Tja, mobieltjes hebben interne opslag natuurlijk, misschien dachten ze dat een GoPro dat ook had? Wel een erg suffe fout. De beelden van GoPro's van ruimtewandelingen zijn dan wel weer mooi:quote:Op vrijdag 18 mei 2018 22:17 schreef Prisha het volgende:
[..]
omg...astronauten...gotta love em...no SD card what does it mean..heel NASA op zoek naar het antwoord
Nee, de N/Z-lijn ligt voor het grootste deel parallel aan de huidige metrolijn en er niet erg ver vanaf. Het nut zit 'm o.a. in de snelle verbinding met de Zuid-as maar daar zijn de ontwikkelingen nogal vertraagd door de crisis. Ook de verbinding met Noord is nuttig maar beter nog hadden ze 'm doorgetrokken naar Zaanstad.quote:Op vrijdag 18 mei 2018 22:21 schreef Recce het volgende:
[..]
Wat een ellende. De Noord/Zuidlijn is een beetje te ver uitgekleed om echt nuttig te zijn, begreep ik? Hij zou eerst verder doorlopen in ieder geval. Minder trams zou misschien wel een beetje de drukte bovengronds verminderen? Maar een tram is veel fijnmaziger dan een metrolijn, dus voor de meeste reizigers zal het er niet op vooruit gaan.
Kijk eens...dat zijn nog eens beeldenquote:Op vrijdag 18 mei 2018 22:25 schreef Recce het volgende:
[..]
Tja, mobieltjes hebben interne opslag natuurlijk, misschien dachten ze dat een GoPro dat ook had? Wel een erg suffe fout. De beelden van GoPro's van ruimtewandelingen zijn dan wel weer mooi:
In ieder geval wordt het beoogd aantal reizigers bij lange na niet gehaald, terwijl de bouw verschrikkelijk duur is geweest. Ik ben benieuwd of de graafprojecten van Musk ook zo falen uiteindelijk. Kennelijk is er iets met tunnels waardoor de aanleg vaak veel duurder uitvalt.quote:Op vrijdag 18 mei 2018 22:27 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Nee, de N/Z-lijn ligt voor het grootste deel parallel aan de huidige metrolijn en er niet erg ver vanaf. Het nut zit 'm o.a. in de snelle verbinding met de Zuid-as maar daar zijn de ontwikkelingen nogal vertraagd door de crisis. Ook de verbinding met Noord is nuttig maar beter nog hadden ze 'm doorgetrokken naar Zaanstad.
Ja, ze gebruiken ze nu redelijk vaak, geloof ik. Ze hebben er een speciaal dekentje voor ontwikkeld zodat ze niet te koud/warm worden.quote:Op vrijdag 18 mei 2018 22:30 schreef Prisha het volgende:
[..]
Kijk eens...dat zijn nog eens beelden
geweldige dingen die GoPro's. Je kan er van alles mee. Zelfs spacewalken!
Het is waarschijnlijk moeilijk te voorspellen welke problemen er onder de oppervlakte op je liggen te wachten.quote:Op vrijdag 18 mei 2018 22:30 schreef Recce het volgende:
[..]
In ieder geval wordt het beoogd aantal reizigers bij lange na niet gehaald, terwijl de bouw verschrikkelijk duur is geweest. Ik ben benieuwd of de graafprojecten van Musk ook zo falen uiteindelijk. Kennelijk is er iets met tunnels waardoor de aanleg vaak veel duurder uitvalt.
In Amsterdam zal diep boren wel heel moeilijk zijn, met al dat water. De tunnel krijgt dan de neiging omhoog te drijven.quote:Op vrijdag 18 mei 2018 22:40 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Het is waarschijnlijk moeilijk te voorspellen welke problemen er onder de oppervlakte op je liggen te wachten.
Ik ben ook benieuw hoe het bij de in- en uitgangen zal gaan verlopen. Die liggen vaak op punten waar het nu al, zonder die reizigersstromen, behoorlijk druk is.
Eind juli gaat-ie rijden. Hij ligt wel behoorlijk diep, veel dieper dan de Oostlijn. Het grootste gedeelte ligt tussen de 20 en 30 meter diep. Ik ga sowieso wel even een aantal stations bekijken, die zijn door de grote diepte wel spectaculair.quote:Op vrijdag 18 mei 2018 22:44 schreef Recce het volgende:
[..]
In Amsterdam zal diep boren wel heel moeilijk zijn, met al dat water. De tunnel krijgt dan de neiging omhoog te drijven.
Wanneer gaat-ie open? In juni ergens? En ga je de lijn proberen voor de lol?
Dat is wel behoorlijk diep inderdaad! Ze zullen wel flink wat pompen hebben om problemen met water het hoofd te bieden dan. Zijn er roltrappen in de stations? Een trap van 20 meter is behoorlijk lang.quote:Op vrijdag 18 mei 2018 22:50 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Eind juli gaat-ie rijden. Hij ligt wel behoorlijk diep, veel dieper dan de Oostlijn. Het grootste gedeelte ligt tussen de 20 en 30 meter diep. Ik ga sowieso wel even een aantal stations bekijken, die zijn door de grote diepte wel spectaculair.
Op één van de stations, ik meen die op het Rokin, schijnt de langste roltrap van Europa te zijn.quote:Op vrijdag 18 mei 2018 22:53 schreef Recce het volgende:
[..]
Dat is wel behoorlijk diep inderdaad! Ze zullen wel flink wat pompen hebben om problemen met water het hoofd te bieden dan. Zijn er roltrappen in de stations? Een trap van 20 meter is behoorlijk lang.
Ah, dat is wel gaaf.quote:Op vrijdag 18 mei 2018 22:59 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Op één van de stations, ik meen die op het Rokin, schijnt de langste roltrap van Europa te zijn.
Ja, vooral als je een donkergrijze, zwarte of donkerblauwe auto hebt zoals bijna iedereen.quote:Op vrijdag 18 mei 2018 23:08 schreef Recce het volgende:
[..]
Ah, dat is wel gaaf.
Enschede heeft de grootste ondergrondse parkeergarage van Nederland, dat is ook wel een leuk ding. Als je vergeet waar je je auto hebt geparkeerd, ben je goed de sjaak!
Zijn die donkere kleuren goedkoper te maken? Een lichtere auto heeft voordelen: minder warm, beter zichtbaar in het verkeer en goed voor de autowasindustrie.quote:Op vrijdag 18 mei 2018 23:13 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ja, vooral als je een donkergrijze, zwarte of donkerblauwe auto hebt zoals bijna iedereen.
Nee, zeker niet goedkoper. Zwart is de lastigste en duurste kleur. Donkerblauw en donkergrijs zijn metallic lakken en kosten net als zwart meer dan een witte bijvoorbeeld. Een zwarte auto is trouwens net zo duidelijk vies als een witte, ik kan het weten want ik heb beide kleuren gehad.quote:Op vrijdag 18 mei 2018 23:24 schreef Recce het volgende:
[..]
Zijn die donkere kleuren goedkoper te maken? Een lichtere auto heeft voordelen: minder warm, beter zichtbaar in het verkeer en goed voor de autowasindustrie.
Ah, iedereen heeft nu dus een donkere auto omdat die kleuren de luxe-optie zijn en je natuurlijk niet cheaper wil zijn dan de buurman. Zwart lijkt me in de zomer lekker heet.quote:Op vrijdag 18 mei 2018 23:28 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Nee, zeker niet goedkoper. Zwart is de lastigste en duurste kleur. Donkerblauw en donkergrijs zijn metallic lakken en kosten net als zwart meer dan een witte bijvoorbeeld. Een zwarte auto is trouwens net zo duidelijk vies als een witte, ik kan het weten want ik heb beide kleuren gehad.
Dus maar geen teal-kleurige auto kopen dan.quote:Op vrijdag 18 mei 2018 23:30 schreef Scrutinizer het volgende:
Mensen kopen die kleuren vaak omdat ze bang zijn dat een opvallende kleur bij inruil minder waard is.
Zwart werd vroeger (behalve dan in de tijd van de T-Ford) nauwelijks verkocht of was vaak niet eens leverbaar. Lijkwagens en taxi's waren tot in de jaren 70 zo'n beetje de enige zwarte auto's. In de jaren 80 kwam die kleur ineens op. En ja, een witte of een zwarte auto maakt zomers heel veel verschil. In de Algarve zie je bijvoorbeeld bijna alleen maar witte auto's.quote:Op vrijdag 18 mei 2018 23:34 schreef Recce het volgende:
[..]
Ah, iedereen heeft nu dus een donkere auto omdat die kleuren de luxe-optie zijn en je natuurlijk niet cheaper wil zijn dan de buurman. Zwart lijkt me in de zomer lekker heet.
Hier in de buurt zie ik wel eens een teal-kleurige Jaguar, met een crèmewit dakquote:Op vrijdag 18 mei 2018 23:36 schreef Recce het volgende:
[..]
Dus maar geen teal-kleurige auto kopen dan.
Er waren toch ook wel zwarte DS'en, geloof ik, maar ik weet niet of die algemeen waren. Zilver metallic zou het in de zon toch ook goed moeten doen?quote:Op vrijdag 18 mei 2018 23:42 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Zwart werd vroeger (behalve dan in de tijd van de T-Ford) nauwelijks verkocht of was vaak niet eens leverbaar. Lijkwagens en taxi's waren tot in de jaren 70 zo'n beetje de enige zwarte auto's. In de jaren 80 kwam die kleur ineens op. En ja, een witte of een zwarte auto maakt zomers heel veel verschil. In de Algarve zie je bijvoorbeeld bijna alleen maar witte auto's.
Auw! Hier rijdt een teal-kleurige Twingo rondt. Die mensen hebben al heel lang die kleur auto's. Het is vast geen goedkope optie.quote:Op vrijdag 18 mei 2018 23:44 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Hier in de buurt zie ik wel eens een teal-kleurige Jaguar, met een crèmewit dak
Dat zouden ze met een Fiat Multipla moeten doen.quote:Op vrijdag 18 mei 2018 23:46 schreef Scrutinizer het volgende:
Volkswagen heeft een tijdje de Polo Harlekin geleverd, die was wel gewaagd.
[ afbeelding ]
Niet heel algemeen voor particulieren maar wel voor het Franse corps diplomatique, denk ik.quote:Op vrijdag 18 mei 2018 23:46 schreef Recce het volgende:
[..]
Er waren toch ook wel zwarte DS'en, geloof ik, maar ik weet niet of die algemeen waren. Zilver metallic zou het in de zon toch ook goed moeten doen?
O ja, Twingo's zie je wel meer in die kleur.quote:Op vrijdag 18 mei 2018 23:48 schreef Recce het volgende:
[..]
Auw! Hier rijdt een teal-kleurige Twingo rondt. Die mensen hebben al heel lang die kleur auto's. Het is vast geen goedkope optie.
Al die kleuren doen mij denken aan een sloper die met allerlei plaatdelen van andere auto's op de weg gehouden wordt.quote:Op vrijdag 18 mei 2018 23:48 schreef Recce het volgende:
[..]
Dat zouden ze met een Fiat Multipla moeten doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |