abonnement Unibet Coolblue
pi_178546429
Goedemorgen,

Ik ben bezig met een simpel ordersysteem en eigenlijk is het ver af. Het enige wat nog fout gaat, is de berekening van de prijs. Op deze pagina heb ik een opzetje gemaakt van het ordersysteem. Wanneer je bijv. furniture openklikt, en je klikt daar tweemaal op pijltje omhoog (dan maak je er dus value = 2 van) bij het eerste item, dan komt hij op een totaalbedrag voor furniture op 76.50, terwijl het product 25.50 kost.

Typ ik in één keer 2 in dat invoerveldje bij dat product, dan komt er wél netjes 51 te staan. Wat gaat hier mis? De code is te bekijken middels de pagina.

Thanks in advance.
That dude there. I need his prosthetic leg.
pi_178546771
Ik krijg op zowel Firefox, als Chrome, als IE een lege pagina te zien. Kan je dus niet verder helpen helaas.
pi_178546806
quote:
2s.gif Op maandag 16 april 2018 09:13 schreef bagpiper001 het volgende:
Ik krijg op zowel Firefox, als Chrome, als IE een lege pagina te zien. Kan je dus niet verder helpen helaas.
O oeps, kun je het nog eens proberen?
That dude there. I need his prosthetic leg.
pi_178547101
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 09:15 schreef Broodjekipkorn het volgende:

[..]

O oeps, kun je het nog eens proberen?
Werkt nu alleen in IE en zie daar geen pijltjes omhoog, invoeren lijkt inderdaad goed te werken (totdat ik het weghaal, dan switcht hij de prijs niet...)

Als ik in je code kijk dan zie ik in je html die pijltjes ook niet terugkomen dus ik kan het ook niet testen. Kun je aangeven waar je in je jquery het klikken van die pijltjes afhandelt? Want dat stuk lijk ik ook te missen.
pi_178547115
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 09:35 schreef bagpiper001 het volgende:

[..]

Werkt nu alleen in IE en zie daar geen pijltjes omhoog, invoeren lijkt inderdaad goed te werken (totdat ik het weghaal, dan switcht hij de prijs niet...)

Als ik in je code kijk dan zie ik in je html die pijltjes ook niet terugkomen dus ik kan het ook niet testen. Kun je aangeven waar je in je jquery het klikken van die pijltjes afhandelt? Want dat stuk lijk ik ook te missen.
Nee, dat bedoel ik gewoon als een input type=number. Bij mij, in Firefox, verschijnen er dan pijltjes binnen het invoerveld om het aantal omhoog en omlaag te halen.
That dude there. I need his prosthetic leg.
pi_178547268
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 08:44 schreef Broodjekipkorn het volgende:
Goedemorgen,

Ik ben bezig met een simpel ordersysteem en eigenlijk is het ver af. Het enige wat nog fout gaat, is de berekening van de prijs. Op deze pagina heb ik een opzetje gemaakt van het ordersysteem. Wanneer je bijv. furniture openklikt, en je klikt daar tweemaal op pijltje omhoog (dan maak je er dus value = 2 van) bij het eerste item, dan komt hij op een totaalbedrag voor furniture op 76.50, terwijl het product 25.50 kost.

Typ ik in één keer 2 in dat invoerveldje bij dat product, dan komt er wél netjes 51 te staan. Wat gaat hier mis? De code is te bekijken middels de pagina.

Thanks in advance.
Pijltje omhoog -> bedrag wordt 25.50
Nog een keer pijltje omhoog -> bedrag wordt 76.50
Pijltje omlaag -> bedrag wordt 102.00

Ergo, bij het berekenen van de totaalprijs ga je alleen uit van de nieuwe waarde van het gewijzigde invoerveld. Dat doe je maal de bijbehorende prijs, en dat resultaat tel je op bij de bestaande som.

De failsafe manier van afhandelen is het totaalbedrag opnieuw berekenen, ongeacht welk veld er gewijzigd is. Gewoon voor alle invoervelden aantal * bijbehorende prijs, en dat resultaat optellen.

Overigens gaat het achteraf aanpassen van een ingevulde waarde ook fout in de prijsberekening. Dat los je dan meteen ook op.
pi_178547620
Ik zou je trouwens willen aanraden ook een minimal example te maken. Gewoon een pagina met 2 producten (alleen naam en prijs, geen afbeeldingen) met duidelijk verschillende prijzen (waarmee je makkelijk kunt rekenen) en een totaalbedrag. En dan de minimale javascript code om te zorgen dat je het gedrag kunt reproduceren.

Dat werkt veel makkelijker dan een formulier waarbij alles is weggestopt en je iedere keer weer moet zoeken wat waar staat.
pi_178547722
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 10:07 schreef Light het volgende:
Ik zou je trouwens willen aanraden ook een minimal example te maken. Gewoon een pagina met 2 producten (alleen naam en prijs, geen afbeeldingen) met duidelijk verschillende prijzen (waarmee je makkelijk kunt rekenen) en een totaalbedrag. En dan de minimale javascript code om te zorgen dat je het gedrag kunt reproduceren.

Dat werkt veel makkelijker dan een formulier waarbij alles is weggestopt en je iedere keer weer moet zoeken wat waar staat.
Ja klopt, bedankt voor de tip! Ik ga hier eens mee aan de slag.

Buiten dat is mijn probleempje opgelost. Ik heb er nu nog 'furnitureTotal = 0;' binnen de functie aan toegevoegd, en nu werkt hij naar behoren.
That dude there. I need his prosthetic leg.
  maandag 16 april 2018 @ 12:14:59 #9
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_178550091
Opgelost. Slotje op verzoek TS.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')