abonnement Unibet Coolblue
pi_177870002
Fokkers ik ben al enige tijd zwaar depressief.

Zijn jullie bang voor de dood?
Ik zit er soms over te denken een einde aan te maken maar ik ben bang voor de dood.

Wat komt er na de dood? Niet dat je ineens in een tweede leven terecht komt..

Wat maakt het uit wanneer en op hoe of op welk tijdstip je dood gaat? We gaan toch wel of je nu 25 bent of je bent 100 wat maakt het uit??

Graag jullie mening hoe jullie hier tegenop kijken.
pi_177870026
Niet bang.voor de dood. Ook niet toen ik depressief was. Hoop nu alleeen dat het nog even duurt.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_177870038
Nee ben niet bang, alleen ik ga nog lang niet.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_177870081
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 20:15 schreef DancingPhoebe het volgende:
Niet bang.voor de dood. Ook niet toen ik depressief was. Hoop nu alleeen dat het nog even duurt.
Hoe ben je uit de depressie gekomen?
pi_177870102
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 20:18 schreef DeadWorld het volgende:

[..]

Hoe ben je uit de depressie gekomen?
Goede psychologe, goede medicatie. Je verwacht het niet.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_177870156
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 20:18 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Goede psychologe, goede medicatie. Je verwacht het niet.
Mij sturen ze ook steeds naar de pillen boer als ik op gesprek kom.

Antidepressiva willen ze me geven.
pi_177870203
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 20:20 schreef DeadWorld het volgende:

[..]

Mij sturen ze ook steeds naar de pillen boer als ik op gesprek kom.

Antidepressiva willen ze me geven.
Nou, gek idee, probeer ze eens. Als het na een half jaar niet blijkt te werken kun je er dan ook nog wel uitstappen.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  Forum Admin vrijdag 16 maart 2018 @ 20:22:42 #8
35723 crew  GGMM
pi_177870243
Koop een Nintendo Switch, dat is echt plezier voor jong en oud. :)
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  vrijdag 16 maart 2018 @ 20:23:33 #9
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_177870265
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 20:14 schreef DeadWorld het volgende:
Fokkers ik ben al enige tijd zwaar depressief.

Zijn jullie bang voor de dood?
Ik zit er soms over te denken een einde aan te maken maar ik ben bang voor de dood.

Wat komt er na de dood? Niet dat je ineens in een tweede leven terecht komt..

Wat maakt het uit wanneer en op hoe of op welk tijdstip je dood gaat? We gaan toch wel of je nu 25 bent of je bent 100 wat maakt het uit??

Graag jullie mening hoe jullie hier tegenop kijken.
ik denk dat iedereen wel bang is voor de dood niet over nadenken en verder gaan kijk om je heen alles wat leeft gaat een keer dood, waarom niet uitbloeien tot een prachtige bloem en uitblinken je stempel zetten op de maatschappij. wat maakt het uit dat je dood gaat die conclusie delen we allemaal.

een eind maken aan je eigen leven omdat je bang bent voor de dood zou ik niet overwegen, ik vind het nog te leuk om naar andere mensen te kijken wat zij doen.

persoonlijk denk ik dat er niks is na de dood je hersenen zijn een soort CPU als die uit wordt gezet doet het niks meer net zoals je je computer als je afsluit, wat maakt het dan nog uit je hebt dat toch niet in de gaten.

je wilt toch wat bereiken, het leven is je gegeven om te delen om lief te hebben om te voelen en dat te delen met je medemens in voor en tegenspoed, dus het maakt zeker uit wanneer jij er voor kiest om het leven te laten.
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_177870335
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 20:23 schreef cherrycoke het volgende:

[..]

ik denk dat iedereen wel bang is voor de dood niet over nadenken en verder gaan kijk om je heen alles wat leeft gaat een keer dood, waarom niet uitbloeien tot een prachtige bloem en uitblinken je stempel zetten op de maatschappij. wat maakt het uit dat je dood gaat die conclusie delen we allemaal.

een eind maken aan je eigen leven omdat je bang bent voor de dood zou ik niet overwegen, ik vind het nog te leuk om naar andere mensen te kijken wat zij doen.

persoonlijk denk ik dat er niks is na de dood je hersenen zijn een soort CPU als die uit wordt gezet doet het niks meer net zoals je je computer als je afsluit, wat maakt het dan nog uit je hebt dat toch niet in de gaten.

je wilt toch wat bereiken, het leven is je gegeven om te delen om lief te hebben om te voelen en dat te delen met je medemens in voor en tegenspoed, dus het maakt zeker uit wanneer jij er voor kiest om het leven te laten.
Niet omdat ik bang ben voor de dood alleen omdat ik zwaar in de put zit geestelijk.

De maatschappij draait alleen om geld, macht, prestaties.

