abonnement Unibet Coolblue
pi_177870030
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 20:04 schreef Buurtzwaan het volgende:

[..]

En dat is precies het probleem met dit soort filmpjes. Voor slecht mens vanwege het geloof dat je aanhangt uitgemaakt worden terwijl je goed ingeburgerd bent, de taal spreekt en vriendelijk omgaat met andersdenkenden zal hard aankomen en kan ook alleen maar persoonlijk worden opgevat.
Ja, kijk het probleem is dat mensen idd graag iets willen identificeren als het ultieme kwaad. Je daar tegen verweer stellen zorgt ahw voor een gevoel van zinvolheid of vormt de zin van het leven voor sommigen. In het westen vervulde na WO2 het nazisme die rol. Over het nazisme zijn we nog steeds niet uitgesproken ook, in historisch opzicht, maar één ding staat als paal boven water: het was wel een ultiem kwaad.
Wat gebeurt is dat islam gelijk gesteld wordt met nazisme (niet fascisme dus, maar nazisme). Zijn mbt ISIS natuurlijk wel goede argumenten voor te verzinnen an sich of mbt Hamas e.d.
Alleen ja, laat ik het de huis- tuin- en keukenmoslims noemen, die wel behoorlijk geïntegreerd zijn, die kun je daar uiteraard niet mee vergelijken. En doordat het geloof en de gelovigen nu eenmaal in de praktijk moeilijk te scheiden zijn, zul je hen toch idd over één kam scheren hiermee, en wrs is dat onterecht.
I´m back.
pi_177870146
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 19:59 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Lol. Zie je hoe alle landen die militair en economisch gezien nog in de buurt kunnen komen van het Westen geen van allen Moslim landen zijn? Dat is geen toeval.

Zo snel Moslims het voor het zeggen hebben wordt elk land een shithole. Recent voorbeeld is Libanon. Je ziet het ook in buurten in Europa waar Moslims de dienst uitmaken zoals Molenbeek, en de voorsteden van Parijs - allemaal shitholes.

[..]

True. En vervolgens worden het allemaal shitholes. Het Perzische rijk was een wereldmacht, Iran is een shithole. Het Byzantijnse rijk was een wereldmacht, Turkije is een shithole.
Je had het eerder over de ondergang van de islamitische wereld voordat de VS bestond. Klopt, weet je wie er toen bezig waren met corruptie verspreiden op de aarde? De Europese staten. Hoe zijn zij aan hun einde gekomen? Ze gingen elkaar afslachten tijdens de Tweede Wereldoorlog. Daarna nam de VS het stokje over. Niet voor lang meer.

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.

- Albert Einstein
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2419064/1/999#p176295558" target="_blank" >vrijdag 5 januari 2018 08:29</a> schreef <a href="http://forum.fok.nl/user/profile/144984" target="_blank" >xminator</a> het volgende:[/b]
Anyway gelukkig zijn er een hoop mensen net zo dom als jij. Daarom koop ik nu wat extra ripple..
pi_177870158
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 20:14 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Tsja. Leden van de KKK, neonazis, pegida, antifa etc. etc. zullen het vast ook niet fijn vinden dat hun ideologische organisaties met regelmaat worden afgezeken.
'Je' bent niet ISIS en de Grijze Wolven aan het afzeiken, waarmee het een goede vergelijking zou zijn. Je bent de westerling, de Europese beschaving en de blanke in het algemeen aan het het afzeiken.

Weinig Nederlanders zullen er moeite mee hebben als je neo-nazi's of white supremacisten afzeikt, op het moment dat je 'de Nederlander' afzeikt zijn de teentjes ineens te klein.
  vrijdag 16 maart 2018 @ 20:21:56 #54
168739 Red_85
'echt wel'
pi_177870217
Als er ook nog eens voorbeelden bij zaten was het een sterk filmpje geweest.
Dit klopt ook, maar is niet heel sterk.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_177870246
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 20:04 schreef Buurtzwaan het volgende:

[..]

Edit: Ik denk door op zo'n manier de problemen binnen de islam bespreekbaar maken dat je geen debat krijgt, maar het eerder leid tot polarisatie tussen moslims en niet-moslims en tussen links en rechts in de politiek. Het gaat altijd om een wij tegen zij discussie, daar schiet je geen hout mee op als je dit soort problemen bespreekbaar wil maken.
Klopt, ik vrees dat dat zo is idd. Door je kritiek zorg je ervoor dat moslims verharden in standpunten die ze anders wrs niet zouden innemen.

Alleen ja kritiek moet wel ook kunnen.

