abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  donderdag 15 maart 2018 @ 15:40:38 #201
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_177839510
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
10s.gif Op donderdag 15 maart 2018 15:36 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Joh...heb je deze tegeltjeswijsheid helemaal zelf bedacht?
ik ben sterrekind en hoogbegaafd
pi_177840527
quote:
1s.gif Op donderdag 15 maart 2018 15:29 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Je mag jezelf gerust speciaal en bijzonder voelen als je beseft dat anderen dat ook zijn.
Wijsheid O+

Vrijwel iedereen die ik ken heeft me wel eens verrast met een bijzondere uitspraak of wijs inzicht. Je hoeft geen hoog IQ of 'anders functionerend brein' te hebben om op een eigen, bijzondere manier tegen het leven aan te kijken.

[ Bericht 16% gewijzigd door Brandaris01 op 15-03-2018 16:25:56 ]
pi_177840662
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 10:33 schreef Brandaris01 het volgende:

[..]

Iemand uit mijn vriendengroep is 145+ en dat merk je ook gewoon aan de denkstappen die hij maakt. En hoewel hij het nooit tegen ons zegt, voelt hij dit misschien ook wel zo. :{

Gelukkig loopt er op zijn werk nog iemand rond die ook op dat niveau zit, dat scheelt. Die twee zijn vaak twee handen op een buik.

[..]

Nja, ik ben waarschijnlijk ook zo. Overigens kijk ik op niemand neer wat dat betreft. Maar aanpassen, ja, dat moet nu eenmaal. Bij echte vrienden ben ik mezelf. Die zeggen gewoon: euh, ik kan je even niet volgen. Of: leg eens even uit? Als het te hard gaat. Zit dan geen waardeoordeel bij.
Whatever...
pi_177840807
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 16:21 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Nja, ik ben waarschijnlijk ook zo. Overigens kijk ik op niemand neer wat dat betreft. Maar aanpassen, ja, dat moet nu eenmaal. Bij echte vrienden ben ik mezelf. Die zeggen gewoon: euh, ik kan je even niet volgen. Of: leg eens even uit? Als het te hard gaat. Zit dan geen waardeoordeel bij.
Mooi is dat. Die vriend van mij gaat ook wel eens te hard. Geeft niet, hij is nu eenmaal slimmer dan ik. Meestal kan ik m gelukkig wel volgen. Heerlijk gezelschap.

Helaas gaat hij straks voor een paar maanden weg. ;(
pi_177840864
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 15:31 schreef Joppiez het volgende:
Als je kind zo (nuttig) hoogbegaafd is dan vind deze zijn weg sowieso wel (naar de top). Tig jaar geleden toen ik nog naar het basisonderwijs ging had je ook een aantal hoogbegaafde kinderen die gewoon logisch klassen oversloegen en snel(ler) konder studeren.

Mensen willen ook te graag dat hun kroost speciaal is, vaak niet eens voor hen maar om zichzelf even beter te voelen t.o.v. het gepeupel.
Toch is dat niet zo natuurlijk. Het verschil kan zo groot zijn dat het niet meer lukt. Was bij mij bijna misgegaan. Dan was ik een luie blowende kansloze sukkel gebleven. Het onderwijs in Nederland past me zo slecht. Universiteit was echt een aanfluiting. hier heb je tien boeken, leer elke 3 weken een boek uit je hoofd. Nadenken was er amper bij. Vreselijk. Ik leer gemakkelijk , ook uit boeken, maar dat hield ik gewoon niet vol. Ben gestopt voordat ik echt depressief werd. Ik ging daar echt aan kapot.

Op een of andere manier had ik toch nog de wilskracht om ondanks de enorme verveling een hbo-studie te doen. Werk gevonden en toen bleek ineens dat ik veel meer kan dan veel anderen. Inmiddels heb ik niet veel meer te klagen. Beetje geluk, hard werken...wat lef, ik zit wel tussen allerlei universitair geschoolden en phd's met allerlei netwerken en met een achtergrond bij het corps en grote namen als eerdere werkgevers...

Grappig genoeg zegt mijn baas gewoon half grappend, maar ook wel enigszins serieus op een borrel tegen collega's dat hij zou willen dat hij net zo slim was als ik... maar gelukkig wel meer verdient... (en dan zeg ik: geef me een paar jaar ;) ). Overigens houd ik mijn hoge IQ verder voor iedereen verborgen behalve mijn directe familie. Want de afgunst en vooroordelen zijn onwaarschijnlijk. In dit topic merk je het al.

je kunt natuurlijk geen hoog iq hebben, en dan moet je minstens autistisch zijn. (want iemand zou toch eens slimmer zijn dan jou). Ik kom ze wel tegen, ik vind dat altijd tof, slimmere mensen. De meesten zijn helemaal niet contactgestoord overigens.
Whatever...
pi_177840891
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 16:27 schreef Brandaris01 het volgende:

[..]

Mooi is dat. Die vriend van mij gaat ook wel eens te hard. Geeft niet, hij is nu eenmaal slimmer dan ik. Meestal kan ik m gelukkig wel volgen. Heerlijk gezelschap.

Helaas gaat hij straks voor een paar maanden weg. ;(
In vriendschap boeit dat niet. Ieder zijn kwaliteiten. Vriend van me is profsporter geweest, ik verlies het met elk potje voetbal, tennis, pingpong darten whatever van hem, terwijl ik geen onverdienstelijk amateursporter was.

Daar lachen we dan ook om. Leuk voor hem zou ik zeggen.
Whatever...
pi_177841136
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 16:32 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

In vriendschap boeit dat niet. Ieder zijn kwaliteiten.
Voor mij heeft het zelfs een voordeel, ik hoef me nooit in te houden bij hem :)
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')