Atmoz | maandag 19 februari 2018 @ 11:15 |
Voor mijn nieuwe bedrijfje ben ik opzoek naar een (2e hands) bedrijfsbus. De merken/types die ik voorbij zie komen zijn onder andere: - VW Transporter - Mercedes Vito - Opel Vivaro - Renault Traffic Ik zoek dus een busje in dit soort "maat". Zonder dubbele cabine, want ik wil grote platen hout kunnen vervoeren. Het liefst wil ik een zwarte bus, maar ik snap dat de keuze dan al (heel) wat kleiner wordt... (maargoed, in eerste instantie toch maar proberen!) Maar waar het vooral om gaat: welk merk is nu aan te raden? Ik hoor over Mercedes bijvoorbeeld verhalen dat het énorme roestbakken zijn. En bij een garage hier in de buurt raden ze Opel en Renault weer sterk af. Tja, zo zal over alle merken wel iets te vinden/zeggen zijn... Hoe denken jullie daarover? Thanks voor de input alvast | |
dimmak | maandag 19 februari 2018 @ 11:50 |
De Vivaro en Traffic zijn heel ruim. Maar staan wat vaker bij de garage (meestal met kleine dingetjes). De Transporter en en Vito zijn fijne wagen en toch wat compacter. Persoonlijk van al deze bussen zou ik voor een Transporter gaan. En dan praat ik als ervaringsdeskundige. Heb voor de rest niet heel veel verstand van motoren en dergelijke. | |
Atmoz | maandag 19 februari 2018 @ 12:35 |
Thanks voor je reactie Zou het ook nog zo kunnen zijn dat de "vroegere" types van bepaalde merken deze kuren hadden? Dus dat een model van pakweg na 2014 al bijvoorbeeld (veel) beter is? Het "probleem" met die Transporter namelijk is dat ze niet zo vaak in zwart worden aangeboden. Zeker hier in de buurt (Zuid Limburg) niet Dus ik wil eigenlijk een lijstje met merken/types maken waaruit ik straks de keuze heb zodat de kans van slagen groter wordt. Stel ik neem en busje van na 2014, en met weinig (< 100.000) KM's, zouden dan niet meer merken in aanmerking komen? | |
eXplorer1 | maandag 19 februari 2018 @ 13:57 |
Dan ga je maar even wat verder rijden voor je nieuwe bus, het is een beste investering voor een heel wat aantal jaren, dan is 100 of meer km rijden voor je aankoop peanuts, dunkt mij. Wat advies betreft, ik "hoor" 9 vd 10 keer dat Mercedes inderdaad kansloze carrosserieën hebben maar dat de motoren meer dan goed zijn. Transporters hoor ik werkelijk niemand over klagen. Rest van het lijstje kan ik helaas niks over vertellen. | |
Sounddragon | maandag 19 februari 2018 @ 14:25 |
Van het lijstje blijft wmb alleen de keuze MB/VW over.. Probleem is vaak dat er met busjes niet heel zuinig wordt omgesprongen, dus een roestplekkie laten ze vaak lekker doorroesten, en dan is het hek van de dam.. Ik zou voor waardevast gaan, en de VW pakken, ook al ben ik MB fan. Ook naar een sprinter gekeken trouwens? Een Vito is voor mijn idee nét iets kleiner als een T5/6. cabinetechnisch ook.. | |
Zolderkamer | maandag 19 februari 2018 @ 14:31 |
Toyota hiace/Mitsubishi/Mazda Hogere waardevastheid krijg je niet (export/wereldmarkt ook na 20 jaar).. betere techniek ook niet.. Comfort is kut, model zit er niet in.. maar daar is het een busje voor.. [ Bericht 4% gewijzigd door Zolderkamer op 19-02-2018 14:36:42 ] | |
blomke | maandag 19 februari 2018 @ 14:47 |
Welke Mitsubishi/Mazda ? Ik dacht overigens dat die MB's in licentie in een Franse Renault fabriek werden gebouwd | |
Zolderkamer | maandag 19 februari 2018 @ 14:48 |
Type maakt niet zo heel veel uit.. meubelbakken zijn minder gewild.. de rest is goede handel.. (let maar eens op prijzen al dan niet icm bouwjaar) | |
blomke | maandag 19 februari 2018 @ 14:48 |
Waarom zwart? Overigens goed dat je de Peugeot er niet bij hebt staan. | |
blomke | maandag 19 februari 2018 @ 14:49 |
De Mazda 323 zal ie toch niet prefereren | |
Zolderkamer | maandag 19 februari 2018 @ 14:51 |
Is dat een busje dan? | |
blomke | maandag 19 februari 2018 @ 14:52 |
Nee vandaar mijn vraag naar het type. | |
Zolderkamer | maandag 19 februari 2018 @ 14:52 |
Daar heb ik al antwoord op gegeven he? | |
blomke | maandag 19 februari 2018 @ 14:56 |
Ik zal 't wel over het hoofd hebben gezien. | |
Zolderkamer | maandag 19 februari 2018 @ 14:57 |
#8 En dan niet over fietsen beginnen.. | |
paddestoelensoep | maandag 19 februari 2018 @ 15:07 |
Je moet niet blind op merk staren. Al te vaak worden dit soort busjes afgeragd. De staat van een concreet exemplaar is belangrijker dan de algemene borrelpraat. Hoogstens zijn er bepaalde motoren (en versnellingsbakken) die je moet vermijden. | |
blomke | maandag 19 februari 2018 @ 15:14 |
En garage's ook | |
LoveAtFirstDrive | maandag 19 februari 2018 @ 15:43 |
wat is je budget? Of over welke bouwjaren hebben we het? Als het wat oudere zijn zou ik een VW T5 met 5-cilinder en handbak nemen. Vito’s uit dat tijdperk kunnen inderdaad roesten. Maar de motoren zijn wel goed. Als je een facelift neemt en goed checkt of er geen roest of rare reparaties zijn kun je wel een tijd voort. Op het werk zijn er meerdere MB’s (Sprinter dan) over de 500.000km gereden. De huidige generatie Renaults schijnen goed te zijn. Hoor er goede verhalen over qua betrouwbaarheid. En op het werk hebben we nog een Citroën Jumpy, nieuwste type die in 16 maanden 300.000km op de teller had. Volgens mij ook aardig betrouwbaar. | |
Atmoz | maandag 19 februari 2018 @ 16:38 |
Wow, thanks voor de vele reacties Ik ben inderdaad het budget vergeten erbij te vermelden. Dat is ergens tussen de 10 en 15k. Pas als het daar écht niet mee te fixen valt wil ik daar overheen gaan. Ik hoop een busje te vinden vanaf 2014 ofzo. En dan met < 100.000 KM's erop. Dat wordt voor een VW Transporter al vrij lastig denk ik zo Omdat ik dat mooi vind en omdat dat beter bij het bedrijfslogo (wat erop komt) past | |
Zolderkamer | maandag 19 februari 2018 @ 16:53 |
Met een Ford Transit Custom ben je trouwens wel helemaal bij.. (zijn van binnen de mooiste busjes tot nu toe, en rijden subliem) en zijn er een heleboel in zwart, een japanner in het zwart is een zoektocht.. | |
pvdplanet | maandag 19 februari 2018 @ 17:08 |
Oude Hiace is robuust maar verwacht geen luxe. En probeer er eentje te vinden voordat een Afrikaan ermee aan de haal gaat. | |
derLudolf | maandag 19 februari 2018 @ 20:10 |
Waarom geen bus van 15 jaar of ouder? Kun je d'r voor een poep en een scheet privé mee rijden omdat je bijtelling over de dagwaarde betaald | |
Fer | maandag 19 februari 2018 @ 20:19 |
Die oudere Traffics/Vivaro’s waren best slap. Kapotte versnellingsbak/motor komt iets vaker voor en ze zijn ook vrij soepel en zacht, als er dan wat lomper mee omgegaan wordt, gaat het sneller stuk. Vito is wel degelijk, alhoewel ik persoonlijk die voetparkeerrem icm een handbak wel kut vind, je moet de bak eerst in vrij zetten, voordat de parkeerrem erop kan. Roestgevoeligheid valt enorm mee, als de carosserie netjes is. Maar als ze bijvoorbeeld van binnuit butsen hebben gemaakt, door omvallende/schuivende lading, zie je wel snel roest op die plekken. Je vergeet trouwens de Ford Transit en Jumpy/Expert/Proace in je lijstje. | |
Miniem | maandag 19 februari 2018 @ 20:51 |
Toyota ProAce? | |
Meike26 | maandag 19 februari 2018 @ 21:04 |
Zover ik het topic van Atmoz gevolgd heb, gaat het om een bedrijf in thuisbioscopen bouwen bij de klanten. Sorry, maar een 15 jaar oude bestelbus vind ik dan niet geloofwaardig voor een bedrijf die zo'n niche leverd. Zelf rijd ik met een Renault Traffic van het werk. Een Euro 6 apparaat dus met AdBlue tankje erbij. Ik vind het niets en ik zou echt adviseren voor een iets oudere bestelbus zonder AdBlue(euro6) te gaan. Zelf zou ik inderdaad als eerst zoeken op de Transit Connect, mooie moderne uitstraling en fijne comfortabele auto's om te rijden. Daarna de Jumpy en de Transporter. En omdat Atmoz uit Limburg komt, zou ik eigenlijk ook in Duitsland zoeken, auto's rijden daar over het algemeen langere (snelweg) afstanden en zie ik de Duitse automobilist als de betere t.o.v. de gehaaste Nederlander. | |
Fer | maandag 19 februari 2018 @ 22:30 |
In DE regelmatig ingehaald door een Crafter/Master/Ducato op 140-150, dan draaien ze bijna max toeren, zie ik hier weinig nadoen. 115 met een kuub zand erachter dan weer wel. | |
Zolderkamer | dinsdag 20 februari 2018 @ 02:40 |
Pa rijd overigens een Jumper van 2008 zonder enige problemen.. (keertje nieuwe draagarmrubbertjes en een keertje een stuurkogeltje ofzo.. maar dat is gewoon slijtage) Dat kun je wel zo zien.. maar er zijn ook een heleboel bergen in Duitsland.. dus dat streept elkaar mooi weg... Er is wel een veel grotere keuze.. dus je kan heel gericht zoeken.. | |
dimmak | dinsdag 20 februari 2018 @ 08:05 |
Bij mijn huidige bedrijf bestaat het hele wagenpark uit Renaults. Dit om de ruimte en omdat de lease kosten goedkoper zijn dan een Mercedes Sprinter. Als het nou niet in de kosten zou zitten, waren we allang overgestapt naar Mercedes. Maar de garage is onze beste vriend met die Renaults. Geen grote problemen hoor, maar vaak van die kleine dingetjes. Bij eerdere werkgevers hadden ze Vito's en mijn vader rijdt voor zijn bedrijf in een Transporter. Van dit alles zou ik zeker kiezen voor een Transporter. | |
Bzzzzt | dinsdag 20 februari 2018 @ 08:10 |
Ik rij voor mijn werk een transporter ong 50k km per jaar. En ik haal met aanhanger een verbruik van 1 op 10. Verder nooit echt problemen erbij afgezien van normaal onderhoud. | |
Atmoz | dinsdag 20 februari 2018 @ 19:41 |
Thanks again allemaal!! Ik ga morgen kijken naar een VW Transporter | |
Zolderkamer | dinsdag 20 februari 2018 @ 20:19 |
Bekijk ook gewoon wat willekeurige andere modellen.. gewoon om even een indruk te krijgen, dus niet naar kleur of km's kijken maar gewoon even proefzitten.. Zit veel verschil in bussen onderling.. (en een transporter is best klein eerlijk gezegd) | |
Fer | dinsdag 20 februari 2018 @ 20:30 |
Als zo’n kleine bus voldoende is, waarom een grotere nemen? Kwa comfort en verbruik wordt het niet beter. Tegenwoordig zal het beter zijn, maar een Ducato of Sprinter vond ik altijd maar een stuiterende, windgevoelige rammelbak. | |
Zolderkamer | dinsdag 20 februari 2018 @ 20:54 |
