenendaal/posts/1077618909055808

:?
´
pi_179268099
Eerst een terroristische aanslag plegen, daarna krijg je pas hulp.
  zaterdag 19 mei 2018 @ 17:16:01 #3
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_179268231
Gewoon weer terug in zijn sociale huurhok proppen zodat hij zijn hele buurt tot last kan zijn. Dat is de goedkoopste snelste beste oplossing.
  zaterdag 19 mei 2018 @ 17:17:05 #4
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_179268270
Hulpverleners van de crisisdienst arresteren voor het nalaten van het verlenen van hulp.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 19 mei 2018 @ 17:37:38 #5
430 Hallahan
...tot je er groen van ziet...
pi_179268793
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 17:10 schreef Bivox.Silentic het volgende:
Eerst een terroristische aanslag plegen, daarna krijg je pas hulp.
Of je gooit een sfeerlicht naar de gouden koets, ben je meteen voor een aantal maanden onder de pannen...
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
  zaterdag 19 mei 2018 @ 17:41:05 #6
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_179268864
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 17:17 schreef Pietverdriet het volgende:
Hulpverleners van de crisisdienst arresteren voor het nalaten van het verlenen van hulp.
Ik zou beginnen met de „dame” die daarvoor verantwoordelijk is, mevr. E. Schippers.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zaterdag 19 mei 2018 @ 17:48:28 #7
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_179268990
Wat een kolder, hier tekent de burgemeester al voor een gedwongen opname zonder je überhaupt gezien te hebben op aanwijzing van een psychiater die je niet in persoon heeft gezien, en daar zouden ze hem zogenaamd niet kwijt kunnen 8)7
  zaterdag 19 mei 2018 @ 17:49:57 #8
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_179269013
Dit zag je al aankomen toen ze gingen bezuinigen op de gezondheidszorg.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 zaterdag 19 mei 2018 @ 17:52:40 #9
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_179269075
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 17:49 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Dit zag je al aankomen toen ze gingen bezuinigen op de gezondheidszorg.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_179272148
Iemand al een plekje vrij kunnen maken voor deze meneer?
´
  zaterdag 19 mei 2018 @ 20:52:32 #11
117098 Hathor
Effe niet
pi_179273156
Ik heb nog wel een bad met zoutzuur waar hij even een uurtje in mag komen weken. misschien knapt hij er van op.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_179273321
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 20:52 schreef Hathor het volgende:
Ik heb nog wel een bad met zoutzuur waar hij even een uurtje in mag komen weken. misschien knapt hij er van op.
Vindt je dat zelf niet een beetje overdreven?
´
pi_179273334
Lage suikerspiegel? Te lang niet gegeten en/of gedronken misschien?
Racist
pi_179273500
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 20:58 schreef Toga het volgende:
Lage suikerspiegel? Te lang niet gegeten en/of gedronken misschien?
Je hebt het bericht heel slecht gelezen? Of ben je aan het trollen?
pi_179273549
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 21:06 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Je hebt het bericht heel slecht gelezen? Of ben je aan het trollen?
Er staat niets over in, vandaar dat ik het vraag.
Trouwens zijn ze er ook zeker van dat er geen alcohol in het spel is...
Racist
pi_179273584
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 17:49 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Dit zag je al aankomen toen ze gingen bezuinigen op de gezondheidszorg.
Juist.
pi_179273844
Waarom wordt hij niet opgenomen?
pi_179273886
Lang leve de bezuinigingen op de GGZ. ^O^
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_179274128
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 21:24 schreef polderturk het volgende:
Waarom wordt hij niet opgenomen?
Dit inderdaad, raar. Mensen die echt heel duidelijk mentaal niet in orde zijn worden normaal wel gewoon opgenomen.
pi_179274144
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 21:08 schreef Toga het volgende:

[..]

Er staat niets over in, vandaar dat ik het vraag.
Trouwens zijn ze er ook zeker van dat er geen alcohol in het spel is...
Onzin, het is vrij duidelijk dat een lage bloedsuikerspiegel dit niet verklaart.
quote:
Hoe ernstig de man er aan toe is, blijkt wel uit de omschrijving van zijn gedrag. „Hij denkt dat zijn eigen urine koffie is en denkt dat hij aan het drinken is als hij een pleister in zijn mond stopt. Zijn woning is daarnaast zo vies dat wij het er geen minuut vol kunnen houden. Hij is duidelijk een gevaar voor hemzelf en voor zijn omgeving.”
  zaterdag 19 mei 2018 @ 21:42:38 #21
198365 Morendo
The Real Deal
pi_179274234
Floris met een u in plaats van i.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_179274646
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 21:37 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Dit inderdaad, raar. Mensen die echt heel duidelijk mentaal niet in orde zijn worden normaal wel gewoon opgenomen.
Zal wel met bezuinigingen te maken hebben. GGZ instellingen worden dusdanig uitgeknepen dat ze geen geld meer hebben voor langdurige opvang.
pi_179275189
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 21:37 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Dit inderdaad, raar. Mensen die echt heel duidelijk mentaal niet in orde zijn worden normaal wel gewoon opgenomen.
Nee hoor. Er zijn talloze voorbeelden van 'verwarde personen' die overlast veroorzaken, bekend zijn bij GGZ, maar waarvoor helaas geen bedden beschikbaar zijn en men zich maandenlang met ambulante begeleiding moet behelpen.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_179275413
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 22:26 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Nee hoor. Er zijn talloze voorbeelden van 'verwarde personen' die overlast veroorzaken, bekend zijn bij GGZ, maar waarvoor helaas geen bedden beschikbaar zijn en men zich maandenlang met ambulante begeleiding moet behelpen.
Triest. Dit is één van de gevolgen van de bezuinigingen. Het aantal overlast gevende verwarde mannen is inderdaad enorm toegenomen. Die messensteker in Den Haag hadden ze ook na een opname van 6 weken weer vrijgelaten, terwijl bij justitie en politie talloze meldingen binnenkwamen over de man.
pi_179277001
Wat moeten gewone mensen met deze man?

Overduidelijk een GGZ-geval.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_179277166
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 23:53 schreef Montagui het volgende:
Wat moeten gewone mensen met deze man?

Overduidelijk een GGZ-geval.
GGZ heeft geen geld voor zijn opvang.
pi_179277467
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2018 00:02 schreef polderturk het volgende:

[..]

GGZ heeft geen geld voor zijn opvang.
Vooral ook een letterlijk te kort aan bedden. Qua budget zouden ze nog wel enigzins kunnen schipperen (overschrijden), maar er is gewoon 1/3de van het budget wegbezuinigd door VVD en vriendjes, dat is dusdanig grote hap dat er letterlijk personeelstekorten zijn ontstaan, veel te weinig opvangplekken zijn tegenwoordig, en zelfs voor ambulante begeleiding, wat nu een beetje de achtervang zou moeten zijn, zijn wachtlijsten ontstaan.

Ook moeten ze patiënten veel te snel ontslaan uit capaciteitsgebrek, om maar enkele voorbeelden te noemen.

Zo schrijnend is de situatie momenteel. Helaas nog niet bij iedereen doorgedrongen.

Dus uiteindelijk komt het eigenlijk op hetzelfde neer als wat jij zegt ja. :P

[ Bericht 4% gewijzigd door Tomatenboer op 20-05-2018 00:24:19 ]
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_179278808
Niet beginnend dementerende?

