abonnement Unibet Coolblue
pi_177901535
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2018 10:13 schreef vipergts het volgende:
Persoonlijk vind ik dit beter als dat reclamespotje van de VVD wat meer over landelijke of internationale dingen ging als lokale politiek. Kennelijk is parkeren dus een probleem in Amersfoort. De aanpak moet dus anders
Goed punt eigenlijk. We zijn hier al tijden aan het zoeken naar "het nut van moslims" - en dit lijkt zowaar iets te zijn. Moslims zijn bijzonder goed in problemen signaleren en aankaarten.

Hun oplossingen zijn ruk; maar daar kunnen we anderen voor vinden.
Nu stap 2: gebruik gaan maken van dit talent.
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 18 maart 2018 @ 10:55:51 #227
74056 crew  ToT
pi_177901835
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2018 00:19 schreef Hathor het volgende:

[..]

Wat is het ergste dat er met een moslim kan gebeuren tijdens het gebed? Een accute hernia omdat ie te diep bukt?
Dat een kind geboren wordt. Vrouwen die aan het baren zijn, moeten gewoon blijven bidden Alleen bij hevige bloedingen mag er gestopt worden.
(Ik mag hopen dat de meeste moslims hier in Nederland niet ZÓ conservatief zijn dat ze zich aan deze regels houden.)
pi_177901975
quote:
2s.gif Op zondag 18 maart 2018 10:55 schreef ToT het volgende:

[..]

Dat een kind geboren wordt. Vrouwen die aan het baren zijn, moeten gewoon blijven bidden Alleen bij hevige bloedingen mag er gestopt worden.
(Ik mag hopen dat de meeste moslims hier in Nederland niet ZÓ conservatief zijn dat ze zich aan deze regels houden.)
Op het moment dat er bij een vrouw van alles uit haar vagina begint te stromen moet je blijven bidden ja? _O-

Alleen bij een hevige bloeding mag je stoppen? Bij de meeste Islamitische stromingen is je wassing ( vereist voor het gebed ) verbroken op het moment dat je begint te bloeden, laat staan dat je zou moeten stoppen bij alleen een hevige bloeding :')

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 18-03-2018 11:04:27 ]
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 18 maart 2018 @ 11:09:26 #229
74056 crew  ToT
pi_177902143
quote:
10s.gif Op zondag 18 maart 2018 11:01 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Op het moment dat er bij een vrouw van alles uit haar vagina begint te stromen - op hevige bloedingen na - moet je blijven bidden ja? _O-
Zijn de meningen over verdeeld zie ik nu.
Ik had ergens gelezen dat je zelfs nog moest bidden als het hoofdje er uit komt, en hier is ook nog wat leesvoer: http://seekershub.org/ans(...)prayer-during-labor/ maar hier is wat meer discussie tussen mensen die wel en niet zeggen: http://www.islamweb.net/e(...)on=FatwaId&Id=120285
  zondag 18 maart 2018 @ 11:09:53 #230
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_177902152
quote:
10s.gif Op zondag 18 maart 2018 11:01 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Op het moment dat er bij een vrouw van alles uit haar vagina begint te stromen moet je blijven bidden ja? _O-

Alleen bij een hevige bloeding mag je stoppen? Bij de meeste Islamitische stromingen is je wassing ( vereist voor het gebed ) verbroken op het moment dat je begint te bloeden, laat staan dat je zou moeten stoppen bij alleen een hevige bloeding :')
Ik probeerde me dit voor te stellen. Echt smakelijk was het niet.
  zondag 18 maart 2018 @ 11:14:25 #231
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_177902237
Haha, wat een derdewereldoplossing. In plaats van te pleiten voor meer parkeergelegenheid of een betere bereikbaarheid met het OV, maar roepen dat mensen de wet moeten mogen overtreden.

Iemand moet die idioot vertellen dat dit Turkije niet is en dat we hier de wet niet selectief toepassen op onze cliënten.
pi_177902404
quote:
zou het een prachtig signaal van inclusiviteit zijn
Mij lijkt het eerder gewoon een gestrekte middelvinger naar alles wat geen moslim is (en kennelijk dus ook minder gelijk). Daar moeten we maar niet aan beginnen.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_177902417
Wtf is dit voor discussie? Als bij ons wordt gevoetbald is het ook een ochtendje veel te druk en wordt eea ook door de vingers gezien.
beter een knipoog dan een blauw oog
  zondag 18 maart 2018 @ 11:22:53 #234
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_177902427
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2018 11:14 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Haha, wat een derdewereldoplossing. In plaats van te pleiten voor meer parkeergelegenheid of een betere bereikbaarheid met het OV, maar roepen dat mensen de wet moeten mogen overtreden.

Iemand moet die idioot vertellen dat dit Turkije niet is en dat we hier de wet niet selectief toepassen op onze cliënten.
Dat dit uit jouw toetsenbord komt. Ser Cap 2.0?
pi_177902437
quote:
2s.gif Op zondag 18 maart 2018 11:09 schreef ToT het volgende:

[..]

