abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 20 maart 2018 @ 11:53:29 #51
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_177953460
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 11:43 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Dus je wilt slechte keuzes in het leven belonen met gelijkwaardige beloning op de werkvloer?
Waarom is schoonmaker zijn een slechte keuze in je leven?
And so is the past
pi_177953519
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 11:53 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Waarom is schoonmaker zijn een slechte keuze in je leven?
Dit dus
  Moderator dinsdag 20 maart 2018 @ 11:55:59 #53
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_177953524
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 11:53 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Waarom is schoonmaker zijn een slechte keuze in je leven?
Ik denk dat er maar weinig mensen vooraf een loopbaan als interieurverzorger ambiëren. Dat lijkt me nou echt een beroep waar je in terecht komt als je of je opleidingen verpest hebt, of omdat je gewoon even wat extra geld wil binnen harken met ongeschoold werk, maar ik denk niet dat er iemand naar school gaat met het idee 'ik wil interieurverzorger' worden.

Ik denk dat die baan eerder een gevolg is van zaken, dan een doel.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_177953537
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 11:52 schreef CoolGuy het volgende:
Maar goed, dan heb je hier leuk een topicje waar je een fantasietje in beschrijft, maar ondertussen, terug in de echte wereld, werkt het zo niet. Dat blijkt, omdat de realiteit is dat het niet zo werkt. Hoe wil jij mensen gaan bewegen mee te gaan in jouw verhaal? Want dit gaat nooit realiteit worden.
Ik denk dat er zat werklozen zijn die graag wat in de tijd doen die ze normaal gesproken wegwerpen...
  Moderator dinsdag 20 maart 2018 @ 11:58:27 #55
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_177953579
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 11:56 schreef idont het volgende:

[..]

Ik denk dat er zat werklozen zijn die graag wat in de tijd doen die ze normaal gesproken weggooien...
Ja, dat denk ik ook, maar ik denk niet dat er een arts gaat zijn die 10 jaar gaat studeren, om vervolgens hetzelfde salaris te krijgen als een schoonmaker. Dan blijft ie ook wel op z'n reet zitten en gaat later als interieurverzorger aan de slag, met hetzelfde salaris als ie gekregen zou hebben als dat ie arts was geweest.

En dan is ie nog beter af ook, want die opleiding tot arts kost heel veel geld, dus hij start dan met een achterstand tov die schoonmaker, die geen opleiding heeft gedaan om schoonmaker te worden, en dus dat geld nooit heeft hoeven uit te geven, 0 moeite heeft hoeven doen, etc.

Je idee werkt gewoon niet.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_177953621
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 11:58 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja, dat denk ik ook, maar ik denk niet dat er een arts gaat zijn die 10 jaar gaat studeren, om vervolgens hetzelfde salaris te krijgen als een schoonmaker. Dan blijft ie ook wel op z'n reet zitten en gaat later als interieurverzorger aan de slag, met hetzelfde salaris als ie gekregen zou hebben als dat ie arts was geweest.

En dan is ie nog beter af ook, want die opleiding tot arts kost heel veel geld, dus hij start dan met een achterstand tov die schoonmaker, die geen opleiding heeft gedaan om schoonmaker te worden, en dus dat geld nooit heeft hoeven uit te geven, 0 moeite heeft hoeven doen, etc.

Je idee werkt gewoon niet.
Dus je gaat liever niks doen en geen geld verdienen dan voor iets minder dan normaal werken. En hoezo eigelijk minder.. Als het een mooi bedrijf wordt kan je juist meer verdienen dan normaal
pi_177953647
Mensen beweren altijd andere te willen helpen.. Totdat je bij delen uitkomt..
  Moderator dinsdag 20 maart 2018 @ 12:00:55 #58
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_177953649
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 12:00 schreef idont het volgende:

[..]

Dus je gaat liever niks doen en geen geld verdienen dan voor iets minder dan normaal werken. En hoezo eigelijk minder.. Als het een mooi bedrijf wordt kan je juist meer verdienen dan normaal
Dat is niet wat ik zei. Je moet lezen wat ik zeg, niet er iets van maken dat ik niet zei omdat dat je beter uitkomt.
Breitling - Instruments for Professionals
  dinsdag 20 maart 2018 @ 12:01:46 #59
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_177953673
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 11:55 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik denk dat er maar weinig mensen vooraf een loopbaan als interieurverzorger ambiëren. Dat lijkt me nou echt een beroep waar je in terecht komt als je of je opleidingen verpest hebt, of omdat je gewoon even wat extra geld wil binnen harken met ongeschoold werk, maar ik denk niet dat er iemand naar school gaat met het idee 'ik wil interieurverzorger' worden.

