abonnement Unibet Coolblue
pi_177315736
Hoi allemaal,

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen aangezien ik door de bomen het bos niet meer zie ...

Ik ben op zoek naar een verrekijker voor Zuid-Afrika om beesten te spotten (en nu ga ik toevallig naar Texel binnenkort dus kan ie ook mooi mee). Nu heb ik me ingelezen en begrijp dat ik een verrekijker van 8-10x en 40-50x moet hebben. Alleen er is zoveel keuze qua merken ... Ik zoek tot max 150 euro.

Degene die ik al gevonden heb:
https://www.verrekijker-expert.nl/barr-stroud-sahara-fmc-8x42
https://www.verrekijker-e(...)rra-phasegecoat-8x42 (met een speciale coating)

https://www.verrekijker-e(...)ra-phasegecoat-10x42
https://www.verrekijker-expert.nl/barr-stroud-sahara-fmc-10x42
https://www.verrekijker-expert.nl/bushnell-permafocus-10x42
https://www.verrekijker-expert.nl/bushnell-powerview-10x42/2327
https://www.verrekijker-e(...)tte-10x42-waterproof

https://www.verrekijker-expert.nl/barr-stroud-sahara-fmc-10x50

En ik kan er nog veel meer vinden ..

Ik neig nu het meeste naar 1 van deze 2:
https://www.verrekijker-expert.nl/barr-stroud-sahara-fmc-8x42
https://www.verrekijker-e(...)rra-phasegecoat-8x42 (met een speciale coating)

Wat raden jullie mij aan?

Alvast ontzettend bedankt!!
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 20 februari 2018 @ 11:23:33 #2
78918 SeLang
Black swans matter
pi_177317216
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 09:59 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:

Wat raden jullie mij aan?
Ga kijken bij een goede opticien/ fotozaak die diverse modellen op voorraad heeft (ook duurdere die je niet kunt/ wilt betalen) zodat je zelf kunt zien wat de verschillen zijn. Ga bij voorkeur op een sombere grijze dag, dan zie je de verschillen het beste.

Verrekijkers zijn in hoge mate "you get what you pay for". Oordeel zelf waar je de grens wilt trekken, maar de kans is groot dat je wat meer gaat betalen dan je van plan was als je ziet wat je daarvoor krijgt. Bedenk ook dat een goede verrekijker mogelijk je hele leven meegaat.

Dat gezegd hebbende, als je persé de grens wilt trekken bij 150 euro, zelfs een goedkope en niet erg goede verrekijker is nog steeds veel en veel beter dan helemaal niets!

[ Bericht 0% gewijzigd door SeLang op 20-02-2018 11:45:35 ]
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_177321167
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 11:23 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ga kijken bij een goede opticien/ fotozaak die diverse modellen op voorraad heeft (ook duurdere die je niet kunt/ wilt betalen) zodat je zelf kunt zien wat de verschillen zijn. Ga bij voorkeur op een sombere grijze dag, dan zie je de verschillen het beste.

Verrekijkers zijn in hoge mate "you get what you pay for". Oordeel zelf waar je de grens wilt trekken, maar de kans is groot dat je wat meer gaat betalen dan je van plan was als je ziet wat je daarvoor krijgt. Bedenk ook dat een goede verrekijker mogelijk je hele leven meegaat.

Dat gezegd hebbende, als je persé de grens wilt trekken bij 150 euro, zelfs een goedkope en niet erg goede verrekijker is nog steeds veel en veel beter dan helemaal niets!
Dank je! Ik zal eens kijken waar dat in de buurt kan.

Ik besef idd dat de duurdere beter zijn, maar ik vermoed ook dat we deze misschien 1-2 keer per jaar gebruiken en dan is het toch veel geld.

Kun je wel iets zeggen over wat ik het beste qua waarden kan hebben voor een safari? We zullen hem vooral overdag nodig hebben (we hebben wat jongere kinderen waar de avond safari waarschijnlijk te laat voor is).
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 20 februari 2018 @ 15:10:45 #4
78918 SeLang
Black swans matter
pi_177322399
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 14:14 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:

Kun je wel iets zeggen over wat ik het beste qua waarden kan hebben voor een safari? We zullen hem vooral overdag nodig hebben (we hebben wat jongere kinderen waar de avond safari waarschijnlijk te laat voor is).
Wat betreft vergroting en lensdiameter voldoen ze in principe allemaal, dus het hangt van je persoonlijke voorkeur af. Daarom raad ik aan om er gewoon een aantal uit te proberen.