Zijn de meningen over verdeeld zie ik nu.
Ik had ergens gelezen dat je zelfs nog moest bidden als het hoofdje er uit komt, en hier is ook nog wat leesvoer: http://seekershub.org/ans(...)prayer-during-labor/ maar hier is wat meer discussie tussen mensen die wel en niet zeggen: http://www.islamweb.net/e(...)on=FatwaId&Id=120285
Op het moment dat er dingen door je vagina stromen, zij het urine, bloed, water of weet ik veel wat voor andere resten is haar gebedswassing per definitie verbroken, daar is geen enkel meningsverschil over. Zij mag dan pas haar gebed beginnen/hervatten nadat ze zich opnieuw heeft gewassen op een moment dat de vaginale uitvoer is gestopt. Dus dat je dus bij bloedingen of gebroken water moet door bidden zonder te stoppen is natuurlijk onzin. Je moet als zwangere vrouw wel echt heel lomp en dom zijn om de vele uitstel mogelijkheden die je in de literatuur zijn gegeven niet in acht te nemen op het moment dat je echt begint met baren.
pi_177902443
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2018 11:22 schreef Knipoogje het volgende:
Wtf is dit voor discussie? Als bij ons wordt gevoetbald is het ook een ochtendje veel te druk en wordt eea ook door de vingers gezien.
Maar dan moet je dus óók niet janken als er eens wél wordt gehandhaafd.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_177902456
quote:
1s.gif Op zondag 18 maart 2018 11:09 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ik probeerde me dit voor te stellen. Echt smakelijk was het niet.
Abi, wees slim en sluit nu al een deal dat je niet samen met haar in een verloskamer zult zijn.
  zondag 18 maart 2018 @ 11:26:14 #238
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_177902494
Fout parkeren is fout parkeren. Ook al ben je jood, christen of moslim. Iedereen heeft zich aan de regels te houden.
  zondag 18 maart 2018 @ 11:27:27 #239
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_177902520
quote:
14s.gif Op zondag 18 maart 2018 11:26 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Fout parkeren is fout parkeren. Ook al ben je jood, christen of moslim. Iedereen heeft zich aan de regels te houden.
Zo is het maar net.

Uiteraard is dit gewoon zieltjes winnen vlak voor de verkiezingen bij het niet al te snuggere stemvee. En daarna hoor je er nooit meer wat van.
  zondag 18 maart 2018 @ 11:31:46 #240
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_177902604
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 21:28 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Het is geen goede vergelijking omdat het vrijdag gebed natuurlijk veel belangrijker is dan een voetbalwedstrijd. Ik haal het voorbeeld slechts aan om te illustreren dat wanneer het zelfs bij voetbalwedstrijden al gedoogd wordt, dat er in deze context eigenlijk helemaal geen discussie zou hoeven moeten zijn.
Op de schaal van de complete maatschappij is iets als geloof of voetbal niet belangrijker dan andere bezigheden die mensen in hun vrije tijd doen.
pi_177902642
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2018 11:27 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Zo is het maar net.

Uiteraard is dit gewoon zieltjes winnen vlak voor de verkiezingen bij het niet al te snuggere stemvee. En daarna hoor je er nooit meer wat van.
Mwuah, je kunt zeggen wat je wilt over DENK, maar als er iets is wat ze wel consistent doen binnen en buiten verkiezingstijd is met voorstellen komen waarbij het in de achterliggende gedachte de bedoeling is dat moslims er profijt van hebben. Vrijwel ieder voorstel draait om hetzelfde principe. Wat jij zegt zie je vooral bij de PVDA Turken en Marokkanen die tijdens verkiezingstijd een moskee opzoeken om stemmen te vergaren en daarna nooit meer in de moskee te vinden zijn. DENK is alles behalve zo.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-03-2018 11:34:47 ]
  zondag 18 maart 2018 @ 11:39:35 #242
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_177902756
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2018 11:33 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Mwuah, je kunt zeggen wat je wilt over DENK, maar als er iets is wat ze wel consistent doen binnen en buiten verkiezingstijd is met voorstellen komen waarbij het in de achterliggende gedachte de bedoeling is dat moslims er profijt van hebben. Vrijwel ieder voorstel draait om hetzelfde principe. Wat jij zegt zie je vooral bij de PVDA Turken en Marokkanen die tijdens verkiezingstijd een moskee opzoeken om stemmen te vergaren en daarna nooit meer in de moskee te vinden zijn. DENK is alles behalve zo.
DENK krijgt concreet gezien helemaal niks voor elkaar met dit soort idiote voorstellen. Ze zetten vooral zichzelf voor lul.
pi_177902797
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2018 11:39 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

DENK krijgt concreet gezien helemaal niks voor elkaar met dit soort idiote voorstellen. Ze zetten vooral zichzelf voor lul.
Ze krijgen voor elkaar dat ze door moslims als een partij gezien worden met aandacht voor een deel van hun wensen dat andere partijen negeren.

