abonnement Unibet Coolblue
pi_178395043
Is er een manier om in bestaande PDF-files tekst zwart te maken? Dus m.b.v. een zwart blok aangeven dat er wel iets staat, maar dat het de lezer niets aangaat wát er precies staat. Ik heb 2 pdf's ontvangen en die moet ik naar iemand anders sturen, maar bepaalde info is niet van belang voor deze ontvanger.
- Niet online i.v.m. privacy (je weet nooit of die sites de boel niet gezellig opslaan)
- Aangezien het om 2 kleine bestanden gaat: liefst gratis/freeware, of anders een trial waarbij bovenstaande mogelijk is.
Dank!
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_178395207
Word vanaf 2013 kan PDF openen, als ze gemaakt zijn in Word.
  zondag 8 april 2018 @ 21:06:11 #3
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_178395254
Het kan met de Adobe Acrobat Pro. Maar die zul je waarschijnlijk niet hebben.

Zit dan onder Gereedschappen > pdf bewerken

Workaround: printen, met zwarte viltstift krassen, inscannen, opslaan als pdf.
pi_178395281
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 21:04 schreef Adames het volgende:
Word vanaf 2013 kan PDF openen, als ze gemaakt zijn in Word.
Getest, opent niet. Toch bedankt.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_178395309
quote:
1s.gif Op zondag 8 april 2018 21:06 schreef Lunatiek het volgende:
Het kan met de Adobe Acrobat Pro. Maar die zul je waarschijnlijk niet hebben.

Workaround: printen, met zwarte viltstift krassen, inscannen, opslaan als pdf.
Als ik die zou hebben, zou ik deze vraag waarschijnlijk niet stellen ;) Nee, die heb ik niet.

Die workaround had ik al in gedachten, maar ik wacht nog even op andere mogelijkheden.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_178395359
Je kunt nog inkscape gebruiken, een image editing programma, maar ondersteunt PDF.

Anders inderdaad uitprinten en inscannen.
  zondag 8 april 2018 @ 21:11:34 #7
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_178395413
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 21:07 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Als ik die zou hebben, zou ik deze vraag waarschijnlijk niet stellen ;) Nee, die heb ik niet.
Het heeft even geduurd voor ik die functie kon vinden in de nieuwere Acrobat-versies :@
  zondag 8 april 2018 @ 21:14:03 #8
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_178395477
Foxit heeft een PDF suite met editor met free trial, succes alvast.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_178395997
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 21:09 schreef Adames het volgende:
Je kunt nog inkscape gebruiken, een image editing programma, maar ondersteunt PDF.

Anders inderdaad uitprinten en inscannen.
Toen je zei "image editing programma" bedacht ik me dat ik Irfanview heb. En die is baas. Dus ik heb even gekeken of ik de pdf's daarmee kan openen. Lukte niet, maar ik kreeg de melding dat ik de Ghostscript-plugin moest installeren, inclusief link en de melding "gratis". Aldus gedaan.
PDF geopend, met de painttool zwarte blokjes neergezet, opgeslagen, weer geopend. Lo and behold: het werkt. *O*

Bedankt dat je me op dit idee hebt gebracht en de anderen voor het meedenken ^O^

Conclusie: Irfanview (gratis en goed) i.c.m. de Ghostscript-plugin (gratis) werkt.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_178396064
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 21:33 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Toen je zei "image editing programma" bedacht ik me dat ik Irfanview heb. En die is baas. Dus ik heb even gekeken of ik de pdf's daarmee kan openen. Lukte niet, maar ik kreeg de melding dat ik de Ghostscript-plugin moest installeren, inclusief link en de melding "gratis". Aldus gedaan.
PDF geopend, met de painttool zwarte blokjes neergezet, opgeslagen, weer geopend. Lo and behold: het werkt. *O*