Een grotere lensdiameter geeft bij weinig licht in principe een helderder beeld (bij veel licht maakt het niet uit - heeft met uittree pupil te maken). Maar daarmee wordt de kijker ook duurder en zwaarder. Maar hoe helder het beeld is hangt ook sterk af van transmissie/ coatings.

Een sterkere vergroting maakt dingen groter (duh...) maar het beeld wordt ook minder helder, je hebt minder gezichtsveld en een lagere scherptediepte. Daarnaast is het vermoeiender kijken omdat trillingen worden uitvergroot. Hoe die balans voor jou persoonlijk uitpakt is voor iedereen anders.

Als het puur voor safari is (vooral open terrein, vaak veel licht) zou ik eerder voor 10x gaan dan voor 8x, er vanuit gaande dat jij 10x nog steeds goed genoeg stil kunt houden. In bossen is dat omgekeerde (voor mij persoonlijk) want dan heb je kortere afstanden, weinig licht en je moet dan vaak dingen zoeken in bomen tussen takken en dat is makkelijker met een lagere vergroting. Uiteindelijk is het dus altijd een compromis.

Maar moeilijker in getallen te vangen is de kwaliteit. Een goede kijker is scherper, helderder en heeft een beter contrast en betere kleurweergave. Verder is bij goedkope kijkers vaak alleen het centrum van het beeld scherp en heb je een kleiner (bruikbaar) gezichtsveld waardoor je ahw door een pijp kijkt, terwijl een goede (dure) kijker een groot gezichtsveld heeft dat tot aan de rand scherp en contrastrijk is.

Dan heb je nog andere aspecten zoals gewicht, ergonomie, hoe het ding in de hand licht, of je lekker scherp kunt stellen, etc. Veel van dat is ook een kwestie van persoonlijke voorkeur.

Ik zou dus de technische dingen vergeten en gewoon eens wat dingen proberen in een winkel en kijken wat jou bevalt. En vooral ook vergelijken met een goede kijker die je niet kunt (of wilt) betalen om te zien waar je het over hebt.

Ik begrijp het argument goed dat je die kijker misschien maar 1-2 keer per jaar gebruikt. Dat dacht ik zelf ook toen ik mijn eerste verrekijker kocht... Een mens kan zich vergissen :D
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_177332512
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 11:23 schreef SeLang het volgende:

Verrekijkers zijn in hoge mate "you get what you pay for". Oordeel zelf waar je de grens wilt trekken, maar de kans is groot dat je wat meer gaat betalen dan je van plan was als je ziet wat je daarvoor krijgt. Bedenk ook dat een goede verrekijker mogelijk je hele leven meegaat.

Dat is natuurlijk wel een risico om ook de duurdere te gaan bekijken. Zeker omdat het idd zo is dat duurder=beter in het algemeen wel opgaat voor verrekijkers. Als je dan verlekkerd hebt gekeken door een kijker van ¤500 terwijl je toch echt niet meer dan ¤200 uit kan geven dan is dat toch wel een deceptie.

@TS 8x of 10x is heel persoonlijk. Ik heb zelf voor 8 gekozen omdat ik niet zo'n hele vaste hand heb. Zeker niet als ik al een hele dag aan het wandelen ben.

Maar wat Selang zegt, in een winkel kijken is echt wel redelijk belangrijk. En dan niet eens alleen voor het beeld, maar ook hoe de verrekijker in je hand ligt, of het focus wieltje je goed ligt en heo het gewicht om je nek hangt. Kijk ook naar de kwaliteit van de nekband, of die comfortabel genoeg is. Hier hoef je de koop niet op af te ketsen (kijker goed, band ruk) maar dan kun je voor je reis nog even een andere band er op zetten. Een hele dag een kijker om je nek hebben die niet lekker zit is niet fijn.

