abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 19 april 2018 @ 19:02:45 #61
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_178626086
quote:
1s.gif Op donderdag 19 april 2018 18:54 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Wat doe jij dan om het beste te maken van de potentie die je ziet?
Hard werken en met de juiste mensen omgaan.
  donderdag 19 april 2018 @ 19:12:01 #62
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_178626208
quote:
99s.gif Op donderdag 19 april 2018 19:02 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Hard werken en met de juiste mensen omgaan.
Iedereen doet dat. Ik ook. Ben ook sick gains aan het maken in mijn professionele en persoonlijke leven. Maar je moet op een gegeven moment iets kiezen waar je volledig op focused en daar je energie in steken. Dat hoort bij volwassen worden.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  donderdag 19 april 2018 @ 19:13:57 #63
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_178626238
quote:
1s.gif Op donderdag 19 april 2018 19:12 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Iedereen doet dat. Ik ook. Ben ook sick gains aan het maken in mijn professionele en persoonlijke leven. Maar je moet op een gegeven moment iets kiezen waar je volledig op focused en daar je energie in steken. Dat hoort bij volwassen worden.
Ik moet helemaal niks.
  donderdag 19 april 2018 @ 19:23:25 #64
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_178626389
quote:
7s.gif Op donderdag 19 april 2018 17:47 schreef Gary_Oak het volgende:
Ik vind het zo'n belachelijke dooddoener dat je tevreden moet zijn met wat je hebt en bent. Zo eindig je in middelmatigheid. Nee, juist in alles potentie zien en constant naar verbeteringen zoeken in mezelf, alleen zo kan ik gemotiveerd leven.
Je kan het ook zien als een cyclus:

- Tevreden zijn met wat je hebt.
- Uitdagingen blijven zoeken.
- Uitdagingen vinden.
- Uitdagingen bereiken.
- (Opnieuw) tevreden zijn met wat je hebt.

Als je niet tevreden bent met wat je hebt, ben je ook niet echt aan het leven. Zou ik eerder overleven noemen ... dat is een teken dat je in het verleden een verkeerde keuze hebt gemaakt. Daar zou ik dan persoonlijk wel weer ongelukkig van worden.
pi_178626409
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 19:23 schreef Scuidward het volgende:

[..]

Je kan het ook zien als een cyclus:

- Tevreden zijn met wat je hebt.
- Uitdagingen blijven zoeken.
- Uitdagingen vinden.
- Uitdagingen bereiken.
- (Opnieuw) tevreden zijn met wat je hebt.

Als je niet tevreden bent met wat je hebt, ben je ook niet echt aan het leven. Zou ik eerder overleven noemen ... dat is een teken dat je in het verleden een verkeerde keuze hebt gemaakt. Daar zou ik dan persoonlijk wel weer ongelukkig van worden.
Sommige mensen houden gewoon van uitdaging. Lijkt me geen abnormaal doel om te hebben in het leven. De een leeft voor we hobby, de ander z’n hobby is uitdaging in dingen ervaren.
  donderdag 19 april 2018 @ 19:26:59 #66
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_178626437
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 19:23 schreef Scuidward het volgende:

[..]

Je kan het ook zien als een cyclus:

- Tevreden zijn met wat je hebt.
- Uitdagingen blijven zoeken.
- Uitdagingen vinden.
- Uitdagingen bereiken.
- (Opnieuw) tevreden zijn met wat je hebt.

Als je niet tevreden bent met wat je hebt, ben je ook niet echt aan het leven. Zou ik eerder overleven noemen ... dat is een teken dat je in het verleden een verkeerde keuze hebt gemaakt. Daar zou ik dan persoonlijk wel weer ongelukkig van worden.
Strikt gezien vind ik de eerste twee punten elkaar tegenspreken. Ik kan sowieso nooit echt genieten van een 'overwinning' (afstuderen, nieuwe baan etc.). Altijd is het van: cool, wat is de volgende uitdaging? :)
  donderdag 19 april 2018 @ 19:28:36 #67
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_178626464
quote:
1s.gif Op donderdag 19 april 2018 19:25 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Sommige mensen houden gewoon van uitdaging. Lijkt me geen abnormaal doel om te hebben in het leven. De een leeft voor we hobby, de ander z’n hobby is uitdaging in dingen ervaren.
Ja, ik realiseerde mij halverwege dat degene die ik quote uiteraard prima voldoening haalt uit zijn mindset. De dooddoener zat hem ook in het tevreden moeten zijn denk ik. Je hoeft dat niet. Persoonlijk haal ik er wel rust uit.
quote:
14s.gif Op donderdag 19 april 2018 19:26 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Strikt gezien vind ik de eerste twee punten elkaar tegenspreken. Ik kan sowieso nooit echt genieten van een 'overwinning' (afstuderen, nieuwe baan etc.). Altijd is het van: cool, wat is de volgende uitdaging? :)
Wow. Nee dan zijn wij elkaars tegenpolen.

