abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  CHI shopkeeper vrijdag 2 maart 2018 @ 13:33:21 #1
447948 Gearbest
www.gearbest.com?lkid=12886141
pi_177549021
registreer om deze reclame te verbergen
Gearbest-shop-logo.png

Wij zijn een Chinese webshop en hopen ons Nederlandse publiek o.a. te bereiken door middel van het FOK forum. Hier worden producten toegelicht die op dit moment favoriet zijn onder de Nederlandse GearBest klanten. Ook kan men vragen stellen over desbetreffend product. Bovenal zijn we hier om jullie te helpen met problemen met betrekking tot de levering van producten of andere problemen.

Kijk ook op onze website voor al onze producten!

Wil je een probleem melden?
Voor het kunnen helpen dien je de volgende gegevens in te vullen.
- Orderdatum:
- Product:
- Ordernummer:
- Tracking nummer (indien beschikbaar):
- Verzendmethode:
- Probleem:
- Voorkeur: Resend of Refund?


We zien dat er de laatste tijd veel dezelfde vragen terugkomen en dit is kost veel tijd om die te beantwoorden. Daarom zal ik die hier uitleggen. Tevens zal ik tips geven over het bestellen van producten.

Besteltips
1) Probeer een order te bestellen uit een G-W warenhuis. Hierdoor heb je geen last van douanekosten. Mocht het toch voorkomen dat je ze krijgt. Dan vergoeden wij deze kosten! Tevens heb je snelle verzending bij deze warenhuizen. Het nadeel is wel dat de prijzen in de meeste gevallen iets hoger liggen dan China/Hong Kong warenhuizen.
2) Kies je toch voor een China/Hong Kong warenhuis en de waarde (orderwaarde + verzendkosten) ligt boven de §22. Kies dan voor Priority Line. Met deze verzendmethode sluit je douanekosten uit, want wij vergoeden de douanekosten. De verzending duurt ongeveer 4 weken. Dit is uiteraard een schatting en kan langer of korter zijn.
3) Is Priority Line niet beschikbaar voor een China/Hong Kong warenhuis? Kies dan voor Registered Air Mail. Mocht je dan douanekosten krijgen dan vergoeden we deze. Je sluit douankosten dus uit.
4) Wil je een product bestellen, maar er is geen coupon code van? Vraag deze dan hier aan en gaan we kijken of we deze kunnen regelen. Nee heb je en ja kan je krijgen :)
5) Betaal je order indien mogelijk met PayPal.
6) Bij orders met een hoge orderwaarde sluit echt een "Shipping Insurance" af! Soms raken de pakketjes toch zoek. Het wordt steeds moeilijker om een resend/refund geregeld te krijgen in de toekomst zonder de "Shipping Insurance" verzekering. Neem deze verzekering echt voor die paar euro. Dit bespaard een hoop gedoe voor jezelf achteraf!

Algemene vragen

Wat is een G-W warenhuis?
Dit zijn warenhuizen die speciaal voor EU klanten zijn opgezet. Het verschil is de snelle levertijd van ongeveer 7(werk)dagen en het uitlsuiten van douankosten. Dit ongeacht welke verzendingsmethode je kiest. Krijg je toch douanekosten dan zullen we deze terugbetalen.

Wanneer is een product weer beschikbaar?
Deze vragen zijn moeilijk te beantwoorden en zijn afhankelijke van onze leveranciers. Ik kan dit niet voorspellen en vaak is hier onduidelijkheid over.

Wat is een Coupon code?
Dit zijn kortingscodes die geldig zijn voor een bepaald type product in een bepaald warenhuis. Je kan deze bij ons aanvragen in het daarvoor bestemde topic. Geef dan het productnaam, URL en aantal stuks door wat je wilt gaan bestellen. Het kan zijn dat het niet lukt om een coupon te regelen. Dit kan komen doordat het product al sterk afgeprijsd is, er geen voorraad is of er een beperkte voorraad is.

Hoe gebruik je GB Points bij het plaasen van een order?
1. Voeg het product wat je wilt bestellen toe aan je winkelmandje en ga verder met bestellen.
2. Selecteer de verzendmethode en de betaalmethode.
3. Onder de verzendmethode zie je een kopje GB Points. Als je meer dan 50 punten hebt kan je selecteren hoeveel punten je wilt gaan gebruiken voor deze order.
Voorwaarden hierbij zijn: Je moet minstens 50 punten hebben, d korting met punten kan niet meer zijn dan 30% van het sub totale bedrag (sommige promoties hebben een ander %) en coupons kunnen niet gelijktijdig met GB Points gebruikt worden.

Shipping Insurance is dat nu echt nodig?
Dit is niet noodzakelijk nodig, maar kan veel problemen wegnemen! Zeker bij hoge orderwaardes/waardevolle spullen. Mocht je pakketje niet aankomen is het zeer handig om deze verzekering te hebben. Ook wanneer je pakketje verkeerd of beschadigd wordt geleverd wat buiten onze macht ligt. Ik raad het zelf aan dit voortaan wel te gebruiken. Vaak is het maar een paar euro en hiermee bespaar je jezelf veel problemen en gedoe mocht er iets fout gaan.

Mijn order staat op "processing"?
Dit is de status waarbij je order verwerkt wordt en mogelijk al ingepakt wordt. Het kan altijd even duren (ongeveer 2 dagen) voordat je order de status "Shipped Out". Wacht enkele dagen af en als er geen update komen dan mag je je gerust melden in het Support Topic.

Mijn tracking code is nog steeds niet actief?
Het kan enkele dagen duren eer je tracking code actief zal worden en is afhankelijk van de verzendmethode. Lees eerst de verschillende verzendmethodes. Mocht deze toch niet actief worden. Meld dit dan in het Support Topic.

Mijn pakketje nog niet ontvangen?
Je kan je pakketje via de volgende sites volgen: 17Track, Track24 en voor Priority Line orders kan je de status ook nog bekijken via Faryaa en DPD.
Lees ook de verschillende verzendmethodes hieronder welke een beter beeld geeft over de verzending.
Je pakketje mag niet langer dan dan 2 maanden onderweg zijn. Is dit wel het geval meld je direct en dan gaan we kijken wat we kunnen regelen.

Wanneer heb ik kans op douanekosten en wat zijn de bedragen die ik kan verwachten?
Bij orderwaardes boven de §22 is er een kans je douanekosten krijgt. Hoeveel deze mogelijk zijn is afhankelijk van de orderwaarde, type product, verzendkosten en de administratieve kosten. Je kan deze eenvoudig uitrekenen op deze site. De douanekosten zul je moeten betalen voordat je het pakketje in ontvangst kan nemen. We kunnen niet voorspellen, wanneer iemand wel of geen douanekosten krijgt, maar je kan de kans wel uitsluiten door Priority Line als verzendmethode te kiezen of te kiezen voor een GW warenhuis. Is Priority Line niet beschikbaar? Kies dan voor Registered Air Mail en dan vergoeden we de eventuele douanekosten ook.

Wanneer krijg ik de douanekosten terug?
Als je toch douanekosten krijgt als je bestelling is verzonden uit een G-W warenhuis.
Als je een order hebt geplaatst uit een China/Hong Kong warenhuis en je gekozen hebt voor de verzendmethode "Priority Line".
Als je een order hebt geplaatst uit een China/Hong Kong warenhuis en je gekozen hebt voor de verzendmethode "Registred Air Mail". De voorwaarde is wel dat "Priority Line" NIET berschikbaar is voor dit product.

Hoe meld ik de douanekosten?
Je kan dit direct via de site doen door zelf een ticket aan te maken of je bij ons melden in het support topic. Vul dan het hele lijstje in en vermeld de douanekosten. Dan zorgen wij dat je direct het juiste ticket ontvangt. Je hoeft dan enkle nog de factuur van de douanekosten te uploaden. De douanekosten worden dan teruggestort.

Hoe meld ik een probleem of een defect product?
Ga naar dit topic en vul daar het hele lijstje in, zodat we je zo snel mogelijk kunnen helpen.
Afhankelijk van de situatie zal je een snel een ticket hierover ontvangen die je verder op weg helpt. Bij een defect product geef dan duidelijke uitleg over je probleem. Tevens zul je hier video's en filmpjes van moeten maken en toevoegen aan je ticket. Mocht je er niet uitkomen dan zal ik er nogmaals achteraan gaan en kijken wat er mogelijk is.

Verzendmethodes en levering voor China/Hong Kong warenhuizen
De leveringtijden verschillen per verzendmethode en dit zijn schattingen. De levertijden kunnen dus afwijken van onderstaande schattingen. De schattingen dienen ter informatie en zijn geen ultimatum. Elke verzendmethode heeft met een aparte leveringstermijn. Dit verschilt vaak per product en kan men zien tijdens het bestellen.
Op dit moment hebben we de volgende verzendmethodes:
- Unregistered Airmail (Zonder Tracking & Trace): Dit is normale verzendmethode zonder tracking code. Deze wordt dan ook in de meeste gevallen gratis aangeboden. Meestal worden deze rond de 2-3 weken geleverd
- Registered Airmail (Met Tracking & Trace): Dit is hetzelfde als Unregistered Airmail, maar je krijgt hierbij wel een tracking code. Je zal echter maar een beperkt aantal tracking updates krijgen.
- Priority line (EU Express): Deze verzendmethode is een echte aanrader. Hierbij word je pakketje vanuit het warenhuis verzonden naar de UK. In de UK zal het door de douane gaan en verder worden verzonden naar Nederland/BelgiŽ. Je krijgt hierbij wel een tracking code. Deze zal bij DPD pas actief worden na ongeveer 4 weken. De tracking wordt dus actief op de DPD site wanneer je pakketje de UK heeft bereikt en door de douane is gekomen. Vanaf daar krijg je een gedetailleerde weergave en zal het 2-3 dagen duren voordat je deze in huis hebt. Deze verzendmethode sluit de kans op douanekosten uit. Je zal hier meestal wel iets extra's voor moeten betalen.
- Expedited Shipping (DHL / EMS Etc.): Dit is een zeer sneller verzendmethode en je pakketje zal in veel gevallen bezorgd worden door DHL. Het nadeel hiervan is wel dat er een hele grote kans op douanekosten is. Mijn advies is dan ook om deze verzendmethode niet te kiezen bij orderwaardes boven de §22.
- Europe Railway Registered: Dit is een heel trage verzendmethode. Hierbij wordt je pakketje vervoerd per trein en komt dan aan in Polen. Nadat je pakketje in Polen is aangekomen zal je geen tracking updates meer krijgen. Je pakketje zal vanuit Polen naar Nederland/BelgiŽ verzonden worden. De verzending duurt in totaal ongeveer 6-7 weken.
De Tracking wordt gedaan door het postorderbedrijf waarmee je pakketje is verzonden. Wij hebben geen invloed wanneer deze de tracking updaten. Dit hebben wij dus niet in de hand.

Als er nog meer tips of algemene vragen zijn stuur me gerust een PM hierover. Dan zet ik ze erbij.
  CHI shopkeeper vrijdag 2 maart 2018 @ 13:34:51 #2
447948 Gearbest
www.gearbest.com?lkid=12886141
pi_177549052
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 10:36 schreef ebutyouyou het volgende:

[..]