De mensen die niet beter kunnen worden vaak buiten gesloten door familie / ouders etc.
  vrijdag 16 maart 2018 @ 20:29:05 #11
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_177870406
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 20:26 schreef DeadWorld het volgende:

[..]

Niet omdat ik bang ben voor de dood alleen omdat ik zwaar in de put zit geestelijk.

De maatschappij draait alleen om geld, macht, prestaties.

De mensen die niet beter kunnen worden vaak buiten gesloten door familie / ouders etc.
de maatschappij dat ben jij, je maakt er zelf wat van en sommige streven naar geld en macht en andere gaan de wereld rond het is wat je er zelf van maakt niemand anders kan je leven leven dan jijzelf

self-pity niet doen je moet het ZELF doen een ander kan het NIET voor JOU DOEN

GAAT HEEN en ontdek!
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_177870476
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 20:29 schreef cherrycoke het volgende:

[..]

de maatschappij dat ben jij, je maakt er zelf wat van en sommige streven naar geld en macht en andere gaan de wereld rond het is wat je er zelf van maakt niemand anders kan je leven leven dan jijzelf

self-pity niet doen je moet het ZELF doen een ander kan het NIET voor JOU DOEN

GAAT HEEN en ontdek!
Hoe wil je dat doen? Zonder geld, school , werk?

Je kan pas reizen als je gepresteerd hebt. Sommige mensen zullen nooit kunnen reizen omdat ze niet kunnen mee draaien in de maatschappij.
  vrijdag 16 maart 2018 @ 20:32:22 #13
450978 MisterMaster
Money destroys the world
pi_177870492
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 20:16 schreef halfway het volgende:
Nee ben niet bang, alleen ik ga nog lang niet.
Daar heb je garantie op gekregen? Waar heb je dat gekocht en moet je de bon daarvan behouden?
'De mens leert uit de geschiedenis dat de mens niets leert uit de geschiedenis.'
'Geboren worden is een nodeloos storende episode in de gelukzalige rust van het niets.'
pi_177870631
Je bent niet voor niets geboren.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_177870671
Zelf ook een zware depressie gehad en uiteindelijk uitgekomen. Dacht eigenlijk over dezelfde dingen na.

quote:
1s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 20:14 schreef DeadWorld het volgende:
Fokkers ik ben al enige tijd zwaar depressief.

Zijn jullie bang voor de dood?
Ik zit er soms over te denken een einde aan te maken maar ik ben bang voor de dood.

Nooit geweest, maar na het overwinnen van mijn depressie: doosbang voor de dood. Komt ook omdat ik denk de andere kant meegemaakt te hebben (de zwarte tunnel met licht).

In mijn ogen is bang zijn voor de dood een gezonde emotie. Ik denk dan ook dat wanneer je dit kwijt raakt, je écht direct aan de bel moet trekken.

quote:
Wat komt er na de dood? Niet dat je ineens in een tweede leven terecht komt..
Dit weet natuurlijk niemand, maar ik geloof erin dat het leven nooit ophoudt. Het zal altijd circuleren. Naar mijn idee kun je er dan ook niet aan ontsnappen, je moet ermee leren leven dat het leven een gegeven is waar je gewoon het beste van moet proberen te maken. In goede en slechte tijden.

quote:
Wat maakt het uit wanneer en op hoe of op welk tijdstip je dood gaat? We gaan toch wel of je nu 25 bent of je bent 100 wat maakt het uit??
Omdat als je er nu een einde aan maakt je jezelf de kans ontneemt om in de toekomst bijvoorbeeld wat voor een ander te betekenen. Verdiep je eens in het butterfly-effect. Wellicht loop je over een jaar iemand tegen het lijf die je zere plekken in je hart opvult met liefde en geborgenheid, waardoor je samen besluit verder te gaan en een gelukkig gezin vormt, terwijl je partner anders de verkeerde tegen het lijf gelopen zou zijn, tegen haar wil in sex zou hebben gehad, een kind zou krijgen die vanaf het zien van het eerste levenslicht wegens tekortkomingen van de ouders gedoemd is zijn toekomst te vinden in de illegaliteit met alle gevolgen van dien. En dat alleen maar omdat jij door zelfmoord je de kans hebt ontnomen dit onbewust te voorkomen.

Ja, mega far fetched. Maar dat is je problemen oplossen/ontlopen door zelfmoord te plegen ook.

Heb geduld TS. Op een gegeven moment zit je zo diep dat je niet dieper kan. En dan zal er nog 1 uitweg zijn: een kleine stap omhoog. Je lichaam en geest kiest van nature namelijk de weg van de minste weerstand. In jouw geval lijkt dat nu zelfdoding, maar als je je hiertegen verzet zal je geest onbewust nieuwe uitwegen vinden. Ondanks dat je ongetwijfeld een stap achteruit zult doen zal je gemiddeld voorwaarts blijven gaan tot je je ineens realiseert dat je weer de oude begint te worden. Maar dit kost gewoon veel tijd en wellicht (professioneel) advies. Gun jezelf dit en met name het geduld om jezelf de kans te blijven geven om geluk weer terug te vinden in de toekomst. Statistisch gezien is deze kans namelijk het grootst. Maar alleen onder de mensen die door zijn blijven gaan. Zij konden het ook, dus TS, ook jij.


