abonnement Unibet Coolblue
pi_178893473
Oke, chagrijnige dag hier, dus ik neem er even een eigen topic voor.
Dat heb ik dus eigenlijk ook met deze dag gedaan, gewoon een eigen dag genomen...
Met een Paulaner (of twee) en het uitvoeren van kookideeën die al te lang op zich lieten wachten!

Het idee was om nu ein-de-lijk eens de nieuwe hakmolen in gebruik te nemen, en daarnaast was het streven om rendang daging te maken, maar dan zoals het "hoort" (dwz, een stel authentieke ingrediënten die ik nog niet in huis had aan te schaffen en er eens de tijd voor te nemen...).

Met de aanschaf van de ingrediënten ging het in eerste instantie goed, al heb ik me er bij neer moeten leggen dat de verse laos vervangen ging worden door meuk in poedervorm...maar goed, palmsuiker, sereh, limoenblad, gemalen korianderzaad (lekker ruikt dat), alles ging geweldig...

TOT ik bij AH een stuk stoofvlees wilde kopen. Dat ging 'm niet worden. Ze hadden een paar zielige bakjes rund liggen die ik nog niet aan m'n hond zou geven (en ik heb niet eens een hond), dus daar ging m'n plan.
-O-

Uiteindelijk (omdat ik het plan du jour niet op wilde geven) naar huis met 8 biologische kippendijen. Een mens moet wat!

Allereerst de nieuwe hakmolen getest:



4 grote sjalotten, 6 grote lomboks, 4 teentjes knoflook, flink stuk verse gember, zout, korianderpoeder, laos en kurkuma.

De nieuwe hakmolen heeft een dubbel setje messen die als een soort ninja's tekeer gaan, het resultaat was na een seconde of 10 beter dan verwacht:



In de olie allereerst de boemboe droog gebakken, daarna limoenblad en limoengras er bij gedaan en uiteindelijk ook de in stukken gesneden kippendijen. Even rondhusselen tot alles mooi bedekt is met de boemboe, wat palmsuiker en ketjap er bij en natuurlijk een aardige hoeveelheid kokosmelk:



En dan dus die paulaner openen en rustig genieten terwijl het huis zich met heerlijke geuren vult. Zo af en toe opstaan om eens te roeren. keukendeur open zodat ook de rest van de buurt kan genieten van je kookkunsten. En dan dus nog een Paulaner. ;-)

Tegen het einde wel wat vaker roeren en vooral niet te vlot stoppen, en dan heb je ondanks het rundvleesdebacle toch een mooie pan kip rendang/rendang ajam! En dat dan ook nog eens in een uurtje tijd, dat doet de rundvleesbrigade je niet na!



(Let op: dit moet je nóóit met gewone kipfilet doen, tenzij je nog iets nodig hebt om de ruimte in je vuilnisbak op te vullen).

Anyway, ik heb vast een piepklein bakje getest en het is goddelijk, MAAR nu moet ik nog steeds rendang daging maken. Nu ik weet hoe heerlijk al die ingrediënten ruiken, gaat dat vast niet lang op zich laten wachten.
*O*

Toch leuk hoe "koken" een dag op kan fleuren (of eigenlijk hoe het een dag zin kan geven terwijl je met een Paulaner zit te Netflixen).

Hoe was jullie dag? :)
  woensdag 2 mei 2018 @ 16:31:16 #2
8369 speknek
Another day another slay
pi_178893548
Oef dat ziet er goed uit.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_178893722
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2018 16:31 schreef speknek het volgende:
Oef dat ziet er goed uit.
Dank! :-)
Het rook al lekker, maar in de laatste 10 minuten kwam alles ineens helemaal mooi tot z'n recht. Kan niet wachten om dit ook eens met een goed stuk rundvlees te maken. :-)
pi_178893793
hoezo kan t niet met normale kipfilet?
Join the Army, see the world, meet interesting people - and kill them.
pi_178893836
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2018 16:42 schreef MilkTea het volgende:
hoezo kan t niet met normale kipfilet?
Dit vroeg ik me ook af :o .
Redacted
  woensdag 2 mei 2018 @ 16:43:57 #6
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_178893839
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2018 16:42 schreef MilkTea het volgende:
hoezo kan t niet met normale kipfilet?
Droooogggggg
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_178893844
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2018 16:42 schreef MilkTea het volgende:
hoezo kan t niet met normale kipfilet?
Als je normale kipfilet een uurtje laat stoven zit je aan het eind met taaie smakeloze stukjes in een heerlijke saus.
Kippendij heeft voldoende vet om sappig te blijven :-)
pi_178893873
quote:
1s.gif Op woensdag 2 mei 2018 16:43 schreef Molo het volgende:

[..]

