abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 17 mei 2018 @ 21:07:21 #1
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_179227895
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-mn-gezin-samenwonen



PvdA-Kamerlid Sharon Dijksma is voorgedragen als wethouder in Amsterdam en zal daardoor de Tweede Kamer gaan verlaten. "Ik heb er lang over nagedacht, maar de stad en de portefeuille hebben me over overtuigd dat ik dit moet gaan doen. Nu moet ik op zoek naar een huis in de hoofdstad."

Sharon Dijksma zat bijna 24 jaar in de Tweede Kamer en was drie keer staatssecretaris. "Ik doe met heel veel plezier mijn werk in de Kamer. Ik heb er dan ook lang over nagedacht of ik dit wel moest gaan doen."

Twee weken geleden werd ze benaderd door de gemeente Amsterdam om daar wethouder te worden. Ze besprak de stap uitvoerig met partijleider Lodewijk Asscher. "Hij vond het goed nieuws voor de PvdA Amsterdam, vertelt ze. "En niemand is onmisbaar".
Magisch

Ze heeft besloten de baan te nemen vanwege de stad en de portefeuille die ze gaat krijgen - als de onderhandelingen tot een goed einde komen krijgt ze de portefeuille verkeer en vervoer, water en luchtkwaliteit onder haar hoede,. "Ik ben dol op Amsterdam. Die stad is magisch. Ik kom er regelmatig, ook voor mijn werk. Heb er ook heel veel goede vrienden wonen. Nu zoek ik nog een huis."

Dijksma vertelt dat ze voor het eerst fulltime met haar gezin gaat samenwonen. Omdat haar gezin in Twente woont, verblijft ze doordeweeks in Den Haag zonder haar gezin. "Toen ik thuis over Amsterdam vertelde, zeiden mijn echtgenoot en twee kinderen meteen dat ze mee wilden verhuizen."

Dijksma is ook vicefractievoorzitter voor de PvdA. Wie haar gaat opvolgen is nog onduidelijk. Of het verlies van de PvdA haar tot dit besluit heeft doen overwogen? "Nee. In al die 24 jaar ben ik wel vaker benaderd. Ik wil deze uitdaging aanpakken vanwege de stad en het dossier bij me past."

De PvdA Amsterdam is blij dat er een politicus met jarenlange ervaring komt. "Sharon Dijksma heeft heel veel bestuurlijke ervaring, en ook nog op deze specifieke onderwerpen'', laat de partij weten. "Daarom is de PvdA Amsterdam blij en trots met haar kandidatuur en kijkt de fractie uit naar de samenwerking." De huidige fractievoorzitter Marjolein Moorman is de andere kandidaat voor de post van wethouder namens de sociaaldemocraten. Zij krijgt dan de portefeuille onderwijs, armoede en schuldhulpverlening.

GroenLinks kwam bij de gemeenteraadsverkiezingen in de hoofdstad als grootste uit de bus. De partij onderhandelt momenteel met de PvdA, SP en D66 over een nieuw stadsbestuur. GroenLinks-fractieleider Rutger Groot Wassink zei hierover woensdag dat de partijen 'goed op weg' zijn.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  donderdag 17 mei 2018 @ 21:18:15 #2
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_179228160
Ik zie haar al over de Vijzelgracht heen denderen op weg naar de Stopera. Dat kan nooit goed gaan.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_179228219
Huis wel zelf regelen en zelf betalen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_179229650
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 21:22 schreef Red_85 het volgende:
Huis wel zelf regelen en zelf betalen.
Weet je wat dat kost, de fundering verzwaren onder een bestaande woning. En dan nog een fundering op palen ook!
pi_179230758
Kijkend naar die foto in de OP kan ik die verzakking wel begrijpen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_179230790
Dus Amsterdam kan geen corpulente toeristen aan?
pi_179230796
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 21:22 schreef Red_85 het volgende:
Huis wel zelf regelen en zelf betalen.
Ze heeft 24 jaar in de Tweede Kamer gezeten : die tikt dat huis cash af.. :D
pi_179230826
quote:
1s.gif Op donderdag 17 mei 2018 23:11 schreef bamibij het volgende:

[..]

Ze heeft 24 jaar in de Tweede Kamer gezeten : die tikt dat huis cash af.. :D
Er was een PvdA er die ook een huisje cash betalen deed.
  vrijdag 18 mei 2018 @ 06:02:38 #9
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_179234179
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 23:09 schreef Hathor het volgende:
Kijkend naar die foto in de OP kan ik die verzakking wel begrijpen.
Volgens mij is dat de hele grap mijn vriend, want er staat verder niks over de noord-zuidlijn in de tekst :P
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_179234203
quote:
1s.gif Op donderdag 17 mei 2018 23:11 schreef bamibij het volgende:

[..]

Ze heeft 24 jaar in de Tweede Kamer gezeten : die tikt dat huis cash af.. :D
Zoveel verdien je niet in de Tweede Kamer. Ligt net iets boven de ton.
pi_179238841
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 06:23 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Zoveel verdien je niet in de Tweede Kamer. Ligt net iets boven de ton.
Voor dat wat ze doen is het meer als zat, als niet teveel vind ik.
  vrijdag 18 mei 2018 @ 12:25:44 #12
430 Hallahan
...tot je er groen van ziet...
pi_179238972
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 06:23 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Zoveel verdien je niet in de Tweede Kamer. Ligt net iets boven de ton.
In ieder geval meer dan dat ze op hookers.com zou kunnen verdienen...
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
  vrijdag 18 mei 2018 @ 13:40:36 #13
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_179240438
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 12:25 schreef Hallahan het volgende:

[..]

In ieder geval meer dan dat ze op hookers.com zou kunnen verdienen...
Je weet nooit waar een markt voor is
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  vrijdag 18 mei 2018 @ 15:58:12 #14
430 Hallahan
...tot je er groen van ziet...
pi_179243400
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 13:40 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Je weet nooit waar een markt voor is
Greenpeace fanaten wellicht...
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_179243915
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 21:07 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-mn-gezin-samenwonen

...

Ze besprak de stap uitvoerig met partijleider Lodewijk Asscher. "Hij vond het goed nieuws voor de PvdA Amsterdam, vertelt ze. "En niemand is onmisbaar".
Serieus? “Niemand is onmisbaar” :o
Wat een enorme trap na! Flikker maar op uit de Tweede Kamer, we kunnen je wel missen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')