Het zou zomaar kunnen toch, en wat betreft Schippers de VVD is nog niet klaar toch, zal nog wel komen dat die zorg er wel komt, als het maar niet te laat is.
Voor die man pleeg iets en hoop dat je niet maar een taakstraf krijgen doet.
pi_179278832
Bijzonder triest dat het eigenlijk zo ver moet komen dat deze man slachtoffers maakt tot er de juiste hulp voor hem komt.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 20 mei 2018 @ 02:39:19 #30
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_179278858
Facebookpagina's die niet bijgehouden door woordvoerders maar door mensen van de straat. Tja. In geval van frustratie krijg je zoiets. En terecht! Hopelijk krijgt deze man zijn benodigde hulp. Al vrees ik dat deze helden van de politie een flink probleem hebben door dit openbaar te maken
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_179278862
quote:
6s.gif Op zondag 20 mei 2018 02:39 schreef Nikonlover het volgende:
Al vrees ik dat deze helden van de politie een flink probleem hebben door dit openbaar te maken
Dan maken ze dat probleem toch ook kenbaar op facebook!
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 20 mei 2018 @ 02:46:01 #32
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_179278876
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2018 02:42 schreef john2406 het volgende:

[..]

Dan maken ze dat probleem toch ook kenbaar op facebook!
Toegang tot de Facebookpagina van deze politieafdeling zullen ze niet meer hebben gok ik.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_179278880
quote:
6s.gif Op zondag 20 mei 2018 02:46 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Toegang tot de Facebookpagina van deze politieafdeling zullen ze niet meer hebben gok ik.
Er zijn meerdere wegen naar Rome toch?
pi_179278885
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 17:49 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Dit zag je al aankomen toen ze gingen bezuinigen op de gezondheidszorg.
Hoe zit dat tegeenwoordig eigenlijk? Het is natuurlijk tragisch als dat bij gemeenten komt te liggen. Die missen de expertise en middelen om er wat van te maken natuurlijk.
pi_179278989
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 17:41 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ik zou beginnen met de „dame” die daarvoor verantwoordelijk is, mevr. E. Schippers.
Dat dus!
pi_179279048
quote:
Hoe ernstig de man er aan toe is, blijkt wel uit de omschrijving van zijn gedrag. „Hij denkt dat zijn eigen urine koffie is en denkt dat hij aan het drinken is als hij een pleister in zijn mond stopt.
https://www.telegraaf.nl/(...)erwarde-man-opvangen
https://www.facebook.com/PolitieVeenendaal/posts/1077618909055808

:?
Doet me aan Van Gogh denken.
Eten dit soort mensen wel goed?
  zondag 20 mei 2018 @ 08:23:17 #37
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_179279346
De VVD zag dat het goed was.
pi_179279422
De Nederlandse GGZ is één van de duurste en slechtste ter wereld:
In de psychiatrische instelling vindt hoegenaamd geen behandeling meer plaats. Alleen maar opsluiting en het toedienen van grote hoeveelheden dwangmedicatie. Personeel op de werkvloer is grotendeels wegbezuinigd en zit de hele dag in het kantoortje te vergaderen. Alle activiteiten therapieen zijn wegbezuinigd. Patienten vervelen zich stierlijk. Drugsdealers kunnen ongestoord op de afdelingen hun troep aan psychiatrische patienten leveren en zijn de "enige" hulpverleners.
Er zijn heel veel ruzies en vechtpartijen op de groepen tussen patienten en deze slachtoffers kunnen ook haast nooit aangifte doen. In tegendeel na een vechtpartij moet de verpleging vaak raden wie de dader is en wordt geregeld het slachtoffer in de isoleer gegooid en platgespoten.

Er wordt nog altijd heel veel geisoleerd meer dan in alle andere landen. Met creatief boekhouden noemen ze het trouwens niet meer isoleren maar separeren:

https://tekeertegendeisoleer.wordpress.com/

Er is heel veel agressie, meer dan in gevangenissen:

https://www.ggznieuws.nl/(...)e-aangiften-politie/

Het Europese Epsilon onderzoek toonde aan dat ons land een van de hoogste aantallen GGZ bedden heeft. Als je dit onderzoek nauwgezet leest blijkt de wanhoop ( despair) van patienten in de Nederlandse psychiatrie het hoogst te zijn van alle onderzochte landen. Voor het complete onderzoeksverslag is een abonnement op Medline nodig, maar hieronder staat een link naar een samenvatting

