Daar was ik al bang voor. Hoop dat het binnen de garantietermijn valtquote:Op vrijdag 16 maart 2018 14:16 schreef Dubbeldrank het volgende:
Dit is een probleem met het paneel, dat ga je niet oplossen met aansluitingen schoonmaken en kabels vervangen. Je kan weer een monteur laten komen, dit is niet ok!
Dit inderdaad ja. Als het goed is valt het nog binnen de garantie.quote:Op vrijdag 16 maart 2018 14:16 schreef Dubbeldrank het volgende:
Dit is een probleem met het paneel, dat ga je niet oplossen met aansluitingen schoonmaken en kabels vervangen. Je kan weer een monteur laten komen, dit is niet ok!
Ja heel zuur. Plasma werd niet meer gemaakt en een oled was way out of my league qua prijs, vandaar dat ik voor een lcd ben gegaan. Ik ben destijds volledig afgegaan op reviews die deze tv prezen om de uniformiteit van het beeld. Blijkbaar is dat dus bogus.quote:Op vrijdag 16 maart 2018 15:15 schreef CoolGuy het volgende:
Ouch. Dat is wel zuur ja. Garantie claimen is je enige oplossing. Overigens is dat backlight bleeding een veelvoorkomend issue bij LCD tv´s, niet alleen bij Samsung.
Wij hebben de voorloper, de KS7000, maar nooit problemen mee gehad (fantastisch beeld). Bij elke tv (bij Oled TV's heb je weer meer kans op ander soort defecten) heb je nou eenmaal kans op pech. Jammer dat dat net bij jou moet gebeuren...twee keer. Erg balen. Fijn dat je een afspraak hebt!quote:Op vrijdag 16 maart 2018 15:27 schreef NothingHappened het volgende:
[..]
Ja heel zuur. Plasma werd niet meer gemaakt en een oled was way out of my league qua prijs, vandaar dat ik voor een lcd ben gegaan. Ik ben destijds volledig afgegaan op reviews die deze tv prezen om de uniformiteit van het beeld. Blijkbaar is dat dus bogus.
Ik heb inmiddels het probleem aangekaart bij de ‘Samsung community’ en via die website kan ik blijkbaar ook een reparatieafspraak maken. De garantie op tv’s is 24 maanden....ik even mazzel
Nou, backlight bleeding komt bij vrijwel alle LCD tv´s voor, want elke LCD tv heeft een backlight, dus de kans op bleeding daarvan is behoorlijk. OLED heeft geen backlight, dus die kan dat probleem niet hebben, maar ten tijde toen jij de TV kocht was die prijs dermate hoog dat je daarvoor toch ook wel een 55` OLED kon krijgen?quote:Op vrijdag 16 maart 2018 15:27 schreef NothingHappened het volgende:
[..]
Ja heel zuur. Plasma werd niet meer gemaakt en een oled was way out of my league qua prijs, vandaar dat ik voor een lcd ben gegaan. Ik ben destijds volledig afgegaan op reviews die deze tv prezen om de uniformiteit van het beeld. Blijkbaar is dat dus bogus.
Ik heb inmiddels het probleem aangekaart bij de ‘Samsung community’ en via die website kan ik blijkbaar ook een reparatieafspraak maken. De garantie op tv’s is 24 maanden....ik even mazzel
55’ kon inderdaadquote:Op vrijdag 16 maart 2018 15:34 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nou, backlight bleeding komt bij vrijwel alle LCD tv´s voor, want elke LCD tv heeft een backlight, dus de kans op bleeding daarvan is behoorlijk. OLED heeft geen backlight, dus die kan dat probleem niet hebben, maar ten tijde toen jij de TV kocht was die prijs dermate hoog dat je daarvoor toch ook wel een 55` OLED kon krijgen?
Maarja, 65" is prettiger ja, dat snap ik wel. En die waren toen nog wel aan de prijs.
Ja bummer. Ik heb trouwens nog geen afspraak. Ze willen eerst dat ik een firmware update doe Volgens mij is alles up to date verder. Ik ben bang dat het weer gezeur gaat worden, ook al is hij nog geen twee jaar oud. Gelukkig heb ik eventueel een rechtsbijstandverzekering.quote:Op vrijdag 16 maart 2018 15:33 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Wij hebben de voorloper, de KS7000, maar nooit problemen mee gehad (fantastisch beeld). Bij elke tv (bij Oled TV's heb je weer meer kans op ander soort defecten) heb je nou eenmaal kans op pech. Jammer dat dat net bij jou moet gebeuren...twee keer. Erg balen. Fijn dat je een afspraak hebt!
Ja dus....firmware was al gewoon uptodatequote:Op vrijdag 16 maart 2018 18:15 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Denk niet dat een firmware update gaat helpen, het scherm is gewoon niet in orde.
Ze hadden het hele toestel moeten vervangen in mijn mening, maar goed daar heb je nu niet zo heel veel aan.
Ik zou zeggen update de firmware en als het probleem er dan nog steeds is, en ik vermoed van wel, dan hoppa meteen weer bellen.
Ik zou dan wel voor een vervanging vragen en niet alleen een onderdeel wat vernieuwd word, ding is duidelijk niet in orde.
Dat hoeft niet bogus te zijn. Waarschijnlijk krijgen veel sites die recensies publiceren van de fabrikant een recensie-exemplaar dat van te voren volledig is nagemeten en op specificatie is gebracht, terwijl dat met de exemplaren die Jan(neke) Modaal in de winkel koopt niet is gebeurd. Die recensies zijn dus wel eerlijk, maar niet relevant. En natuurlijk kunnen recensies van fabrieksnieuwe exemplaren je niets vertellen over mogelijke problemen met een bepaald type die pas na enkele maanden dagelijks gebruik aan het licht komen. Je kunt alleen afgaan op recensies op onafhankelijke sites (niet gesponsord door fabrikanten of andere belanghebbenden) waarbij het testexemplaar anoniem is aangeschaft via de reguliere verkoopkanalen, en natuurlijk op gebruikerservaringen.quote:Op vrijdag 16 maart 2018 15:27 schreef NothingHappened het volgende:
[..]
Ja heel zuur. Plasma werd niet meer gemaakt en een oled was way out of my league qua prijs, vandaar dat ik voor een lcd ben gegaan. Ik ben destijds volledig afgegaan op reviews die deze tv prezen om de uniformiteit van het beeld. Blijkbaar is dat dus bogus.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |