abonnement Unibet Coolblue
pi_179000228
Hey! Sorry voor dit lange verhaal maar ik moest even mijn ei kwijt. Online leek mij wel het fijnst.

Ik ben momenteel bijna 24 en heb eigenlijk al sinds mijn 18de last van het feit dat ik me veel verveel en daarom uit verveling thuis maar ga gamen of mezelf vermaken ipv leuke dingen met anderen doen. Hierdoor voel ik me best eenzaam. Ik heb 4 jaar gestudeerd en ben ook al afgestudeerd. Hier ook veel mensen ontmoet maar altijd hadden ze het te druk met hun eigen dingen of zagen ze me niet zitten omdat ik misschien te desperate overkwam. Wel een aantal leuke borrels en momenten gehad maar dat was erg incidenteel. Verder ook nooit echt een relatie gehad. Ik woon ook nog thuis, misschien dat dat er ook voor zorgt dat ik in deze situatie blijf. Ik ben erg sociaal en vind het niet moeilijk om gesprekken aan te gaan. Ik doe mezelf wel altijd voor als iemand die het perfecte leven leidt, terwijl dit niet zo voelt.

Het mooie is dat ik op reis nergens last van heb en altijd heel snel vrienden maak. Ik ben twee keer voor langere periodes (langer dan twee maanden) alleen in het buitenland geweest en had altijd daar vrienden om me heen waarmee ik het goed kon vinden en elke dag wel wat leuks deed. Wat ik eigenlijk mis thuis is dat ik geen vriendengroep heb waarmee ik leuk kan gaan stappen, bbq'en, naar een festival gaan of terassje pakken.

Nu heb ik er ook al over nagedacht hoe ik meer van dit soort dingen kan gaan ondernemen door contact opo te nemen met oude vrienden van de middelbare school. Maar steeds zeiden oude vrienden van me dat ze het te druk hebben. Ik ben zelfs een keer uit een whatsapp groep van een midelbare schoolvriendengroep gezet een dag nadat ik met ze was wezen stappen. zonder reden wat mij ook erg eenzaam deed voelen.Verder ook veel verwaterd contact. Daarom ben ik ook lid geworden van sportverenigingen e.d. Hierdoor ben ik wel meer leuke dingen gaan doen maar toch nog steeds niet het gevoel dat ik iemand kan bellen om een terassje te pakken of impulsief iets leuks te doen. Ik denk omdat het contact te opervlakkig is.

Het is een beetje een cirkel geworden. Het lukt me steeds niet om goeie vrienden te maken waardoor ik me eenzaam begin te voelen en niet lekker in me vel zit waardoor vrienden maken nog lastiger wordt. hobbies heb ik genoeg. Maar ik kan in de buurt niet echt leeftijdsgenoten vinden die dezelfde interesses hebben en daarom doe ik deze vaak allleen.

Ik doe zo mn best om veel leuke momenten te hebben maar vaak pieker ik meer over het feit dat ik weinig doe dan dat ik dingen onderneem. Ik heb wel leuke momenten elke week bijvoorbeeld tijdens werk. Maar thuis is het 9/10 keer vervelen.

iig bedankt voor het lezen en hopelijk hebben jullie tips voor mij!
pi_179000660
Gewoon naar een land toegaan waar je best wel zou willen wonen en werken en je daar gaan settelen.
pi_179001211
Vaag dat je uit die groep gezet bent, niet gevraagd waarom?
pi_179004192
Hoi, ik herken mij hierin. Ik heb wel een aantal goede vrienden op één hand te tellen,
Maar de rest van mijn contacten zijn oppervlakkig door mijn opdringerige aanwezige persoonlijkheid
-
pi_179004220
Ik ben zelfs een keer uit een whatsapp groep van een midelbare schoolvriendengroep gezet een dag nadat ik met ze was wezen stappen. zonder reden wat mij ook erg eenzaam deed voelen.??.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_179004340
Klinkt herkenbaar. Is er iets wat je anders doet in het buitenland waardoor je daar makkelijk contacten legt? Misschien meer relaxed omdat je dan minder andere zorgen hebt?
pi_179005600
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2018 21:57 schreef Beathoven het volgende:
Gewoon naar een land toegaan waar je best wel zou willen wonen en werken en je daar gaan settelen.
Nee, dat is geen oplossing. Kijk, op vakantie is iedereen vrolijk, geen zorgen, lekker open en vriendelijk, geen probleem allemaal. Ik ken het, want ik heb 6 maanden in het buitenland gewoond. Iedereen vond mij interresant, uit een ander land etc.

Maar terug thuis moet men werken, rekeningen betalen, familieverplichtingen, vriendengroepen die al bestaan... dat heb je dus ook in het buitenland. Dus als je in een ander land gaat settlen, loop je tegen dezelfde problemen aan.

Plus dat als TS ZELF het probleem is, dat het niet uitmaakt waar je woont.
pi_179005654
Dat is denk ik een beetje de weg naar volwassen worden, tegenwoordig leven veel volgens de agenda, na een dag werken zijn de meesten moe of nog even in huis bezig, de was, koken afwassen, stofzuigen, bed verschonen enz enz dan hebben ze vaak geen zin meer om te gaan stappen.

Als ik met vriendinnen afspreek dan gaat dat echt op afspraak, agenda's erbij en plannen we zo onze uitjes, heel af en toe is er een die impulsief doet maar die heeft eigenlijk ook de wetenschap dat ik altijd wel thuis ben.

Vriendschappen opbouwen is ook een langzaam en moeilijk proces en bedenk ook sommige mensen komen in je leven en verdwijnen ook zo weer uit je leven.
pi_179006308
Heb precies etzelfde, ben ook 24 en weet ook niet waar ik het moet zoeken momenteel.
Misschien ipv. een sportgroep, eens kijken of er een evenement is waar je interesse in hebt? Bijvoorbeeld; ik hou van games en roleplay dus als er een event is ergens gewoon gaan en praten. Heb je meteen mensen met dezelfde interesses en kan je makkelijker een gesprek doorgaan.
Juist.
pi_179032371
Ja ik zou zeggen sluit je aan bij een groep. Als je van waarde bent word je echt wel gewaardeerd hoor. Ja vroeger ging ik met veel vrienden om maar ik zei, ja, drugsgebruikers mogen oprotten. Nou zo geschied, meer als de helft weg. Ja toen begon ik de Christelijke groep en nu ben ik niet meer zo eenzaam meer, wel beetje
pi_179034275
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2018 00:39 schreef OmgevallenFlat2 het volgende:
Ja ik zou zeggen sluit je aan bij een groep. Als je van waarde bent word je echt wel gewaardeerd hoor. Ja vroeger ging ik met veel vrienden om maar ik zei, ja, drugsgebruikers mogen oprotten. Nou zo geschied, meer als de helft weg. Ja toen begon ik de Christelijke groep en nu ben ik niet meer zo eenzaam meer, wel beetje
Ik kan hier geen touw aan vastknopen. Je had een groep, daar van de helft afschedid genomen, nu een christelijke groep begonnen waar je niet eenzaam bent maar wel een beetje?!
  woensdag 9 mei 2018 @ 08:26:57 #12
187137 Rozevla
Cees Chinees
pi_179034655
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2018 07:36 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Ik kan hier geen touw aan vastknopen. Je had een groep, daar van de helft afschedid genomen, nu een christelijke groep begonnen waar je niet eenzaam bent maar wel een beetje?!
Hij bedoeld vroeger had ie normale vrienden alleen hij drinkt niet en gebruikt geen drugs maar ging iedereen daarop wijzen hoe slecht het is.

Word vervolgens uit de groep gekickt en sluit zich aan bij een christelijke sekte.
Dying whore's cancer heater!!!!!!
pi_179038219
Als je in de buurt geen vrienden kunt vinden, zul je wat meer buiten je buurt moeten gaan kijken.

Je kunt via Nederlandse internetfora, naast mogelijk wat minder eenzaam voelen doordat je tenminste wat meer virtueel contact hebt, mogelijk nieuwe vrienden maken.
Sluit je bijvoorbeeld hier, op FOK, aan bij één of meerdere slowchats (SC's) en meld je aan bij een meetgroep (R&P / Mensen van 18-25 jaar die graag nieuwe contacten willen opdoen #8 of https://forum.fok.nl/topic/2365484). En word ook in het fotoboek en/of frontpage of zoiets hier actief.

Ga naar van die meetgroeps, het liefst met een thema van jouw interesse (over normale meetgroepen heb ik niet hele positieve verhalen gehoord, alhoewel ook weer niet heel negatieve) en ga daar dan heen. Of ga op een cursus die jou aanspreekt en sociaal ingesteld is (bvb dansen, acteren, sport), al is het iets verder reizen voor jou (bijvoorbeeld een uurtje).
Schaf een abonnement aan bij de NS om de reiskosten op de lange termijn te verlagen.
pi_179040776
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2018 07:36 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Ik kan hier geen touw aan vastknopen. Je had een groep, daar van de helft afschedid genomen, nu een christelijke groep begonnen waar je niet eenzaam bent maar wel een beetje?!
Ja kijk, vroeger ging ik met veel mensen om van school. Maar omdat veel wiet rookte heb ik gezegd dat alle zondaars zullen branden en weg moeten uit mijn leven. Dus zijn een hoop vertrokken. Toen heb ik een christelijke groep opgericht die tegen de joden en wiet is en nu ga ik weer met een hoop om, maar het is allemaal lucht en geschreeuw. Nooit iemand waar ik mijn verhaal of iets kwijt kan omdat ik een man van god ben, dus ik zal geen zwakte tonen. Snap je?
pi_179040902
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2018 14:18 schreef OmgevallenFlat2 het volgende:
Maar omdat veel wiet rookte heb ik gezegd dat alle zondaars zullen branden en weg moeten uit mijn leven. Dus zijn een hoop vertrokken.
Dan zou ik ook weggaan ja
pi_179040912
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2018 14:18 schreef OmgevallenFlat2 het volgende:
die tegen de joden en wiet is
Joden? :')
pi_179040998
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2018 14:24 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Joden? :')
Een hoop Joden bekritiseren het Christendom en proberen ons in zekere zin te onderdrukken. Met zulke joden hebben we een probleem. Niet elke jood natuurlijk. En als je meer wilt weten moet je het ff ergens anders vragen, want dit word een topickaap zo :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')