Dat vond ik ook een van de nadelen van een ktm..dat oranje.quote:Op zondag 25 maart 2018 21:34 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
die page is van Berry (Desert) zeker?
Die verkocht net een hele mooie onder mijn neus zaterdag. Heeft er nu 2 op MP staan, maar die zijn allebei al pleite.. Hij weet dat ik op zoek ben, misschien belt ie binnenkort wel.
Ik heb geen problemen met een gebruikt uitziend exemplaar, moet wel de prijs ernaar zijn. Als je 45 meijer voor een 15 jaar oude motor met 40k erop vraagt, verwacht ik wel een mooie. Als ik hem dan eerst helemaal uitelkaar moet gaan trekken om hem te redden en er een rooitje in moet steken om hem op 0 te zetten, vind ik dat teveel geld. Er moet daarna namelijk ook nog voor anderhalf rooitje aan accessoires op. Voor dat geld kan ik ook een Kanarieoranje Trut Machine kopen, istie alleen wel uit 2010 ofzo ipv 1995.
En ja, ik heb ook het belachelijke aanbod aan CRF's gezien, maar die vind ik niet echt geweldig, en heb je ook die prijzen gezien? Die zijn helemaal van het potje gedingest.
onderhoud, en zeker dom sleutelwerk moet je ook lekker zelf doen.. Foutjes maken aan motoren leidt tot krukken, gips en rolstoelen. Tevens zijn die tarieven tegenwoordig ook geïmporteerd van een andere planeet geloof ik, en dan sleutelt er een knakkertje van 18 aan je ros..quote:Op zondag 25 maart 2018 21:43 schreef daNpy het volgende:
Vandaag m'n motor uit de stalling gehaald. Lekker kunnen rijden dit weekend, heerlijk weer.
Ondanks dat ik mijn motor voor onderhoud weg heb gebracht, toch nog wat dingen nagekeken:
- Vooras te strak vast gezet. Motor remde dus "automatisch". Vastdraai moment: 110+Nm. Nodig: 60 Nm.
- Achterwiel er scheef ingezet. Ook deze maar op het juiste moment vastgezet.
- Ketting te strak
- Banden niet op druk
Ook hebben ze aan m'n koppeling gezeten. Hij grijpt heel laat aan, net buiten het bereik van mijn kootjes, waardoor ik soms al een beginner wegrijd met een boel onnodige toeren
Na controle bleek echter dat ze hem zelfs iets strakker hebben gezet als hij stond, en de koppeling dus aan vervanging toe is?
Anyway, na van onderhoudsadres gewisseld te zijn omdat ze vorig jaar te weinig olie in de motor van m'n vriendin hebben gedaan, en er naar verluid stagaires aan onze motoren hebben gezeten is ook dit adres meteen weer van de lijst af. Ik kan het beter zelf doen, dan is het op een boel punten in ieder geval wél goed
Alleen de carburateurs synchroneren en de kleppen stellen laat ik liever doen, maar dat kan ik w.s. ook wel zelf...
Gisteren zelf de remblokken vervangen; dat wist ik Na vandaag zijn deze ook ingereden en happen al lekker
Juist. En daarom bracht ik hem dus weg, naar mensen die er meer verstand van (zouden moeten) hebben.quote:Op zondag 25 maart 2018 22:58 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
onderhoud, en zeker dom sleutelwerk moet je ook lekker zelf doen.. Foutjes maken aan motoren leidt tot krukken, gips en rolstoelen. Tevens zijn die tarieven tegenwoordig ook geïmporteerd van een andere planeet geloof ik, en dan sleutelt er een knakkertje van 18 aan je ros..
Opzouteh
Sja, je hoort het wel vaker, is niet goed.. Maja, zij zijn net zo goed mens als wij, en ook zij maken fouten.quote:Op zondag 25 maart 2018 23:07 schreef daNpy het volgende:
[..]
Juist. En daarom bracht ik hem dus weg, naar mensen die er meer verstand van (zouden moeten) hebben.
Ja, het gebeurt me te vaak helaas. En dit zijn nog simpele dingen die ik zelf makkelijk kan checken. Wat is er met de rest gedaan? Zit m'n kleppendeksel wel of niet vast? etc.quote:Op maandag 26 maart 2018 10:42 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Sja, je hoort het wel vaker, is niet goed.. Maja, zij zijn net zo goed mens als wij, en ook zij maken fouten.
Niet bepaald goed voor het vertrouwen, maar het gebeurt..
ja das kut.. Dat kettingkunstje heb ik ook eens gehad met een AT.. Dat kost je 800 eurootjes, trekt het lager van je uitgaande as aan baklappen; kun je je blok uitbouwen en splitsen, dan heb je wat leuksquote:Op maandag 26 maart 2018 14:45 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja, het gebeurt me te vaak helaas. En dit zijn nog simpele dingen die ik zelf makkelijk kan checken. Wat is er met de rest gedaan? Zit m'n kleppendeksel wel of niet vast? etc.
Maar wat als je de simpele dingen niet eens kan, en er vanuit gaat dat je motor in goede staat is? Dan rijdt je in de kortste keren je vooras lagers naar de klote (zijn bij mij 1,5 jr/8dkm oud) en je ketting vind te strak staan ook niet leuk. Ik denk dat ik wel durf te gokken wie daarvoor gaat betalen.
Ik doe het liefst allemaal zelf, alleen heel technische zut, en vooral elektronisch, laat ik over aan hen die het kunnen, en dan ben ik een erg kritische ballotageur. Met de auto idem trouwens.quote:Op maandag 26 maart 2018 15:28 schreef Maegrim het volgende:
ik breng het spul het liefst naar een kleine zelfstandige, al kwam het voor de KTM goed uit dat ik naar een dealer was die nog achterremvloeistofreservoirrubbertjes had liggen
Als ik mijn achterwiel ronddraai, hoor ik een ander geluid uit de bak komen als vorig jaarquote:Op maandag 26 maart 2018 15:55 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
ja das kut.. Dat kettingkunstje heb ik ook eens gehad met een AT.. Dat kost je 800 eurootjes, trekt het lager van je uitgaande as aan baklappen; kun je je blok uitbouwen en splitsen, dan heb je wat leuks
ik twijfel een beetje, maar ik ga hem goed uithoren qua onderhoud... Dit is nog een analoge versie, dus veel zelf te verhapstukken.. Die injectie dingen is vaak ook uitlezen en dealers enzo..quote:Op maandag 26 maart 2018 15:42 schreef KneusTeun het volgende:
Die ktm is erg tof, alleen schijnt die 990/950 echt een hit or miss te zijn.
Of je hebt een prachtmachine of je hebt een motor die meer bij de dealer staat dan op de weg.
De kerel die bij mijn twin kwam kijken kwam van een 990 af en wou nu “iets degelijks” want hij had zijn adventure weggedaan nadat dat ding een half fortuin had gekost. Blijkbaar was er altijd wel iets mee.
Gewoon inschatten of het een eerlijke vent is inderdaad, en meteen ff onderhouds boekje inzienquote:Op maandag 26 maart 2018 16:05 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
ik twijfel een beetje, maar ik ga hem goed uithoren qua onderhoud... Dit is nog een analoge versie, dus veel zelf te verhapstukken.. Die injectie dingen is vaak ook uitlezen en dealers enzo..
Gefeliciteerd met het leukste rijbewijs dat er is.quote:Op woensdag 28 maart 2018 13:25 schreef Dudeweiser het volgende:
Jullie zullen wel ontzettend blij zijn om te horen dat ik mijn volledige A rijbewijs gehaald heb vanochtend 👍 Ben nu aan het rondkijken naar een GSX650F, staan wel een paar mooie te koop voor een zacht prijsje
Lekker gewerkt pikquote:Op woensdag 28 maart 2018 13:25 schreef Dudeweiser het volgende:
Jullie zullen wel ontzettend blij zijn om te horen dat ik mijn volledige A rijbewijs gehaald heb vanochtend 👍 Ben nu aan het rondkijken naar een GSX650F, staan wel een paar mooie te koop voor een zacht prijsje
Gefeliciteerd! Waren ze erg streng of wat het meer een formaliteit?quote:Op woensdag 28 maart 2018 13:25 schreef Dudeweiser het volgende:
Jullie zullen wel ontzettend blij zijn om te horen dat ik mijn volledige A rijbewijs gehaald heb vanochtend 👍 Ben nu aan het rondkijken naar een GSX650F, staan wel een paar mooie te koop voor een zacht prijsje
Fakedrivingschoolquote:Op woensdag 28 maart 2018 14:18 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Waren ze erg streng of wat het meer een formaliteit?
nou het was nog wel even zweten, ik vond zelf dat ik vrij slecht reed. Verder kreeg ik ineens te horen dat ik een stop-go opdracht moest doen, was wel leuk geweest als mijn instructeur daar iets over had gezegd maar ben blij dat ik er vanaf ben. Erg streng zullen ze niet zijn, halve draai was gewoon echt slecht en een beetje geklooi hier en daar maar het was dus goed genoegquote:Op woensdag 28 maart 2018 14:18 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Waren ze erg streng of wat het meer een formaliteit?
Ah oke, ik was al van plan om vol zelfvertrouwen met m'n voetje aan de grond te keren, maar dat is dus niet per se een probleem. Stop-go was bij m'n A2 examen ook al, dus daar rekende ik al op tbh. Maar ik begin 'm ook wel een beetje te knijpen. Je bent ook zo schandelijk veel geld kwijt als je zakt, vooral.quote:Op woensdag 28 maart 2018 14:21 schreef Dudeweiser het volgende:
[..]
nou het was nog wel even zweten, ik vond zelf dat ik vrij slecht reed. Verder kreeg ik ineens te horen dat ik een stop-go opdracht moest doen, was wel leuk geweest als mijn instructeur daar iets over had gezegd maar ben blij dat ik er vanaf ben. Erg streng zullen ze niet zijn, halve draai was gewoon echt slecht en een beetje geklooi hier en daar maar het was dus goed genoeg
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |