abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 14 maart 2018 @ 15:59:27 #26
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_177818584
Ik zie een directe correlatie tussen de aantrekkelijkheid van de desbetreffende lerares en de lengte van de straf. Al zal hier de leeftijd ook wel een dingetje zijn geweest.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_177819295
Gut, dan had ze net zo goed 12 keer in een dronken bui in Duitsland een gezinnetje dood kunnen rijden...
12 keer; 36 doden of een (paar) keer laten beffen door een minderjarige.
Racist
  woensdag 14 maart 2018 @ 16:42:38 #28
441440 aquawoman
Bitch please
pi_177819427
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 16:35 schreef Toga het volgende:
Gut, dan had ze net zo goed 12 keer in een dronken bui in Duitsland een gezinnetje dood kunnen rijden...
12 keer; 36 doden of een (paar) keer laten beffen door een minderjarige.
Iemand die een machtspositie heeft en die misbruikt om een minderjarige tot seks te dwingen is ook best heftig, lijkt me.

Er wordt vaak zo luchtig gedaan als een vrouw de dader is, maar dit is net zo goed erg als wanneer een 40-jarige man een 11-jarig nichtje dwingt om seks te hebben.
Frankly, my dear, I don't give a damn.
pi_177819665
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 16:42 schreef aquawoman het volgende:

[..]

Iemand die een machtspositie heeft en die misbruikt om een minderjarige tot seks te dwingen is ook best heftig, lijkt me.

Er wordt vaak zo luchtig gedaan als een vrouw de dader is, maar dit is net zo goed erg als wanneer een 40-jarige man een 11-jarig nichtje dwingt om seks te hebben.
Is heftig, maar niet vergelijkbaar met 36 doden toch?
En v.w.b. omgekeerd: je neus in een kipfilet gedrukt worden lijkt MIJ minder traumatisch dan gepenetreerd worden. In het tweede geval zal ze (als ze ooit een vriendje vriendje en kinderen wil hebben) over het trauma heen moeten stappen. In het eerste geval is de kans dat het nog eens gebeurt erg klein.
Racist
  woensdag 14 maart 2018 @ 17:15:54 #30
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_177820013
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 13:44 schreef Eiwitshake het volgende:

[..]

Prima.
Moet je zien wat we hier voor flutstrafjes hebben.
Het is een uitzondering dat het OM zoals gisteren 30 jaar eist voor de vergismoord.
Dan blijft het natuurlijk maar de vraag of de rechter daar in mee gaat.

Nee doe mij die Amerikaanse straffen maar.
Wat heb je er aan om iemand 50 jaar op te sluiten, zonder hulp of tweede kans?
Het kost ontzettend veel geld en past echt niet in een beschaafd land.

Wederom een voorbeeld waarom de VS niet beschaafd is en makkelijk te vergelijken is met een derde wereldland.

Hopelijk blijven de NL rechters zich verzetten tegen dat middeleeuwse tokkiegedachtegoed van torenhoge straffen.
Ik ben hartstikke blij dat de rechters hier milder straffen, en bereid zijn om mensen nog een kans aan te bieden.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  woensdag 14 maart 2018 @ 19:53:58 #31
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_177822700
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 23:33 schreef Harvest89 het volgende:
50 jaar is belachelijk lang.

Want?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 14 maart 2018 @ 19:55:14 #32
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_177822726
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 17:15 schreef Harvest89 het volgende:

Ik ben hartstikke blij dat de rechters hier milder straffen, en bereid zijn om mensen nog een kans aan te bieden.
Totdat het jouw dochtertje is dat verkracht is door een pedofiel....
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 14 maart 2018 @ 19:57:46 #33
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_177822778
quote:
7s.gif Op woensdag 14 maart 2018 15:56 schreef HenkieVdV het volgende:

[..]

Nederland straft erg hoog op Europees niveau.
Kun je nagaan hoe bedroevend het Europees niveau is.
Ook schrijnend dat een hobbyclubje als het Europees hof voor de rechten van de mens zich met ons gaat bemoeien omdat levenslange gevangenisstraffen zogenaamd inhumaan zijn.
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
pi_177822869
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 16:55 schreef Toga het volgende:

[..]

Is heftig, maar niet vergelijkbaar met 36 doden toch?
En v.w.b. omgekeerd: je neus in een kipfilet gedrukt worden lijkt MIJ minder traumatisch dan gepenetreerd worden. In het tweede geval zal ze (als ze ooit een vriendje vriendje en kinderen wil hebben) over het trauma heen moeten stappen. In het eerste geval is de kans dat het nog eens gebeurt erg klein.
wat zeg je nou?
compact en kleverig.
  woensdag 14 maart 2018 @ 20:06:50 #35
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_177823001
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 17:15 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Wat heb je er aan om iemand 50 jaar op te sluiten, zonder hulp of tweede kans?
Het kost ontzettend veel geld en past echt niet in een beschaafd land.

Wederom een voorbeeld waarom de VS niet beschaafd is en makkelijk te vergelijken is met een derde wereldland.

Hopelijk blijven de NL rechters zich verzetten tegen dat middeleeuwse tokkiegedachtegoed van torenhoge straffen.
Ik ben hartstikke blij dat de rechters hier milder straffen, en bereid zijn om mensen nog een kans aan te bieden.
Dat is een mening.
Lijkt me een prima idee om tokkies als Michael Panhuis voor 20 - 30 jaar de bak in te mieteren voor het verkrachten en bedreigen van twee minderjarige meisjes. De rechter had hem 16 jaar opgelegd maar het OM vond dat te hoog :')

quote:
Strafvermindering in hoger beroep

De rechter veroordeelde hem tot 16 jaar cel, omdat hij niet voor TBS in aanmerking kwam. P. weigerde namelijk mee te werken aan een psychologisch onderzoek bij het Pieter Baan Centrum. De straf gold destijds als zeer fors: ‘Met name vanwege het ernstige en gruwelijke karakter van de verkrachtingen, in samenhang bezien met de verklaringen van een getuige en medeverdachte dat verdachte trots was op de verkrachtingen en blij was dat een droom was uitgekomen,’ aldus de rechter. Maar P. ging in hoger beroep, waar de straf werd teruggebracht tot 11 jaar.

Hij zat zeven jaar in de cel, waarna hij bij de kliniek Altrecht Aventurijn terechtkwam. Daar was hij, in de woorden van de politie, ‘geleidelijk aan het terugkeren in de samenleving’. Hij werd dit jaar in de kliniek ondergebracht. Het is niet bekend of hij daar onder toezicht stond.
https://www.elsevierweekb(...)an-michael-p-547869/

En dit zijn niet slechts incidenten, dit komt veel vaker voor.
Schandalig in eerste plaats voor de nabestaanden en in de tweede plaats voor de maatschappij.
Zulke mensen zijn totaal niet zielig en ik zie niet in waarom je je over zulke monsters kunt bekommeren.
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
pi_177823033
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 20:01 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

wat zeg je nou?
Ander topic: Dronken Pool rijdt gezin door: 4 jaar brommen. Dat staat in geen verhouding tot de straf die déze dame opgelegd heeft gekregen. 50 jaar is nog erger dan doodstraf.
Ja, haar acties zijn strafbaar, maar 50 jaar?
Racist
  woensdag 14 maart 2018 @ 20:08:16 #37
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_177823035
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 19:55 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Totdat het jouw dochtertje is dat verkracht is door een pedofiel....
Ja natuurlijk idioot.
Daarom hebben we juist rechters die de zaak onafhankelijk kunnen bekijken.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  woensdag 14 maart 2018 @ 20:10:02 #38
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_177823067
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 20:08 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

[b]Ja natuurlijk idioot.[/b]
Daarom hebben we juist rechters die de zaak onafhankelijk kunnen bekijken.
Je kunt niet gewoon normaal met mensen in discussie gaan?
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
  woensdag 14 maart 2018 @ 20:11:07 #39
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_177823097
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 20:08 schreef Harvest89 het volgende:

Daarom hebben we juist rechters die de zaak onafhankelijk kunnen bekijken.
Dus jij vindt 3 jaar voor een pedofiel die de levens van 20 kinderen volledig ontwricht heeft (levenslang, zullen we maar zeggen) wel voldoende?
Want "Ach en wee, het is toch een aardige jongen? Hij verdient een 2de kans".
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_177823109
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 20:08 schreef Toga het volgende:

[..]

Ander topic: Dronken Pool rijdt gezin door: 4 jaar brommen. Dat staat in geen verhouding tot de straf die déze dame opgelegd heeft gekregen. 50 jaar is nog erger dan doodstraf.
Ja, haar acties zijn strafbaar, maar 50 jaar?
nee, dat bedoel ik niet, ik bedoel wat je bedoelt met die tekst over verkrachting/misbruik.
compact en kleverig.
  woensdag 14 maart 2018 @ 20:14:59 #41
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_177823184
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 20:11 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dus jij vindt 3 jaar voor een pedofiel die de levens van 20 kinderen volledig ontwricht heeft (levenslang, zullen we maar zeggen) wel voldoende?
Want "Ach en wee, het is toch een aardige jongen? Hij verdient een 2de kans".
Inderdaad. Er is nogal een verschil tussen een 2e kans na het jatten van een fiets of het verkopen van drugs, of een tweede kans waarbij iemand een ander voor het leven heeft getekend.
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
  woensdag 14 maart 2018 @ 20:19:56 #42
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_177823312
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 20:11 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dus jij vindt 3 jaar voor een pedofiel die de levens van 20 kinderen volledig ontwricht heeft (levenslang, zullen we maar zeggen) wel voldoende?
Want "Ach en wee, het is toch een aardige jongen? Hij verdient een 2de kans".
Wat heb je er aan om iemand 50 jaar op te sluiten?
Zijn die kinderen dan opeens niet meer verkracht ofzo?

De enige logische redenen om dit te kunnen doen zouden zijn:
1. wraak
2. bescherming van maatschappij.

Wraak is onzin, dat mag totaal geen invloed hebben op een uitspraak, en hoort niet in de rechtbank.

Bij bescherming van de maatschappij vind ik dat dat alleen mag gebeuren als iemand dan ook echt niet meer te redden valt. Zoals ze bijvoorbeeld bij Mohammed B hebben gedaan.

Maar in veruit de meeste gevallen zijn mensen nog wel te helpen, en benutten ze hun tweede kans erg goed.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  woensdag 14 maart 2018 @ 20:26:38 #43
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_177823485
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 20:19 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Wat heb je er aan om iemand 50 jaar op te sluiten?
Zijn die kinderen dan opeens niet meer verkracht ofzo?

De enige logische redenen om dit te kunnen doen zouden zijn:
1. wraak
2. bescherming van maatschappij.

Wraak is onzin, dat mag totaal geen invloed hebben op een uitspraak, en hoort niet in de rechtbank.

Bij bescherming van de maatschappij vind ik dat dat alleen mag gebeuren als iemand dan ook echt niet meer te redden valt. Zoals ze bijvoorbeeld bij Mohammed B hebben gedaan.

Maar in veruit de meeste gevallen zijn mensen nog wel te helpen, en benutten ze hun tweede kans erg goed.
Dat hanteren wij als maatschappij toch wel hoor, onder het begrip vergelding.
Logisch ook. Dus je zit maar wat linkse knuffelpraatjes uit je nek te kletsen

quote:
Doel van gevangenisstraf

Een vrijheidsbenemende straf is de zwaarste straf die iemand in Nederland kan krijgen. Een gevangenisstraf heeft drie doelen.

Vergelding: de opgelegde straf laat zien dat de samenleving niet accepteert dat wetten en regels zijn overtreden.

Veiligheid samenleving: gevangenisstraf maakt de samenleving veiliger, want de dader vormt in detentie immers geen bedreiging meer.

Herhaling voorkomen: de meeste gedetineerden komen op een bepaald moment weer vrij. De samenleving heeft er baat bij dat ex-gedetineerden zo min mogelijk in herhaling vervallen. Daarom bieden inrichtingen gedetineerden regelmaat, begeleiding en praktische vaardigheden aan, om later zo goed mogelijk terug te keren in de maatschappij. Wanneer de lengte van de straf dat toelaat en de gedetineerde gemotiveerd is, kan hij in de gevangenis ook opleidingen en trainingen volgen.


https://www.dji.nl/justit(...)atregelen/index.aspx
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
  woensdag 14 maart 2018 @ 20:33:53 #44
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_177823632
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 20:19 schreef Harvest89 het volgende:

Wat heb je er aan om iemand 50 jaar op te sluiten?

2. bescherming van maatschappij.

En klaar.

Overigens mag een pedofiel van mij de doodstraf krijgen. Het is niet alsof het te genezen is, of zo.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_177823695
Wat een hoge straf zeg, daar ga je wel mee aan het doel voorbij vind ik.
-nee-
  woensdag 14 maart 2018 @ 20:43:59 #46
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_177823849
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 20:33 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

En klaar.

Overigens mag een pedofiel van mij de doodstraf krijgen. Het is niet alsof het te genezen is, of zo.
Wederom bewijs je hier dat je een zware klapjosti bent.

Genoeg pedofielen die vrijgelaten zijn, en zich aan de wet hebben gehouden.
Helaas zie je dat niet in het nieuws, want dat is geen nieuws.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  woensdag 14 maart 2018 @ 20:45:54 #47
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_177823902
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 20:43 schreef Harvest89 het volgende:

Genoeg pedofielen die vrijgelaten zijn, en zich aan de wet hebben gehouden.

Hoe weet je dat? Je volgt ze elke dag?

Sneu dat je als volwassene iedereen maar moet uitschelden. Je moet wel een kutjeugd gehad hebben.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 14 maart 2018 @ 20:48:53 #48
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_177823979
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 20:45 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Hoe weet je dat? Je volgt ze elke dag?

Sneu dat je als volwassene iedereen maar moet uitschelden. Je moet wel een kutjeugd gehad hebben.
En ondertussen anderen tokkie noemen :')
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
pi_177824025
Hij heeft wel gelijk, ik ken er zelf twee, die niet meer aan kinderen komen. Het is niet alsof pedos psychoten zijn wiens gedrag niet is af te leren.

Er wordt vaak hier geroepen dat we in Nederland zwak straffen, maar ik vind juist dat het hier vaak doordacht beredeneerd wordt.
-nee-
  woensdag 14 maart 2018 @ 20:56:26 #50
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_177824239
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 20:45 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Hoe weet je dat? Je volgt ze elke dag?

Sneu dat je als volwassene iedereen maar moet uitschelden. Je moet wel een kutjeugd gehad hebben.
Daar is door de jaren heen meerdere malen over geschreven.
Recidive valt erg mee, doordat vaak de focus van een straf ligt bij terugkeer in de maatschappij. Noorwegen doet het op dat vlak nog een stuk beter trouwens, daar kunnen we nog een voorbeeld aan nemen. Het werkt namelijk erg goed.

Helaas laten rechters en politici zich toch soms nog beïnvloeden door schreeuwende tokkies die levenslange straffen, doodstraffen, en zelfs martelingen eisen. Hou die idioten er toch gewoon buiten.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')