abonnement Unibet Coolblue
pi_177862938
Hallo allemaal,
Ik zit met het volgende probleem;
30 November 2016 heb ik een Samung ue65ks8000 gekocht. Een prachtige tv verder, daar gaat het niet om.
In februari 2017 constateerde ik een behoorlijke bleeding. Dit heb ik gemeld bij de verkoper en na heeeeeel flink aandringen is er toen bij Gods gratie een afspraak gemaakt met een monteur van Samsung. Deze is kort daarop geweest en heeft het volledige scherm vervangen. Hierna was alles tiptop in orde. Geen bleeding meer, maar een superstrak beeld.

Een maand geleden ongeveer merkte ik tijdens het gamen rode vlekken in beeld. Vooral als de achtergrond grijs is zijn deze vlekken aanwezig en bij panning is er duidelijk een rode waas te zien (zie foto’s) Ik heb flink gegoogeld maar ik kan eigenlijk niet direct een gelijkwaardig probleem vinden. Het is duidelijk een ander probleem dan de vorige keer. Soms is het echt heel erg. Ik kan wel janken, het was nou niet echt bepaald en goedkope tv -O-





Wat ik geprobeerd heb:
- andere hdmi kabels
- Aangesloten apparaten een voor een opnieuw aangesloten
- Aansluitingen (contactjes) schoongemaakt
- Tv voor langere tijd van de stroom gehaald

Ik heb wel het idee dat het er iets beter op geworden is, maar weg is het allerminst
En nu weet ik het dus niet meer. Ik hoop dat een van jullie een antwoord heeft en dat ik het wellicht zelf kan oplossen. Na mijn ervaring van de vorige keer, toen ik de verkoper om hulp vroeg, heb ik daar eigenlijk niet veel vertrouwen in en ik wil ook niet zo een vreselijke zeur klant worden. Alleen als het echt niet anders kan...

Alvast bedankt voor het meedenken O+
pi_177862969
Dit is een probleem met het paneel, dat ga je niet oplossen met aansluitingen schoonmaken en kabels vervangen. Je kan weer een monteur laten komen, dit is niet ok!
Powered by JanetjeŽ
pi_177863035
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 14:16 schreef Dubbeldrank het volgende:
Dit is een probleem met het paneel, dat ga je niet oplossen met aansluitingen schoonmaken en kabels vervangen. Je kan weer een monteur laten komen, dit is niet ok!
Daar was ik al bang voor. Hoop dat het binnen de garantietermijn valt ;(
  vrijdag 16 maart 2018 @ 14:20:09 #4
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_177863052
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 14:16 schreef Dubbeldrank het volgende:
Dit is een probleem met het paneel, dat ga je niet oplossen met aansluitingen schoonmaken en kabels vervangen. Je kan weer een monteur laten komen, dit is niet ok!
Dit inderdaad ja. Als het goed is valt het nog binnen de garantie.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_177863769
Tja samsung..
  Moderator vrijdag 16 maart 2018 @ 15:15:47 #6
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_177864237
Ouch. Dat is wel zuur ja. Garantie claimen is je enige oplossing. Overigens is dat backlight bleeding een veelvoorkomend issue bij LCD tv´s, niet alleen bij Samsung.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_177864473
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 15:15 schreef CoolGuy het volgende:
Ouch. Dat is wel zuur ja. Garantie claimen is je enige oplossing. Overigens is dat backlight bleeding een veelvoorkomend issue bij LCD tv´s, niet alleen bij Samsung.
Ja heel zuur. Plasma werd niet meer gemaakt en een oled was way out of my league qua prijs, vandaar dat ik voor een lcd ben gegaan. Ik ben destijds volledig afgegaan op reviews die deze tv prezen om de uniformiteit van het beeld. Blijkbaar is dat dus bogus.

Ik heb inmiddels het probleem aangekaart bij de ‘Samsung community’ en via die website kan ik blijkbaar ook een reparatieafspraak maken. De garantie op tv’s is 24 maanden....ik even mazzel :{
  vrijdag 16 maart 2018 @ 15:33:32 #8
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_177864579
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 15:27 schreef NothingHappened het volgende:

[..]

Ja heel zuur. Plasma werd niet meer gemaakt en een oled was way out of my league qua prijs, vandaar dat ik voor een lcd ben gegaan. Ik ben destijds volledig afgegaan op reviews die deze tv prezen om de uniformiteit van het beeld. Blijkbaar is dat dus bogus.

Ik heb inmiddels het probleem aangekaart bij de ‘Samsung community’ en via die website kan ik blijkbaar ook een reparatieafspraak maken. De garantie op tv’s is 24 maanden....ik even mazzel :{
Wij hebben de voorloper, de KS7000, maar nooit problemen mee gehad (fantastisch beeld). Bij elke tv (bij Oled TV's heb je weer meer kans op ander soort defecten) heb je nou eenmaal kans op pech. Jammer dat dat net bij jou moet gebeuren...twee keer. Erg balen. Fijn dat je een afspraak hebt!
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Moderator vrijdag 16 maart 2018 @ 15:34:17 #9
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_177864595
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 15:27 schreef NothingHappened het volgende:

[..]

Ja heel zuur. Plasma werd niet meer gemaakt en een oled was way out of my league qua prijs, vandaar dat ik voor een lcd ben gegaan. Ik ben destijds volledig afgegaan op reviews die deze tv prezen om de uniformiteit van het beeld. Blijkbaar is dat dus bogus.

Ik heb inmiddels het probleem aangekaart bij de ‘Samsung community’ en via die website kan ik blijkbaar ook een reparatieafspraak maken. De garantie op tv’s is 24 maanden....ik even mazzel :{
Nou, backlight bleeding komt bij vrijwel alle LCD tv´s voor, want elke LCD tv heeft een backlight, dus de kans op bleeding daarvan is behoorlijk. OLED heeft geen backlight, dus die kan dat probleem niet hebben, maar ten tijde toen jij de TV kocht was die prijs dermate hoog dat je daarvoor toch ook wel een 55` OLED kon krijgen?

Maarja, 65" is prettiger ja, dat snap ik wel. En die waren toen nog wel aan de prijs.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_177864924
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 15:34 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nou, backlight bleeding komt bij vrijwel alle LCD tv´s voor, want elke LCD tv heeft een backlight, dus de kans op bleeding daarvan is behoorlijk. OLED heeft geen backlight, dus die kan dat probleem niet hebben, maar ten tijde toen jij de TV kocht was die prijs dermate hoog dat je daarvoor toch ook wel een 55` OLED kon krijgen?

Maarja, 65" is prettiger ja, dat snap ik wel. En die waren toen nog wel aan de prijs.
55’ kon inderdaad ;)
...maar ik zit 5,5 meter van mijn tv af, dus hoe groter hoe beter was het motto. Qua formaat is hij echt perfect.
pi_177866359
quote:
13s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 15:33 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Wij hebben de voorloper, de KS7000, maar nooit problemen mee gehad (fantastisch beeld). Bij elke tv (bij Oled TV's heb je weer meer kans op ander soort defecten) heb je nou eenmaal kans op pech. Jammer dat dat net bij jou moet gebeuren...twee keer. Erg balen. Fijn dat je een afspraak hebt!
Ja bummer. Ik heb trouwens nog geen afspraak. Ze willen eerst dat ik een firmware update doe :? Volgens mij is alles up to date verder. Ik ben bang dat het weer gezeur gaat worden, ook al is hij nog geen twee jaar oud. Gelukkig heb ik eventueel een rechtsbijstandverzekering.
pi_177867706
Denk niet dat een firmware update gaat helpen, het scherm is gewoon niet in orde.

Ze hadden het hele toestel moeten vervangen in mijn mening, maar goed daar heb je nu niet zo heel veel aan.

Ik zou zeggen update de firmware en als het probleem er dan nog steeds is, en ik vermoed van wel, dan hoppa meteen weer bellen.

Ik zou dan wel voor een vervanging vragen en niet alleen een onderdeel wat vernieuwd word, ding is duidelijk niet in orde.
pi_177868955
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 18:15 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Denk niet dat een firmware update gaat helpen, het scherm is gewoon niet in orde.

Ze hadden het hele toestel moeten vervangen in mijn mening, maar goed daar heb je nu niet zo heel veel aan.

Ik zou zeggen update de firmware en als het probleem er dan nog steeds is, en ik vermoed van wel, dan hoppa meteen weer bellen.

Ik zou dan wel voor een vervanging vragen en niet alleen een onderdeel wat vernieuwd word, ding is duidelijk niet in orde.
Ja dus....firmware was al gewoon uptodate :'(
Morgen maar weer contact opnemen dan.
pi_177870176
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 15:27 schreef NothingHappened het volgende:

[..]

Ja heel zuur. Plasma werd niet meer gemaakt en een oled was way out of my league qua prijs, vandaar dat ik voor een lcd ben gegaan. Ik ben destijds volledig afgegaan op reviews die deze tv prezen om de uniformiteit van het beeld. Blijkbaar is dat dus bogus.

Dat hoeft niet bogus te zijn. Waarschijnlijk krijgen veel sites die recensies publiceren van de fabrikant een recensie-exemplaar dat van te voren volledig is nagemeten en op specificatie is gebracht, terwijl dat met de exemplaren die Jan(neke) Modaal in de winkel koopt niet is gebeurd. Die recensies zijn dus wel eerlijk, maar niet relevant. En natuurlijk kunnen recensies van fabrieksnieuwe exemplaren je niets vertellen over mogelijke problemen met een bepaald type die pas na enkele maanden dagelijks gebruik aan het licht komen. Je kunt alleen afgaan op recensies op onafhankelijke sites (niet gesponsord door fabrikanten of andere belanghebbenden) waarbij het testexemplaar anoniem is aangeschaft via de reguliere verkoopkanalen, en natuurlijk op gebruikerservaringen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')