Dus dat is een beetje een probleem.
I´m back.
pi_177870262
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 20:20 schreef alilami het volgende:
Je had het eerder over de ondergang van de islamitische wereld voordat de VS bestond. Klopt, weet je wie er toen bezig waren met corruptie verspreiden op de aarde? De Europese staten. Hoe zijn zij aan hun einde gekomen? Ze gingen elkaar afslachten tijdens de Tweede Wereldoorlog. Daarna nam de VS het stokje over. Niet voor lang meer.
Corruptie verspreiden? Heb je er wel eens bij stil gestaan dat het gros van de technologie die jouw leven comfortabel maakt allemaal uit het Westen komt?

En inderdaad, het verval in de Islamitische wereld was toen al lang ingezet, en dat betekent dus dat jouw gelul over hoe Moslimlanden shitholes zijn door de USA bullshit is. Het waren al shitholes voordat de USA dominant werd.
pi_177870290
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 19:28 schreef Logic91 het volgende:

[..]

Ik vind het argument van haatzaaien geen goed argument. Wat houdt haatzaaien specifiek in? Waar men nu voor pleit is het inperken van de vrijheid van meningsuiting omdat men vermoedt dat de boodschap van Wilders in zijn reclamespotje mensen ertoe aanzet geweld te plegen jegens moslims. Maar ik vind dat vergezocht.

Indien iemand expliciet oproept tot gewelddadigheden tegen welke groepering dan ook, heb je een goed punt. Diezelfde oproep vind ik niet duidelijk te herleiden uit hetgeen Wilders aangeeft met zijn spotje. Gefundeerde kritiek is het niet maar haatzaaien?

Trouwens, de beste critici van de islam vind ik Harris, Dawkins en Hitchens _O_ . Vooral Hitchens veegde de vloer met zijn opponenten. Vooral die gladjanus en opportunist Ramadan werd goed op zijn plek gezet. ^O^
Helaas weet eigenlijk niemand dat..
pi_177870389
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 20:23 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Corruptie verspreiden? Heb je er wel eens bij stil gestaan dat het gros van de technologie die jouw leven comfortabel maakt allemaal uit het Westen komt?
En zo zal er ook wel technologie uit een ander werelddeel afkomstig zijn waar wij allemaal profijt van hebben inclusief de islamitische wereld door de eeuwen heen, so fucking what? Ben je al 5x per dag aan het bidden om je dank te uiten?

quote:
En inderdaad, het verval in de Islamitische wereld was toen al lang ingezet, en dat betekent dus dat jouw gelul over hoe Moslimlanden shitholes zijn door de USA bullshit is. Het waren al shitholes voordat de USA dominant werd.
Nee, geen bullshit. De VS heeft het stokje overgenomen van het Britse Rijk. De schuld nu ligt alweer meer dan 60 jaar grotendeels bij de VS en niet VK.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2419064/1/999#p176295558" target="_blank" >vrijdag 5 januari 2018 08:29</a> schreef <a href="http://forum.fok.nl/user/profile/144984" target="_blank" >xminator</a> het volgende:[/b]
Anyway gelukkig zijn er een hoop mensen net zo dom als jij. Daarom koop ik nu wat extra ripple..
  vrijdag 16 maart 2018 @ 20:28:51 #59
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_177870395
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 20:20 schreef alilami het volgende:

[..]

Je had het eerder over de ondergang van de islamitische wereld voordat de VS bestond. Klopt, weet je wie er toen bezig waren met corruptie verspreiden op de aarde? De Europese staten. Hoe zijn zij aan hun einde gekomen? Ze gingen elkaar afslachten tijdens de Tweede Wereldoorlog. Daarna nam de VS het stokje over. Niet voor lang meer.

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.

- Albert Einstein
Ga je nou een beetje lopen dreigen hier?

En fyi, na een eventuele WWIII is er niets meer ....
"Hoka Hey!"
pi_177870471
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 20:28 schreef alilami het volgende:
En zo zal er ook wel technologie uit een ander werelddeel afkomstig zijn waar wij allemaal profijt van hebben inclusief de islamitische wereld door de eeuwen heen, so fucking what? Ben je al 5x per dag aan het bidden om je dank te uiten?
Er komt bizar weinig uit de Moslimwereld anders. 1 miljard moslims en op onderzoek naar consanguinity (incest) na, komt er bar weinig uit de Moslimwereld vandaan. Terwijl China, India en Rusland wel hun steentje bijdragen aan de mensheid.

