abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 8 maart 2018 @ 09:00:40 #101
149959 SQ
snelle trees
pi_177679706
Ik kom even doei zeggen! Mijn baby is officieel geen baby meer, maar eigenlijk nog wel hoor!

Bedankt voor het gezellige jaar, ik blijf uiteraard meelezen, maar wij horen hier niet meer :o




Tot snel!
disclaimer
pi_177679728
Dag SQ, dag Noud! O+ Ik ga jullie missen! :*

Oh en ik vergat bijna te melden dat zowaar Dirk gister overdag 2x een lange dut gedaan heeft. 1x anderhalf 1x 3 uur. Echt zó fijn. Hij was ook echt een vrolijk monstertje de hele dag. O+

Dank Saskia, ik zal het even grondig bestuderen. :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_177679892
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 08:47 schreef Nanuke het volgende:
Maar ik slaap dan dus zelf eigenlijk niet. Ik verkramp helemaal en ben als de dood dat er wat gebeurd. Hoe doen jullie dat? Wat is wel/niet veilig/handig?
Had ik in het begin ook, je wordt ook zo bang gemaakt als ouder over samen slapen... Maar goed, zo lang je niet onder invloed bent van medicijnen of alcohol (haha, as if...) ben je onbewust toch heel bewust van zo'n kleintje in je bed. En je gaat écht niet bovenop hem liggen. Ik heb nog nooit een deken over hem heen getrokken of hem een elleboog/knietje gegeven. Want ik ben me bewust waar hij ligt, zelfs als hij naar een andere plek is bewogen.

Doei SQ en gefeliciteerd met je niet-meer-baby! :*
Je raekt an de dinge geweun.
pi_177679911
Dag Noud en SQ :W O+

Nanuke, wij lieten S. altijd op zijn verschoonkussen slapen tussen ons in. Voelde wat minder open en bloot. Dan rol je hooguit daar tegenaan.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_177679915
Aww Noud! Wat een toffe collage zo O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_177679924
SQ, van harte gefeliciteerd met Noud! O+ *O*

Nanuke, wat zielig voor Dirk, zouden het stiekem niet nog af en toe krampjes zijn? Dat overstrekken klinkt als pijn. En wat goed van de overdag dutjes *O*
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_177679945
Zo. Consultatiebureau geweest! Twee inentingsprikjes erin (awww), hij is 60,5 cm lang nu en weegt *kuch* zesenhalve kilo bij morgen pas twee maanden oud. #babysaurus :+ Alles verder helemaal goed!
Ik ga 'm nu even de rest van de dag post-prikjes-platknuffelen. O+
Let me see you stripped down to the bone
  donderdag 8 maart 2018 @ 09:30:46 #108
149959 SQ
snelle trees
pi_177680127
quote:
1s.gif Op donderdag 8 maart 2018 09:20 schreef minilot het volgende:
Zo. Consultatiebureau geweest! Twee inentingsprikjes erin (awww), hij is 60,5 cm lang nu en weegt *kuch* zesenhalve kilo bij morgen pas twee maanden oud. #babysaurus :+ Alles verder helemaal goed!
Ik ga 'm nu even de rest van de dag post-prikjes-platknuffelen. O+
djuu _O- wat woog hij bij geboorte?

-edit- het klinkt zo giganorm maar ik ging de stats van noud bij 2 maanden er even bij zoeken en die had zo ongeveer dezelfde afmetingen (62 bij 6360). Wat vergeet je dat toch snel :')
disclaimer
pi_177680155
Ik slaap wel iets lichter als O. bij me in bed ligt en het instinct waar Messina het over heeft merk ik ook heel sterk, ik ben me zeer bewust van waar -ie ligt en dat er geen dekbed over 'm terecht komt ofzo. Zo brengen we op luie ochtenden in bed of 's avonds op onze diepw, stevige bank soms best wat uren door: O. op zijn zij en zo'n beetje in mijn oksel en met vrije toegang tot mijn tepel. Mijn arm bovenlangs zijn hoofd om hem heen en mijn handpalm losjes tegen zijn billen/rug.

Zo slapen we allebei erg lekker en als -ie wakker wordt met dorst neemt -ie zelf een slokje. O+

[ Bericht 3% gewijzigd door minilot op 08-03-2018 09:42:21 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_177680257
quote:
1s.gif Op donderdag 8 maart 2018 09:30 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

djuu _O- wat woog hij bij geboorte?
3780 gram :)

En het is inderdaad ook niet extreem: hij zit gewoon exact bovenaan het allerbovenste lichtgroene stuk van de groeicurve van het CB: prima. Die enorme groei in het begin bij borstvoeding vlakt als het goed is sowieso af, de komende maanden.
Let me see you stripped down to the bone
pi_177680373
quote:
1s.gif Op donderdag 8 maart 2018 09:20 schreef minilot het volgende:
Zo. Consultatiebureau geweest! Twee inentingsprikjes erin (awww), hij is 60,5 cm lang nu en weegt *kuch* zesenhalve kilo bij morgen pas twee maanden oud. #babysaurus :+ Alles verder helemaal goed!
Ik ga 'm nu even de rest van de dag post-prikjes-platknuffelen. O+
Nice. Lekkere goeie baby zo. :+
Daar zat mijn meisje nog wat wel onder toen.

Hier zijn we allemaal langzaam een stukje beter.
We gek om dus al 2 dagen amper wat aan het huishouden te doen.
Typisch: Z. bleef die dinsdag dus alleen maar liggend bij mij drinken en steeds weer slapen.
Amper omkijken naar haar gehad. :o
Ik ben zelfs 1,5 kilo afgevallen.
  donderdag 8 maart 2018 @ 09:48:27 #112
149959 SQ
snelle trees
pi_177680422
quote:
1s.gif Op donderdag 8 maart 2018 09:38 schreef minilot het volgende:

[..]

3780 gram :)

En het is inderdaad ook niet extreem: hij zit gewoon exact bovenaan het allerbovenste lichtgroene stuk van de groeicurve van het CB: prima. Die enorme groei in het begin bij borstvoeding vlakt als het goed is sowieso af, de komende maanden.
Ja, gelukkig wel. Anders leren ze nooit lopen :')
disclaimer
pi_177680424
En gefeliciteerd SQ! *O*
Leuke fotocollage. O+
pi_177680475
LeSage, heb je de terugrolstok van S niet bewaard dan? Hier overigens hetzelfde terwijl ze dat eerder wel konden...

Lekker begin van de dag mini!

Wij hebben weer eens ervaren waarom een tweeling hebben niet leuk is. Vannacht sliep Lala netjes, maar lag Em elk kwartier te huilen :( en peuter werd daar ook fijn wakker van. Ik hoop dus op een simultaan middagslaapje straks.

Tolstoj, wij hadden alleen beschermhoekjes op de glazen salontafel. Die hebben toch zeker een week gezeten. Verder niks van kinderbescherming. We hebben nu een houten tafel, dus die hoekjes beginnen we nu ook niet meer aan. Bij een wijnrek zou ik eerder bang zijn voor de flessen die er half uit getrokken worden en kapot vallen dan dat het omvalt bij optrekken. Een baby/peuter is meestal ook maar een kilo of 10~15 en veel kasten kunnen dat prima hebben zolang ze niet uit balans worden gebracht. Dingen als een commode met alle zwaar beladen lades open waar dan nog een kind aan gaat hangen zijn veel gevaarlijker. En lades open doen kunnen ze al heel snel.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_177680519
Gefeliciteerd SQ *O* Leuke collage van Noud, maar het zo'n fotogeniek kind is dat ook niet zo moeilijk!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_177680553
Ahh Noud O+ Ik vind 't zo gaaf om te zien hoe zo'n eigen gezichtje zich vormt in het eerste jaar en dat dat gezichtje er altijd al in zat :D Gefeliciteerd!

Mini, lekker begin van de dag :O c_/ Met je babysaurus O+

Samen slapen.. Ik lig nu bijna twee weken zo in bed, met in elke arm een kind:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet helemaal volgens de regels, maar minimini heeft refluxklachten en anders zijn we de hele nacht wakker met z'n allen. Wel heel knus slapen zo O+
Make your own kind of music.
pi_177680561
FF: hoe vond je het toen je destijds te horen kreeg dat je een tweeling zou krijgen?
En valt het nu zwaarder dan verwacht? Hoe houd je alle ballen hoog?
Denk dat samenwerking met je partner dan wel extra belangrijk is. :)
pi_177680595
Cass: ik kan je kind links op de foto niet traceren. :P
  donderdag 8 maart 2018 @ 10:01:09 #119
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177680668
quote:
1s.gif Op donderdag 8 maart 2018 09:20 schreef minilot het volgende:
Zo. Consultatiebureau geweest! Twee inentingsprikjes erin (awww), hij is 60,5 cm lang nu en weegt *kuch* zesenhalve kilo bij morgen pas twee maanden oud. #babysaurus :+ Alles verder helemaal goed!
Ik ga 'm nu even de rest van de dag post-prikjes-platknuffelen. O+
Ik hoop dat hij er weinig last van gaat hebben mini!

Ik heb onze 2 maanden-stats er ook even bij gezocht: 62 cm, bijna 6 kg. Door die combinatie nooit dik geweest, wel gróót.

SQ, gefeliciteerd met Noud :* .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_177680822
Cass, die telefoon op het dekbed: de herkenbaarheid! :7 O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_177680896
Over babyveilig.. Onze woonkamer is een soort jungle en staat propvol groene planten, van piepklein (dwergvleeseters) tot plafondhoog (drakenboom en diverse joekels van gatenplanten). Voordat O. kruipen gaat moeten we echt echt echt eens uitzoeken wat er al dan niet giftig is en sowieso moeten de peyote-cactusjes achter slot en grendel: O. is nog minstens achttien jaar te klein om te hallucineren! :+
Let me see you stripped down to the bone
pi_177680916
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 10:08 schreef minilot het volgende:
Cass, die telefoon op het dekbed: de herkenbaarheid! :7 O+
Dit en hydrofiel luiers tegen spuittepels en eventuele spuugjes, eten, fles water en labello.
pi_177680957
quote:
1s.gif Op donderdag 8 maart 2018 10:13 schreef vencodark het volgende:

[..]

Dit en hydrofiel luiers tegen spuittepels en eventuele spuugjes, eten, fles water en labello.
Ja, daarvan heb ik dan weer alleen de hydrofiel. :+
Let me see you stripped down to the bone
  donderdag 8 maart 2018 @ 10:21:55 #124
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177681091
Ik vergat nog te zeggen dat dat veel melk - spuugverhaal van O. zo herkenbaar is van hier de eerste tijd. Is helemaal weg, ik mis het niet.

Huis babyveilig maken moet hier nog gebeuren. Grote boekenkast staat aan de muur maar verder lijkt het nog nergens op.

Wij slapen ook veel samen, in eerste instantie volgens de informatie die Saskia ook gaf. Hoewel niet helemaal: ik slaap wel onder een wollen deken ipv dekbed, maar deze zit in een hoes. En we liggen niet vaak in die houding van het plaatje, want ik draai mijn rug meestal naar hem toe. Hij blijft stil liggen met zijn gezicht mijn kant op gedraaid. Tenzij ik weg ben: dat heeft hij snel door en gaat dan draaien en verplaatsen. Het verschil is zo duidelijk dat ik niet bang ben dat er wat gebeurt als ik slaap. Hij is inmiddels ook groot en sterk genoeg om deels onder de deken te liggen, vind ik. En mijn kussen vind ik ook allang niet meer eng. We slapen allebei beter op deze manier. Hij ligt in principe wel het eerste deel van zijn nacht in zijn eigen bed en soms ook het eerste deel van mijn nacht, maar dan moet ik 'm nog gaan halen 's nachts en dat vind ik eigenlijk niks.

Wat betreft speelgoed heeft Jacob het meeste plezier met zijn lichaam (handen, voeten, bewegen, verplaatsen) en anders met mij: contact maken, vingers pakken, op kleren knagen. Daarnaast zijn een knisperboekje en bijtartikelen altijd in trek. En de nieuwste hit: van die lelijke plastic stapelbekers. Daarmee ging het tijgeren opeens veel harder en doelgerichter.
Ik bedenk me vaak dat baby's leren door observeren en experimenteren. Voor dat observeren zijn we veel samen (dragen, aan tafel zitten, samen op de grond etc) en voor het experimenteren heeft hij dus niet veel nodig, behalve het speelkleed en een beetje rust en 1 of 2 speeltjes.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 8 maart 2018 @ 10:23:47 #125
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177681127
Fijn dat jullie opknappen Veeco! En dat je baby het je niet te moeilijk heeft gemaakt.

Ik wens je die simultane middagslaap FF. Ben zelf ook moe maar dat is mijn eigen schuld: tot na middernacht liggen lezen... |:( .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_177681262
quote:
1s.gif Op donderdag 8 maart 2018 09:55 schreef vencodark het volgende:
FF: hoe vond je het toen je destijds te horen kreeg dat je een tweeling zou krijgen?
En valt het nu zwaarder dan verwacht? Hoe houd je alle ballen hoog?
Denk dat samenwerking met je partner dan wel extra belangrijk is. :)
Blijdschap was niet mijn eerste reactie, laat ik het zo maar zeggen. Maar nadat ik aan het idee gewend was (en mijn toekomstbeeld bij gesteld was) leek het me ook wel leuk later. We hebben ons vooraf ook ingesteld op een pittig eerste jaar (in tegenstelling tot vrijwel iedereen hier kijken wij de tijd juist vooruit) dus het is wel redelijk zoals verwacht. En overdag loopt eigenlijk zelfs een stuk soepeler dan verwacht. Een slechte slaper is altijd pittig, en wij hebben de pech dat we er twee hebben. En ik heb echt een fijne man die ook veel doet, maar twee drama nachten na elkaar trekken we beiden erg slecht. Zeker als de vroeg naar bed avond in het water valt omdat er een gelijk al niet wil slapen.

Zo'n foto heb ik ook van de eerste weken Cass. Dat ik gewoon helemaal ingeklemd lag tussen twee baby's! Ik vond het alleen maar niks dat er eentje aan de buitenkant moest liggen, zelfs met cosleeper tegen het bed aan waardoor ze er eigenlijk niet uit konden vallen.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_177681287
Dag Noud :W

V slaapt nu de laatste tijd ook tussen ons in.
Hij wordt geregeld wakker in de nacht en dan is hij zo snel getroost en slaapt hij verder.
Hij ligt in een babynestje, de onderkant is losgemaakt want hij is er eigenlijk te groot voor :')
Verder ligt hij met z’n buik op hoofdhoogte waardoor hij een stukje dekbed van ons over zijn benen krijgt.
Hij is er nog nooit onder beland en zo krijgen we samen voldoende nachtrust.
  donderdag 8 maart 2018 @ 10:55:10 #128
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177681499
Interessant hoe iedereen zijn eigen draai geeft aan dat samen slapen he. Zo heb ik nooit een aankleedkussen of zoiets gebruikt, want dat lijkt me eng, maar hij ligt wel al heel lang aan de buitenkant en ik bij de muur. Of eigenlijk ligt hij ook dichter bij de muur dan de zijkant maar ik prop me daar weer tussen.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_177681534
Hier ook geen aankleedkussens of babynestjes, ik ben O.'s nestje. :)

Mooi relaas over spelen en speelgoed trouwens, Lemijn. O+
Rust + kleed op de grond is ook wat ik hier aanhou. Ik heb het idee dat O. juist een hoop bewegingen en andere ontwikkelingen voor elkaar bokst als ik 'm helemaal ongestoord een tijdje laat liggen met bijvoorbeeld één duidelijk contrastrijk iets om op te focussen :Y
Let me see you stripped down to the bone
pi_177681690
Nu O. nog zo jong is dat -ie nog niet alles meteen in zijn mond stopt geef ik 'm soms ook onder toezicht iets om aan te voelen en om de geur van op te snuiven uit de tuin: rozemarijn- en tijmtakjes en pluizig zachte salieblaadjes..

