abonnement Unibet Coolblue
pi_179179431
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 16:37 schreef DeParo het volgende:

denk dat er iets mis was met het drinken (enige wat mensen nog verschillend zouden kunnen krijgen dus).
Daar kun je niet binnen het uur zodanog onwel van worden imo.

Ik denk dat de 8 afkomstig waren van een andere vlucht, dat zal inmiddels wel uitgezocht zijn, maar in dat geval is het helemaal belangrijk de info te delen (een piloot eet en drinkt uit dezelfde trog immers).
pi_179179487
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 17:16 schreef Za het volgende:

[..]

Daar kun je niet binnen het uur zodanog onwel van worden imo.

Ik denk dat de 8 afkomstig waren van een andere vlucht, dat zal inmiddels wel uitgezocht zijn, maar in dat geval is het helemaal belangrijk de info te delen (een piloot eet en drinkt uit dezelfde trog immers).
Transavia heeft geen overstappers normaal gesproken naar een vakantievlucht richting Antalya dus lijkt me sterk. Een verkeerd gevallen drankje lijkt me veel waarschijnlijker. Kan ook iets in het eten zijn geweest. Bij Transavia betaal je voor eten dus waarschijnlijker dat niet iedereen dat koopt.
  User die overal opduikt 2022 dinsdag 15 mei 2018 @ 17:19:48 #28
186611 Haags
pi_179179502
Ik dacht vanmorgen ergens gelezen te hebben dat er al 1 passagier voor de vlucht ziek instapte. Maakt die 7 anderen natuurlijk wel een beetje vaag nog..
Zonder wrijving geen glans
pi_179179530
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 17:19 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik dacht vanmorgen ergens gelezen te hebben dat er al 1 passagier voor de vlucht ziek instapte. Maakt die 7 anderen natuurlijk wel een beetje vaag nog..
Ze kunnen elkaar in de vertrekhal hebben aangestoken en ja dat kan al snel.
pi_179179645
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 17:18 schreef DeParo het volgende:

Transavia heeft geen overstappers normaal gesproken naar een vakantievlucht richting Antalya dus lijkt me sterk. Een verkeerd gevallen drankje lijkt me veel waarschijnlijker. Kan ook iets in het eten zijn geweest. Bij Transavia betaal je voor eten dus waarschijnlijker dat niet iedereen dat koopt.
Die vlucht kost net iets meer dan een treinkaartje, hoezo zou een Rus of Duitser niet om die reden via Amsterdam naar Turkije vliegen?

Een drankje dat verkeerd valt bij 8 mensen binnen een uur zodanig dat er een noodlanding wordt ingezet?
pi_179179699
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 17:20 schreef DeParo het volgende:

Ze kunnen elkaar in de vertrekhal hebben aangestoken en ja dat kan al snel.
Maar niet zo snel.
pi_179180025
Ik lees in het AD dat de 8 passagiers flauw vielen.
  User die overal opduikt 2022 dinsdag 15 mei 2018 @ 17:54:48 #33
186611 Haags
pi_179180307
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 17:41 schreef Za het volgende:
Ik lees in het AD dat de 8 passagiers flauw vielen.
Dat was al bekend.
Zonder wrijving geen glans
pi_179180315
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 17:26 schreef Za het volgende:

[..]

Die vlucht kost net iets meer dan een treinkaartje, hoezo zou een Rus of Duitser niet om die reden via Amsterdam naar Turkije vliegen?

Een drankje dat verkeerd valt bij 8 mensen binnen een uur zodanig dat er een noodlanding wordt ingezet?
Omdat budgetvluchten niet zo werken. En ja. Een voedselvergiftiging, of wat net de drank, kan zo snel gaan. Gebeurt ook wel eens in restaurants dat mensen opeens niet lekker worden door bedorven voedsel bijvoorbeeld.
pi_179180346
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 17:27 schreef Za het volgende:

[..]

Maar niet zo snel.
Kan wel degelijk, lucht bovendien ijler en droog, dus je bent sowieso dan al wat gevoeliger zeg maar om je wat kutter te voelen.
pi_179180778
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 17:55 schreef DeParo het volgende:

En ja. Een voedselvergiftiging, of wat net de drank, kan zo snel gaan. Gebeurt ook wel eens in restaurants dat mensen opeens niet lekker worden door bedorven voedsel bijvoorbeeld.
Een voedselvergiftiging kan zo snel gaan, maar via een drankje 8 mensen verspreid door het vliegtuig die neergaan vind ik wat apart.
pi_179180900
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 17:56 schreef DeParo het volgende:

Kan wel degelijk, lucht bovendien ijler en droog, dus je bent sowieso dan al wat gevoeliger zeg maar om je wat kutter te voelen.
8 man aansteken in de vertrekhal (viraal want bacterieel is onmogelijk) die binnen het uur tegen de vlakte gaan, ik denk het niet.
pi_179180930
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 18:18 schreef Za het volgende:

[..]