Droooogggggg
Dit is inderdaad de korte versie van het eindresultaat bij gebruik van kipfilet, haha.
  woensdag 2 mei 2018 @ 16:49:20 #9
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_178893949
rendang van kippendijen :')
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
  woensdag 2 mei 2018 @ 16:49:41 #10
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_178893956
Geen verse laos? Opvallend, dat kun je zelfs bij de AH krijgen geloof ik.

Toch leuk, ziet er lekker uit.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  woensdag 2 mei 2018 @ 16:54:54 #11
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_178894079
Kippendij _O_
Altijd jammer dat kippendij in Nederland zo relatief duur is. In Engeland is juist "onze" kipfilet weer duurder.

Heb honger gekregen van dit topic. Leuk verslag TS
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 2 mei 2018 @ 17:17:36 #12
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_178894595
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2018 16:44 schreef realAIVD het volgende:

[..]

Als je normale kipfilet een uurtje laat stoven zit je aan het eind met taaie smakeloze stukjes in een heerlijke saus.
Kippendij heeft voldoende vet om sappig te blijven :-)
Kippendij is gewoon zó ontzettend veel lekkerder dan gewone kipfilet _O_ :9~
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  woensdag 2 mei 2018 @ 18:51:59 #13
476709 Ik2
Gradueel
pi_178896723
ziet er heerlijk uit! :9~

mijn dag was fijn

doei :W

tot de volgende keer
Ik zeg niets meer, dat was het.
  woensdag 2 mei 2018 @ 18:53:47 #14
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_178896769
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2018 16:49 schreef Kaneelstokje het volgende:
Geen verse laos? Opvallend, dat kun je zelfs bij de AH krijgen geloof ik.

Toch leuk, ziet er lekker uit.
Opvallender om te denken dat je rendang van kippendijen kunt maken :')
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
pi_178897296
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2018 18:53 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Opvallender om te denken dat je rendang van kippendijen kunt maken :')
Echt he, hoe durft ze :')


:|W wat maakt het uit
  woensdag 2 mei 2018 @ 19:47:47 #16
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_178897934
quote:
1s.gif Op woensdag 2 mei 2018 19:20 schreef emmyemmy2 het volgende:

[..]

Echt he, hoe durft ze :')

:|W wat maakt het uit
Sowieso is het origineel van rundvlees. Maar het is ook nog eens een stoofgerecht, kip urenlang stoven..... Ja dat zal lekker zijn joh.
* MissGiraffe drinkt een glaasje water bij de gedachte aan de droge bek van rendang van kip :')

Maar is goed, wat boeit het allemaal: sushi maken we gewoon van haring en alboriorijst, KFC maken we gewoon van varkenslapjes, risotto gaan we gewoon maken met sushirijst en dan doen we het in een wrap en noemen we het originele Italiaanse risotto, burritos maken we van brood en we doen er paling in en dan noemen we het origineel Mexicaans eten. Ja ok. Wat maakt het uit :|W

[ Bericht 1% gewijzigd door Lucky_Strike op 02-05-2018 20:53:10 (Religie is niet relevant in CUL) ]
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
pi_178898136
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2018 19:47 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Sowieso is het origineel van rundvlees. Maar het is ook nog eens een stoofgerecht, kip urenlang stoven..... Ja dat zal lekker zijn joh.
* MissGiraffe drinkt een glaasje water bij de gedachte aan de droge bek van rendang van kip :')

Maar is goed, wat boeit het allemaal: sushi maken we gewoon van haring en alboriorijst, KFC maken we gewoon van varkenslapje, risotto gaan we gewoon maken met sushirijst en dan doen we het in een wrap en noemen we het originele Italiaanse risotto, burritos maken we van brood en we doen er paling in en dan noemen we het origineel Mexicaans eten. Ja ok. Wat maakt het uit :|W
Inderdaad. Wat maakt het uit.