Oh, en crêpepapier is tot nu toe nogal een hit, vooral wegens het ritselende geluid bij er tegenaan trappelen en meppen. O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_177681746
Oooo, en wat ik nog ergens tegenkwam en absoluut eens wil proberen: twee heliumballonnen aan lange touwtjes om de enkeltjes van de beeb binden. Trappelen: bewegende ballonnen voor de uk om naar te kijken. Vond ik een erg tof idee!

Ik ga ooit wel een keer echt speelgoed fixen hoor.. :')

[ Bericht 1% gewijzigd door minilot op 08-03-2018 11:16:05 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_177681953
De meeste (alle?) aankleedkussens zijn van plastic en hebben omhoogstaande randen. Dat maakt het slapen juist minder veilig.
pi_177681957
Y stopt echt alles in z'n mond, al vanaf z'n geboorte geloof ik. Dat is even wennen want z'n zus deed dat juist helemaal niet. Maar we zijn daardoor superalert op wat hij te pakken kan krijgen. Zeker nu zijn zus als kleuter met allerlei kleine spulletjes speelt, of bijvoorbeeld doppen van stiften op de grond laat vallen. Gelukkig is zij er zelf ook erg alert op, ze raakt gewoon bijna in paniek als ze iets laat vallen en Y kruipt erop af. Wel heel lief. O+ .

De boeken in onze boekenkast heeft hij ook ontdekt. Onlangs was hij begonnen aan een boek van Vestdijk, maar dat vonden we voor zijn nog tere zieltje wat te heftig. Hij snap inmiddels ook wel dat een wat krachtig uitgesproken 'nee' geen goed nieuws is. Hij krijgt ook al zo'n echt ondeugende uitdrukking op z'n snoetje als wij dat zeggen. Gewoon nog even doorgaan daarna natuurlijk, om dat effect nog eens te bereiken. Zodoende trok hij gisteren een lamp omver. _O_ .

Wat spelen betreft zijn ringen, ballen en blokjes favoriet.

Ik liet hem overigens hard huilend achter vandaag op het kdv. Ik ben niet zo'n beller mar ik denk dat ik zo toch eventjes bel om te vragen hoe het gaat.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  donderdag 8 maart 2018 @ 11:28:56 #134
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_177682030
Wij legden N in het begin op het matje van de kinderwagen. Heel dun, maar dik genoeg om er een deken en laken omheen te vouwen. Daarmee lag ze dan naast ons in bed. Was een idee van de kraamhulp. Na 2 maanden legden we haar gewoon zo naast mij. Tussen mij en de muur lag ze dan.

Gefeliciteerd Noud *O*
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_177682191
quote:
2s.gif Op donderdag 8 maart 2018 11:25 schreef Franny_G het volgende:

De boeken in onze boekenkast heeft hij ook ontdekt. Onlangs was hij begonnen aan een boek van Vestdijk, maar dat vonden we voor zijn nog tere zieltje wat te heftig.
:D
Let me see you stripped down to the bone
pi_177682232
(Ik denk soms ook, als ik met O. op duistere Berlijnse techno sta te dansen, van: wat doet dit met het tere kinderzieltje? Maar ja, er komen vast nog jaaaaaren vol gezapige Studio 100-meuk aan. :'))
Let me see you stripped down to the bone
pi_177682536
Leuk die verschillen in stats inderdaad. Hoe is O. onder de inentingen tot nu toe mini?

Leuke collage van Noud SQ O+

Ik weet niet meer wie het vroeg maar M. ligt dus bij voorkeur plat op zijn achterhoofd en dat is niet de bedoeling :7 Maar het schiet nog niet op met de kinderfysio, gisteren niet teruggebeld en vanochtend te horen gekregen dat ik i.v.m. een vakantie morgen gebeld zou worden. Ik heb na 2x bellen in 2 dagen niet eens een afspraak staan :')

Hier slapen we ook wel eens samen, met name na de eerste ochtenvoeding in mijn verlof nog. Onbewust hou je er toch rekening mee, het voelde tot nu toe altijd wel 'veilig' aan. M. ligt ook wel stil, ik had vanochtend zelfs een oorafdruk in mijn bovenarm staan :')
pi_177682890
Dat is een flinke baby Mini. :D

FF logisch dat je ernaar uitkijkt dat ze wat groter zijn. Tot dat jullie nacht zo zwaar was. :*

Nanuke ik vond slapen met baby ook eng. Na het voeden viel ik steeds in slaap met baby, die eerste twee weken voelde ik me de slechtste mama ooit. En als het me lukte om wakker te blijven dan las ik over veilig slapen met baby.

Ik trek altijd het dekbed tot net over mijn onderbenen. Ik lig dan in badjas of onder dun dekentje. Banaan ligt 's nachts in slaapzak en als ik goed uitgerust ben mag hij onder mijn dekentje.

Banaan ligt tegen mij aan met zijn neusje zo'n beetje bij mijn borst. Wanneer hij wil drinken kan hij dat bijna zelf regelen.
Liefst heb ik hem aan de kant van de bedrand zodat mijn man niet het dekbed over Banaan kan trekken. Als Banaan middenin ligt dan doet mijn man ook badjas of dun dekentje om.
Wanneer hij beweegt kijk ik even of zijn neusje vrij ligt en de stoffen ver genoeg uit zijn buurt.

Als hij zelf kan rollen zal hij waarschijnlijk vaker middenin komen liggen of neem ik de kant van het bed waar zijn ledikant staat. Dan leg ik hem zo hoog mogelijk in bed buiten bereik van dekbed.

Als je wilt weten of je wakker wordt wanneer hij beweegt, probeer het eens 's avonds uit onder toezicht van je man.

Je kunt het ook eens proberen door hem op jouw buik of die van je man te laten slapen. Hij kan dan lekker buikslapen, op redelijk veilige manier. Goed je dragende arm ondersteunen.

Uiteindelijk raak je er steeds meer mee vertrouwd en is het niet meer zo eng.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_177683041
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 12:01 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Hoe is O. onder de inentingen tot nu toe mini?
Zo:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
#blijeaardappel :+

Even getemperatuurd: een koelbloedige 36.2 ^O^

Wanneer moet M.? En O+ @ oorafdruk :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_177683140
Yup, weinig last tot dusver! :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Let me see you stripped down to the bone
  donderdag 8 maart 2018 @ 13:01:31 #141
73386 Fazz
onderweg
pi_177683698
Gefeliciteerd met Noud SQ *O*
Grappig om de collage te zien, hij leek als ‘mini’ baby ook al echt op zichzelf :D Heb je weer zo’n toffe regenboog taart gebakken? Of is dat voor nr2 niet meer haalbaar :+

Fijn dat het goed gaat met O na de prikjes Mini :)
Mijn O kreeg gisteren ook 2 prikken in haar beentjes gejast. Zo zielig altijd :'(

Dat in de mond stoppen is echt een ding hè Franny? Ik blijf ook maar dingen uit O’s mond vissen :@ Haar broer heeft dat ook nooit gedaan.
pi_177684276
Bedankt voor al jullie ervaringen. O+ Ik ga er zeker wat mee doen. Voornaamste reden dat ik het eng vind is dus inderdaad het deken over hem heen verhaal. Ik heb het zelf snachts snel koud, en in combinatie met vrije toegang tot borst (wat hij dus vanacht graag wilde), vind ik dat erg eng. Wat ik deed is de deken tot navelhoogte optrekken aan de kant van de baby en dan op de deken liggen. Maar helemaal lekker voelde dat niet, ondanks dat ik aan die kant dan niet de deken over hem heen kon doen. Hij lag ook tussen ons in en man heeft dus ook nog een deken. Ik ga sowieso eens kijken of een badjas aandoen helpt. En anders op t matrashe van de cosleeper (ik weet niet meer wie het zei) dat klinkt ook nog wel okee,al is hij dan wat verder weg. :)

