abonnement Unibet Coolblue
pi_178621869
Hi allemaal,

Ik ben op zoek naar iemand die kaas heeft gegeten van research en statistiek. Mijn verslag loopt voornamelijk vast op het kopje 'de statistische analyse' en ik weet eigenlijk niet goed hoe ik hier mee verder kom.

Eventueel kan er best een kleine vergoeding tegenover staan. Het geheel stelt overigens niet zoveel voor (vaak 1 alinea o.i.d.).

Voor meer informatie DM me gerust.
pi_178622178
Is dit niet wat je zou moeten hebben geleerd tijdens je studie?
pi_178622260
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 15:17 schreef Frozen-assassin het volgende:
Is dit niet wat je zou moeten hebben geleerd tijdens je studie?
Mijn studie heeft niet echt een heel direct verband met dit thema. Ik snap je punt trouwens wel, en eigenlijk moeten we het ook wel kunnen. Het is overigens niet zo dat ik er niks van snap, de rest van mijn onderzoeksplan staat wel en is in principe klaar. Alleen de statistische analyse (dat gedeelte specifiek) kom ik totaal niet verder mee.
  donderdag 19 april 2018 @ 15:25:07 #4
85962 ioko
I Appear Missing
pi_178622274
Niets om hier in het openbaar te bespreken? Misschien kun je met die tips al verder.
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_178622289
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 15:23 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Mijn studie heeft niet echt een heel direct verband met dit thema. Ik snap je punt trouwens wel, en eigenlijk moeten we het ook wel kunnen. Het is overigens niet zo dat ik er niks van snap, de rest van mijn onderzoeksplan staat wel en is in principe klaar. Alleen de statistische analyse (dat gedeelte specifiek) kom ik totaal niet verder mee.
Misschien kan je, zoals ioko al zei, er iets over vertellen? Heb je uberhaupt een idee welke analyses je wil gebruiken of wat je wil gaan berekenen?
pi_178673550
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 15:25 schreef ioko het volgende:
Niets om hier in het openbaar te bespreken? Misschien kun je met die tips al verder.
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 15:26 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Misschien kan je, zoals ioko al zei, er iets over vertellen? Heb je uberhaupt een idee welke analyses je wil gebruiken of wat je wil gaan berekenen?
Sorry voor de late respons. Ik zag de notificaties en toen dacht ik 'moet ik zo nog even op terugkomen', maar dat is dus niet gebeurd. Bij deze:

Wat ik ga doen is een herhaalbaarheidsstudie, dus een studie die al eerder is gedaan herhalen met een (hopelijk) grotere onderzoekspopulatie.

Het betreft hier een vragenlijst met 12 stellingen (eens/oneens) waarbij de persoon in kwestie uiteindelijk in een laag, middel of hoog risicoprofiel wordt ingedeeld. Wat ik dus concreet geformuleerd graag wil is testen of de vragenlijst ze daadwerkelijk in de goede categorie heeft ingedeeld (dus validiteit eigenlijk). Dit ga ik doen een 0 (basis) meting te doen en een meting over 3 maanden in de tijd.

Wat ik dus moeilijk vind is het formuleren van een statistische analyse. Ik heb nu wel wat toetsen opgezocht op internet (en via SPSS boekjes), maar zij willen graag zien wat de te meten grootheden zijn en wat ik nu daadwerkelijk wil toetsen.
pi_178692782
quote:
Het betreft hier een vragenlijst met 12 stellingen (eens/oneens) waarbij de persoon in kwestie uiteindelijk in een laag, middel of hoog risicoprofiel wordt ingedeeld. Wat ik dus concreet geformuleerd graag wil is testen of de vragenlijst ze daadwerkelijk in de goede categorie heeft ingedeeld (dus validiteit eigenlijk). Dit ga ik doen een 0 (basis) meting te doen en een meting over 3 maanden in de tijd.
Deze vraag is makkelijk te stellen, maar niet zo simpel om te beantwoorden met de basis statistiekmethoden die je normaal leert op niet-statistiekstudies. Ik denk dan eerder aan technieken zoals Structural Equation Models: https://en.wikipedia.org/wiki/Structural_equation_modeling

quote:
Wat ik dus moeilijk vind is het formuleren van een statistische analyse. Ik heb nu wel wat toetsen opgezocht op internet (en via SPSS boekjes), maar zij willen graag zien wat de te meten grootheden zijn en wat ik nu daadwerkelijk wil toetsen.
Ja dat kan ik begrijpen, want als je niet echt statistiek hebt gehad dan zijn de meeste dingen die je leert de simpele dingetjes zoals t-toetsen, lineare regressie en ANOVA enzo. Die zijn eigenlijk te simpel om jou nogal ingewikkelde vraag te kunnen beantwoorden.

quote:
Wat ik ga doen is een herhaalbaarheidsstudie, dus een studie die al eerder is gedaan herhalen met een (hopelijk) grotere onderzoekspopulatie.
Misschien dat het voor de hand liggend is, maar waarom niet dezelfde statistische analyses als de eerste studie gebruiken, en de resultaten vergelijken? Aangezien je geen statistiek studeert vraag ik me af of je niet weg kan komen met een meer simpele vraagstelling/analyse. Met dit soort studieopdrachten is het vaak beter om een simpele vraag op de juiste manier te beantwoorden dan een moeilijke vraag verkeerd aan te pakken...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')