50x zou ik niet nemen, is een stuk groter, zwaarder en duurder (in vergelijkbare kwaliteit). Max 42 of evt nog iets kleiner als je dat prettiger vindt om te dragen (en je niet zoveel in de schemer wilt kijken)

quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 14:14 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:

[..]

Dank je! Ik zal eens kijken waar dat in de buurt kan.

Ik besef idd dat de duurdere beter zijn, maar ik vermoed ook dat we deze misschien 1-2 keer per jaar gebruiken en dan is het toch veel geld.

Kun je wel iets zeggen over wat ik het beste qua waarden kan hebben voor een safari? We zullen hem vooral overdag nodig hebben (we hebben wat jongere kinderen waar de avond safari waarschijnlijk te laat voor is).
Ik weet niet hoe oud je kinderen zijn, maar wellicht is het leuk om ook een klein goedkoop 8x25 kijkertje voor hen aan te schaffen. Iets van ¤20-25, is niet heel best qua kwaliteit, maar zoals Selang al zei, alles is beter dan géén kijker. Voor kinderen natuurlijk hartstikke leuk.

[ Bericht 11% gewijzigd door tjoptjop op 20-02-2018 22:21:55 ]
pi_177333199
Voor wat het waard is..
Ik heb deze gekocht en meegenomen naar Zuid Afrika en hij beviel me erg goed.
Heb 'm alleen niet heel erg veel gebruikt omdat ZA erg begroeid is en je toch niet door struiken heen kunt kijken. Maar prima om nijlpaarden en krokodillen in de rivier te zien liggen. Als het maar een beetje open is.
Wie dit leest is gek
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 21 februari 2018 @ 07:38:20 #7
78918 SeLang
Black swans matter
pi_177337249
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 22:10 schreef tjoptjop het volgende:

Ik weet niet hoe oud je kinderen zijn, maar wellicht is het leuk om ook een klein goedkoop 8x25 kijkertje voor hen aan te schaffen. Iets van ¤20-25,
Top suggestie!
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_177338426
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 22:10 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk wel een risico om ook de duurdere te gaan bekijken. Zeker omdat het idd zo is dat duurder=beter in het algemeen wel opgaat voor verrekijkers. Als je dan verlekkerd hebt gekeken door een kijker van ¤500 terwijl je toch echt niet meer dan ¤200 uit kan geven dan is dat toch wel een deceptie.

@TS 8x of 10x is heel persoonlijk. Ik heb zelf voor 8 gekozen omdat ik niet zo'n hele vaste hand heb. Zeker niet als ik al een hele dag aan het wandelen ben.

Maar wat Selang zegt, in een winkel kijken is echt wel redelijk belangrijk. En dan niet eens alleen voor het beeld, maar ook hoe de verrekijker in je hand ligt, of het focus wieltje je goed ligt en heo het gewicht om je nek hangt. Kijk ook naar de kwaliteit van de nekband, of die comfortabel genoeg is. Hier hoef je de koop niet op af te ketsen (kijker goed, band ruk) maar dan kun je voor je reis nog even een andere band er op zetten. Een hele dag een kijker om je nek hebben die niet lekker zit is niet fijn.

50x zou ik niet nemen, is een stuk groter, zwaarder en duurder (in vergelijkbare kwaliteit). Max 42 of evt nog iets kleiner als je dat prettiger vindt om te dragen (en je niet zoveel in de schemer wilt kijken)

[..]

Ik weet niet hoe oud je kinderen zijn, maar wellicht is het leuk om ook een klein goedkoop 8x25 kijkertje voor hen aan te schaffen. Iets van ¤20-25, is niet heel best qua kwaliteit, maar zoals Selang al zei, alles is beter dan géén kijker. Voor kinderen natuurlijk hartstikke leuk.
Dank je wel!

