Omdat TS zich niet wil laten vertellen wat ie moet doen. Fuck het feit dat het regent en zo, TS weet het beter en TS gaat zich niet door anderen laten vertellen wat hij moet doen, dus doet hij het lekker niet. Lekker tegendraads zijn, zoals een kleuter.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 10:45 schreef noodgang het volgende:
Waarom zou je je verlichting niet aan doen? Zeker met grijs/regenachtig weer ben je veel beter (eerder) zichtbaar
ditquote:Op dinsdag 13 maart 2018 10:49 schreef LurkJeRot het volgende:
Wat een kinderachtige jankzak ben jij zeg, ts
quote:Op dinsdag 13 maart 2018 10:43 schreef CoolGuy het volgende:
Wat een kutauto trouwens geen dagrijverlichting hebben
Terechte klacht. Het aandoen van je koplampen is trouwens overgewaaid uit de Scandinavische landen en schijnbaar denken sommigen hier dat wij in NL het dan maar ook moeten doen. Onzin natuurlijk maar schijnbaar denken de meesten niet na waarom ze iets doen en kopieren ze gewoon elkaar na zonder zich af te vragen of het wel zo moet zijn.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 10:42 schreef Kiyoaki het volgende:
Het is midden op de dag en ik rijd rond, het is misschien een beetje grijs ofzo maar gewoon daglicht. Mijn auto heeft geen koplampen die altijd aan staan dus ze staan uit, koplampen zijn immers voor 's nachts. Tegenwoordig gaan echter allerlei zwakzinnigen met hun grote licht naar je knipperen als je zo rond rijdt.
Wat is dit? Zijn deze lui zo bijziend dat ze me in daglicht niet kunnen zien zonder grote lampen? Dan ben je volgens mij zo gehandicapt dat je eigenlijk niet zou mogen rijden. Het lijkt ook vooral op bedilzucht, een ander wel even vertellen hoe hij rond moet rijden. Ik knipper tegenwoordig altijd even irritant terug en laat vervolgens mijn koplampen lekker uit
In Nederland kun je de DRL niet uitschakelen bij de auto's die dat hebben, en een beetje auto heeft ook een licht sensor dus als die vindt dat het langzaamaan tijd wordt om het licht aan te zetten, dan doet ie dat ongeacht hoe laat het is op de dag. Daar valt verder weinig aan te kopiëren, want de auto doet dat gewoon, tenzij je de knop naar 'uit' draait, maar dan heb je nog altijd wel DRL.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 11:16 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Terechte klacht. Het aandoen van je koplampen is trouwens overgewaaid uit de Scandinavische landen en schijnbaar denken sommigen hier dat wij in NL het dan maar ook moeten doen. Onzin natuurlijk maar schijnbaar denken de meesten niet na waarom ze iets doen en kopieren ze gewoon elkaar na zonder zich af te vragen of het wel zo moet zijn.
Reden is dat in Finland/Noorwegen/Zweden e.d.vaak op de dag het snel bewolkt kan geraken de meeste tijd van het jaar. Heel anders dan in Nederland, en dan doet men in die landen dus de koplampen alvast aan om die constant invallende bewolking met bijbehorende schemering voor te zijn.
Lekker de kleuter uithangen jongen, stoer man.quote:
Inderdaad. Eind jaren 90 had ik een Volvo met dagverlichting, dat was toen nog uitzonderlijk. Niemand reed overdag met licht, logisch ook: overdag kan je andere autos prima zien. Daarom is het ook niet verplicht, behalve op donkere plekken zoals boswegen.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 11:16 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Terechte klacht. Het aandoen van je koplampen is trouwens overgewaaid uit de Scandinavische landen en schijnbaar denken sommigen hier dat wij in NL het dan maar ook moeten doen. Onzin natuurlijk maar schijnbaar denken de meesten niet na waarom ze iets doen en kopieren ze gewoon elkaar na zonder zich af te vragen of het wel zo moet zijn.
Reden is dat in Finland/Noorwegen/Zweden e.d.vaak op de dag het snel bewolkt kan geraken de meeste tijd van het jaar. Heel anders dan in Nederland, en dan doet men in die landen dus de koplampen alvast aan om die constant invallende bewolking met bijbehorende schemering voor te zijn.