Ha Gearbest, ! Chinees Nieuwjaar of niet, heb je er al wat van gehoord ? :)

dank alvast
Hallo,
Je zou er inmiddels ook al een ticket over ontvangen moeten hebben. Het komt in ieder geval op het volgende neer:
De refund was voor het item dat niet beschikbaar was en de andere items zouden onderweg moeten zijn. Echter de deadline daarvoor is 6 maart. Als je deze niet op 6 maart hebt ontvangen laat het me dan weten. Dan gaan we het verder regelen :)
pi_177627716
Wat is de dispatch-date die bij de producten staat? verwachte leverdatum of verwachte verzenddatum?
Nothing lasts forever but the certainty of change
  CHI shopkeeper dinsdag 6 maart 2018 @ 03:30:09 #4
447948 Gearbest
www.gearbest.com?lkid=12886141
pi_177633479
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 20:21 schreef Tokus het volgende:
Wat is de dispatch-date die bij de producten staat? verwachte leverdatum of verwachte verzenddatum?
Hallo,
Dat is de verwachte verzenddatum op dit moment :)
pi_177639130
Kun je mij vertellen wat de status is van de onderstaande bestelling:

- Orderdatum: 09-02-2018
- Ordernummer:W1802091630015457
- Tracking nummer (indien beschikbaar): 3702721441
- Verzendmethode: DPDUK1 (Priority Line?)

Alvast bedankt weer. :)
  CHI shopkeeper dinsdag 6 maart 2018 @ 13:00:58 #6
447948 Gearbest
www.gearbest.com?lkid=12886141
pi_177640031
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 11:57 schreef Jungian het volgende:
Kun je mij vertellen wat de status is van de onderstaande bestelling:

- Orderdatum: 09-02-2018
- Ordernummer:W1802091630015457
- Tracking nummer (indien beschikbaar): 3702721441
- Verzendmethode: DPDUK1 (Priority Line?)

Alvast bedankt weer. :)
De laatste update betreft van 01-03 en luidt als volgt: Verzending tijdens transport: bezorgd naar het land van bestemming. Je zult dus spoedig je pakketje in ontvangst mogen nemen, heb even geduld :P
pi_177648409
registreer om deze reclame te verbergen
Gearbest

Vraag, misschien al vaak gesteld, kon alleen niet vinden.
In jullie sectie xiaomi staan vele leuke phones
Waar ik niet uitkom is:
International Rom
Global Rom
Normaal Rom

International zal voor wereldwijd zij ?

Global ?

Normale ?

Kan je simpel de verschillen uitleggen

Zit ook vaak een leuk prijsverschil tussen namelijk
Thnx
  CHI shopkeeper woensdag 7 maart 2018 @ 17:42:15 #8
447948 Gearbest
www.gearbest.com?lkid=12886141
pi_177666788
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 20:47 schreef AlwaysConnected het volgende:
Gearbest

Vraag, misschien al vaak gesteld, kon alleen niet vinden.
In jullie sectie xiaomi staan vele leuke phones
Waar ik niet uitkom is:
International Rom
Global Rom
Normaal Rom

International zal voor wereldwijd zij ?

Global ?

Normale ?

Kan je simpel de verschillen uitleggen

Zit ook vaak een leuk prijsverschil tussen namelijk
Thnx
Het verschilt wel een beetje per telefoon wat de verschillen zijn.
De Global-versie is de officiŽle internationale editie van het telefoonmodel dat is opgesteld door Xiaomi.
De internationale versie is meestal een Chinese versie van de telefoon met de Global Rom geÔnstalleerd in de winkel/fabriek.

Hou rekening met het verschil in Version of ROM.
ROM is gewoon het besturingssysteem en versie is de volledige telefoon.
Internationale versie betekent meestal dat het alleen wordt geleverd met een geÔnstalleerde wereldwijde ROM.
Globale versie betekent extra LTE-banden. Je zou dit zelf moeten kunnen controleren per telefoon in de productinfo / -beschrijving. Daar moet een lijst van ondersteunde bands staan. Kijk dus welke LTE banden je nodig hebt :)

Toch nog wel lastig uit te leggen, maar hopelijk is het duidelijk.
pi_177667518
Thnx gearbest
Idd lastig
pi_177678747
Beste Gearbest,

Graag je hulp met order W1801091459032290.

De order is helaas na 2 maanden niet aangekomen en na een ticket aangemaakt te hebben geeft GB toe dat het pakje inderdaad niet aangekomen is, maar ze willen geen resend doen en slechts de helft vergoeden omdat ik geen shipping insurance genomen heb. Nadat ik aangaf het er niet mee eens te zijn wilden ze 2/3 vergoeden.
Ik wil echter gewoon een resend want het produkt is nu ook nog eens duurder geworden dan toen ik het kocht en daarnaast vind ik het belachelijk dat ik moet onderhandelen om te krijgen waar ik recht op heb.

Ik zou het graag opnieuw verzonden krijgen met Bpost.

Alvast bedankt voor je hulp!

Edit: GB support heeft uiteindelijk toch toegegeven en beloofd opnieuw te verzenden.

[ Bericht 6% gewijzigd door eddepetfokt op 09-03-2018 12:52:34 ]
  CHI shopkeeper donderdag 8 maart 2018 @ 07:03:49 #11
447948 Gearbest
www.gearbest.com?lkid=12886141
pi_177678798
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 18:10 schreef AlwaysConnected het volgende:
Thnx gearbest
Idd lastig
Graag gedaan :)

quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 06:41 schreef eddepetfokt het volgende:
Beste Gearbest,

Graag je hulp met order W1801091459032290.

De order is helaas na 2 maanden niet aangekomen en na een ticket aangemaakt te hebben geeft GB toe dat het pakje inderdaad niet aangekomen is, maar ze willen geen resend doen en slechts de helft vergoeden omdat ik geen shipping insurance genomen heb. Nadat ik aangaf het er niet mee eens te zijn wilden ze 2/3 vergoeden.
Ik wil echter gewoon een resend want het produkt is nu ook nog eens duurder geworden dan toen ik het kocht en daarnaast vind ik het belachelijk dat ik moet onderhandelen om te krijgen waar ik recht op heb.

Ik zou het graag opnieuw verzonden krijgen met Bpost.
Alvast bedankt voor je hulp!
Ik ga kijken wat ik kan doen, maar die Shipping insurance wordt steeds belangrijker.
Heb je voor mij de orderdatum en tracking nummer ook nog?
pi_177686609
Hallo. Ik heb een notebook besteld. De status is nu "shipped"... Ernaast staat nog "product dispatch" wat is dat? W1803071046475196
  CHI shopkeeper vrijdag 9 maart 2018 @ 10:47:45 #13
447948 Gearbest
www.gearbest.com?lkid=12886141
pi_177702152
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 15:34 schreef PassieWater het volgende:
Hallo. Ik heb een notebook besteld. De status is nu "shipped"... Ernaast staat nog "product dispatch" wat is dat? W1803071046475196
Hallo,
Shipped is dat je order verwerkt wordt. Dispatch betekend dat je pakketje gereed wordt gemaakt voor verzenden. Vervolgens krijgt deze de status shipped out en moet je het tracking nummer ook gaan ontvangen :)
pi_177703429
Tof dat jullie hier ook wat support geven!

Heb een ticket moeten aanmaken voor order WW1803020557436179 omdat na 1 testprint de printer kapot is gegaan. Hij is tijdens het printen uitgevallen en gaat nu niet meer aan. Omdat hij helemaal niets meer doet ga ik er van uit dat het de voeding is die kapot is.

Is er nog iets dat je kan betekenen in de afhandeling van mijn ticket? Ik snap bijvoorbeeld niet zo goed wat het nut is van het opvragen van foto's als bewijs in dit soort gevallen. Dan heb je gewoon een foto van een 3d printer die uit staat..
  CHI shopkeeper vrijdag 9 maart 2018 @ 14:59:34 #15
447948 Gearbest
www.gearbest.com?lkid=12886141
pi_177706612
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 11:54 schreef robbietobbie het volgende:
Tof dat jullie hier ook wat support geven!

Heb een ticket moeten aanmaken voor order WW1803020557436179 omdat na 1 testprint de printer kapot is gegaan. Hij is tijdens het printen uitgevallen en gaat nu niet meer aan. Omdat hij helemaal niets meer doet ga ik er van uit dat het de voeding is die kapot is.

Is er nog iets dat je kan betekenen in de afhandeling van mijn ticket? Ik snap bijvoorbeeld niet zo goed wat het nut is van het opvragen van foto's als bewijs in dit soort gevallen. Dan heb je gewoon een foto van een 3d printer die uit staat..
Ik moet dan alles doorgeven en heb dan ook de order datum en trackingsnummer nodig. Er zal dan een nieuw ticket aangemaakt gaan worden.
Het best wat je nu kan doen is een video toevoegen aan je bestaande ticket. Mocht je daar niet uitkomen dan kan ik ook nog helpen :)
pi_177710244
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 14:59 schreef Gearbest het volgende:

[..]

Ik moet dan alles doorgeven en heb dan ook de order datum en trackingsnummer nodig. Er zal dan een nieuw ticket aangemaakt gaan worden.
Het best wat je nu kan doen is een video toevoegen aan je bestaande ticket. Mocht je daar niet uitkomen dan kan ik ook nog helpen :)
Ik heb een video gestuurd naar het support mailadres onder vermelding van het ticketnummer al snap ik daar oprecht het nut niet van. Dan heb je gewoon een video van iemand die een schakelaar omduwt en dat er niks gebeurt.
Bedankt voor het snelle antwoord
pi_177712417
Op de tracking site van Faryaa.com lees ik onderstaande over mijn pakket:

2018-03-06 00:00:00 Shipment in transit-delivered to destination country.

2018-03-02 00:00:00 Customs clearance processing complete.

2018-02-26 09:14:00 Departed Hongkong Sorting Centre.

2018-02-23 00:00:00 Arrived at Hongkong Sorting Centre.

2018-02-21 00:00:00 Sent to HongKong Sorting Centre.

2018-02-12 01:30:00 Customer data received Southall

Moet ik daaronder begrijpen dat het op 6 maart al geleverd is in UK of zelfs in Belgie (Shipment in transit-delivered to destination country.)

Ik zie namelijk nog geen status wijzing bij DPD UK tracking en we zijn maandag 1 maand verder. Dus dacht ik toch eens te polsen na het lezen van de Faryaa updates.

-->
Order nr. W1802110426341978
Shipping nr. 3702785222
shipping method= priority line
product = Original Xiaomi Mi Robot Vacuum 1st Generation
datum = 12 februari
  CHI shopkeeper vrijdag 9 maart 2018 @ 20:43:29 #18
447948 Gearbest
www.gearbest.com?lkid=12886141
pi_177712820
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 18:06 schreef robbietobbie het volgende:

[..]

Ik heb een video gestuurd naar het support mailadres onder vermelding van het ticketnummer al snap ik daar oprecht het nut niet van. Dan heb je gewoon een video van iemand die een schakelaar omduwt en dat er niks gebeurt.
Bedankt voor het snelle antwoord
Het filmpje dient als bewijs en daar kan mee worden aangetoond dat het product defect is. Ook al lijkt het in jouw ogen geen nut te hebben, voor ons geeft dat een bevestiging dat het product defect is mits alle handelingen voor het gebruik van het product goed zijn verricht en de onderdelen naar behoren gemonteerd indien nodig. Anders kan iedereen zo maar zeggen dat het product defect is wanneer ze geen bewijs hoeven aan te leveren. Lijkt me een normale stand van zaken.

quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 20:20 schreef amadeus123 het volgende:
Op de tracking site van Faryaa.com lees ik onderstaande over mijn pakket:

2018-03-06 00:00:00 Shipment in transit-delivered to destination country.

2018-03-02 00:00:00 Customs clearance processing complete.

2018-02-26 09:14:00 Departed Hongkong Sorting Centre.

2018-02-23 00:00:00 Arrived at Hongkong Sorting Centre.

2018-02-21 00:00:00 Sent to HongKong Sorting Centre.

2018-02-12 01:30:00 Customer data received Southall

Moet ik daaronder begrijpen dat het op 6 maart al geleverd is in UK of zelfs in Belgie (Shipment in transit-delivered to destination country.)

Ik zie namelijk nog geen status wijzing bij DPD UK tracking en we zijn maandag 1 maand verder. Dus dacht ik toch eens te polsen na het lezen van de Faryaa updates.

-->
Order nr. W1802110426341978
Shipping nr. 3702785222
shipping method= priority line
product = Original Xiaomi Mi Robot Vacuum 1st Generation
datum = 12 februari
Voor als nog loopt jouw order prima op schema. Bij Priority Line duurt het ongeveer 4 weken voordat de tracking code actief wordt en vanaf dan duurt het enkele dagen totdat DPD het pakketje bij jouw thuis aflevert (dit is een schatting, dus pin je hier aub niet aan vast). De status betekend dat je pakketje naar de UK wordt verzonden dus je pakketje is in de laatste fase naar de UK toe. Voor zover zie ik geen abnormaliteit, maar ik ga deze order in de gaten houden.

[ Bericht 22% gewijzigd door Gearbest op 09-03-2018 23:11:20 ]
pi_177713303
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 20:43 schreef Gearbest het volgende:

[..]

Het filmpje dient als bewijs en daar kan mee worden aangetoond dat het product defect is. Ook al lijkt het in jouw ogen geen nut te hebben, voor ons geeft dat een bevestiging dat het product defect is mits alle handelingen voor het gebruik van het product goed zijn verricht en de onderdelen naar behoren gemonteerd indien nodig. Anders kan iedereen zo maar zeggen dat het product defect is wanneer ze geen bewijs hoeven aan te leveren. Lijkt me een normale stand van zaken.
Ok procedure is procedure, ik wacht het af! Bedankt voor de reacties, dat geeft vertrouwen :)
  CHI shopkeeper zaterdag 10 maart 2018 @ 06:21:15 #20
447948 Gearbest
www.gearbest.com?lkid=12886141
pi_177717986
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 21:14 schreef robbietobbie het volgende:

[..]

Ok procedure is procedure, ik wacht het af! Bedankt voor de reacties, dat geeft vertrouwen :)
Mocht je er niet uitkomen met support laat het me dan weten. Dan ga ik kijken wat er verder nog mogelijk is :)
pi_177718910
Kan iemand me vertellen of een bestelling bij GB via het UK warehouse wordt verzonden of vanuit China ? ik zie in m'n tracking informatie dat mijn bestelling recentelijk via de UK is verzonden. Wel raar dat er 3,5e week voor nodig is om het te verzenden. zojuist krijg ik een volgende melding over mijn bestelling:

"There has been a slight delay to your delivery due to severe bad weather that is currently affecting Europe. However, please rest assured that we have urged shipping company to arrange shipment for you. Please kindly wait for your package to arrive."

Komt op mij over als een onzin smoes. het zonnetjes schijnt, wellicht wat motregen hier en daar, dat zorgt uiteraard voor vertraging :).

Een bestelling die ik een week later heb geplaatst bij AliExpress is al binnen.
  zaterdag 10 maart 2018 @ 10:04:15 #22
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_177718960
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 09:59 schreef Piet200 het volgende:
Kan iemand me vertellen of een bestelling bij GB via het UK warehouse wordt verzonden of vanuit China ? ik zie in m'n tracking informatie dat mijn bestelling recentelijk via de UK is verzonden. Wel raar dat er 3,5e week voor nodig is om het te verzenden. zojuist krijg ik een volgende melding over mijn bestelling:

"There has been a slight delay to your delivery due to severe bad weather that is currently affecting Europe. However, please rest assured that we have urged shipping company to arrange shipment for you. Please kindly wait for your package to arrive."