Pkm, ik kan niet slapen op mijn rug. Dat is wat ik dus in eerste instantie probeerde, want ik had wel het idee dat ik het zou merken als hij dan ging bewegen. Maar dat werkt voor mijn slaap dus niet. Wel bedankt voor je ervaring. Ik hoop dat dit niet al te regelmatig wordt, maar ik hoop wel dat het uiteindelijk een beetje went ja. :@
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_177684310
quote:
1s.gif Op donderdag 8 maart 2018 13:01 schreef Fazzoletti het volgende:

Dat in de mond stoppen is echt een ding hè Franny? Ik blijf ook maar dingen uit O’s mond vissen :@ Haar broer heeft dat ook nooit gedaan.
Hier ook! Verschrikkelijk! Echt alles binnen handbereik stopt hij in zijn mond!
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_177684334
Fijn dat O. geen last heeft van de prikjes. En goede stats! Mijn mini zit daar nu ongeveer op, na 5 maand. :')
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_177685050
quote:
1s.gif Op donderdag 8 maart 2018 09:57 schreef vencodark het volgende:
Cass: ik kan je kind links op de foto niet traceren. :P
Die donkere vlek onder m'n elleboog zijn haar krullen haha! Ze kruipt elke nacht heel dicht tegen me aan, echt zo knus O+ En dat voorraadje naast het bed ja: twee flessen water, spuugdoekjes, lanoline, hydrofiele luiers, luiers, verschoonmatje, doekjes, de lijst is eindeloos. En altijd m'n telefoon ja _O-

Nanuke, ik klap de deken altijd om mijn voeten of onder het matras, dan kan ik hem niet omhoog trekken.

Fijn dat hij geen last heeft van de prikjes mini!

Echt nog steeds een enorme roze wolk hier trouwens O+ Het is zo'n mooi en fijn jongetje. Met als enige constante donderbui wat ik eerder al noemde: minimini heeft refluxklachten. Hij gromt en kreunt en hikt en kokt non stop, ook in zijn slaap. Hij ademt hoog en is nooit helemaal ontspannen, echt zo naar om te zien. Lactatiekundige en huisarts zijn erbij komen kijken. We voeden nu op een andere manier en we houden hem non stop rechtop. Verder moeten we afwachten. Bluh ;( Ik vind 't zo sneu.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Make your own kind of music.
pi_177686038
SQ, gefeliciteerd met de 1e verjaardag van je lieve Noud *O* *O* *O*
Hopelijk hebben jullie een leuke dag! En wat een prachtige fotocollage, heerlijk mannetje O+

@Stroopwafelmeisje: S. speelt nu met van alles, allerlei knuffels, zijn bijtringen, een stapeltoren (vooral het omgooien is fantastisch) en pluche bal. Hij heeft ook nog een vormenstoof, hij snapt het concept nog niet, maar vindt het wel leuk om alle blokjes in en uit de bak te gooien. Ook heeft ie nog één of ander geluidsboek van VTech, dat vindt ie ook wel leuk. Oja, ook nog allerlei boekjes, die hij ook wel interessant vind.
En overal op knagen en sabbelen.

Kan O al echt gericht spelen met die blokkenkar?

Probleem met die kasten is dat ik eigenlijk nog nieuwe meubels wil (o.a. nieuwe kasten), die dan op andere plekken komen te staan en er dan dus allerlei gaten in muren zitten.
Wijnrek aan muur is geen optie met dit wijnrek. Misschien toch maar uit de woonkamer halen.

LeSage, M's eerste tandje *O* Ik dacht dat S. ook een tandje aan het krijgen vanwege ontroostbaar krijsen en zure diarree luier, maar ik zie en voel nog steeds niets.

Nanuke, vervelend van je nacht. Hier slaapt S. ook niet bij ons in bed. Enerzijds omdat ik dat ook een beetje eng vind, want dekbed. Anderzijds omdat ik dan zelf niet meer kan slapen, net als jij. S. is nogal beweeglijk, daardoor lukt het mij niet meer om in slaap te vallen :')

FF, dat van die commode en openstaande lades is inderdaad ook nog iets om bij stil te staan.
De angst met het wijnrek is ook meer dat de flessen er uit kieperen of getrokken worden en kapotvallen met al dat glas. Vast geen goede combi met een kleine :7

Mini, goede stats! En goede reactie op de prikjes O+
pi_177686326
OOk wij zijn vandaag bij het CB geweest. S. is nu 8 maanden en is 73.5 cm lang en 9,9 kilo :o

Uiteindelijk kom ik toch altijd een beetje met een k*t gevoel thuis na zo'n afspraak. Ons CB valt op zich nog best mee met sommige andere verhalen die ik lees. Maar er werd weer gezegd dat nachtvoedingen niet meer nodig zijn. Toen ik aangaf die nachtvoedingen niet erg te vinden, werd gezegd dat ik dan wel door kon gaan, maar het in principe niet nodig is.
S. drinkt nu nog 5-8 keer per dag bij me, dat vond de verpleegkundige toch wel veel, want hij heeft nu vooral vast voedsel nodig om te groeien en minder melk, want daar groeit ie niet echt meer op (daarom weegt ie ook 9,9 kg :+ :+ ) :?
En dat hij nu toch al zeker 2 boterhammen, 150 gram fruit en 200 gram avondeten zou mogen (moeten???) eten. S. haalt dat bij lange na niet.

Diep van binnen komt dat k*t gevoel eigenlijk vooral doordat ik het zo vreselijk moeilijk vind om die BV af te bouwen. Dat valt me emotioneel echt veel zwaarder dan ik ooit verwacht had :'( :'( :'( :'(
Het heeft dus niet eens echt met het CB te maken, dat gevoel, maar meer met mijn eigen gevoel van hem steeds wat meer los te moeten laten.
Ook al vind ik al die ontwikkelingen die hij doormaakt echt super, aan die BV momenten ben ik echt gehecht.
  donderdag 8 maart 2018 @ 15:36:20 #148
56471 pinquit
oh my lama!
pi_177686639
Maar wil je dan graag de BV afbouwen?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  donderdag 8 maart 2018 @ 15:38:12 #149
56471 pinquit
oh my lama!
pi_177686688
Zolang jouw S. snachts nog komt om wat te drinken, zijn die nachtvoedingen gewoon nog nodig. Wat het CB er ook van vindt :*
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_177686748
Je moet helemaal niks, tolstoi. Hij groeit toch goed?

En wat pinq zegt. Hier gaat er (bijna 1 jaar) ook wel eens een nachtvoeding in. Dan zal hij t wel nodig hebben. Ons cb zei daarover 'je moet je niet blindstaren op richtlijnen, elk kindje is anders'.

Las laatst ergens van een kindje dat naar fysiotherapie moest van het cb omdat het nog niet zelf ging zitten met 8 maanden.
pi_177686861
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 15:38 schreef pinquit het volgende:
Zolang jouw S. snachts nog komt om wat te drinken, zijn die nachtvoedingen gewoon nog nodig. Wat het CB er ook van vindt :*
De BV afbouwen vind ik op zich niet nodig (ook vanwege mijn emotionele gehechtheid eraan), al snap ik ook wel dat hij op een gegeven moment meer vast voedsel gaat eten en daardoor minder bij mij drinkt.
Of hij die voedingen 's nachts nodig heeft, weet ik niet. Hij wordt momenteel wel 2 keer per nacht wakker. Om weer snel te kunnen slapen, leg ik hem gewoon aan. De ene keer drinkt ie alsof ie de hele dag niks gehad heeft, de andere keer drinkt ie minder en is het meer het sabbelen en de nabijheid, waardoor ie snel weer in slaap valt.

Cygne, hij groeit zeker goed :Y En het is een vreselijk lief en vrolijk kereltje, dus heb niet het idee dat hij iets te kort komt :)

Pffff, ik moet me echt minder gaan aantrekken van wat andere mensen zeggen/denken...
pi_177687136
Nou da's prima toch? Dat eten komt allemaal wel. Echt heus, als het voor jullie werkt is het prima. ^O^
pi_177687277
Ik zou gewoon met een schuin oog kijken wat zo’n richtlijn van het CB zegt en vooral je eigen (moeder) gevoel volgen. Als hij goed groeit, zelf nog nachtvoedingen wil en jij vindt het prima dan is dat prima lijkt me?