En hele goede suggestie, dat ga ik iig doen! Ze zijn 9 en 12, dus dat zullen ze wel erg leuk vinden!
pi_177338432
quote:
99s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 22:31 schreef Nieuwschierig het volgende:
Voor wat het waard is..
Ik heb deze gekocht en meegenomen naar Zuid Afrika en hij beviel me erg goed.
Heb 'm alleen niet heel erg veel gebruikt omdat ZA erg begroeid is en je toch niet door struiken heen kunt kijken. Maar prima om nijlpaarden en krokodillen in de rivier te zien liggen. Als het maar een beetje open is.
[ afbeelding ]
Deze neem ik ook mee in mijn "onderzoek"! Dank je!
pi_177338630
quote:
99s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 22:31 schreef Nieuwschierig het volgende:
Voor wat het waard is..
Ik heb deze gekocht en meegenomen naar Zuid Afrika en hij beviel me erg goed.
Heb 'm alleen niet heel erg veel gebruikt omdat ZA erg begroeid is en je toch niet door struiken heen kunt kijken. Maar prima om nijlpaarden en krokodillen in de rivier te zien liggen. Als het maar een beetje open is.
[ afbeelding ]
En waar heb jij deze prijs gevonden, heb je een linkje?
  woensdag 21 februari 2018 @ 09:45:49 #11
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_177338906
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 14:14 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Ik besef idd dat de duurdere beter zijn, maar ik vermoed ook dat we deze misschien 1-2 keer per jaar gebruiken en dan is het toch veel geld.
Neem een gebruikte... (bij 2ehands winkels hebben ze vaak wel een rijtje staan)
pi_177343462
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 09:33 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:

[..]

En waar heb jij deze prijs gevonden, heb je een linkje?
Website van een fotozaak in Nijmegen. Foto Verweij, Plein 1944. daar heb ik 'm ook gekocht, gewoon in de winkel op hun advies.
https://www.fotoverweij.nl/
Wie dit leest is gek
pi_177347562
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 09:25 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:

[..]

Dank je wel!

En hele goede suggestie, dat ga ik iig doen! Ze zijn 9 en 12, dus dat zullen ze wel erg leuk vinden!
Ik zie net dat de meeste goedkope pocket verrekijkers 21mm als opening hebben, dat is opzich prima bij daglicht. vwb vergroting zou ik voor kinderen max 8x nemen, 10x is denk ik te gevoelig voor bewegingen en trillingen. Iets van een 8x21 wordt het dan dus. Meerdere keuzes tot ¤35, denk dat de kwaliteit in die klasse elkaar ook niet zoveel ontloopt.

Let er wel op dat het focuswieltje goed te bedienen is door kleine kindervingers

https://www.amazon.co.uk/(...)_product_top?ie=UTF8 iets als dit, krijgt prima reviews


Als kind heb ik destijds ook een kijkertje van m'n ouders gehad en daar was ik echt héél blij mee op vakanties. Vooral omdat je dat ding constant kan gebruiken. 1 kijker gebruiken met z'n vieren is niet heel relaxed omdat je dan constant staat te wachten om te mogen zien ipv met z'n allen het moment te beleven. Is geen probleem als wat leeuwen liggen te chillen, maar als er wat gebeurt qua actie dan mis je dat dus :{

[ Bericht 8% gewijzigd door tjoptjop op 21-02-2018 15:47:12 ]
pi_177348718
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 15:35 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Ik zie net dat de meeste goedkope pocket verrekijkers 21mm als opening hebben, dat is opzich prima bij daglicht. vwb vergroting zou ik voor kinderen max 8x nemen, 10x is denk ik te gevoelig voor bewegingen en trillingen. Iets van een 8x21 wordt het dan dus. Meerdere keuzes tot ¤35, denk dat de kwaliteit in die klasse elkaar ook niet zoveel ontloopt.

Let er wel op dat het focuswieltje goed te bedienen is door kleine kindervingers

https://www.amazon.co.uk/(...)_product_top?ie=UTF8 iets als dit, krijgt prima reviews