[ Bericht 1% gewijzigd door Lucky_Strike op 02-05-2018 20:53:39 (Quote aangepast) ]
  woensdag 2 mei 2018 @ 20:01:54 #18
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_178898243
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2018 19:57 schreef emmyemmy2 het volgende:

[..]

Inderdaad. Wat maakt het uit.
Ok dat kan, het kan dat je vindt dat hutspot ook gewoon gemaakt kan worden van rijst en spinazie. Het kan dat je vindt dat een pizza gemaakt van platgemaakte falafel (balletjes van poffertjes met ei) met een sausje van sambal en wat pijnboompitten.

Feit is dat kip urenlang stoven gewoon een heel droog product :') oplevert.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
pi_178898306
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2018 20:01 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Ok dat kan, het kan dat je vindt dat hutspot ook gewoon gemaakt kan worden van rijst en spinazie. Het kan dat je vindt dat een pizza gemaakt van platgemaakte falafel (balletjes van poffertjes met ei) met een sausje van sambal en wat pijnboompitten.

Feit is dat kip urenlang stoven gewoon een heel droog product :') oplevert.
Man man man wat een overdrijving :') het is maar waar je je druk om kan maken
pi_178898308
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2018 20:01 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Ok dat kan, het kan dat je vindt dat hutspot ook gewoon gemaakt kan worden van rijst en spinazie. Het kan dat je vindt dat een pizza gemaakt van platgemaakte falafel (balletjes van poffertjes met ei) met een sausje van sambal en wat pijnboompitten.

Feit is dat kip urenlang stoven gewoon een heel droog product :') oplevert.
Niet als je kippendijen gebruikt.
Maar goed, jij hebt met 4 posts je puntje wel gemaakt, bedankt voor je meninkje.

Als je heel erg ongesteld bent mag je nog wel verder gaan met posten trouwens!
misschien helpt 't ;)
pi_178898343


[ Bericht 100% gewijzigd door realAIVD op 02-05-2018 20:05:30 ]
  woensdag 2 mei 2018 @ 20:06:56 #22
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_178898386
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2018 20:04 schreef emmyemmy2 het volgende:

[..]

Man man man wat een overdrijving :') het is maar waar je je druk om kan maken
Oh, gewoon aangeven dat rendang van rundvlees gemaakt wordt = 'waar maak je je druk over', zeggen dat hutspot ook wel gemaakt kan worden van rijst en spinazie = 'overdrijving'. Als je het zelf maar snapt :')

quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2018 20:04 schreef realAIVD het volgende:

[..]

Niet als je kippendijen gebruikt.
Maar goed, jij hebt met 4 posts je puntje wel gemaakt, bedankt voor je meninkje.

Als je heel erg ongesteld bent mag je nog wel verder gaan met posten trouwens!
misschien helpt 't ;)
ok joh, laat t lekker lopen!
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
pi_178898505
Rendang wordt vaak, maar zeker niet per definitie van rundvlees gemaakt.

Lees en verdiep je gewoon eens in de dingen waarover je schreeuwlelijkt, ouwe freebleeder! :W

https://nl.wikipedia.org/wiki/Rendang_(gerecht)
  woensdag 2 mei 2018 @ 20:16:15 #24
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_178898662
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2018 20:11 schreef realAIVD het volgende:
Rendang wordt vaak, maar zeker niet per definitie van rundvlees gemaakt.

Lees en verdiep je gewoon eens in de dingen waarover je schreeuwlelijkt, ouwe freebleeder! :W

https://nl.wikipedia.org/wiki/Rendang_(gerecht)
Oh je wil het laatste woord hebben? ook goed joh, maar rendang is een Indonesisch gerecht uit de Padang (Minangkabaus) regio (ik ben toevallig van Minang-afkomst, maar boeit jou het joh: jij weet het beter met je Wikipedia :') ), en wordt daar gemaakt van rundvlees. Dat jij er verder iets anders van wil maken moet je zelf weten, lekker man: kip urenlang stoven :r

Je kon het bericht ook gewoon een andere naam geven he? 'Indo-geinspireerd kip-gerecht'?
Ideetje?
:')
Maar ga lekker verder, je wil elke keer maar het laatste woord hebben, be my guest.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lucky_Strike op 02-05-2018 20:57:14 (Schelden is in geen enkele taal acceptabel.) ]
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
  woensdag 2 mei 2018 @ 20:17:41 #25
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_178898691
Godver anders heb je even lange tenen ofzo. :').
And so is the past
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')