abonnement Unibet Coolblue
pi_177936539
Hallo, Ik heb een windows 98 computer staan op zolder waar ik oude spelletjes vanaf CD-Roms wou capturen nu is het zo dat de videokaart die ik heb VGA, S-Video en Composite outputs heeft ik heb al via mijn HDPVR (oude versie) geprobeerd de composite op te nemen en dat lukte wel maar nu kreeg ik via de VGA kabel (het beeldscherm) geen beeld omdat ik alleen een keuze heb tussen TV (Composite en S-Video) en VGA (Monitor)

Mijn videokaart is ASUS AGP V7100

Ik weet niet of iemand mij met deze prehistorische achterhaalde technologie kan helpen maar ik zou het zeer op prijs stellen

Virtuele computers zijn voor mij niet echt zo'n fijne optie.
  maandag 19 maart 2018 @ 17:58:48 #2
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_177937238
Kan je recorder het beeld niet doorgeven? Dus videokaart -> input PVR, output PVR -> monitor
pi_177937269
quote:
7s.gif Op maandag 19 maart 2018 17:58 schreef Mano_ het volgende:
Kan je recorder het beeld niet doorgeven? Dus videokaart -> input PVR, output PVR -> monitor
helaas
pi_177937718
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 18:00 schreef rikardo42 het volgende:

[..]

Helaas
Vertel eens wat meer over die recorder.
pi_177938101
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 18:20 schreef Riparius het volgende:

[..]

Vertel eens wat meer over die recorder.
valt eigenlijk niks over te vertellen

Het is een capture card: Hauppauge HDPVR die composiet en component ondersteund
pi_177938315
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 18:37 schreef rikardo42 het volgende:

[..]

Valt eigenlijk niks over te vertellen
Dat lijkt me juist wel. Er zijn grote verschillen tussen capture devices.
quote:
Het is een capture card: Hauppauge HDPVR die composiet en component ondersteunt.
Prima, maar vrijwel ieder capture device heeft toch een ingang en een uitgang zodat je het videosignaal kunt doorlussen naar een monitor of een TV? Heeft jouw device dat niet? Een linkje naar het exacte model zou wel meer helpen.
pi_177938494
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 18:47 schreef Riparius het volgende:

[..]

Dat lijkt me juist wel. Er zijn grote verschillen tussen capture devices.

[..]

Prima, maar vrijwel ieder capture device heeft toch een ingang en een uitgang zodat je het videosignaal kunt doorlussen naar een monitor of een TV? Heeft jouw device dat niet? Een linkje naar het exacte model zou wel meer helpen.
https://tweakers.net/productreview/28609/hauppauge-hd-pvr.html Dit is hem maar dan zonder die afstandsbediening.
pi_177938841
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 18:55 schreef rikardo42 het volgende:

[..]

https://tweakers.net/productreview/28609/hauppauge-hd-pvr.html Dit is hem maar dan zonder die afstandsbediening.
Als ik het goed zie heeft dit model wel een volledige set component in- en uitgangen maar alleen een ingang voor composiet en S-video? Dan zul je een TV moeten gebruiken met een component ingang en kun je die aansluiten op de component uitgangen van de Hauppauge.
pi_177941397
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 19:07 schreef Riparius het volgende:

[..]

Als ik het goed zie heeft dit model wel een volledige set component in- en uitgangen maar alleen een ingang voor composiet en S-video? Dan zul je een TV moeten gebruiken met een component ingang en kun je die aansluiten op de component uitgangen van de Hauppauge.
Dankjewel maar de tv flikkert nu alleen het is nog een oud CRT tv’tje heel klein en ik kan bij instellingen alleen 60hz instellen en 640x480 en 800x600
pi_177945532
Alles is opgelost bedankt voor alle hulp!
Hoe ik het gedaan heb:

PC met 3.5 jack to audio cables en composiet video kabel verbonden met een VCR (Videorecorder) deze naar een scartkastje gebracht en via dat scartkastje een scart met composite kabels in de hdpvr gestopt. misschien lastige uitleg maar het werkt nu wel.

Voorbeeld:
  woensdag 21 maart 2018 @ 18:07:18 #11
475382 TechnoCat
Be patient or become one
pi_177988415
Ik denk als je een beetje moderne telefoon gewoon op het beeld richt, en dan een wat grotere monitor neemt, dat de kwaliteit vergelijkbaar is, of misschien zelfs beter. Alleen het geluid zou ik wel rechtstreeks opnemen. :)

Wel leuk trouwens, ik heb zelf hier ook een Windows 98 bak staan, maar die staat nog in een hoekje te wachten totdat ie meer ruimte krijgt.

Virtualisatie is eigenlijk helemaal niet zo moeilijk trouwens. Als je een beetje snelle pc hebt is Windows 98 emuleren/virtualiseren echt niet moeilijk. Dan kun je gewoon een sceencapture doen van een window.
pi_178069655
Ik had hier heel verhaal getyped, maar zag pas later je reactie, een VCR is inderdaad de way to go omdat als je het op je pc zelf zou doen je ongeveer 2 GIG per minuut aan data moet opnemen, dat gaat je op een oud bakkie niet lukken. In die tijd heb ik ook wel filmpjes gemaakt, maar dat was tijdrovend werk. Voor Unreal Tournament had je een tool waarbij je frame voor frame als PNG kon wegschrijven, kwam er op neer dat je voor een betreffende wedstrijd precies moest weten welke momenten je wilde capturen, je kon ook niet "skippen", dus kon frustrerend zijn dat je net te laat was, en je weer opnieuw kon starten, voor een filmpje kon je dus weken bezig zijn. Een clanmember heeft destijds dit filmpje gemaakt waar hij weken mee bezig is geweest:

🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_178074358
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 06:04 schreef raptorix het volgende:
Ik had hier heel verhaal getyped, maar zag pas later je reactie, een VCR is inderdaad de way to go omdat als je het op je pc zelf zou doen je ongeveer 2 GIG per minuut aan data moet opnemen, dat gaat je op een oud bakkie niet lukken.
De PC waarop je (oude) game afspeelt hoeft niet dezelfde te zijn als de (nieuwe) PC waarmee je het opneemt, dus of de oude PC de hoge bitrate aankan of niet is niet relevant. En je hebt ook capture devices die zelfstandig, i.e. zonder hulp van een computer, rechtstreeks opnamen kunnen maken op een aangesloten externe harddisk of USB stick. Ik gebruik zo'n ding om on demand TV (ook in HD) op te kunnen nemen vanaf de HDMI output van een set-top box.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')