DRL is sinds 2011 gewoon verplicht op elke nieuwe auto, vind ik prima. Dus lekker een oud barrel blijven rijden, want anders valt er niets meer uit te zetten.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 11:45 schreef Kiyoaki het volgende:
[..]
Inderdaad. Eind jaren 90 had ik een Volvo met dagverlichting, dat was toen nog uitzonderlijk. Niemand reed overdag met licht, logisch ook: overdag kan je andere autos prima zien. Daarom is het ook niet verplicht, behalve op donkere plekken zoals boswegen.
Met je lichten naar anderen knipperen om niks is net zoiets als toeteren. Leidt af en dient nergens toe.
Als jij iets minder recalcitrant je licht gewoon aanzet knippert niemand en wordt je niet afgeleid. Maar het is de schuld van anderen. .quote:Op dinsdag 13 maart 2018 11:45 schreef Kiyoaki het volgende:
[..]
Inderdaad. Eind jaren 90 had ik een Volvo met dagverlichting, dat was toen nog uitzonderlijk. Niemand reed overdag met licht, logisch ook: overdag kan je andere autos prima zien. Daarom is het ook niet verplicht, behalve op donkere plekken zoals boswegen.
Met je lichten naar anderen knipperen om niks is net zoiets als toeteren. Leidt af en dient nergens toe.
Ja, want als je gewend bent dat auto's verlichting aan hebben, en er rijdt dan 1 auto die géén verlichting aan heeft dan leidt dat af...maar ja, dát telt niet natuurlijk.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 11:49 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Als jij iets minder recalcitrant je licht gewoon aanzet knippert niemand en wordt je niet afgeleid. Maar het is de schuld van anderen. .
Omdat je het contrast met andere verkeersdeelnemers zoals fietsers verlaagt, die dragen immers geen licht overdag.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 10:45 schreef noodgang het volgende:
Waarom zou je je verlichting niet aan doen
Dagrijverlichting. En dan ‘s avonds vergeten dat je achterlichten niet aanstaan waardoor je nog meer een gevaar bent dan TS die bij daglicht z’n lichten niet aandoet.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 10:43 schreef CoolGuy het volgende:
Ja, nou, nu heb je ze tuk hoor!
Wat een kutauto trouwens geen dagrijverlichting hebben
Of je hebt een fatsoenlijke auto met lichtsensor, waardoor 's avonds je achterlichten niet aan hebben helemaal niet voorkomtquote:Op dinsdag 13 maart 2018 12:02 schreef Krollie het volgende:
[..]
Dagrijverlichting. En dan ‘s avonds vergeten dat je achterlichten niet aanstaan waardoor je nog meer een gevaar bent dan TS die bij daglicht z’n lichten niet aandoet.
Dit ja, er zit een soort schooljuffenmentaliteit achter.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 12:00 schreef Krollie het volgende:
Als het zonnig is zet ik ook niet mijn verlichting aan. Zelfs dan heb je er idioten tussen zitten die gaan seinen dat je je lichten niet aan hebt.
Zie hier hoe de individualisering van de maatschappij werkt. Allemaal asociale horken die behulpzaamheid van anderen zien als inbreuk op hun irrelevante leventje. .quote:Op dinsdag 13 maart 2018 12:17 schreef Kiyoaki het volgende:
[..]
Dit ja, er zit een soort schooljuffenmentaliteit achter.
Kijk, ik heb ook wel een auto met dagverlichting gehad, het maakt me niet uit of iemand anders z'n lichten aan doet. Maar gaan knipperen naar anderen omdat ze iets doen wat niet strafbaar is en niet eens echt logisch is, dat is pas mongolenwerk. Als je dan naar de bestuurder kijkt zie je ook altijd zo'n rechtlijnige Christenunie-kop.
Een kwijldebiel die mij een in slobber geweekt koekje wil aangeven denkt ook behulpzaam te zijnquote:Op dinsdag 13 maart 2018 12:35 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Zie hier hoe de individualisering van de maatschappij werkt. Allemaal asociale horken die behulpzaamheid van anderen zien als inbreuk op hun irrelevante leventje. .
Op nieuwe automodellen sinds 2011.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 11:48 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
DRL is sinds 2011 gewoon verplicht op elke nieuwe auto, vind ik prima. Dus lekker een oud barrel blijven rijden, want anders valt er niets meer uit te zetten.