Toen ik afstudeerde was het wel een week of twee 'genieten', en dan eens solliciteren. Sterker nog, nu drie jaar later kijk ik nog wel eens terug aan het moment van afstuderen en de 'trots' die ik toen ervoer. Zal denk ik nooit helemaal wegebben.
  donderdag 19 april 2018 @ 19:33:55 #68
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_178626540
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 19:28 schreef Scuidward het volgende:

[..]

Ja, ik realiseerde mij halverwege dat degene die ik quote uiteraard prima voldoening haalt uit zijn mindset. De dooddoener zat hem ook in het tevreden moeten zijn denk ik. Je hoeft dat niet. Persoonlijk haal ik er wel rust uit.

[..]

Wow. Nee dan zijn wij elkaars tegenpolen.

Toen ik afstudeerde was het wel een week of twee 'genieten', en dan eens solliciteren. Sterker nog, nu drie jaar later kijk ik nog wel eens terug aan het moment van afstuderen en de 'trots' die ik toen ervoer. Zal denk ik nooit helemaal wegebben.
Tuurlijk voel ik trots, kan best arrogant zijn. :@ Maar ik pas er altijd op dat ik niet verslaafd raak aan dat euforische gevoel, want als ik niet uitkijk, verkloot ik de boel weer. Hoogmoed voor de val zeg maar. Tijdens mijn uitreiking kon ik ook genieten, maar bij thuiskomst was het omkleden, douchen en kijken wat er morgen op de agenda staat. De dag na het inleveren van mijn scriptie zat ik al meteen te solliciteren.
  donderdag 19 april 2018 @ 19:42:24 #69
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_178626678
quote:
11s.gif Op donderdag 19 april 2018 19:33 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Tuurlijk voel ik trots, kan best arrogant zijn. :@ Maar ik pas er altijd op dat ik niet verslaafd raak aan dat euforische gevoel, want als ik niet uitkijk, verkloot ik de boel weer. Hoogmoed voor de val zeg maar. Tijdens mijn uitreiking kon ik ook genieten, maar bij thuiskomst was het omkleden, douchen en kijken wat er morgen op de agenda staat. De dag na het inleveren van mijn scriptie zat ik al meteen te solliciteren.
Het zijn ook geen synoniemen van elkaar. Uitdaging, motivatie (TS), tevredenheid. Ik neem aan dat je geniet van elke dag. Dat is denk ik onder de streep mijn doel. Of het nu wel of geen werkdag is. En veel keuzes nu kunnen bepalen of dat morgen of later lukt.
pi_178626728
Nooit kunnen genieten van je prestatie zou niet gezond zijn. Soort neurotisch perfectionisme. Zo wordt een workaholic geboren. :P Te hoge eisen aan jezelf, onrealistische standaard, perfectionisme en angst om te falen.
  donderdag 19 april 2018 @ 19:47:58 #71
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_178626798
quote:
1s.gif Op donderdag 19 april 2018 19:42 schreef Scuidward het volgende:

[..]

Het zijn ook geen synoniemen van elkaar. Uitdaging, motivatie (TS), tevredenheid. Ik neem aan dat je geniet van elke dag. Dat is denk ik onder de streep mijn doel. Of het nu wel of geen werkdag is. En veel keuzes nu kunnen bepalen of dat morgen of later lukt.
Hm, mijn persoonlijke levensbeschouwing is gewoon niet zo. Prima dat jij er anders over denkt hoor, maar ik heb gewoon een enorme 'honger' als je begrijpt wat ik bedoel. Wellicht dat ik er ook zo zal denken als jij wanneer ik wat ouder ben. Maar nu is mijn mentaliteit gewoon anders.

quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 19:44 schreef -Strawberry- het volgende:
Nooit kunnen genieten van je prestatie zou niet gezond zijn. Soort neurotisch perfectionisme. Zo wordt een workaholic geboren. :P Te hoge eisen aan jezelf, onrealistische standaard, perfectionisme en angst om te falen.
Je beschrijft mij perfect. :P Voor mij is er simpelweg niet iets als falen, je hebt er gewoon niet hard genoeg voor gewerkt. Maar alleen zo kan ik me levend voelen. Lees Nietzsche. :D
  donderdag 19 april 2018 @ 19:58:52 #72
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_178626998
quote:
99s.gif Op donderdag 19 april 2018 19:47 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Hm, mijn persoonlijke levensbeschouwing is gewoon niet zo. Prima dat jij er anders over denkt hoor, maar ik heb gewoon een enorme 'honger' als je begrijpt wat ik bedoel.
Zolang je die honger hebt zou ik hem zeker niet negeren. Wie weet wat het je brengt.

Ben vooral benieuwd wat TS zijn mindset is, en welke keuze hij gaat maken.
  donderdag 19 april 2018 @ 20:00:25 #73
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_178627029
quote:
1s.gif Op donderdag 19 april 2018 19:58 schreef Scuidward het volgende:

[..]

Zolang je die honger hebt zou ik hem zeker niet negeren. Wie weet wat het je brengt.

Ben vooral benieuwd wat TS zijn mindset is, en welke keuze hij gaat maken.
  donderdag 19 april 2018 @ 20:11:22 #74
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_178627245
Dat vraag ik me ook weleens af.
Fade to Black
  donderdag 19 april 2018 @ 20:15:52 #75
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_178627341
quote:
15s.gif Op donderdag 19 april 2018 19:13 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Ik moet helemaal niks.
Ik heb het ook niet specifiek tegen jou. Bedoel in het algemeen. Maar goed, ik hou op. Wil geen ruzie.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zondag 22 april 2018 @ 18:16:02 #76
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_178678082
Vroeger kon het me niks schelen, ik deed het minimale om vooruit te komen. Nu ben ik waanzinnig ambitieus, en wil de top bereiken van wat ik mee bezig ben.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_178678186
quote:
11s.gif Op donderdag 19 april 2018 19:33 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Tuurlijk voel ik trots, kan best arrogant zijn. :@ Maar ik pas er altijd op dat ik niet verslaafd raak aan dat euforische gevoel, want als ik niet uitkijk, verkloot ik de boel weer. Hoogmoed voor de val zeg maar. Tijdens mijn uitreiking kon ik ook genieten, maar bij thuiskomst was het omkleden, douchen en kijken wat er morgen op de agenda staat. De dag na het inleveren van mijn scriptie zat ik al meteen te solliciteren.
Op zich niets mis met ambitie. Alleen is het wel oppassen dat je niet harder wil dan je kan. Dan gaat het mis.

Wat dat betreft kunnen Hardlopers wel degelijk doodlopers zijn.

Ben zelf ook erg ambitieus, maar je moet de boel ook echt achter je kunnen laten. Weet niet hoe oud je bent en wat je doet (en nog wil bereiken). Maar een vast tempo dat je kunt volhouden kan ik je echt aanraden. Niet te hard, niet te langzaam.
Whatever...
  zondag 22 april 2018 @ 21:28:48 #78
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_178682514
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2018 18:20 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Op zich niets mis met ambitie. Alleen is het wel oppassen dat je niet harder wil dan je kan. Dan gaat het mis.

Wat dat betreft kunnen Hardlopers wel degelijk doodlopers zijn.