Ik denk dat die baan eerder een gevolg is van zaken, dan een doel.
Ja opleiding "verpest"... vind ik altijd zo lastig. Vooral hoe we hier in Nederland met opleidingen omgaan. Kinderen moeten in de meest chaotische tijd van hun jeugd kiezen wat ze later willen worden. Maak je daarin een "fout" loop je al flink achter de feiten aan en moet je echt stevig in je schoenen staan om het tij te doen keren. Ik vind dat persoonlijk nogal een harde manier om een samenleving te vormen.
And so is the past
  dinsdag 20 maart 2018 @ 12:02:50 #60
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_177953704
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 12:00 schreef idont het volgende:
Mensen beweren altijd andere te willen helpen.. Totdat je bij delen uitkomt..
Spijker, kop.
And so is the past
pi_177953706
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 11:53 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Waarom is schoonmaker zijn een slechte keuze in je leven?
Laat ik het zo zeggen, als je voldoening haalt uit het schoonmaken en je bent tevreden is het een prima keuze.
Het word natuurlijk een ander verhaal als je gaat klagen dat je als schoonmaker een matig salaris hebt en dat je op basis van je gevoelens een beter salaris verdient.
Dan heb je gewoon de verkeerde keuzes gemaakt in je leven. Ik ben nu ook ergens waar ik niet wil en hoeven zijn had ik dingen wat anders aangepakt. Ik kan dan twee dingen doen, of klagen dat de wereld kut is en er met de pet naar gooien. Of ik verbeter mijzelf en investeer tijd geld en moeite in mij eigen ontplooiing en ik sla een nieuwe weg in.
Ik kies dan voor het laatste ipv het eerste, zouden meer mensen moeten doen.
  dinsdag 20 maart 2018 @ 12:04:30 #62
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_177953749
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 12:00 schreef idont het volgende:
Mensen beweren altijd andere te willen helpen.. Totdat je bij delen uitkomt..
Waarom zou je mensen helpen die minimaal bijdragen?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  Moderator dinsdag 20 maart 2018 @ 12:05:39 #63
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_177953778
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 12:00 schreef idont het volgende:
Mensen beweren altijd andere te willen helpen.. Totdat je bij delen uitkomt..
Nee hoor, maar ik geef niet meer af dan ik kan en wil missen. Daarnaast klinkt dat wel heel leuk, en is dat het politiek correcte antwoord om te geven 'ja hoor, ik wil wel helpen', maar dat gebeurd al niet meer als het teveel moeite kost, laat staan geld.

Dus nee, mensen willen helemaal niet altijd helpen, dat zeggen ze alleen maar omdat het leuk klinkt.
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator dinsdag 20 maart 2018 @ 12:06:28 #64
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_177953799
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 12:04 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Waarom zou je mensen helpen die minimaal bijdragen?
Als die mensen daar zijn gekomen buiten hun schuld om, dan is er niets mis mee om ze te helpen. Maar ik ga niet de shit voor iemand anders opruimen/helpen als hij/zij er met de pet naar heeft gegooid.
Breitling - Instruments for Professionals
  dinsdag 20 maart 2018 @ 12:07:39 #65
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_177953831
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 12:04 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Waarom zou je mensen helpen die minimaal bijdragen?
Waarom wordt er zo ontzettend neergekeken op uitermate nuttige beroepen? En waarom zouden juist die beroepen niet meer waard moeten/mogen zijn?
And so is the past
  dinsdag 20 maart 2018 @ 12:09:40 #66
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_177953873
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 12:06 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Als die mensen daar zijn gekomen buiten hun schuld om, dan is er niets mis mee om ze te helpen. Maar ik ga niet de shit voor iemand anders opruimen/helpen als hij/zij er met de pet naar heeft gegooid.
We hebben het niet over "helpen". In principe helpt iedereen in Nederland al via belastingcenten met sociale voorzieningen en onzichtbare belasting zoals minimumloon

Waar de TS het over heeft is... letterlijk iemand die nauwelijks bijdraagt aan het succes van een bedrijf exact hetzelfde geven als iemand die essentieel is voor het succes van het bedrijf.

Dat soort "helpen" gaat het over. Daar doe ik niet aan mee. Sterker nog. Daar doet niemand aan mee. Dat soort samenlevingen vallen altijd binnen de kortste keren uit elkaar. Zelfs de USSR besefte zich dat dat niet ging werken.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  dinsdag 20 maart 2018 @ 12:11:27 #67
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_177953916
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 12:07 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Waarom wordt er zo ontzettend neergekeken op uitermate nuttige beroepen? En waarom zouden juist die beroepen niet meer waard moeten/mogen zijn?
Wie kijkt er neer op iets?

Als schoonmaker ben je gewoon niet een essentieel onderdeel van de core business van een bedrijf (behalve als je het hebt over een schoonmaakbedrijf).

Er zijn mensen die wel essentieel zijn voor een bedrijf. Waarom zou je die mensen exact behandelen als elk ander persoon? Qua geld en qua accolades etc...
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_177953921
Ik zou me best kunnen voorstellen dat een stichting een bedrijf is met ideële doelstellingen. Dat lijkt me al een stuk reeeler.
Een webshop met afname van producten gemaakt door mensen met een beperking bijvoorbeeld, waarbij ze eigen chauffeurs in dienst hebben die niet worden afgeknepen en op milieuvriendelijke wijze bezorgen.

Of is dit niet wat TS bedoelt?
pi_177953950
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 12:11 schreef MevrouwPuff het volgende:
Ik zou me best kunnen voorstellen dat een stichting een bedrijf is met ideële doelstellingen. Dat lijkt me al een stuk reeeler.
Een webshop met afname van producten gemaakt door mensen met een beperking bijvoorbeeld, waarbij ze eigen chauffeurs in dienst hebben die niet worden afgeknepen en op milieuvriendelijke wijze bezorgen.

Of is dit niet wat TS bedoelt?
Onder andere :D :D
  Moderator dinsdag 20 maart 2018 @ 12:12:39 #70
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_177953955
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 12:09 schreef SpecialK het volgende:

[..]

We hebben het niet over "helpen". In principe helpt iedereen in Nederland al via belastingcenten met sociale voorzieningen en onzichtbare belasting zoals minimumloon

Waar de TS het over heeft is... letterlijk iemand die nauwelijks bijdraagt aan het succes van een bedrijf exact hetzelfde geven als iemand die essentieel is voor het succes van het bedrijf.

Dat soort "helpen" gaat het over. Daar doe ik niet aan mee. Sterker nog. Daar doet niemand aan mee. Dat soort samenlevingen vallen altijd binnen de kortste keren uit elkaar. Zelfs de USSR besefte zich dat dat niet ging werken.
Dat gaat niet werken om wat je hier nu zelf noemt en ik denk zomaar dat TS dat zelf ook wel weet, maar niet wil toegeven.
Breitling - Instruments for Professionals
  dinsdag 20 maart 2018 @ 12:13:27 #71
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_177953983
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 12:11 schreef MevrouwPuff het volgende:
Ik zou me best kunnen voorstellen dat een stichting een bedrijf is met ideële doelstellingen. Dat lijkt me al een stuk reeeler.
Een webshop met afname van producten gemaakt door mensen met een beperking bijvoorbeeld, waarbij ze eigen chauffeurs in dienst hebben die niet worden afgeknepen en op milieuvriendelijke wijze bezorgen.

Of is dit niet wat TS bedoelt?
Ik zou dan een bedrijf opzetten om het talent weg te kopen bij die stichtingen.

Wat de TS uiteindelijk gewoon wil is dat de overheid een pistool op tafel legt en zegt... "iedereen dient hetzelfde loon te krijgen".
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  dinsdag 20 maart 2018 @ 12:14:38 #72
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_177954008
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 12:11 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Wie kijkt er neer op iets?

Als schoonmaker ben je gewoon niet een essentieel onderdeel van de core business van een bedrijf (behalve als je het hebt over een schoonmaakbedrijf).

Er zijn mensen die wel essentieel zijn voor een bedrijf. Waarom zou je die mensen exact behandelen als elk ander persoon? Qua geld en qua accolades etc...
Ik geef het gemiddelde kantoor een week zonder schoonmakers voor het een onwerkbare zwijnenstal is.
And so is the past
pi_177954037
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 12:13 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik zou dan een bedrijf opzetten om het talent weg te kopen bij die stichtingen.

Wat de TS uiteindelijk gewoon wil is dat de overheid een pistool op tafel legt en zegt... "iedereen dient hetzelfde loon te krijgen".
Ha, daar gaat natuurlijk een mooie social media campagne overheen om special K zwart te maken :(

Ik begrijp niet hoe TS manager is en niet kan begrijpen dat loon naar werk een logisch principe is.
  dinsdag 20 maart 2018 @ 12:16:32 #74
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_177954047
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 12:14 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Ik geef het gemiddelde kantoor een week zonder schoonmakers voor het een onwerkbare zwijnenstal is.
Wat een onzin. Als je had gezegd "een maand of 2" dan zou ik het wellicht nog een beetje met je eens kunnen zijn.

Hoe dan ook zijn schoonmakers inwisselbaar. Elke gek met eens mop, spons en emmer kan dat. Talent, is echter... niet zomaar inwisselbaar. Of iig moeilijker inwisselbaar. Daar is de beloning dan ook naar.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_177954114
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 12:16 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Wat een onzin. Als je had gezegd "een maand of 2" dan zou ik het wellicht nog een beetje met je eens kunnen zijn.

Hoe dan ook zijn schoonmakers inwisselbaar. Elke gek met eens mop, spons en emmer kan dat. Talent, is echter... niet zomaar inwisselbaar. Of iig moeilijker inwisselbaar. Daar is de beloning dan ook naar.
Ok... Je bent duidelijk geen voorstander. Ik ben opzoek naar mensen die mijn visie ''delen'' :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')