Een voedselvergiftiging kan zo snel gaan, maar via een drankje 8 mensen verspreid door het vliegtuig die neergaan vind ik wat apart.
Ik was even vergeten dat het een budgetvlucht is dus voedsel wat waarschijnlijker.
pi_179180939
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 18:25 schreef Za het volgende:

[..]

8 man aansteken in de vertrekhal (viraal want bacterieel is onmogelijk) die binnen het uur tegen de vlakte gaan, ik denk het niet.
Ligt eraan waar ze mee zijn aangestoken he maar ik houd het op een voedselvergiftiging.
pi_179181042
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 18:27 schreef DeParo het volgende:
ik houd het op een voedselvergiftiging.
Onmogelijk, bij een dergelijk acute voedselvergiftiging kan men niet doodleuk 3 uur later de reis hervatten.
pi_179181120
Liet iemand een windje? :?
pi_179181194
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 18:33 schreef Za het volgende:

[..]

Onmogelijk, bij een dergelijk acute voedselvergiftiging kan men niet doodleuk 3 uur later de reis hervatten.
Omdat? Ligt er maar net aan hoe jij op de bacterie reageert en hoeveel je op hebt. Bovendien zijn lichamelijke reacties op die hoogte vaak veel sterker dan gewoon op de grond bijvoorbeeld.
pi_179184066
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 18:41 schreef DeParo het volgende:

Omdat? Ligt er maar net aan hoe jij op de bacterie reageert en hoeveel je op hebt. Bovendien zijn lichamelijke reacties op die hoogte vaak veel sterker dan gewoon op de grond bijvoorbeeld.
Omdat ze binnen het uur onwel werden, indien dat door voedsel komt moet er sprake zijn van een zware verontreiniging, ze vielen zelfs flauw, zo snel weer in staat in een vliegtuig te gaan zitten lijkt me in zo'n geval onwaarschijnlijk.

Bij voedselvergiftiging gaat het om toxines, niet meer om bacterieen, dat gif moet eerst je lichaam uit zijn voor je weer opknapt.
pi_179184230
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 16:16 schreef Za het volgende:

[..]

Indien dat zou zijn uitgesloten in Wenen had Transavia dat vliegtuig niet terug hoeven laten vliegen en onderwerpen aan een inspectie.
jeetje zeg, je bent nogal een aluhoedje of niet?
Er was vast niet direct een diagnose, dus de voorzorgsmaatregelen van Transavia zijn begrijpelijk
pi_179184266
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 17:16 schreef Za het volgende:

[..]

Daar kun je niet binnen het uur zodanog onwel van worden imo.

je bent arts? Nee hè?
Eet eens niet goed verwarmde kipsaté, echt een aanrader, en kijk dan hoe snel je iets merkt van de salmonella.
pi_179184497
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 20:53 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

jeetje zeg, je bent nogal een aluhoedje of niet?
Er was vast niet direct een diagnose, dus de voorzorgsmaatregelen van Transavia zijn begrijpelijk
Indien men zijn bevindingen niet wenst te delen is er dus sprake van bevindingen, anders zou de mededeling luiden dat het onderzoek in Wenen nog niet is afgerond ipv men wenst aldaar eea niet te delen.

Ik heb nergens aangegeven de maatregelen van Transavia onbegrijpelijk te vinden.
pi_179184531
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 20:55 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

je bent arts? Nee hè?
Eet eens niet goed verwarmde kipsaté, echt een aanrader, en kijk dan hoe snel je iets merkt van de salmonella.
Kip is geen drankje.
pi_179184639
Transavia is een maatschappij met enorm veel conflicten, dus het zou best wel een boze medewerker kunnen zijn die expres voedsel besmet heeft. In de VS hebben ze overal cameras om te signaleren dat personeel op het eten spuugt of uit frustratie nog veel viezere dingen doet. Als ze dat doen volgt een zeer zware sanctie daar.
Stakingen bij Transavia:
https://www.ad.nl/economi(...)niet-zeker~a22c80e5/
Ontslag straatracende piloot:
https://www.ad.nl/binnenl(...)t-ontslaan~a4356803/

En toch hebben ze deze zeer ervaren piloot( in het straatracen ;) ) ontslagen wegens verstoorde arbeidsverhoudingen...
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
pi_179184694
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 21:18 schreef paulgo het volgende:
Transavia is een maatschappij met enorm veel conflicten, dus het zou best wel een boze medewerker kunnen zijn die expres voedsel besmet heeft.
Of iemand van de catering.
pi_179184856
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 21:18 schreef paulgo het volgende:
Transavia is een maatschappij met enorm veel conflicten.
Het is vrij opmerkelijk dat Transavia na 1 dag al laat weten het onderzoek te hebben gestaakt.
Reden te meer om aan te nemen dat ze grondig aan het speuren zijn binnen de eigen gelederen cq derden met wie er een directe samenwerking is.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')