Deels wel eens met je maar dagrijverlichting bij wat oudere auto's gaat alleen de voorverlichting aan. Ook zie je vaak dat mensen die geen dagrijverlichting hebben de mistlampen in laten stellen als dagrijverlichting. De stand van de automatische verlichting detecteert ook geen mist of regen (of je moet ook een regensensor hebben). Het uitzetten van de verlichting is alleen handig als je in de auto iets aan invoeren bent op je navigatiessyteem voor de dag erop maar niet de hele buurt verlicht hoeft te worden.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 11:21 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
In Nederland kun je de DRL niet uitschakelen bij de auto's die dat hebben, en een beetje auto heeft ook een licht sensor dus als die vindt dat het langzaamaan tijd wordt om het licht aan te zetten, dan doet ie dat ongeacht hoe laat het is op de dag. Daar valt verder weinig aan te kopiëren, want de auto doet dat gewoon, tenzij je de knop naar 'uit' draait, maar dan heb je nog altijd wel DRL.
Die knop met alle geweld naar Uit draaien is niet zinnig, tenzij je gewoon graag even anders wil zijn.
Kost allemaal extra brandstof.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 10:45 schreef noodgang het volgende:
Waarom zou je je verlichting niet aan doen? Zeker met grijs/regenachtig weer ben je veel beter (eerder) zichtbaar
Ja en je lampen zijn eerder aan vervanging toe.quote:
Omdat TS vergeten is dat verlichting voeren niet alleen 's nachts verplicht is, maar ook overdag bij verminderd zicht door neerslag, mist of felle laagstaande zon.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 10:45 schreef noodgang het volgende:
Waarom zou je je verlichting niet aan doen? Zeker met grijs/regenachtig weer ben je veel beter (eerder) zichtbaar
Jammer dat daar geen sprake van is. Het zicht is niet verminderd.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 13:54 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Omdat TS vergeten is dat verlichting voeren niet alleen 's nachts verplicht is, maar ook overdag bij verminderd zicht door neerslag, mist of felle laagstaande zon.
Blijft jammer dat er geen IQ-test aan je rijbewijs vast zit...
Ik heb het geluk dat ik voor beide niet zelf hoef te betalen, maar kan me voorstellen dat het voor mensen die vooral overdag rijden zeker wel scheelt. Ook qua gedoe.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 13:49 schreef CoolGuy het volgende:
Dat beetje brandstof en dat lampje. Als je zo'n enorm issue hebt met de kosten daarvan moet je misschien beter geen auto hebben, want die kosten nou eenmaal geld
Ditquote:Op dinsdag 13 maart 2018 10:55 schreef ITrade het volgende:
Geen verkeersinzicht hebben en ook nog de andere partij zwakzinnig noemen.
Pareltje weer.
Wut?quote:Op dinsdag 13 maart 2018 18:07 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Dit
Overdag verlichting (dimlicht) voeren zou uitsluitend aan motorrijders moeten toebehoren.
Als je je eigen leven niet een paar cent per 100 km waard vind moeten ze je niet op de weg toelaten.quote:
Precies wat ik zeg. Bij goede omstandigheden zouden alleen motorrijders verlichting moeten voeren om de zichtbaarheid van motorrijders te verbeteren.quote:
Tja, als je zo snel afgeleid ben kan je beter maar meteen je rijbewijs inleverenquote:Op dinsdag 13 maart 2018 11:50 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, want als je gewend bent dat auto's verlichting aan hebben, en er rijdt dan 1 auto die géén verlichting aan heeft dan leidt dat af...maar ja, dát telt niet natuurlijk.
quote:Op dinsdag 13 maart 2018 11:54 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Omdat je het contrast met andere verkeersdeelnemers zoals fietsers verlaagt, die dragen immers geen licht overdag.
Als je andere auto's, die geen dagrijverlichting voeren, al niet kunt zien bij een beetje grauwig weer moet je of je rijbewijs inleveren of naar de Hans Anders gaan.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 19:10 schreef ITrade het volgende:
[..]
Als je je eigen leven niet een paar cent per 100 km waard vind moeten ze je niet op de weg toelaten.
Mij niet opgevallen met de 5 * 20 * 50 uur die ik heb autogereden.....quote:Op dinsdag 13 maart 2018 12:00 schreef Krollie het volgende:
Als het zonnig is zet ik ook niet mijn verlichting aan. Zelfs dan heb je er idioten tussen zitten die gaan seinen dat je je lichten niet aan hebt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |