abonnement Unibet Coolblue
pi_179234409
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 18:41 schreef hemarookworst het volgende:
Luipaard

Het is geen paard en toen de Fransen uit hun auto stapten kon ik ook geen luiheid in ontdekken
Dat was de schuld van de Fransen. De naamgeving althans, want dommigheid kent geen tijd.

Die noemden het beest een leopart, wat ze op hun beurt van de Grieken gepikt hadden, die het een leopardos noemden. Leo voor leeuw, pardos voor panter. Want het leek wel wat op een kruising tussen een leeuw en een panter.

Wij noemen het dus een luipaard, omdat die Fransen zo slecht verstaanbaar zijn.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  vrijdag 18 mei 2018 @ 07:28:17 #52
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_179234526
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 18:57 schreef LurkJeRot het volgende:
Ontnuchteren is niet minder nuchter worden, maar juist meer nuchter worden.
Zelfde als ontwaken. :Y
pi_179235777
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 07:28 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Zelfde als ontwaken. :Y
Huh, nou je het zegt. Ik vraag me af of het dan bij die twee woorden om eenzelfde taalkundig iets gaat, aangezien ze alletwee te maken hebben met het wakker worden uit een soort roes.
pi_179236265
Woorden als flikker en pot heb ik nooit begrepen. Ja, ik weet wat er bedoeld wordt, maar waarom een homoseksuele man een flikker noemen of een lesbische vrouw een pot?

En wip, als in een wipje maken, waarom? Of nummertje, ook zo'n raar begrip.
  vrijdag 18 mei 2018 @ 18:31:18 #55
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_179246324
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 09:43 schreef LurkJeRot het volgende:

[..]

Huh, nou je het zegt. Ik vraag me af of het dan bij die twee woorden om eenzelfde taalkundig iets gaat, aangezien ze alletwee te maken hebben met het wakker worden uit een soort roes.
Nee, heeft met het voorvoegsel te maken. :P 'Ont-' kan twee betekenissen hebben en dat zorgt voor verwarring.

https://onzetaal.nl/taaladvies/ont-ontdooien-ontbijt-ontvetten/
pi_179247087
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 10:12 schreef Hiddendoe het volgende:
Woorden als flikker en pot heb ik nooit begrepen. Ja, ik weet wat er bedoeld wordt, maar waarom een homoseksuele man een flikker noemen of een lesbische vrouw een pot?

En wip, als in een wipje maken, waarom? Of nummertje, ook zo'n raar begrip.
De herkomst van flikker is onbekend, maar flikken kan onder andere vrijen betekenen. Denk ook aan sodeflikker. Sode van sodom (denk sodomiseren -> kontneuken).

Pot is afkomstig van lollepot; Een soort kruik ter verwarming. In de betekenis van lesbienne is het een ‘vrouw die zich warmt met iets anders dan een man’.

Een wip komt van wippen. Letterlijk de beweging.

Een nummer maken zou kunnen verwijzen naar de Kamasutra.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_179260845
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 19:09 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

De herkomst van flikker is onbekend, maar flikken kan onder andere vrijen betekenen. Denk ook aan sodeflikker. Sode van sodom (denk sodomiseren -> kontneuken).

Pot is afkomstig van lollepot; Een soort kruik ter verwarming. In de betekenis van lesbienne is het een ‘vrouw die zich warmt met iets anders dan een man’.

Een wip komt van wippen. Letterlijk de beweging.

Een nummer maken zou kunnen verwijzen naar de Kamasutra.
Feitelijk leg je de herkomst van flikker toch onbedoeld uit?
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_179263614
schoenlepel

Is dat soms een lepel om schoenen mee op te eten?
pi_179263888
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 12:55 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Feitelijk leg je de herkomst van flikker toch onbedoeld uit?
Dit is slechts één van de vier-ofzo bekende mogelijke herkomsten, maar klinkt mij als meest aannemelijke in de oren.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_179271813
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 14:38 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Dit is slechts één van de vier-ofzo bekende mogelijke herkomsten, maar klinkt mij als meest aannemelijke in de oren.
Mij ook ;)
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
  zaterdag 19 mei 2018 @ 21:04:09 #61
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_179273457
Uitnodigen
Je nodige niet iemand uit, maar in, het is ook invitatie, in het Engels invite en Duits Einladen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_179273962
Guur en onguur weer betekenen hetzelfde.
pi_179274053
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 21:29 schreef -sabine- het volgende:
Guur en onguur weer betekenen hetzelfde.
Dat komt omdat men de betekenis van guur verloren is.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  zaterdag 19 mei 2018 @ 21:52:53 #64
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_179274465
Islam.
Ze mogen geen alcohol, hoe kunnen ze dan lam zijn?

Bril komt van het gesteente beryl, dat gebruikt werd om beter te kijken. Maar dat zit helemaal niet in een wc-bril!

Frituur
Duurt geen uur.

Fok!
Gezien de spreekwoordelijke incelstaat van veel Fok!kers klopt dit gebod niet. Fap! was een betere naam geweest.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')