Ben zelf ook erg ambitieus, maar je moet de boel ook echt achter je kunnen laten. Weet niet hoe oud je bent en wat je doet (en nog wil bereiken). Maar een vast tempo dat je kunt volhouden kan ik je echt aanraden. Niet te hard, niet te langzaam.
Mijn achilleshiel is inderdaad dan ook dat ik best wel een competitieve workaholic kan zijn. Ben daar weleens aan onderdoor gegaan. Is ook wel iets waar ik aan werk op dit moment. Verliezen, middelmatigheid etc. zijn echt ondraaglijke dingen voor mij. :{
pi_178682815
Ik heb er even over nagedacht, maar ik denk dat ik op dit moment de meeste motivatie haal uit de dankbaarheid van de mensen die ik help en dat ik zelf ook kan zien dat mijn inzet verschil heeft gemaakt. Dat voelt echt heel goed, geeft soms meer energie dan een kernreactor :P
pi_178682922
quote:
99s.gif Op zondag 22 april 2018 21:28 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Mijn achilleshiel is inderdaad dan ook dat ik best wel een competitieve workaholic kan zijn. Ben daar weleens aan onderdoor gegaan. Is ook wel iets waar ik aan werk op dit moment. Verliezen, middelmatigheid etc. zijn echt ondraaglijke dingen voor mij. :{
Je hoeft echt niet middelmatig te zijn om gestaag te groeien. In een tempo bwaarin je het zelf aankunt.

Het professionele leven is ook soms een potje schaken. Je hoeft een wilt niet altijd alles te winnen. Je wilt winnen wanneer het er toe doet. Je geeft een toren, maar zet de ander schaakmat. En remise is beter dan verliezen.

Nouja. In ieder geval kun je excelleren zonder 70 uur per week te werken. En dat zijn best een paar trucs voor. Bijvoorbeeld: leer al je must do taken in 32 uur te doen gemiddeld (op het niveau dat niemand er commentaar op kan hebben). Dan houd je 8 uur over om gas te geven als het echt moet, ideeën op te doen en uit te werken. Een ander te helpen (krijg je gemiddeld terug wanneer het echt nodig is) of zelf iets te leren dat relevant is.

En grote fout die veel jonge talenten maken is altijd meer dan 100 procent geven. Maarja, wat als het nu echt ineens crisis is... Dan kun je geen gas bij geven.

Je moet dus een beetje lui zijn en zaken voor jezelf organiseren. Zodanig dat je enige slack hebt voor dat geweldige project, dat briljante idee of die zwakke plek van je,die aandacht nodig heeft.

Ik ben zelf elke 3 jaar gepromoveerd op deze manier. In 12 jaar zit ik nu bijna op c level. Eerste jaar hard werken om de taken eigen te maken en ze binnen 32 uur te doen. Jaar daarna 8 uur of meer gebruiken om te groeien, overdelivere, derde jaar voor nieuwe zaken, plannen en ideeën. Dat leidt dan tot promotie. Ooit zit ik aan mijn Max, misschien nu. Maar intussen zit ik wel in een droombaan die tof is , goed betaalt en ik kan hem aan.
Whatever...
pi_178683034
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 00:03 schreef Ruislip het volgende:
Maakt niet uit wat voor soort motivatie en ten behoeve van wat...

Merk zelf dat ik al een tijdje niet echt iets heb om naar te streven of om naar uit te kijken. Heb een prima koopwoning, heb een prima auto, heb een prima baan. Verder kabbelen mijn daagjes een beetje voort : Werken, sporten, eten, Werken, eten, TV kijken, avondje op stap met vrienden. Verder niet echt dieptepunten maar ook niet echt hoogtepunten : Gewoon erg stabiel met weinig verandering.

Qua materiale zaken heb ik alles wat ik zou willen. Zou nu ook niet weten wat ik in de toekomst anders zou willen of wat ik dan zou willen, dus ik verdien wel geld, maar ben niet echt ergens voor aan het sparen ofzo.

Wil ook nog wel een paar mooie reizen maken ooit, maar nu nog niet echt een concreet idee daarvoor of concrete behoefte om dit binnen relatief korte termijn te realiseren. Heb ook niet van die 'bijzondere' wensen zoals de Mont Blanc beklimmen of binnen een jaar de marathon van New York kunnen lopen.

Toch merk ik wel dat het gebrek aan uitdaging of dingen om naar uit te kijken mij nogal duf maakt. Als kind/puber/begin twintiger had ik dit veel meer, dingen om me op te verheugen of waar ik energie uit kon halen om de wat meer kutte dagen als een soort opoffering voor een groter goed te zien.

Hoe zit dit bij jullie?
Ik haal motivatie uit dat ik een voor mij (op dit moment) redelijk ideale levensstijl gevonden heb. :) Zowel burgerlijkheid als iets excellenters & specialers zit erin, en van beide niet teveel maar ook niet te weinig. Ik kan lekker meekomen met iedereen en een bijdrage leveren in de maatschappij in de zin van een rol vervullen die er al is (dus een baan en tijdverdrijven innemen die er al zijn), maar heb ook iets echt van mezelf dat ik toevoeg in tenminste mijn omgeving en wat me ook wat uitdaging geeft in het leven.
Misschien is het ook wat voor jou om zoiets te zoeken, TS? Echt naar "jouw eigen stukje"? Neem bijvoorbeeld een hobby op waarin je jezelf echt kunt verliezen en uitdagen, maar dan wel dusdanig weinig uren dat je leven er niet onder lijdt. Of ga in een bepaalde scene zitten die je aantrekt (stoners, punkers, krakers, elite, weet ik veel). Of ga veel met drugs experimenteren. Of maak je relatie (meer) open. Of iets in die richting.

quote:
7s.gif Op donderdag 19 april 2018 17:47 schreef Gary_Oak het volgende:
Ik vind het zo'n belachelijke dooddoener dat je tevreden moet zijn met wat je hebt en bent. Zo eindig je in middelmatigheid.
En wat is daar dan precies mis mee? Het lijkt me een beetje onzinnig om iets tegen middelmatigheid te hebben, alleen maar omdat het middelmatig is.
  zondag 22 april 2018 @ 22:13:05 #82
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_178683281
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2018 21:50 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Je hoeft echt niet middelmatig te zijn om gestaag te groeien. In een tempo bwaarin je het zelf aankunt.

Het professionele leven is ook soms een potje schaken. Je hoeft een wilt niet altijd alles te winnen. Je wilt winnen wanneer het er toe doet. Je geeft een toren, maar zet de ander schaakmat. En remise is beter dan verliezen.

Nouja. In ieder geval kun je excelleren zonder 70 uur per week te werken. En dat zijn best een paar trucs voor. Bijvoorbeeld: leer al je must do taken in 32 uur te doen gemiddeld (op het niveau dat niemand er commentaar op kan hebben). Dan houd je 8 uur over om gas te geven als het echt moet, ideeën op te doen en uit te werken. Een ander te helpen (krijg je gemiddeld terug wanneer het echt nodig is) of zelf iets te leren dat relevant is.

En grote fout die veel jonge talenten maken is altijd meer dan 100 procent geven. Maarja, wat als het nu echt ineens crisis is... Dan kun je geen gas bij geven.

Je moet dus een beetje lui zijn en zaken voor jezelf organiseren. Zodanig dat je enige slack hebt voor dat geweldige project, dat briljante idee of die zwakke plek van je,die aandacht nodig heeft.

Ik ben zelf elke 3 jaar gepromoveerd op deze manier. In 12 jaar zit ik nu bijna op c level. Eerste jaar hard werken om de taken eigen te maken en ze binnen 32 uur te doen. Jaar daarna 8 uur of meer gebruiken om te groeien, overdelivere, derde jaar voor nieuwe zaken, plannen en ideeën. Dat leidt dan tot promotie. Ooit zit ik aan mijn Max, misschien nu. Maar intussen zit ik wel in een droombaan die tof is , goed betaalt en ik kan hem aan.
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 21:57 schreef Sarasi. het volgende:

[..]

Ik haal motivatie uit dat ik een voor mij (op dit moment) redelijk ideale levensstijl gevonden heb. :) Zowel burgerlijkheid als iets excellenters & specialers zit erin, en van beide niet teveel maar ook niet te weinig. Ik kan lekker meekomen met iedereen en een bijdrage leveren in de maatschappij in de zin van een rol vervullen die er al is (dus een baan en tijdverdrijven innemen die er al zijn), maar heb ook iets echt van mezelf dat ik toevoeg in tenminste mijn omgeving en wat me ook wat uitdaging geeft in het leven.
Misschien is het ook wat voor jou om zoiets te zoeken, TS? Echt naar "jouw eigen stukje"? Neem bijvoorbeeld een hobby op waarin je jezelf echt kunt verliezen en uitdagen, maar dan wel dusdanig weinig uren dat je leven er niet onder lijdt. Of ga in een bepaalde scene zitten die je aantrekt (stoners, punkers, krakers, elite, weet ik veel). Of ga veel met drugs experimenteren. Of maak je relatie (meer) open. Of iets in die richting.

[..]