Als kind heb ik destijds ook een kijkertje van m'n ouders gehad en daar was ik echt héél blij mee op vakanties. Vooral omdat je dat ding constant kan gebruiken. 1 kijker gebruiken met z'n vieren is niet heel relaxed omdat je dan constant staat te wachten om te mogen zien ipv met z'n allen het moment te beleven. Is geen probleem als wat leeuwen liggen te chillen, maar als er wat gebeurt qua actie dan mis je dat dus :{
Dank je! Toevallig kwam ik die tegen en had ik al op mijn lijstje gezet. Dus mooi dat die nog meer goede reviews heeft. Heb er voor de kinderen een aantal online besteld, dan kunnen ze het thuis proberen (ik krijg ze niet mee naar de winkel hiervoor, omdat ze, voordat ze het proberen het nut niet zien en zo)!
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 21 februari 2018 @ 22:20:27 #15
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_177356147
My 2 cts:
Besten spotten doe je overdag. Dus hoef je aan lichtsterkte geen concessies te doen. Dus kun je beter gaan voor Field-of-View. Dus denk ik dat je met een betrekkelijk goedkoop 6x25 kijkertje veel verder komt dan met een enorme dick extender.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_177358555
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 22:20 schreef Dr_Flash het volgende:
My 2 cts:
Besten spotten doe je overdag. Dus hoef je aan lichtsterkte geen concessies te doen. Dus kun je beter gaan voor Field-of-View. Dus denk ik dat je met een betrekkelijk goedkoop 6x25 kijkertje veel verder komt dan met een enorme dick extender.
6x bestaat nauwelijks, zijn dan vooral van die x50 (habicht) kijkers voor op het water. 8x40(42) hebben juist het voordeel van de massaproductie waardoor ze relatief goedkoop zijn. Een goede pocket (8x25) kan maar TS zegt dat ze ook wat avondsafari's willen doen dus iets van 8x40(42) lijkt me dan het beste compromis. evt zou een 8x30(32) ook kunnen.

Niks mis met pockets overigens, wil zelf binnenkort een Zeiss of Swarovski 8x25 aanschaffen. Vooral omdat die veel makkelijk mee te nemen zijn, en je ze dus ook sneller meeneemt.
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 22 februari 2018 @ 09:33:27 #17
78918 SeLang
Black swans matter
pi_177362776
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 23:58 schreef tjoptjop het volgende:

Niks mis met pockets overigens, wil zelf binnenkort een Zeiss of Swarovski 8x25 aanschaffen. Vooral omdat die veel makkelijk mee te nemen zijn, en je ze dus ook sneller meeneemt.
De Swaro 10x25 CL heb ik wel eens mee zitten spelen. Een vent die naast mij kampeerde in Schotland had er eentje als afscheidscadeau gekregen van zijn werk (was net met pensioen). Het ziet eruit als een speelgoed dingetje en het weegt bijna niks maar het beeld is echt verrassend goed.

Wij kampeerden in Scourie in het uiterste noorden van Schotland met uitzicht op zee en allerlei toffe vogels op de rotsen in in het water. In de verte zag je Jan van Genten de zee in duiken, zeehonden in zee etc. Mooie testobjecten alom. Beetje elkaars verrekijkers zitten vergelijken onder het genot van zojuist door hemzelf en zijn vrouw vers gevangen brown trout :9

Geen optie als "hoofd" verrekijker, want daarvoor is het echt te beperkt. Maar het leuke van zo'n ding is dat hij gewoon in je jaszak past en je hem dus altijd bij je kunt hebben.





Helaas geen optie voor Tinkerbel met een retailprijs van ¤600-700
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_177364168
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 09:33 schreef SeLang het volgende:

[..]

De Swaro 10x25 CL heb ik wel eens mee zitten spelen. Een vent die naast mij kampeerde in Schotland had er eentje als afscheidscadeau gekregen van zijn werk (was net met pensioen). Het ziet eruit als een speelgoed dingetje en het weegt bijna niks maar het beeld is echt verrassend goed.

Wij kampeerden in Scourie in het uiterste noorden van Schotland met uitzicht op zee en allerlei toffe vogels op de rotsen in in het water. In de verte zag je Jan van Genten de zee in duiken, zeehonden in zee etc. Mooie testobjecten alom. Beetje elkaars verrekijkers zitten vergelijken onder het genot van zojuist door hemzelf en zijn vrouw vers gevangen brown trout :9

Geen optie als "hoofd" verrekijker, want daarvoor is het echt te beperkt. Maar het leuke van zo'n ding is dat hij gewoon in je jaszak past en je hem dus altijd bij je kunt hebben.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Helaas geen optie voor Tinkerbel met een retailprijs van ¤600-700
Die staat bovenaan m'n lijstje. Juist vanwege de beperkingen van een pocket heb ik besloten wel voor een Leica/Zeiss/Swarovski te gaan. Om het maximale uit de beperkingen te halen.