https://books.google.nl/books?isbn=3540402403

De kosten van de GGZ zijn in ons land absurd hoog 22 miljard Euro blijkt uit een recent artikel in de NRC

https://www.nrc.nl/nieuws(...)uro-8148765-a1554297
`Binnen Europa geeft Nederland veruit het meeste uit aan geestelijke gezondheidszorg (ggz) als percentage van het nationaal inkomen.Jaarlijks krijgen circa 800.000 Nederlanders psychische hulp. Maar er bestaan zorgen over de doelmatigheid en effectiviteit van de verleende hulp. De kosten van behandelingen zijn in vergelijking met het buitenland hoog. Patiënten verblijven relatief lang in instellingen. En één op de drie mensen die voor een angststoornis of depressie in behandeling is, blijkt daar geen baat bij te hebben.`
Er wordt in dit artikel helaas niet gewezen op de enorme overhead en bureaucratie in de GGZ. Er is te weinig personeel op de werkvloer maar veel te veel managers. 99% van de tijd wordt besteed aan administratie en vergaderen. Het is onvoorstelbaar als een casemanager ( wat een idiote naam maar dat zegt al genoeg) een telefoongesprek van drie minuten met een zelfstandig wonende patient van hem heeft gevoerd, is hij een kwartier bezig met de verantwoording daarvan in de adminstratie. ( als het computersysteem niet uit de lucht is) Kortom de patient merkt weinig van het enorm hoge budget.

De Nederlandse jongen Martijn naar Thailand vluchtte voor de nederlandse psychiatrie naar Thailand en kreeg daar in de psychiatrie een beter behandeling dan hier?https://zembla.bnnvara.nl(...)he-zorg-in-nederland

Hoe kan het dat asielzoekers zelfs terug willen naar hun moederland als zij hier opgesloten en platgespoten worden in een inrichting? Trouwens als patienten na een dwangbehandeling op straat worden gezet is er nauwelijks of geen hulp voor hun beschikbaar en dan stoppen ze vaak met hun medicatie. Geen haan die er naar kraait dat ze hun pillen niet meer innemen. En als een ex-patient 's avonds, 's nachts of in het weekend een terugval krijgt is geen van de hulpverleners bereikbaar laat staan beschikbaar. Als je belt krijg je steevast een telefoonbeantwoorder aan de lijn en blijken alle case-managers vrij te zijn. Allemaal gestoorden lopen nu over straat, zonder enige opvang. Ons land is één groot gekkengesticht geworden en dat is heus niet de schuld van het huidige kabinet, maar van alle vorige kabinetten en de ambtenaren van het ministerie van Volks(on) gezondheid. Die hebben jaren geleden alle goede open woonafdelingen en activiteiten in de GGZ wegbezuinigd en de instellingen in de bossen gesloten. Nu zitten veel psychiatrische patienten in de jungle van de grote steden weggeborgen.
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
pi_179279428
quote:
14s.gif Op zondag 20 mei 2018 02:50 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Hoe zit dat tegeenwoordig eigenlijk? Het is natuurlijk tragisch als dat bij gemeenten komt te liggen. Die missen de expertise en middelen om er wat van te maken natuurlijk.
Wat bij de gemeente ligt is de jeugdzorg en de geestelijke ondersteuning voor jeugd en ook de ‘maatschappelijke ondersteuning’ wat vrij ingewikkeld is.

Als je nog zelfstandig kan wonen, kan je WMO hulp krijgen. Gemeentes weten er eigenlijk weinig van en laten teveel geld op de plank liggen. Dat varieert van een traplift tot dagbesteding tot een maatjesproject.