En ik kan me ook voorstellen dat je gehecht bent aan de BV momenten, dat is echt 1 op 1 qualitytime met je kindje. Closer dan dat wordt het niet.

Ik lig al vanaf 2 uur te verhongeren en half uit te drogen met een slapende M. op mij. Altijd het dilemma van laten tukken of wegleggen met het risico op krijsen dus nog niet (relaxed) eten :p. En stiekem geniet ik ook altijd gewoon heel erg van deze plakmomentjes.
pi_177687410
quote:
1s.gif Op donderdag 8 maart 2018 15:58 schreef Cygne het volgende:
Nou da's prima toch? Dat eten komt allemaal wel. Echt heus, als het voor jullie werkt is het prima. ^O^
100% dit. Op z'n 16e ligt 'ie echt niet meer aan de borst. Hij is nog zo klein, lekker doen wat goed voelt. Het zijn maar richtlijnen he, er komt geen CB-politie aan de deur. :*
Je raekt an de dinge geweun.
  donderdag 8 maart 2018 @ 16:20:32 #155
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_177687474
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 15:08 schreef TolstoiFan het volgende:
@Stroopwafelmeisje: S. speelt nu met van alles, allerlei knuffels, zijn bijtringen, een stapeltoren (vooral het omgooien is fantastisch) en pluche bal. Hij heeft ook nog een vormenstoof, hij snapt het concept nog niet, maar vindt het wel leuk om alle blokjes in en uit de bak te gooien. Ook heeft ie nog één of ander geluidsboek van VTech, dat vindt ie ook wel leuk. Oja, ook nog allerlei boekjes, die hij ook wel interessant vind.
En overal op knagen en sabbelen.

Kan O al echt gericht spelen met die blokkenkar?

Dat lijkt mij meer dan genoeg om uit te kiezen :P

Ja, dat doet ze zeker! Ze pakt een blokje en stopt m in haar mond :') Daar houdt het wel een beetje op.. Soms mept ze met twee blokjes op elkaar, dat maakt herrie en is tof, maar verder is het vooral blokken uit de kar pakken en op de grond leggen.

Goede stats wel, trouwens! En wat de rest al zegt: niet afbouwen als je daar zelf nog geen behoefte aan hebt! Mijn bv gaat hard achteruit nu ze nog maar 4 voedingen op een dag heeft en dat vind ik maar stom ;( Ben bang dat ik opdroog voor ik er klaar voor ben..
pi_177687505
Oh en goeie reactie van O. mini! Bikkel ^O^ M. heeft ze gisteren gehad, ging prima :)
pi_177687592
quote:
1s.gif Op donderdag 8 maart 2018 16:20 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:

[..]

Dat lijkt mij meer dan genoeg om uit te kiezen :P

Ja, dat doet ze zeker! Ze pakt een blokje en stopt m in haar mond :') Daar houdt het wel een beetje op.. Soms mept ze met twee blokjes op elkaar, dat maakt herrie en is tof, maar verder is het vooral blokken uit de kar pakken en op de grond leggen.

Goede stats wel, trouwens! En wat de rest al zegt: niet afbouwen als je daar zelf nog geen behoefte aan hebt! Mijn bv gaat hard achteruit nu ze nog maar 4 voedingen op een dag heeft en dat vind ik maar stom ;( Ben bang dat ik opdroog voor ik er klaar voor ben..
Oja, dat meppen, dat is hier ook een hit, met alles wordt getimmerd en op iets anders geslagen. ALs er maar herrie uitkomt _O-

Vraagt ze zelf nog maar 4 voedingen? Lastig is dat hè, dat je zelf niet klaar bent voor de afbouw :*
pi_177687633
SQ nog gefeliciteerd met Noud! Super leuk om die foto's zo samen te zien, leuk hoe hij zich heeft ontwikkeld! Tot over héél lang (mijn baby blijft nog heel lang baby heb ik besloten :7) in het volgende topic!

CassElliot, super lief die foto! Fijn dat je er zo van kan genieten. Weet niet wat je historie is, maar klinkt of je er goed mee omgaat. Wel sneu van de reflux!

Tolstoi, snap dat je daar onzeker van wordt hoor! Maar een goed groeiende, blije baby is het aller belangrijkste, dus volg inderdaad gewoon je gevoel! Ik zie mezelf ook nog wel lang 's nachts voeden. Snel een blije baby, is ook een blije mama :)

Verder hier weer een beetje bijgekomen, zat er echt een beetje doorheen na de wendag van gisteren. Ben normaal echt wel relaxed en kan best goed relativeren, maar dit ging toch wel echt zo tegen m'n gevoel in. Al die prikkels daar, huilende baby's en dan een mannetje in je armen gedrukt krijgen die duidelijk niet happy is :N ;( Was ook niet zo onder de indruk van de leiding, toen ik 'm kwam halen was het niet veel meer dan 'het is niet zo goed gegaan, hij wou niet echt drinken en slapen'. Niet even een rustig moment om het te bespreken, te kijken hoe verder, en ook nog even wat positiefs over je baby te horen. Morgen gaan we weer, dan zelf ook maar iets assertiever zijn in goed praten over hoe het ging en hoe we het verder aan gaan pakken.

Verder positief: B. ligt nu al voor de tweede keer vandaag te tukken in z'n bedje en is beide keren gaan slapen zonder dat ik er naar toe hoefde om 'm in slaap te helpen *O* Stiekem mis ik 'm wel een beetje, dus ben nu aan het staren naar het babyfoon beeld O+ *)
pi_177687670
SQ: hadden jij en je man niet die ene afspraak vandaag? :)
  donderdag 8 maart 2018 @ 16:31:48 #160
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_177687711
Gefeliciteerd met Noud, SQ! *G*
Toffe collage O+

Tot over 2 weken!
:X
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_177687901
Tolstoi ik zou ook maar moeilijk met zulk advies om kunnen gaan. Al scheelt het denk ik dat ik het slechtste advies van het CB kreeg (laten huilen) en ik ze daardoor wat minder serieus neem.

Als je baby toe is aan meer vast voedsel dan gaat hij dat wel eten. Volgens mij mag borstvoeding een jaar de basis zijn, kijk na die tijd lekker weer verder. Afbouwen kan altijd nog, als jullie er allebei aan toe zijn. :)

In plaats van aan jezelf te twijfelen mag je het ook relativeren: Het CB hoort geen borstvoedingsondermijnend advies te geven. ;)

Rottig Ellie dat je er nog last van hebt. Morgen kan het compleet anders zijn. Het zijn niet voor niets wendagen.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_177688198
Achgut, toch nog last gekregen van de inentingen.. O. begon vanmiddag vanuit het niets ineens heel hard te gillen en krijsen, ogenschijnlijk met pijn. Ik heb 'm nog nooit zo hard horen brullen (O. huilt tot nu toe sowieso eigenlijk alleen even als -ie honger heeft), het ging echt door merg en been. Arm kuiken! Uiteindelijk wist ik er een paracetamol-zetpil in te frotten, maar hij bleef heel hard blèren. . Het enige dat een beetje leek te helpen was met ontblote bovenlijven tegen elkaar rondlopen. Stilstaan was meteen weer krijsen, huidcontact verbreken was meteen weer krijsen. Ik heb een uur onder luid gejengel rondgelopen, het was echt zo zielig!
Op een gegeven moment werd -ie dan toch erg moe en de paracetamol sloeg denk ik aan en toen werd het een heel zacht, jammerend huiltje. Toen zijn we maar in bed gekropen en hebben we met blote buiken op elkaar een dutje gedaan. Beetje onrustig nog wel, maar hij sliep wel eventjes, drie kwartier ofzo. Nu weer wakker, en nog wel sip maar in elk geval rustiger. Sniiiif.
Let me see you stripped down to the bone
pi_177688249
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 16:56 schreef minilot het volgende:
Achgut, toch nog last gekregen van de inentingen.. O. begon vanmiddag vanuit het niets ineens heel hard te gillen en krijsen, ogenschijnlijk met pijn. Ik heb 'm nog nooit zo hard horen brullen (O. huilt tot nu toe sowieso eigenlijk alleen even als -ie honger heeft), het ging echt door merg en been. Arm kuiken! Uiteindelijk wist ik er een paracetamol-zetpil in te frotten, maar hij bleef heel hard blèren. . Het enige dat een beetje leek te helpen was met ontblote bovenlijven tegen elkaar rondlopen. Stilstaan was meteen weer krijsen, huidcontact verbreken was meteen weer krijsen. Ik heb een uur onder luid gejengel rondgelopen, het was echt zo zielig!
Op een gegeven moment werd -ie dan toch erg moe en de paracetamol sloeg denk ik aan en toen werd het een heel zacht, jammerend huiltje. Toen zijn we maar in bed gekropen en hebben we met blote buiken op elkaar een dutje gedaan. Beetje onrustig nog wel, maar hij sliep wel eventjes, drie kwartier ofzo. Nu weer wakker, en nog wel sip maar in elk geval rustiger. Sniiiif.
Och, arme O!
pi_177688419
Elliebell, als ik het zo hoor kan ik me voorstellen dat je een tikkie van slag bent na zo'n wendag, maar wat goed dat je er in elk geval helder over bent en voor jezelf duidelijk hebt wat je morgen zelf daar anders gaat doen. ^O^
En O+ @ verliefd naar babyfoon staren en slapende baby missen. Hier geen babyfoon (O. slaapt tot dusver altijd in dezelfde ruimte als waar ik ben, dankzij simpel verplaatsbaar mozeswiegje), maar als zijn dutjes me te lang duren ga ik ook ongedurig en zwijmelend naar zijn snoet staren in de hoop dat -ie snel weer in de knuffel/voed/speel-modus schiet. :') Dat houdt vast een keer op! :7
Let me see you stripped down to the bone
pi_177688474
Geen nachtvoedingen meer nodig hebben is toch niet borstvoedingondermijnend advies? Hier werd ook aangegeven dat onze meiden die voedingen nu nog wel echt nodig hebben, maar dat we op moeten letten dat het op een gegeven moment geen gewoonte wordt als het niet meer nodig is. Het gaat erom waar je je zelf goed bij voelt. 1 op 1 qualitytime kan ook zonder bv en gewoon troosten en weer in slaap wiegen is dat net zo goed.

Maar goed, afbouwen moet je alleen doen als je dat zelf ook graag wil om wat voor reden dan ook, niet omdat dat 'hoort'. Ik wilde graag wat vrijheid terug en wat rust dus heb bewust de dagvoedingen afgebouwd. Avond, nacht en ochtend blijven zolang ze daar behoefte aan hebben.

En ik heb net 1 uur kunnen slapen *O*
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_177688486
Tolstoi, laat je niks wijsmaken: gewoon lekker doorvoeden zolang jij en je kind dat fijn vinden en jullie er allebei gezond en tevreden bij zijn. O+

De Wereldgezondheidsorganisatie houdt borstvoeding als normale, zinnige aanvullende voeding aan tot een leeftijd van 12 tot 23 (!) maanden, dus je hebt nog even. ;) Laat het CB maar lullen. -x-
Let me see you stripped down to the bone
pi_177688595
Wel grappig hoe ik borstvoeding tot nu toe ervaar..

Pre-zwanger: 'ik wil me geen koe voelen, ik ga gewoon de fles geven'
Zwanger: 'naja, ik probeer het wel een paar weken en stop zodra ik het stom vind, misschien al na een paar dagen.'
Zwanger en ingelezen: 'Oh, de WHO vindt tot zes maanden nuttig, kijken of ik dat red'
Na bevalling en eerste keer borstvoeding geven: 'waaah, dit is gaaf!'
Nu: 'Doorvoeden tot -ie naar de brugklas gaat, yo! O+'
:')
Let me see you stripped down to the bone
pi_177688646
Vervelend mini, hopelijk voelt ie zich snel beter. Had hij nu ook verhoging/koorts of niet gemeten?

En ook vervelend elliebell! Juist omdat het niet goed ging hadden ze wel even met je kunnen gaan zitten. Fijn dat het slapen vandaag zo goed gaat, go B!
pi_177688662
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 17:15 schreef minilot het volgende:
Wel grappig hoe ik borstvoeding tot nu toe ervaar..

Pre-zwanger: 'ik wil me geen koe voelen, ik ga gewoon de fles geven'
Zwanger: 'naja, ik probeer het wel een paar weken en stop zodra ik het stom vind, misschien al na een paar dagen.'
Zwanger en ingelezen: 'Oh, de WHO vindt tot zes maanden nuttig, kijken of ik dat red'
Na bevalling en eerste keer borstvoeding geven: 'waaah, dit is gaaf!'
Nu: 'Doorvoeden tot -ie naar de brugklas gaat, yo! O+'
:')
Dit had ik precies hetzelfde (op het pre-zwanger stukje na, want wilde wel echt BV geven).
pi_177688678
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 17:17 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Vervelend mini, hopelijk voelt ie zich snel beter. Had hij nu ook verhoging/koorts of niet gemeten?
Wel gemeten, zat rond de 37, dus beetje hoger maar niks geks. Ik check het straks nog een keertje bij luier verschonen.
Maar goed, verhoging of niet, hij is in elk geval kalmpjes nu. Yay voor de zetpil!
Let me see you stripped down to the bone
pi_177688710
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 17:18 schreef TolstoiFan het volgende:

[..]

Dit had ik precies hetzelfde (op het pre-zwanger stukje na, want wilde wel echt BV geven).
Naja, dat was ook meer toen ik nog flink jong en onbezonnen was hoor. Toen vond ik ook nog dat ik t.z.t. wel een keizersnee zou willen omdat ik het volstrekt niet zag zitten om iets op pijnlijke wijze door mijn vagina te gaan lopen duwen. :+
Ik had me er, zeg maar erg lang geleden, nog niet zo in verdiept. *)
Let me see you stripped down to the bone
pi_177689647
Haha ik had dat met zwangerschapscontroles en bevallen idd. Eerdere zwangerschap paar jaar terug wilde ik alles zo medisch mogelijk. Werd mk en bij nieuwe zwangerschap wilde ik alles totaal anders.
Bv heb ik wel altijd willen geven.
pi_177689936
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 17:07 schreef minilot het volgende:
En O+ @ verliefd naar babyfoon staren en slapende baby missen. Hier geen babyfoon (O. slaapt tot dusver altijd in dezelfde ruimte als waar ik ben, dankzij simpel verplaatsbaar mozeswiegje), maar als zijn dutjes me te lang duren ga ik ook ongedurig en zwijmelend naar zijn snoet staren in de hoop dat -ie snel weer in de knuffel/voed/speel-modus schiet. :') Dat houdt vast een keer op! :7
Hij slaapt nog steeds, maar heeft z'n hoofd de andere kant op gedraaid, niet ok :N :7
En ik hoop dat het zwijmelen nog lang niet ophoudt, want mijn baby O+ O+
  donderdag 8 maart 2018 @ 18:33:56 #174
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177690247
quote:
1s.gif Op donderdag 8 maart 2018 15:41 schreef Cygne het volgende:
Las laatst ergens van een kindje dat naar fysiotherapie moest van het cb omdat het nog niet zelf ging zitten met 8 maanden.
Mijn baby is bepaald niet langzaam, gaat als een malle door de kamer et cetera, maar zit nog niet los, laat staan dat ie zelf gaat zitten. Als ze me naar de fysiotherapeut zouden willen sturen over een paar weken ga ik echt heel hard lachen.

Verder heb ik in het bv-topic gereageerd, Tolstoi.

CE, wat stom van de reflux :* .

Wat betreft alles in de mond: Jacob combineert dat met stevig bijten met al die tanden van 'm. Dus ook in je been, en in snoeren die aan allemaal noodzakelijke apparaten vastzitten... mijn hemel. Ik moet daar echt wat aan gaan deon.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_177690254
SQ gefeliciteerd met Noud!!

mini ik moest lachen om je bv-beeld. Ik ben er blanco ingegaan, als in we zien wel of het lukt en hoelang. Vooralsnog hou ik het nog prima vol, maar tot de brugklas zie ik dan weer niet ziten. Heb nu ongeveer tot haar eerste verjaardag in gedachte. Ben benieuwd hoe ik er dan over denk, want merk dat ik tot nu toe steeds mijn grens verleg :D

tolstoi er is al veel gezegd. Vertrouw op je eigen gevoel en op hoe je kleine het doet!

nachtvoedingen zijn zeldzaam hier sinds dat ze 4 maanden is en daar heb ik eigenlijk niets voor gedaan? ik heb haar altijd gevolgd, als ze nu wakker wordt weet ik dat ze best zonder kan en proberen we haar eerst zo te troosten. Lukt dat niet (binnen een kwartier ofzo) dan leg ik haar aan. Toevallig afgelopen week 1x gebeurt, dan heeft ze het nodig vind ik.
ik hou me nog altijd voor dat de nachtvoedingen nog volle bak terug kunnen komen :D
  donderdag 8 maart 2018 @ 18:43:35 #176
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177690396
Ah, nog een pagina.
Wat sneu voor O., mini. Ik dacht al wel je juicht te vroeg, maar 'wacht maar' is hier volgens mij ook wel een verboden woord dus ik hield braaf mijn mond. En herkenbaar patroon, na een halve dag werd het hier telkens ook drama. Zonder koorts, maar met zetpil wat minder zielig. Duurde wel 2 dagen voor het helemaal over was...

Wat betreft die nachtvoedingen: 2x noem ik een goede nacht, en geef ze ook omdat het de snelste korte termijn-oplossing is. Zou er best vanaf willen maar ben niet bereid daar moeite voor te doen nog. En hij kan ongetwijfeld zonder, maar hij kan dus duidelijk ook met :') .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_177690460
SQ, gefeliciteerd! Wat een leuke foto’s! :*
Protège moi de mes désirs.
pi_177690899
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 17:09 schreef FlyingFish het volgende:
Geen nachtvoedingen meer nodig hebben is toch niet borstvoedingondermijnend advies? Hier werd ook aangegeven dat onze meiden die voedingen nu nog wel echt nodig hebben, maar dat we op moeten letten dat het op een gegeven moment geen gewoonte wordt als het niet meer nodig is. Het gaat erom waar je je zelf goed bij voelt. 1 op 1 qualitytime kan ook zonder bv en gewoon troosten en weer in slaap wiegen is dat net zo goed.
Weglaten van een voeding omdat die niet meer nodig zijn vind ik wel ondermijnend. Net als eerst vaste voeding en daarna borstvoeding, voor zover ik weet is dat pas na een jaar van toepassing.

Mini vervelend dat O. toch nog last kreeg. Bij ons ging het ook ongeveer zo, ik hoopte dat O. er beter mee weg zou komen.

Mijn Banaan had het weer moeilijk vandaag. Draagzak+speen+voorlezen/zingen+wandelen/dansen en dan was hij tevreden. Tot ik stopte, dan was het weer gedoe.

Vanavond was ook de draagzak niet meer goed, borst ook niet. Hij begon weer lekker te overhitten. Wipstoel gekozen voor wederzijdse time-out. Daarna erin gelaten in de hoop dat hij daar dan toch in slaap zou vallen. Mooi niet dus. Om terug te komen op de discussie van laatst, mijn baby is geen tokkie. ;)

Nou maar weer op bed waar hij zich toch binnen een minuut in slaap dronk. Eens kijken of aan mijn avondeten denken ook mijn buik vult. ;(
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_177691187
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 18:43 schreef Lemijn het volgende:
Ik dacht al wel je juicht te vroeg, maar 'wacht maar' is hier volgens mij ook wel een verboden woord dus ik hield braaf mijn mond.
Niet jegens mij hoor. Er zijn hier intussen al zoveel 'wacht maars' uitgekomen! :+
Let me see you stripped down to the bone
pi_177691749
Het had ook gewoon prima kunnen gaan hoor mini. Dirk heeft nog altijd geen last gehad van welk prikje dan ook. Alleen huilen bij t prikken, daarna prima en niets aan de hand. :)

Tolstoi, even een :*. Ik snap het druk maken, ik ben daar ook gevoelig voor. Maar probeer er op te vertrouwen dat wat je doet goed is, want zo niet gaat je baby wel protesteren en dan pas jij je wel weer aan. En misschien moet je dan bij het CB gewoon even niet hebben over (nacht)voeding(en). :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  donderdag 8 maart 2018 @ 20:06:30 #181
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177692062
Dat laatste wat Nanuke zegt is slim! Ik praat gewoon niet erover met ze. Het gaat goed, hij krijgt borstvoeding, ja ook wel wat vast voedsel, slapen gaat goed genoeg, nee ik heb hier geen vragen over. Want die heb ik echt niet, tot nu toe. Kan best nog veranderen natuurlijk.

Eerst vast voedsel en dan drinken ben ik niet heel strikt op trouwens hoor. Als ik ga eten krijgt hij ook, en drinken krijgt hij meestal voor/na slapen. Het is misschien anders als je voert met een lepel en zoveel mogelijk probeert te geven - hier wordt vooral gesmeerd en op de grond gegooid. Tenzij yoghurt, dat doe ik op de lepel en dan smeert hij wel een beetje in het rond maar ik gok dat 80% wel binnen komt.

PKM, heb je inmiddels kunnen eten? Ik hoop het!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_177692080
Hier zijn we bezig met hapjes (soms n potje en soms n stuk groente/fruit/soepstengel) om op te knagen. Nu is het zo dat ie van t vaste voedsel gaat kokhalzen, en ik weet dat dat in principe de bedoeling is, maar hij gooit er dus ook zn complete maaginhoud achteraan -O- wat weer n beetje jammer is. Hoort dat ook, of is het een defecte feauture?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  donderdag 8 maart 2018 @ 20:09:22 #183
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177692112
Dat is hier ook wel gebeurd, LDG. Ik vond het stom dus ben begonnen met wat grotere tussenpozen (niet elke dag) en weinig. Het kokhalzen werd snel minder, omdat hij het gevoel van iets in zijn mond niet meer zo raar vond.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_177692201
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 20:09 schreef Lemijn het volgende:
Dat is hier ook wel gebeurd, LDG. Ik vond het stom dus ben begonnen met wat grotere tussenpozen (niet elke dag) en weinig. Het kokhalzen werd snel minder, omdat hij het gevoel van iets in zijn mond niet meer zo raar vond.
ja precies, het is niet dat ie zich verslikt want het zit meestal niet eens achterin zn mond. Inderdaad maar n beetje rustiger aan totdat ie t wat beter kan handelen, want dit is wel heel vies steeds _O-
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  donderdag 8 maart 2018 @ 20:15:36 #185
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_177692224
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 20:07 schreef littledrummergirl het volgende:
Hier zijn we bezig met hapjes (soms n potje en soms n stuk groente/fruit/soepstengel) om op te knagen. Nu is het zo dat ie van t vaste voedsel gaat kokhalzen, en ik weet dat dat in principe de bedoeling is, maar hij gooit er dus ook zn complete maaginhoud ppppachteraan -O- wat weer n beetje jammer is. Hoort dat ook, of is het een defecte feauture?
Het kokhalsreflex bij baby's zit nog voor op de tong, niet zo gek dus. Verder wat Lemijn zegt, wanneer het echt extreem blijft is er met logopedie wel iets aan te doen..
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_177694957
Ik snap dat wel Lemijn en Nanuke, maar eigenlijk is dat ergens zonde. Ons cb (kom ik weer hoor :') ) zei dat als je gaat hakketakken op jonge ouders (dit dingetje met eten doe je fout, dat dingetje met slapen is niet goed, de curves zijn niet gemiddeld), ze zich niet meer veilig voelen dingen te vragen als ze dat wél zouden willen.
pi_177696017
Ik was ook niet van plan om over nachtvoedingen te praten, maar bij een directe vraag ga ik ook niet erom liegen dat ie geen nachtvoedingen krijgt, terwijl dat wel zo is.
De verpleegkundige trok wel de conclusie dat hij maar 1 keer per nacht kwam, dat heb ik wel zo gelaten :+ :+ De laatste tijd komt ie in ieder geval 2 keer per nacht en heel soms 3 keer.

Bij het naar bed brengen van S. hebben we net ontdekt dat er 2 tandjes aan zitten te komen. Ik dacht vanavond uiteindelijk wel wat te voelen, maar wist het niet helemaal zeker. Bij een nadere studie van zijn onderkaak, zien we 2 tandjes onder het tandvlees zitten :Y :Y :Y
Hopelijk gaan de komende nachten meevallen :7 :7 :7 :7
pi_177696121
PKMix, hopelijk heb je inmiddels kunnen eten en is de komende nacht een rustige!
pi_177698323
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 20:07 schreef littledrummergirl het volgende:
Hier zijn we bezig met hapjes (soms n potje en soms n stuk groente/fruit/soepstengel) om op te knagen. Nu is het zo dat ie van t vaste voedsel gaat kokhalzen, en ik weet dat dat in principe de bedoeling is, maar hij gooit er dus ook zn complete maaginhoud achteraan -O- wat weer n beetje jammer is. Hoort dat ook, of is het een defecte feauture?
Mijn zoon van bijna 5 doet dat nog. Helaas. :')
pi_177699676
Ben toch gaan eten ja. Zodra de borst bij zijn neusje wegging was hij wakker. Gelukkig was het lekker. :)

Ik vermoed dat Banaan meer last heeft van de reflux en ga straks de huisarts bellen of hij opnieuw aan de medicijnen mag tot het beter gaat.

Het eerste slaapje op mij is een feit. O+

Mini is O. weer zijn vrolijke zelf?
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_177699712
oh my. Dat je je baby om 22:45 eindelijk in haar bedje hebt liggen en ze dan na wat jammeren haar hele maaginhoud inclusief stukjes banaan en wortel over zichzelf en haar bed heen gooit. Zo sneu, ze had zelfs stukjes in dr haar. Vriend is maar met haar gaan douchen en hebben haar daarna bij ons in bed gelegd waar ze nog 2x gespuugd heeft. Minder heftig gelukkig, want maagje was al leeg.
Zou het komen doordat ik haar pas na 16:00 banaan heb gegeven (hoor vaak fruit in de ochtend ivm maagzuur?) Temperatuur was goed en vooraf was ze gewoon zichzelf. Wel is ze verkouden dus misschien misselijk van het slijm.

Ik ben iig kapot moe nu. :O Maar moest eruit ivm cb om 8:30.

Hoop dat jullie nachten fijner waren!

tolstoi zijn het zijn eerste tandjes of heeft hij er al?

pkm goed dat je even naar de huisarts gaat als je het gevoel hebt dat hij er zo'n last van heeft.
pi_177700054
Ik zou eerder denken dat ze gewoon ziek en misselijk is dan dat het komt van banaan om de middag, zeker als ze daarna nog 2 keer heeft gespuugd. Beterschap in ieder geval!
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_177700547
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 06:52 schreef Nolita het volgende:
oh my. Dat je je baby om 22:45 eindelijk in haar bedje hebt liggen en ze dan na wat jammeren haar hele maaginhoud inclusief stukjes banaan en wortel over zichzelf en haar bed heen gooit. Zo sneu, ze had zelfs stukjes in dr haar. Vriend is maar met haar gaan douchen en hebben haar daarna bij ons in bed gelegd waar ze nog 2x gespuugd heeft. Minder heftig gelukkig, want maagje was al leeg.
Zou het komen doordat ik haar pas na 16:00 banaan heb gegeven (hoor vaak fruit in de ochtend ivm maagzuur?) Temperatuur was goed en vooraf was ze gewoon zichzelf. Wel is ze verkouden dus misschien misselijk van het slijm.

Ik ben iig kapot moe nu. :O Maar moest eruit ivm cb om 8:30.

Hoop dat jullie nachten fijner waren!

tolstoi zijn het zijn eerste tandjes of heeft hij er al?

pkm goed dat je even naar de huisarts gaat als je het gevoel hebt dat hij er zo'n last van heeft.
Ach, Nolita wat sneu. Kun je vandaag een beetje bijslapen?

En het zijn de eerste tandjes :)
  vrijdag 9 maart 2018 @ 09:45:28 #194
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_177701154
Ik denk ook dat ze gewoon iets heeft opgepikt, Nolita. Ik hoor om me heen heel veel kindjes die aan het spugen zijn.
Hopelijk was het maar eenmalig!
Kan je vandaag een slaapje meedoen?

Oeh, mijlpaal in aantocht Tolstoi! 😁

Ella heeft ook last van tandjes. Wel gek dat het last hebben van tandjes zo erg wisselt. Ze had heel erg last had van de eerste 2, maar nummer 3 er zat zonder dat ik het doorhad en nr 4 ging ook vrij soepel ging.
Nu is ze bezig met 5 en 6 en die geven wel wat klachten, maar gelukkig minder dan de eerste 2.
Ik twijfel wel of ik niet ook al 7 en 8 zie doorkomen. Dat doet ze dan wel vlot ineens.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_177701326
Dat hadden we hier ook steeds, Sylver. Zo vreemd hoe dat wisselt. Het zou wel lekker zijn als ze zo snel komen, ben je er ook weer zo vanaf.

Nolita, wat balen van je nacht. Ik verwacht ook dat ze iets opgelopen heeft, het heerst zo ontzettend overal.

M. wordt echt met de dag verliefder op zijn grote broer. Wel handig, want zo oefent hij met overeind komen en tijgeren. Alles om zo dicht mogelijk bij je grote held te zijn O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  vrijdag 9 maart 2018 @ 10:03:20 #196
221912 minilot
Nancy boy
pi_177701396
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 06:43 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Mini is O. weer zijn vrolijke zelf?
Flink wat slaperiger dan ik 'm 's ochtends gewend ben, maar verder lijkt -ie zo te zien nergens meer last van te hebben. ^O^ Ligt nu tegen zijn vader aan te snurken in het grote bed O+ (mijn J. is thuis vandaag met een hevige verkoudheid)

Fijn dat je toch nog avondeten binnen hebt gekregen! :) Ook wel een beetje voor jezelf zorgen hoor! :*
Let me see you stripped down to the bone
  vrijdag 9 maart 2018 @ 10:04:59 #197
221912 minilot
Nancy boy
pi_177701418
Beterschap voor je ukkie, Nolita! Duimen dat ze vandaag alles binnenhoudt :Y
Let me see you stripped down to the bone
  vrijdag 9 maart 2018 @ 10:10:08 #198
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_177701482
LeSage leuk is die broeder(/zuster) liefde he. Ik smelt ook nog steeds als ik die 2 samen zie O+
Ik moet toch eens kijken waar ik een filmpje kan uploaden, gisteren waren ze zo leuk aan het spelen samen.

Mini, dat klinkt wel heel schattig! O+
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  vrijdag 9 maart 2018 @ 10:13:49 #199
221912 minilot
Nancy boy
pi_177701535
Ze zijn wakker. Althans, ik hoor:
J.: 'Ik eet je voet op! Nomnomnom!'
O.: 'Gwoeeeeee!
J.: 'Ik eet je hand op! Mjammjammjamm!'
O.: 'Gwaaaaaaaah!'

:') O+
Let me see you stripped down to the bone
  vrijdag 9 maart 2018 @ 10:14:23 #200
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_177701539
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 10:13 schreef minilot het volgende:
Ze zijn wakker. Althans, ik hoor:
J.: 'Ik eet je voet op! Nomnomnom!'
O.: 'Gwoeeeeee!
J.: 'Ik eet je hand op! Mjammjammjamm!'
O.: 'Gwaaaaaaaah!'

:') O+
Ohhh liefde. O+
Protège moi de mes désirs.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')