Of een parkeerplaats bij de moskee de doorslag geeft in het stemhokje of dat renovatie van schoolpleinen toch belangrijker gevonden wordt mag iedere moslim voor zich bepalen ;)
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
  zondag 18 maart 2018 @ 11:43:33 #244
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_177902821
quote:
1s.gif Op zondag 18 maart 2018 01:56 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ah, dat is inderdaad vergunninghoudersgebied. Ik zag een bordje voor zone betaaldparkeren en een betaalautomaat in die straat, dus ik dacht even dat je daar gewoon mocht staan mits je betaalde.

Aan de Zangvogelweg lijkt inderdaad nauwelijks parkeerruimte op zeer korte afstand van de moskee.
Zoals ik het hier lees gaat het (vooral) om de moskee aan de van Galenstraat: https://amersfoortkiest.n(...)parkeervrijstelling/
Gewoon in de Flint-garage parkeren en dan lopen dus.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_177902837
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2018 11:39 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

DENK krijgt concreet gezien helemaal niks voor elkaar met dit soort idiote voorstellen. Ze zetten vooral zichzelf voor lul.
Dat is een prima te verdedigen standpunt, dat ze zich voor lul zetten en komen met niets toevoegende idiote voorstellen, voor een groot deel ben ik het helemaal met je eens, meer eens dan oneens. Maar de lezing dat zij enkel tijdens verkiezingstijd zich zo begaan opstellen om daarna maar te verdwijnen klopt natuurlijk niets van. DENK rent van de ene naar de andere culturele festival, conferentie en moskee. En spant zich behoorlijk in om zich neerzetten als de enige partij waar je op kunt stemmen, nu en in de daarop volgende verkiezingen. Ook al doen ze dat op een manier waarin ze zich vooral voor lul zetten.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-03-2018 11:45:40 ]
  zondag 18 maart 2018 @ 11:48:20 #246
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_177902935
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2018 11:44 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dat is een prima te verdedigen standpunt, dat ze zich voor lul zetten en komen met niets toevoegende idiote voorstellen, voor een groot deel ben ik het helemaal met je eens, meer eens dan oneens. Maar de lezing dat zij enkel tijdens verkiezingstijd zich zo begaan opstellen om daarna maar te verdwijnen klopt natuurlijk niets van. DENK rent van de ene naar de andere culturele festival, conferentie en moskee. En spant zich behoorlijk in om zich neerzetten als de enige partij waar je op kunt stemmen, nu en in de daarop volgende verkiezingen. Ook al doen ze dat op een manier waarin ze zich vooral voor lul zetten.
Ik ben het ook met jou eens dat DENK meer doet dan de excuus-Turk die namens de PvdA wat zieltjes komt winnen. Maar dit soort idiote voorstellen sterft straks gewoon weer een stille dood. DENK zou er ook goed aan doen eens serieus een discussie te gaan voeren over belangrijke zaken ipv dit soort populistische praatjes a la Wilders. Zo'n Kuzu die vorig jaar niet eens 5 min de discussie aan durft te gaan op tv met een andere klapjosti, Jan Roos, zegt genoeg. Inhoudelijk hebben ze zo weinig te melden dat ze meer kwaad doen dan goed momenteel.
pi_177902957
Man man man :')
  zondag 18 maart 2018 @ 11:54:45 #248
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_177903097
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2018 10:13 schreef vipergts het volgende:
Persoonlijk vind ik dit beter als dat reclamespotje van de VVD wat meer over landelijke of internationale dingen ging als lokale politiek. Kennelijk is parkeren dus een probleem in Amersfoort. De aanpak moet dus anders
Parkeren is helemaal niet zo'n probleem in Amersfoort, alleen de lijsttrekker van DENK vindt dat moskeebezoekers zich niet aan de regels hoeven te houden. Dat is wel een probleem.

Overigens staat die moskee in de eerste kansenwijk die van de lijst met kansenwijken is gehaald, deels omdat de halve wijk gesloopt is en er duurdere (koop)woningen zijn teruggekomen voor dramatisch verpauperde sociale huurwoningen, dus waar eerst het gros van de bezoekers uit de wijk kwam, is dat nu waarschijnlijk niet meer zo.

Nou is het wel een locatie die vanuit alle andere Amersfoortse wijken prima te fietsen is, maar gezien men dat kennelijk niet doet moet men misschien overwegen de moskee te verplaatsen naar een locatie waar autoverkeer en parkeren sowieso geen probleem zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_177903409
Het is wel een heel verbindend voorstel :')
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_177903928
quote:
1s.gif Op zondag 18 maart 2018 11:31 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Op de schaal van de complete maatschappij is iets als geloof of voetbal niet belangrijker dan andere bezigheden die mensen in hun vrije tijd doen.
:')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')