Bevindingen:
Leica Trinovid 8x20, oudere model voelde erg ouderwets aan, huidig model heeft focusknop die enorm uitsteekt en dus voor mijn gevoel kwetsbaar. En met 20mm ook net ff te klein. 25mm is er wel, maar alleen in 10x
Zeiss Victory 8x25, knikt een beetje raar
Swaro cl 8x25, prachtig, alles wat ik in een klein kijkertje zoek.
Zeiss Terra 8x25, deze moet ik nog bekijken, middenklasse van Zeiss en een stuk goedkoper dan de Swaro of Victory (¤300 vs ¤6-700) krijgt goede recensies

/offtopic :D

[ Bericht 0% gewijzigd door tjoptjop op 22-02-2018 11:05:45 ]
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 22 februari 2018 @ 11:20:04 #19
78918 SeLang
Black swans matter
pi_177364717
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 10:47 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Die staat bovenaan m'n lijstje. Juist vanwege de beperkingen van een pocket heb ik besloten wel voor een Leica/Zeiss/Swarovski te gaan. Om het maximale uit de beperkingen te halen.

Bevindingen:
Leica Trinovid 8x20, oudere model voelde erg ouderwets aan, huidig model heeft focusknop die enorm uitsteekt en dus voor mijn gevoel kwetsbaar. En met 20mm ook net ff te klein. 25mm is er wel, maar alleen in 10x
Zeiss Victory 8x25, knikt een beetje raar
Swaro cl 8x25, prachtig, alles wat ik in een klein kijkertje zoek.
Zeiss Terra 8x25, deze moet ik nog bekijken, middenklasse van Zeiss en een stuk goedkoper dan de Swaro of Victory (¤300 vs ¤6-700) krijgt goede recensies

/offtopic :D
Zelf ook wel eens aan gedacht, aangezien ik tegenwoordig veel lange afstanden backpack. Ik heb om gewicht te besparen op een trek van 2+ maanden bijvoorbeeld maar één onderbroek bij me (naast degene die ik aan heb). Maar wel een verrekijker van 1kg die altijd om mijn nek hangt :'). Je moet tenslotte prioriteiten stellen :7.

Maar ja, als ik die 8x25 Swaro erbij koop en ik sta aan het begin van een nieuwe epische tocht voor de keus welke verrekijker er mee gaat, dan denk ik dat ik uiteindelijk toch weer ga kiezen voor de beste en niet voor de lichtste. Vanaf eind april ga ik 4 maanden lopen over de Pacific Crest en dan gaat mijn EL 8.5x42 Swarovision gewoon weer mee O+
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_177370039
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 11:20 schreef SeLang het volgende:

[..]

Zelf ook wel eens aan gedacht, aangezien ik tegenwoordig veel lange afstanden backpack. Ik heb om gewicht te besparen op een trek van 2+ maanden bijvoorbeeld maar één onderbroek bij me (naast degene die ik aan heb). Maar wel een verrekijker van 1kg die altijd om mijn nek hangt :'). Je moet tenslotte prioriteiten stellen :7.

Maar ja, als ik die 8x25 Swaro erbij koop en ik sta aan het begin van een nieuwe epische tocht voor de keus welke verrekijker er mee gaat, dan denk ik dat ik uiteindelijk toch weer ga kiezen voor de beste en niet voor de lichtste. Vanaf eind april ga ik 4 maanden lopen over de Pacific Crest en dan gaat mijn EL 8.5x42 Swarovision gewoon weer mee O+
Ik heb ook nog een goede 8x42 en die houd ik er gewoon bij Als ik dus echt op pad ga neem ik die altijd mee. Maar ik heb heel veel dat ik ff een klein ommetje maak, of dat ik voor m'n werk op een bepaalde plek ben waarbij ik (te) vaak denk van "shit had ik m'n verrekijker maar mee". Daar wil ik zo'n pocket voor gebruiken. Zal dan standaard in m'n werktas of jas zitten.

Gewicht is niet zo'n issue omdat ik geen meerdaagse tochten maak, en als ik al een lange dag op pad ben dan vervang ik m'n band door zo'n harnasje waardoor het nog comfortabeler draagt

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')