Veenendaal is ook een grensgebied geloof ik onder welke Ggz organisatie iemand valt, dat helpt ook niet helaas. Dat zou niet moeten, maar een van de gevolgen van de bezuinigingen is dat ze erg rigide zijn.
pi_179279446
Lijkt mij een gevalletje Alzheimer.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_179279462
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 17:41 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ik zou beginnen met de „dame” die daarvoor verantwoordelijk is, mevr. E. Schippers.
Er wordt gewoon te veel bezuinigd op de ggz. Wachten tot deze man geweldadige wanen krijgt een slachtoffers maakt.
pi_179279484
Paulgo, ik denk dat je een erg negatief gekleurd beeld neerzet.
Niet-gedwongen zorg betekent vrijwillige zorg. Als iemand niet wil en die is wilsbekwaam ter zake, dan hoeft hij geen poliklinische begeleiding te krijgen, tenzij er toch noodzaak is voor bijvoorbeeld bemoeizorg of er is een voorwaardelijke rechterlijke machtiging.
Dat is niet leuk voor de omgeving en ook niet altijd goed voor de patient, maar zo werkt het wel als je waarde hecht aan autonomie.

Ik ben erg benieuwd hoe de nieuwe wet zorg en dwang uitpakt.
pi_179279494
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2018 08:45 schreef MevrouwPuff het volgende:
Paulgo, ik denk dat je een erg negatief gekleurd beeld neerzet.
Niet-gedwongen zorg betekent vrijwillige zorg. Als iemand niet wil en die is wilsbekwaam ter zake, dan hoeft hij geen poliklinische begeleiding te krijgen, tenzij er toch noodzaak is voor bijvoorbeeld bemoeizorg of er is een voorwaardelijke rechterlijke machtiging.
Dat is niet leuk voor de omgeving en ook niet altijd goed voor de patient, maar zo werkt het wel als je waarde hecht aan autonomie.

Ik ben erg benieuwd hoe de nieuwe wet zorg en dwang uitpakt.
Is het niet meer zo dat de burgemeester en tijdelijke gedwongen opvang van 48 uur kan opdragen?
pi_179279527
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2018 08:47 schreef Chadi het volgende:

[..]

Is het niet meer zo dat de burgemeester en tijdelijke gedwongen opvang van 48 uur kan opdragen?
Jawel, dat is een in bewaring stelling (IBS). Daarbij is er direct gevaar en vermoeden op een psychiatrische diagnose.

Na die periode is er of geen verlenging of er is een rechtszaak (in de instelling) waarbij de psychiater pleit voor IBS of RM (rechterlijke machtiging, voor drie maanden, bij verlenging max 1jaar) of vrijwillige opname en de patient kan ook aangeven dat die vrijwillig wil blijven (of niet of wil zelf een RM).

Verschil met de nieuwe wet is vooral dat zorg vanuit huis ook een verplichtend karakter kan hebben (zonder dat er eerst een RM is afgegeven). Dat voorkomt opname en kan minder ontregelend zijn voor de patient.

Ik denk dat dat vooral kan helpen bij patiënten die vaker eerder zijn opgenomen, bij wie duidelijkheid is over de aandoening en de prognose.
pi_179279904
Maar wat verwacht de politie? Dat er een gezin met een ferme man komt en zegt; kom maar we nemen hem op? Hoe zien ze dat voor zich?
  zondag 20 mei 2018 @ 10:20:48 #46
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_179280315
Zijn huis is zo vies dat je er geen minuut wilt verblijven staat er. Welk persoon gaat dan in godsnaam zo'n iemand in huis nemen :') Oja, iemand die nog erger is misschien :D dat zal goed voor hem zijn...
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_179280749
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2018 09:45 schreef velden het volgende:
Maar wat verwacht de politie? Dat er een gezin met een ferme man komt en zegt; kom maar we nemen hem op? Hoe zien ze dat voor zich?
Zouden ze niet gewoon een signaal af willen geven en media aandacht willen?
pi_179280844
Helaas moet het eerst goed misgaan hier in Nederland voordat je 'geholpen' word als autochtoon, of je moet immigrant asielzoeker zijn dan wordt de rode loper uitgerold en staan de linkse gütmenschen handenwrijvend klaar.
pi_179280852
Goed van de agenten dat ze het op Facebook knallen. Zien normale mensen een keer hoe de CRISISdienst met verwarde mensen omgaat.
pi_179280892
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2018 10:47 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Zouden ze niet gewoon een signaal af willen geven en media aandacht willen?
Het zal ja. Ik weet de functie van die facebookpagina niet. Het zal niet de officialiteit hebben van de politie website. Anders vind ik het ongepast. Ze hebben wel een uitvoerende functie na te leven.
Voor signaalafgevende acties is dit dan een platform?
Vind het wel wat onduidelijk
pi_179280931
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2018 08:38 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Wat bij de gemeente ligt is de jeugdzorg en de geestelijke ondersteuning voor jeugd en ook de ‘maatschappelijke ondersteuning’ wat vrij ingewikkeld is.