Succes!
pi_177870726
Misschien proberen om de tips van je psycholoog op te volgen? Een depressie is lastig om uit te komen, maar niet onmogelijk. Probeer enkele dingen en kijk wat helpt.
  vrijdag 16 maart 2018 @ 20:50:02 #17
445480 Ingolstadt
RedStratocaster
pi_177870897
Als je dood bent dan is het gewoon weer zoals voordat je geboren was. Niks dus. w/
Raken om ze te helpen herinneren dat die schat van ongekende vermogens die het van ons heeft een trigger zit om er ook iets mee te doen. - Rini Stoutjesdijk
It ain't over till ehh... till... till it's over - Erik ten Hag
pi_177871058
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 20:40 schreef -mosrednA het volgende:
Zelf ook een zware depressie gehad en uiteindelijk uitgekomen. Dacht eigenlijk over dezelfde dingen na.

[..]

Nooit geweest, maar na het overwinnen van mijn depressie: doosbang voor de dood. Komt ook omdat ik denk de andere kant meegemaakt te hebben (de zwarte tunnel met licht).

In mijn ogen is bang zijn voor de dood een gezonde emotie. Ik denk dan ook dat wanneer je dit kwijt raakt, je écht direct aan de bel moet trekken.

[..]

Dit weet natuurlijk niemand, maar ik geloof erin dat het leven nooit ophoudt. Het zal altijd circuleren. Naar mijn idee kun je er dan ook niet aan ontsnappen, je moet ermee leren leven dat het leven een gegeven is waar je gewoon het beste van moet proberen te maken. In goede en slechte tijden.

[..]

Omdat als je er nu een einde aan maakt je jezelf de kans ontneemt om in de toekomst bijvoorbeeld wat voor een ander te betekenen. Verdiep je eens in het butterfly-effect. Wellicht loop je over een jaar iemand tegen het lijf die je zere plekken in je hart opvult met liefde en geborgenheid, waardoor je samen besluit verder te gaan en een gelukkig gezin vormt, terwijl je partner anders de verkeerde tegen het lijf gelopen zou zijn, tegen haar wil in sex zou hebben gehad, een kind zou krijgen die vanaf het zien van het eerste levenslicht wegens tekortkomingen van de ouders gedoemd is zijn toekomst te vinden in de illegaliteit met alle gevolgen van dien. En dat alleen maar omdat jij door zelfmoord je de kans hebt ontnomen dit onbewust te voorkomen.

Ja, mega far fetched. Maar dat is je problemen oplossen/ontlopen door zelfmoord te plegen ook.

Heb geduld TS. Op een gegeven moment zit je zo diep dat je niet dieper kan. En dan zal er nog 1 uitweg zijn: een kleine stap omhoog. Je lichaam en geest kiest van nature namelijk de weg van de minste weerstand. In jouw geval lijkt dat nu zelfdoding, maar als je je hiertegen verzet zal je geest onbewust nieuwe uitwegen vinden. Ondanks dat je ongetwijfeld een stap achteruit zult doen zal je gemiddeld voorwaarts blijven gaan tot je je ineens realiseert dat je weer de oude begint te worden. Maar dit kost gewoon veel tijd en wellicht (professioneel) advies. Gun jezelf dit en met name het geduld om jezelf de kans te blijven geven om geluk weer terug te vinden in de toekomst. Statistisch gezien is deze kans namelijk het grootst. Maar alleen onder de mensen die door zijn blijven gaan. Zij konden het ook, dus TS, ook jij.


Succes!
Ik heb een relatie, 4 jaar inmiddels niet dat ik gelukkig ben met mijn relatie in tegendeel zelfs.

Het klopt wat je zegt dat er waarschijnlijk nooit een einde aan het leven komt.

Ik vraag me ook af is iedere dood hetzelfde? Waarschijnlijk niet want je hebt verschillende vormen van dood gaan.

--Pijnlijke dood.
--Wegens ziekte bijvoorbeeld kanker.

Ik heb wel eens voor de snelweg gestaan. Maar toen durfde ik niet. Ik woon vlak bij een snelweg ik kan de snelweg zien vanuit ons appartement dus ik kan er zo oplopen als ik wil en durf zonder obstakels.
pi_177871232
Sorry, maar een onderwerp zoals zelfmoord wordt niet op Fok besproken.
Zie evt. R&P / Hulpverlening

Heel veel sterkte.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')