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 20:28 schreef alilami het volgende:
Nee, geen bullshit. De VS heeft het stokje overgenomen van het Britse Rijk. De schuld nu ligt alweer meer dan 60 jaar grotendeels bij de VS en niet VK.
Dus al die tijd hebben de Britten de complete Moslimwereld onderdrukt? Kennelijk was de ideologie van de Britten superieur aan de van de Moslimwereld, anders hadden de Moslims het Westen wel veroverd. Het is niet alsof ze dat niet geprobeerd hebben.
pi_177870663
quote:
9s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 20:15 schreef Triggershot het volgende:
1933 all over again.
Welk moment in 1933 dan?
I´m back.
pi_177870675
quote:
15s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 20:39 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Welk moment in 1933 dan?
Het moment dat mensen het allemaal zien gebeuren en het laten gebeuren.
pi_177870683
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 19:41 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat Thule-gebeuren en soortgelijke Arische mystiek was eerder Himmlers cup of tea. Hitler nam dat al helemaal niet serieus. Wat dat betreft was hij toch eerder christelijk.
Deze man was een persoonlijke grote invloed op Hitler
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Jörg_Lanz_von_Liebenfels
(H
pi_177870714
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 20:31 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Er komt bizar weinig uit de Moslimwereld anders. 1 miljard moslims en op onderzoek naar co-sanguinity (incest) na, komt er bar weinig uit de Moslimwereld vandaan. Terwijl China, India en Rusland wel hun steentje bijdragen aan de mensheid.
Nee, nu niet, dankzij bewust Amerikaans christelijk-zionistisch beleid jegens de islamitische wereld. Keep them down. Wat uiteindelijk zal backfiren en tot de downfall van de VS zal leiden.

quote:
Dus al die tijd hebben de Britten de complete Moslimwereld onderdrukt? Kennelijk was de ideologie van de Britten superieur aan de van de Moslimwereld, anders hadden de Moslims het Westen wel veroverd. Het is niet alsof ze dat niet geprobeerd hebben.
De Britten hebben de gehele wereld, op wat was het, 10% na ofzo, onderdrukt, moslims en niet-moslims. Maar das alweer een tijdje geleden. In Irak zijn ze verjaagd uit Basra, het Britse Rijk is alweer vergane glorie:

Chilcot report: How Britain's military was 'humiliated' - sent unprepared and ill-equipped to fight the Iraq war
In a devastating critique of the British campaign, Sir John concluded that the military had been left “humiliated” and ended the conflict “a very long way from success”.
- 2016

Dus niet de ideologie van de Britten, maar hun wapens waren superieur. Een groot verschil. Zoals je ziet maakt de islamitische ideologie weer een ongekende opleving mee, islam is weer in opkomst, globaal.

The British were not the only ones thinking in these terms. In his book The Clash of Fundamentalisms: Crusades, Jihads and Modernity, Tariq Ali describes how the French commander Henri Gouraud upon entering Damascus with his troops, went to Saladin's tomb, kicked it and proclaimed; "The Crusades have ended now! Awake Saladin, we have returned! My presence here consecrates the victory of the Cross over the Crescent".

_O- Faalhazen die Fransen/Britten, ze dachten dat ze eens en voor altijd hadden afgerekend met de islam. Crescent is victorious, niet Cross.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2419064/1/999#p176295558" target="_blank" >vrijdag 5 januari 2018 08:29</a> schreef <a href="http://forum.fok.nl/user/profile/144984" target="_blank" >xminator</a> het volgende:[/b]
Anyway gelukkig zijn er een hoop mensen net zo dom als jij. Daarom koop ik nu wat extra ripple..
pi_177870731
quote:
9s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 20:40 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Het moment dat mensen het allemaal zien gebeuren en het laten gebeuren.
Ja, dus? Rijksdagbrand? Toen pakten ze communisten en sociaaldemocraten op. Ik zie dat nu nog niet echt gebeuren.
I´m back.
pi_177870774
quote:
15s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 20:42 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, dus? Rijksdagbrand? Toen pakten ze communisten en sociaaldemocraten op.

Zelfde mentaliteit, andere slachtoffers.
pi_177870799
quote:
9s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 20:44 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Zelfde mentaliteit, andere slachtoffers.
Ja, maar waarom gooi je dat onder het kopje "1933"?

Ik bedoel stel dat dit nazisme is van de PVV en dat de PVV een nazi-partij is. Ze hebben toch geen klote te vertellen?

Verder zijn het geen nazi's imho. Maar verdiep je dan nog eerst eens even in het nazisme, de opkomst, hoe ze de macht grepen, wat daarvan de oorzaak was, hoe zich dat evolueerde tot 1939 en wat daarna gebeurde en wat gebeurde na 20 januari 1942.
I´m back.
pi_177870828
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 20:45 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, maar waarom gooi je dat onder het kopje "1933"?

Ik bedoel stel dat dit nazisme is van de PVV en dat de PVV een nazi-partij is. Ze hebben toch geen klote te vertellen?