Bedankt dat je me op dit idee hebt gebracht en de anderen voor het meedenken ^O^

Conclusie: Irfanview (gratis en goed) i.c.m. de Ghostscript-plugin (gratis) werkt.
top
pi_178396880
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 21:33 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Toen je zei "image editing programma" bedacht ik me dat ik Irfanview heb. En die is baas. Dus ik heb even gekeken of ik de pdf's daarmee kan openen. Lukte niet, maar ik kreeg de melding dat ik de Ghostscript-plugin moest installeren, inclusief link en de melding "gratis". Aldus gedaan.
PDF geopend, met de painttool zwarte blokjes neergezet, opgeslagen, weer geopend. Lo and behold: het werkt. *O*

Bedankt dat je me op dit idee hebt gebracht en de anderen voor het meedenken ^O^

Conclusie: Irfanview (gratis en goed) i.c.m. de Ghostscript-plugin (gratis) werkt.
Blijft natuurlijk de vraag hoe dit werkt. Als er alleen maar een zwarte strook over je tekstuele informatie wordt geplaatst, dan blijft de oorspronkelijke tekst waarschijnlijk gewoon aanwezig in de PDF tenzij het een volledig grafische PDF zou zijn. Iemand die in je gemodificeerde PDF bestand gaat spitten kan de informatie die jij niet prijs wil geven dan alsnog achterhalen. Niet te vroeg juichen dus.
pi_178397014
Goed punt. Ik heb zelf ook geen idee hoe ik dat kan checken.
Misschien moet ik de pdf's toch maar uitprinten en dan opnieuw inscannen. Alhoewel ik niet denk dat de ontvanger genoeg sjoege van pdf's heeft om dieper in de bestanden te gaan spitten.

In de originele pdf kan ik tekst selecteren. In de bewerkte versie kan ik dat niet. Lijkt me dat die bewerkte versie dan een grafische pdf is?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_178397103
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 22:25 schreef spijkerbroek het volgende:
Goed punt. Ik heb zelf ook geen idee hoe ik dat kan checken.
Misschien moet ik de pdf's toch maar uitprinten en dan opnieuw inscannen. Alhoewel ik niet denk dat de ontvanger genoeg sjoege van pdf's heeft om dieper in de bestanden te gaan spitten.
Met een gewone hexeditor kom je al een heel eind.
quote:
In de originele pdf kan ik tekst selecteren. In de bewerkte versie kan ik dat niet. Lijkt me dat die bewerkte versie dan een grafische pdf is?
Goed punt, als je de tekst niet meer kunt selecteren dat lijkt het erop dat Irfanview er een grafische PDF van heeft gemaakt. Als dat zo is dan is de informatie die je hebt verwijderd ook niet meer te achterhalen in je gewijzigde PDF.
pi_178397181
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 22:30 schreef Riparius het volgende:
Goed punt, als je de tekst niet meer kunt selecteren dat lijkt het erop dat Irfanview er een grafische PDF van heeft gemaakt. Als dat zo is dan is de informatie die je hebt verwijderd ook niet meer te achterhalen in je gewijzigde PDF.
Dat denk ik ook idd. Irfanview is dan ook image editing software, geen pdf editor.
Als ik de originele pdf open in een pdf viewer kan ik tekst selecteren. Als ik de originele pdf open in Irfanview kan ik géén tekst selecteren. Lijkt me dus dat Irfanview de pdf opent (en ook opslaat) als afbeelding.
Dan zit ik wel goed dus. Goed om te weten :)
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_178397245
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 22:25 schreef spijkerbroek het volgende:
Goed punt. Ik heb zelf ook geen idee hoe ik dat kan checken.
Misschien moet ik de pdf's toch maar uitprinten en dan opnieuw inscannen. Alhoewel ik niet denk dat de ontvanger genoeg sjoege van pdf's heeft om dieper in de bestanden te gaan spitten.

In de originele pdf kan ik tekst selecteren. In de bewerkte versie kan ik dat niet. Lijkt me dat die bewerkte versie dan een grafische pdf is?
Uitprinten... afplakken/stiften en opnieuw inscannen had sowieso de snelste oplossing geweest.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_178397754
Waarom helemaal uitprinten, maak dan gewoon een printscreen en met paint zwart eroverheen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')