Als je nog zelfstandig kan wonen, kan je WMO hulp krijgen. Gemeentes weten er eigenlijk weinig van en laten teveel geld op de plank liggen. Dat varieert van een traplift tot dagbesteding tot een maatjesproject.

Veenendaal is ook een grensgebied geloof ik onder welke Ggz organisatie iemand valt, dat helpt ook niet helaas. Dat zou niet moeten, maar een van de gevolgen van de bezuinigingen is dat ze erg rigide zijn.
Klopt, ik was al een jaar met vrijwilligerswerk aan het aanklooien toen ik er bij de nieuwe plek waar ik vrijwilligerswerk deed achter kwam dat ik een indicatie aan kan vragen om juist daar WMO voor te krijgen. Om specifieke begeleiding te krijgen, om bijvoorbeeld paniekaanvallen ter plekke op te leren vangen. Voor mij is het dan specifiek om weer aan het werk te gaan. Maar er komt daar van alles, ook eenzame senioren bijvoorbeeld.

Ik zat me letterlijk vannochtend af te vragen waarom dit niet een veel bekender fenomeen was want het is zo effectief.

Zelfde met budget om bijvoorbeeld een OV kaart aan te vragen en dat soort dingen.
  zondag 20 mei 2018 @ 11:00:41 #52
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_179280933
quote:
11s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 17:16 schreef Twiitch het volgende:
Gewoon weer terug in zijn sociale huurhok proppen zodat hij zijn hele buurt tot last kan zijn. Dat is de goedkoopste snelste beste oplossing.
Best kans dat hij geen huurwoning heeft, dan kun je als buren ook veel minder.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_179280986
Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo)
Gemeenten moeten er voor zorgen dat mensen zo lang mogelijk thuis kunnen blijven wonen. De gemeente geeft ondersteuning thuis via de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo).Officieel heet deze wet Wmo 2015.

Ondersteuning thuis vanuit de Wmo
Gemeenten zijn verantwoordelijk voor de ondersteuning van mensen die niet op eigen kracht zelfredzaam zijn. Het gaat bijvoorbeeld om:

begeleiding en dagbesteding;
ondersteuning om de mantelzorger tijdelijk te ontlasten;
een plaats in een beschermde woonomgeving voor mensen met een psychische stoornis;
opvang in geval van huiselijk geweld en mensen die dakloos zijn.
Ondersteuning die past bij persoonlijke situatie

Meldt iemand zich bij de gemeente met het verzoek om ondersteuning? Dan moet de gemeente onderzoek doen naar de persoonlijke situatie.

Persoonsgebonden budget (pgb)
De gemeente kan onder voorwaarden een persoonsgebonden budget (pgb) geven. Met een pgb kan de cliënt de ondersteuning zelf kiezen en inhuren. Het geld komt niet op de eigen rekening. De Sociale Verzekeringsbank zorgt voor de betaling.