En wat is daar dan precies mis mee? Het lijkt me een beetje onzinnig om iets tegen middelmatigheid te hebben, alleen maar omdat het middelmatig is.
Wellicht dat ik mezelf wat moet nuanceren. Er zijn inderdaad een hoop dingen die mij niet boeien. Die voer ik dus dan ook middelmatig uit. Maar de dingen die dicht bij mijn hart liggen, daarvan vind ik het ondraaglijk als ik daar niet in excelleer. Dus wat dat betreft ben ik het met je eens, Spanky, dat ik graag win wanneer het er toe doet. Die methode van 32+8 uur, heb je dat zelf verzonnen?

Voor mij is het ook meer een filosofisch-existentieel 'probleem'. Ik leef maar één keer en generaties na mijn dood zal ik vergeten worden. Alles zal voor niets zijn geweest. Mijn motivatie is dan ook om zo hard te werken dat na mijn dood ik nog lang herinnerd zal worden. Het is dus naast trots ook angst dat me drijft.
pi_178683660
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2018 21:50 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Je hoeft echt niet middelmatig te zijn om gestaag te groeien. In een tempo bwaarin je het zelf aankunt.

Het professionele leven is ook soms een potje schaken. Je hoeft een wilt niet altijd alles te winnen. Je wilt winnen wanneer het er toe doet. Je geeft een toren, maar zet de ander schaakmat. En remise is beter dan verliezen.

Nouja. In ieder geval kun je excelleren zonder 70 uur per week te werken. En dat zijn best een paar trucs voor. Bijvoorbeeld: leer al je must do taken in 32 uur te doen gemiddeld (op het niveau dat niemand er commentaar op kan hebben). Dan houd je 8 uur over om gas te geven als het echt moet, ideeën op te doen en uit te werken. Een ander te helpen (krijg je gemiddeld terug wanneer het echt nodig is) of zelf iets te leren dat relevant is.

En grote fout die veel jonge talenten maken is altijd meer dan 100 procent geven. Maarja, wat als het nu echt ineens crisis is... Dan kun je geen gas bij geven.

Je moet dus een beetje lui zijn en zaken voor jezelf organiseren. Zodanig dat je enige slack hebt voor dat geweldige project, dat briljante idee of die zwakke plek van je,die aandacht nodig heeft.
Goed idee wel, de 32+8 uur methode. ^O^

In veel banen kan jezelf onderscheiden ook wel helpen, denk ik. Dus een nuttige skill hebben/ontwikkelen, die niemand anders (minstens evenveel) heeft.

quote:
99s.gif Op zondag 22 april 2018 22:13 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

[..]

Wellicht dat ik mezelf wat moet nuanceren. Er zijn inderdaad een hoop dingen die mij niet boeien. Die voer ik dus dan ook middelmatig uit. Maar de dingen die dicht bij mijn hart liggen, daarvan vind ik het ondraaglijk als ik daar niet in excelleer.
Ik weet niet wat ik hiervan moet vinden eerlijk gezegd, omdat ik je niet ken.
Zorg ervoor dat de dingen in kwestie daadwerkelijk binnen je capaciteiten zijn (ook als in: je raakt er niet opgebrand van door ze te doen), en dat je goede redenen hebt voor dat ze dichtbij je hart liggen. Dat is alles wat ik erover wil zeggen. :)

quote:
Voor mij is het ook meer een filosofisch-existentieel 'probleem'. Ik leef maar één keer en generaties na mijn dood zal ik vergeten worden. Alles zal voor niets zijn geweest. Mijn motivatie is dan ook om zo hard te werken dat na mijn dood ik nog lang herinnerd zal worden. Het is dus naast trots ook angst dat me drijft.
Ga eens op zo'n mooie dag als dit naar een druk stadscentrum. Kijk naar die massa... Hoeveel van hun zullen herinnerd worden, denk je? En denk dan aan al die mensen, die wel herinnerd worden (Einstein en dat soort volk).
Hoeveel betekent "herinnerd worden" nou eigenlijk echt? Niet zoveel. Ik snap dat je nuttige nalatenschap wilt hebben in de maatschappij en dat je gezien wilt worden door je omgeving op het moment dat je leeft, maar zelf zie ik niet het nut in meer ambitie hebben op dit vlak dan dat eerlijk gezegd.
  zondag 22 april 2018 @ 22:47:15 #84
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_178683846
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 22:35 schreef Sarasi. het volgende:

[..]

Goed idee wel, de 32+8 uur methode. ^O^

In veel banen kan jezelf onderscheiden ook wel helpen, denk ik. Dus een nuttige skill hebben/ontwikkelen, die niemand anders (minstens evenveel) heeft.

[..]

Ik weet niet wat ik hiervan moet vinden eerlijk gezegd, omdat ik je niet ken.
Zorg ervoor dat de dingen in kwestie daadwerkelijk binnen je capaciteiten zijn (ook als in: je raakt er niet opgebrand van door ze te doen), en dat je goede redenen hebt voor dat ze dichtbij je hart liggen. Dat is alles wat ik erover wil zeggen. :)

[..]

Ga eens op zo'n mooie dag als dit naar een druk stadscentrum. Kijk naar die massa... Hoeveel van hun zullen herinnerd worden, denk je? En denk dan aan al die mensen, die wel herinnerd worden (Einstein en dat soort volk).
Hoeveel betekent "herinnerd worden" nou eigenlijk echt? Niet zoveel. Ik snap dat je nuttige nalatenschap wilt hebben in de maatschappij en dat je gezien wilt worden door je omgeving op het moment dat je leeft, maar zelf zie ik niet het nut in meer ambitie hebben op dit vlak dan dat eerlijk gezegd.
Het is ook een thema waar ik op dit moment mee bezig ben. Heb inderdaad wel een obsessieve vorm van perfectionisme. En die existentiële vragen waar je het over hebt in je laatste stukken: ik kan het niet zo goed onder woorden brengen. In ieder geval niet meer dan dat ik een een primaire drang heb om niet vergeten en nutteloos te worden.
pi_178683999
quote:
99s.gif Op zondag 22 april 2018 22:47 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Het is ook een thema waar ik op dit moment mee bezig ben. Heb inderdaad wel een obsessieve vorm van perfectionisme. En die existentiële vragen waar je het over hebt in je laatste stukken: ik kan het niet zo goed onder woorden brengen. In ieder geval niet meer dan dat ik een een primaire drang heb om niet vergeten en nutteloos te worden.
Ik herken dat wel hoor. Daarom gaf ik die tips ook juist, en daar komt dat "eigen ding" in mijn eigen leven ook vandaan.
Probeer anders even goed na te denken over wat nou een klein gat in de markt is dat jij in zou kunnen vullen, desnoods in je vrije tijd. Creativiteit is een zwak punt bij de mens, zeker nu bij de moderne westerse mens die het altijd druk heeft en bij wie de creativiteit de afgelopen vijftig jaar behoorlijk gedaald is*. Met als gevolg dat men zich altijd vasthoudt aan dezelfde stokpaardjes, juist nu creativiteit en diversiteit in mensen zo nodig is. Ga zoeken naar iets dat zowel bij je past als wat de maatschappij kan gebruiken!

* De eerste overkoepelende geschiedenis over de geesteswetenschappen is bijvoorbeeld pas in 2010 (!!) geschreven, om maar een voorbeeld te noemen.
  zondag 22 april 2018 @ 23:23:18 #86
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_178684275
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 23:02 schreef Sarasi. het volgende:

[..]

Ik herken dat wel hoor. Daarom gaf ik die tips ook juist, en daar komt dat "eigen ding" in mijn eigen leven ook vandaan.
Probeer anders even goed na te denken over wat nou een klein gat in de markt is dat jij in zou kunnen vullen, desnoods in je vrije tijd. Creativiteit is een zwak punt bij de mens, zeker nu bij de moderne westerse mens die het altijd druk heeft en bij wie de creativiteit de afgelopen vijftig jaar behoorlijk gedaald is*. Met als gevolg dat men zich altijd vasthoudt aan dezelfde stokpaardjes, juist nu creativiteit en diversiteit in mensen zo nodig is. Ga zoeken naar iets dat zowel bij je past als wat de maatschappij kan gebruiken!

* De eerste overkoepelende geschiedenis over de geesteswetenschappen is bijvoorbeeld pas in 2010 (!!) geschreven, om maar een voorbeeld te noemen.
Dankjewel. :D Ik ben hier inderdaad ook al mee bezig de afgelopen maanden. Ben zoals je zegt ook al op zoek naar een niche die ik kan vullen. Wat zeker is, is dat ik best creatief ben en gegarandeerd daar tijd voor moet vrijmaken, omdat ik anders doodongelukkig word.

Wat doe jij nu in het dagelijks leven waardoor jij die balans hebt gevonden?
  zondag 22 april 2018 @ 23:33:44 #87
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_178684384
quote:
99s.gif Op zondag 22 april 2018 21:28 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Mijn achilleshiel is inderdaad dan ook dat ik best wel een competitieve workaholic kan zijn. Ben daar weleens aan onderdoor gegaan. Is ook wel iets waar ik aan werk op dit moment. Verliezen, middelmatigheid etc. zijn echt ondraaglijke dingen voor mij. :{
Voor mij ook. Heb ik moeten leren accepteren. Trouwens de reden waarom ik die berichten bleef sturen was niet omdat ik je wou helpen ofzo, maar juist omdat ik niet tegen mijn verlies kan. En schuldgevoelens voor de domme dingen die ik heb gezegd/gedaan.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zondag 22 april 2018 @ 23:35:02 #88
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_178684395
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 23:02 schreef Sarasi. het volgende:

[..]

Ik herken dat wel hoor. Daarom gaf ik die tips ook juist, en daar komt dat "eigen ding" in mijn eigen leven ook vandaan.
Probeer anders even goed na te denken over wat nou een klein gat in de markt is dat jij in zou kunnen vullen, desnoods in je vrije tijd. Creativiteit is een zwak punt bij de mens, zeker nu bij de moderne westerse mens die het altijd druk heeft en bij wie de creativiteit de afgelopen vijftig jaar behoorlijk gedaald is*. Met als gevolg dat men zich altijd vasthoudt aan dezelfde stokpaardjes, juist nu creativiteit en diversiteit in mensen zo nodig is. Ga zoeken naar iets dat zowel bij je past als wat de maatschappij kan gebruiken!

* De eerste overkoepelende geschiedenis over de geesteswetenschappen is bijvoorbeeld pas in 2010 (!!) geschreven, om maar een voorbeeld te noemen.
Ik zit vol met creatieve ideeen, en heb sindskort ook de mogelijkheid om van die creatieve ideeen werk van te maken.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_178684405
quote:
99s.gif Op zondag 22 april 2018 22:13 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]


[..]

Wellicht dat ik mezelf wat moet nuanceren. Er zijn inderdaad een hoop dingen die mij niet boeien. Die voer ik dus dan ook middelmatig uit. Maar de dingen die dicht bij mijn hart liggen, daarvan vind ik het ondraaglijk als ik daar niet in excelleer. Dus wat dat betreft ben ik het met je eens, Spanky, dat ik graag win wanneer het er toe doet. Die methode van 32+8 uur, heb je dat zelf verzonnen?

Voor mij is het ook meer een filosofisch-existentieel 'probleem'. Ik leef maar één keer en generaties na mijn dood zal ik vergeten worden. Alles zal voor niets zijn geweest. Mijn motivatie is dan ook om zo hard te werken dat na mijn dood ik nog lang herinnerd zal worden. Het is dus naast trots ook angst dat me drijft.
Zelf bedacht, maar waarschijnlijk ooit al eerder door een ander bedacht.
Whatever...
  zondag 22 april 2018 @ 23:40:35 #90
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_178684460
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2018 23:33 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Voor mij ook. Heb ik moeten leren accepteren. Trouwens de reden waarom ik die berichten bleef sturen was niet omdat ik je wou helpen ofzo, maar juist omdat ik niet tegen mijn verlies kan. En schuldgevoelens voor de domme dingen die ik heb gezegd/gedaan.
Je hebt ergens gepost dat je agreeable bent. Ik ben precies het tegenovergestelde. Als ik 'nee' zeg en op geen enkele manier contact wil, bedoel ik niets anders en kan ik enorm giftig worden als mensen het niet accepteren. Ik verander niet van gedachten. Laat het gaan, breng het niet meer naar boven en doe het niet nog eens (op welke manier dan ook), want zowel jij als ik hebben betere dingen te doen. 14.gif

quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2018 23:35 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Zelf bedacht, maar waarschijnlijk ooit al eerder door een ander bedacht.
Wel een zeer slim werkethos. Ik zal het zeker meenemen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Gary_Oak op 23-04-2018 00:18:56 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')