Komt op mij over als een onzin smoes. het zonnetjes schijnt, wellicht wat motregen hier en daar, dat zorgt uiteraard voor vertraging :).

Een bestelling die ik een week later heb geplaatst bij AliExpress is al binnen.
Ik weet niet of je het hebt meegekregen, maar er was vorige week veel overlast door de kou en de sneeuw in Engeland. Het hele land lag plat.
pi_177719038
Maar de vraag is of het pakketje oorspronkelijk vanuit Engeland komt of dat het vanuit China komt.

Als het uit China komt lijkt het me niet logisch dat het eerst naar Engeland wordt verzonden.
En als het direct vanuit Engeland is verzonden dan vraag ik me Af waarom mijn bestelling bijna 4 weken onderweg is.
  CHI shopkeeper zaterdag 10 maart 2018 @ 11:17:30 #24
447948 Gearbest
www.gearbest.com?lkid=12886141
pi_177720112
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 10:11 schreef Piet200 het volgende:
Maar de vraag is of het pakketje oorspronkelijk vanuit Engeland komt of dat het vanuit China komt.

Als het uit China komt lijkt het me niet logisch dat het eerst naar Engeland wordt verzonden.
En als het direct vanuit Engeland is verzonden dan vraag ik me Af waarom mijn bestelling bijna 4 weken onderweg is.
Hallo Piet,
Zoals hierboven al gezegd waren er veel problemen in de UK door het weer. Dat het in Nederland goed weer is wil niet zeggen dat dit overal het geval is :)
Ik kan niet zeggen waar je pakketje vandaan moet komen, omdat ik geen enkele gegevens over je order heb. Zou je deze kunnen geven in de vorm van het lijstje in mijn beginpost?
Als je besteld hebt zou je bestelling uit een GW-warenhuis moeten komen. Dus dan weet je zelf niet of deze uit de UK komt. Ik ga er zelf vanuit dat je pakketje hebt besteld uit een China of Hong Kong warenhuis en waarschijnlijk met verzendmethode Priority Line.
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 13:33 schreef Gearbest het volgende:
Verzendmethodes en levering voor China/Hong Kong warenhuizen
De leveringstijden verschillen per verzendmethode en dit zijn schattingen. De levertijden kunnen dus afwijken van onderstaande schattingen. De schattingen dienen ter informatie en zijn geen ultimatum. Elke verzendmethode heeft met een aparte leveringstermijn. Dit verschilt vaak per product en kan men zien tijdens het bestellen.
- Priority line (EU Express): Deze verzendmethode is een echte aanrader. Hierbij word je pakketje vanuit het warenhuis verzonden naar de UK. In de UK zal het door de douane gaan en verder worden verzonden naar Nederland/BelgiŽ. Je krijgt hierbij wel een tracking code. Deze zal bij DPD pas actief worden na ongeveer 4 weken. De tracking wordt dus actief op de DPD site wanneer je pakketje de UK heeft bereikt en door de douane is gekomen. Vanaf daar krijg je een gedetailleerde weergave en zal het 2-3 dagen duren voordat je deze in huis hebt. Deze verzendmethode sluit de kans op douanekosten uit. Je zal hier meestal wel iets extra's voor moeten betalen.
Je pakketje zal er naar schatting ongeveer 4 weken over doen om in de UK te komen. Vervolgens duurt het 2-3 dagen eer je het in huis hebt.
Hopelijk beantwoord dit je vraag, maar als je me de gegevens geeft dan kan ik er specifiek naar kijken :)
pi_177742061
Bedankt voor de toelichting. Het is me inmiddels wat duidelijker geworden.
Ik begrijp nu waarom mijn pakketje vanuit China eerst naar de UK gaat. wel jammer dat daar wat vertraging werd opgelopen door het weer. normaliter zou je verwachten dat het rechtstreeks naar NL wordt verstuurd.

Volgens de track & trace informatie zijn beide pakketjes vrijdag in Rotterdam aangekomen, dus ik verwacht dat deze morgen of overmorgen worden bezorgd.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')