Verder zijn het geen nazi's imho.
Ik heb geen idee. schijnt populair slogan te zijn begrijp ik.
pi_177870849
quote:
9s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 20:44 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Zelfde mentaliteit, andere slachtoffers.
Nou zeg. Zoveel aanslagen pleegden Joden niet. Eentje op de Duitse ambasade in Parijs maar dat was het wel. Totaal niet vergelijkbaar dus.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Herschel_Grynszpan
pi_177870863
Ik heb dat hele filmpje trouwens niet eens gekeken. Ik heb ooit de fout gemaakt dat Fitna van hem te kijken, en dat was gewoon wat knip en plakwerk van al bestaande internetfilmpjes die hij aan elkaar gemonteerd had, en het was gewoon bagger. Alles wat Wilders maakt of schrijft neem ik voor kennisgeving aan, want het is allemaal dertien in een dozijn rotzooi.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_177870872
quote:
9s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 20:46 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik heb geen idee. schijnt populair slogan te zijn begrijp ik.
Ja, beetje domme vergelijking. Wat ik aanvulde, verdiep je dan in die geschiedenis en zie ook juist de heel grote verschillen.
I´m back.
pi_177870877
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 20:48 schreef Hathor het volgende:
Ik heb dat hele filmpje trouwens niet eens gekeken. Ik heb ooit de fout gemaakt dat Fitna van hem te kijken, en dat was gewoon wat knip en plakwerk van al bestaande internetfilmpjes die hij aan elkaar gemonteerd had, en het was gewoon bagger. Alles wat Wilders maakt of schrijft neem ik voor kennisgeving aan, want is is allemaal dertien in een dozijn rotzooi.
Dit filmpje heeft wel een uniformestijl
  vrijdag 16 maart 2018 @ 20:50:50 #73
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_177870926
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 20:41 schreef alilami het volgende:

[..]

Nee, nu niet, dankzij bewust Amerikaans christelijk-zionistisch beleid jegens de islamitische wereld. Keep them down. Wat uiteindelijk zal backfiren en tot de downfall van de VS zal leiden.

[..]

De Britten hebben de gehele wereld, op wat was het, 10% na ofzo, onderdrukt, moslims en niet-moslims. Maar das alweer een tijdje geleden. In Irak zijn ze verjaagd uit Basra, het Britse Rijk is alweer vergane glorie:

Chilcot report: How Britain's military was 'humiliated' - sent unprepared and ill-equipped to fight the Iraq war
In a devastating critique of the British campaign, Sir John concluded that the military had been left “humiliated” and ended the conflict “a very long way from success”.
- 2016

Dus niet de ideologie van de Britten, maar hun wapens waren superieur. Een groot verschil. Zoals je ziet maakt de islamitische ideologie weer een ongekende opleving mee, islam is weer in opkomst, globaal.

The British were not the only ones thinking in these terms. In his book The Clash of Fundamentalisms: Crusades, Jihads and Modernity, Tariq Ali describes how the French commander Henri Gouraud upon entering Damascus with his troops, went to Saladin's tomb, kicked it and proclaimed; "The Crusades have ended now! Awake Saladin, we have returned! My presence here consecrates the victory of the Cross over the Crescent".

_O- Faalhazen die Fransen/Britten, ze dachten dat ze eens en voor altijd hadden afgerekend met de islam. Crescent is victorious, niet Cross.
En hoe gaat de downfall van de VS in zijn werk? Leg dat eens haarfijn uit. Kunnen we met zijn allen nog eens lachen .....
"Hoka Hey!"
pi_177870940
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 20:49 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, beetje domme vergelijking. Wat ik aanvulde, verdiep je dan in die geschiedenis en zie ook juist de heel grote verschillen.
Je gewoon oogkleppen en laat het allemaal gebeuren.

Ook voor jou negationisme is er een slogan.
  vrijdag 16 maart 2018 @ 20:52:47 #75
455560 Logic91
Always stay rational
pi_177870964
Neil DeGrasse Tyson had het nog eens verduidelijkt toen hij hierover een presentatie hield. Je hebt iets van maximaal 15 miljoen joden in de wereld en zij zijn verantwoordelijk voor 25% van de Nobelprijzen (150). Je hebt 1,6 miljard moslims en door de moslims zijn in totaal 3 Nobelprijzen gewonnen (0,5%).

De joden hebben 50 keer zoveel Nobelprijzen gewonnen en zijn maar 1/106e deel van het aantal moslims wereldwijd. Dus we praten over een invloed met een factor van ruim 5000 dat de joden meer uiten op het aantal gewonnen Nobelprijzen dan moslims.

Nog een voorbeeld: • Het aantal boeken dat vertaald is in het Arabisch in de afgelopen 1000 jaar is minder dan het aantal boeken dat Spanje in een jaar tijd vertaalt!

Het intellectueel verval en intellectueel armoedige staat van de islamitische wereld kan niet duidelijker worden weergeven dan deze voorbeelden. Vind je het logisch dat veel moslims een minderwaardigheidscomplex hebben t.o.v. het westen?
''Men find their religions as they find their homelands, their lands, their homes and their fathers. They just find them, they do not search for them, do not understand them, do not choose them either.''
Abdullah al-Qasemi
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')