Eigen bijdrage Wmo
Gemeenten mogen voor de ondersteuning die zij bieden een eigen bijdrage vragen. Op de website van het CAK kunt u een indicatie krijgen van de hoogte van de eigen bijdrage.

Eigen bijdrage Wmo in 2017
De eigen bijdrage in de Wmo wordt lager in 2017. Alleenverdieners met een chronisch zieke partner merken er het meeste van.

Kabinet Rutte III: abonnementstarief voor gebruik Wmo-voorzieningen
Het kabinet wil dat huishoudens die gebruikmaken van Wmo-voorzieningen hier een maandelijks abonnementstarief van ¤17,50 voor gaan betalen. De eigen bijdragen zijn dan niet langer afhankelijk van gebruik, inkomen, vermogen en huishoudsamenstelling. Gemeenten kunnen wel nog een lagere eigen bijdrage vaststellen, bijvoorbeeld bij mantelzorg. Dit staat in het regeerakkoord ‘Vertrouwen in de toekomst’.

Zorg of ondersteuning aanvragen
Iedere gemeente organiseert de toegang tot ondersteuning op zijn eigen manier. Sommige gemeenten kiezen voor het Wmo-loket. Veel gemeenten kiezen sociale wijkteams waar mensen terecht kunnen met hun hulpvraag. Wat het wijkteam precies doet, verschilt per gemeente.
pi_179281022
Sinds 1 januari 2015 kunt u terecht bij de gemeente voor beschermd wonen. Hierdoor valt deze zorg en ondersteuning onder de Wmo (officieel Wmo 2015). Als u beschermd woont, vergoedt uw zorgverzekeraar uw behandeling.

Eigen bijdrage voor beschermd wonen
De gemeente kan een eigen bijdrage vragen voor beschermd wonen. De hoogte van de eigen bijdrage hangt af van uw leeftijd, inkomen en gezinssamenstelling. U zult altijd zakgeld en kleedgeld overhouden. Het Centraal Administratiekantoor (CAK) stuurt u een rekening voor de eigen bijdrage.

U kunt voor beschermd wonen een gemeentelijk persoonsgebonden budget (pgb) krijgen. Hiervoor gelden wel de voorwaarden die uw gemeente daaraan stelt. Meer informatie vindt u in de brochure Ik heb een persoonsgebonden budget.
pi_179298703
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2018 08:37 schreef paulgo het volgende:
De Nederlandse GGZ is één van de duurste en slechtste ter wereld:
In de psychiatrische instelling vindt hoegenaamd geen behandeling meer plaats. Alleen maar opsluiting en het toedienen van grote hoeveelheden dwangmedicatie. Personeel op de werkvloer is grotendeels wegbezuinigd en zit de hele dag in het kantoortje te vergaderen. Alle activiteiten therapieen zijn wegbezuinigd. Patienten vervelen zich stierlijk. Drugsdealers kunnen ongestoord op de afdelingen hun troep aan psychiatrische patienten leveren en zijn de "enige" hulpverleners.
Er zijn heel veel ruzies en vechtpartijen op de groepen tussen patienten en deze slachtoffers kunnen ook haast nooit aangifte doen. In tegendeel na een vechtpartij moet de verpleging vaak raden wie de dader is en wordt geregeld het slachtoffer in de isoleer gegooid en platgespoten.

Er wordt nog altijd heel veel geisoleerd meer dan in alle andere landen. Met creatief boekhouden noemen ze het trouwens niet meer isoleren maar separeren:

https://tekeertegendeisoleer.wordpress.com/

Er is heel veel agressie, meer dan in gevangenissen:

https://www.ggznieuws.nl/(...)e-aangiften-politie/

Het Europese Epsilon onderzoek toonde aan dat ons land een van de hoogste aantallen GGZ bedden heeft. Als je dit onderzoek nauwgezet leest blijkt de wanhoop ( despair) van patienten in de Nederlandse psychiatrie het hoogst te zijn van alle onderzochte landen. Voor het complete onderzoeksverslag is een abonnement op Medline nodig, maar hieronder staat een link naar een samenvatting

https://books.google.nl/books?isbn=3540402403

De kosten van de GGZ zijn in ons land absurd hoog 22 miljard Euro blijkt uit een recent artikel in de NRC

https://www.nrc.nl/nieuws(...)uro-8148765-a1554297
`Binnen Europa geeft Nederland veruit het meeste uit aan geestelijke gezondheidszorg (ggz) als percentage van het nationaal inkomen.Jaarlijks krijgen circa 800.000 Nederlanders psychische hulp. Maar er bestaan zorgen over de doelmatigheid en effectiviteit van de verleende hulp. De kosten van behandelingen zijn in vergelijking met het buitenland hoog. Patiënten verblijven relatief lang in instellingen. En één op de drie mensen die voor een angststoornis of depressie in behandeling is, blijkt daar geen baat bij te hebben.`
Er wordt in dit artikel helaas niet gewezen op de enorme overhead en bureaucratie in de GGZ. Er is te weinig personeel op de werkvloer maar veel te veel managers. 99% van de tijd wordt besteed aan administratie en vergaderen. Het is onvoorstelbaar als een casemanager ( wat een idiote naam maar dat zegt al genoeg) een telefoongesprek van drie minuten met een zelfstandig wonende patient van hem heeft gevoerd, is hij een kwartier bezig met de verantwoording daarvan in de adminstratie. ( als het computersysteem niet uit de lucht is) Kortom de patient merkt weinig van het enorm hoge budget.

De Nederlandse jongen Martijn naar Thailand vluchtte voor de nederlandse psychiatrie naar Thailand en kreeg daar in de psychiatrie een beter behandeling dan hier?https://zembla.bnnvara.nl(...)he-zorg-in-nederland

Hoe kan het dat asielzoekers zelfs terug willen naar hun moederland als zij hier opgesloten en platgespoten worden in een inrichting? Trouwens als patienten na een dwangbehandeling op straat worden gezet is er nauwelijks of geen hulp voor hun beschikbaar en dan stoppen ze vaak met hun medicatie. Geen haan die er naar kraait dat ze hun pillen niet meer innemen. En als een ex-patient 's avonds, 's nachts of in het weekend een terugval krijgt is geen van de hulpverleners bereikbaar laat staan beschikbaar. Als je belt krijg je steevast een telefoonbeantwoorder aan de lijn en blijken alle case-managers vrij te zijn. Allemaal gestoorden lopen nu over straat, zonder enige opvang. Ons land is één groot gekkengesticht geworden en dat is heus niet de schuld van het huidige kabinet, maar van alle vorige kabinetten en de ambtenaren van het ministerie van Volks(on) gezondheid. Die hebben jaren geleden alle goede open woonafdelingen en activiteiten in de GGZ wegbezuinigd en de instellingen in de bossen gesloten. Nu zitten veel psychiatrische patienten in de jungle van de grote steden weggeborgen.
Waarom gaan onze bewindslieden dan niet even kijken bij Europese landen waar de GGZ veel goedkoper en beter is? Dan kunnen we de goede dingen overnemen.
pi_179300213
quote:
1s.gif Op maandag 21 mei 2018 11:23 schreef polderturk het volgende:

[..]

Waarom gaan onze bewindslieden dan niet even kijken bij Europese landen waar de GGZ veel goedkoper en beter is? Dan kunnen we de goede dingen overnemen.
Hier ben ik het helemaal mee eens. Als je ziet hoe onze overheid voor veel te veel geld slechte voorzieningen bekostigt, zouden ze in andere landen worden aangeklaagd. Elke dag gebeuren er incidenten met verwarde mensen. De beleidsmakers bij het ministerie van Volks(on) gezondheid en de GGZ zijn echter veel gestoorder dan welke verwarde persoon dan ook en horen direct in een gesloten inrichting opgesloten te worden. Die zijn de gevaarlijkste gekken....
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')