De zit van een transporter vind ik niets.. alsof je met je muil op de voorruit zit.. Verder: Tot je beide gaat beladen.. de wielbasis van een jumper/boxer/ducato is heerlijk qua weggedrag.. Een beladen transporter slingert als een malle vanwege het gewicht achter de achteras.. (al hebben ze de achteras wel wat naar achter gebracht bij de laatste modellen dacht ik) Maar idd.. je moet wel een maatje nemen die bij je past.. (al zou ik toch echt een transit kopen.. als was het alleen maar voor de uitstraling, maar dat ding is op alle fronten beter dan een transporter..) Dit zijn bijvoorbeeld echt goede bussen.. maar slingeren ook als een gek als je die vol laad, door de plek van de achteras.. Helemaal met een dubbele cabine.. ligt dus net aan de configuratie.. [ Bericht 4% gewijzigd door Zolderkamer op 20-02-2018 21:09:46 ] | |
Fer | woensdag 21 februari 2018 @ 21:30 |
Ik zit die busjes een te bekijken, maar het formaat van zo’n klein busje als een Expert of Transporter is nog enkele centimeters groter dan een “bestelauto” als de Doblo cargo of Berlingo. Breedte is tussen de wielkasten gelijk en hoogte verschilt maar 15cm ofzo, echt weinig. Aan de andere kant dingen als een Crafter/Ducato/Master L4H2 | |
Meike26 | woensdag 21 februari 2018 @ 22:36 |
Ik heb met verschillende grote bussen gereden, maar de Iveco Daily is by far de prettigste bus om te rijden, ook bij zware belading. Mooie ritten gemaakt met dat ding Transit Connect is mijnziens ook de beste keus ! Voor een Transporter of Vito betaal je ook meer voor de naam en (onterechte) reputatie degelijk te zijn. Fiat Ducato/Citroen Jumper zou mooi tussen maatje zijn tussen Transit Connect en Iveco Daily-achtig spul ! | |
Zolderkamer | woensdag 21 februari 2018 @ 22:44 |
Dat komt met name omdat de Iveco afgeleid is van vrachtwagens (zit hem in kleine details) Maar das ook net de configuratie.. Vooral de plaats van de achteras icm belading Een Ducato/Jumper is vrijwel dezelfde grootte als een Daily trouwens.. (collega heeft een Daily, pa een Jumper) Een Connect is gewoon een bestelauto.. dan zou ik voor de Custom gaan, die een hele goede vriend van me heeft.. Deze dus: Kost 17 mille nieuw, met achteruitrijcamera, leren stuurwiel, navi, bumpers in kleur, airco, etc.. dus dat kan net met het budget van TS (eentje met net de kop eraf is altijd een betere keuze natuurlijk) Rijd als een personenauto en dat interieur is briljant.. Representatief ook voor een thuisbiosbedrijfje [ Bericht 1% gewijzigd door Zolderkamer op 21-02-2018 23:02:07 ] | |
Meike26 | donderdag 22 februari 2018 @ 05:40 |
Helemaal eens | |
Gutz | donderdag 22 februari 2018 @ 06:03 |
Ford transit, meeste waar voor je geld en motorisch bijna niet kapot te krijgen. | |
Ivo1985 | donderdag 22 februari 2018 @ 07:59 |
Heeft de Ford Transit niet nog steeds de draaicirkel van een containerschip? Toen ik nog busjes reed zat daar zomaar ruim 2 meter verschil in ten opzichte van de Transporter en Traffic. Als je veel in de stad rijdt, is dat een flink nadeel. Maar het beste rijcomfort heb je inderdaad in de Iveco Daily. Als je het ding ziet zou je het niet zeggen. Uiterlijk een beetje een gek ding, dashboard plastic fantastic. Maar het rijdt zeer goed. Ook wel omdat de uitvoering die ik reed luchtvering op de achteras had en een luchtgeveerde bestuurdersstoel. Buiten dat de lampjes van de achterlichten vaak kapot waren geen problemen aan ondervonden. | |
LoveAtFirstDrive | donderdag 22 februari 2018 @ 08:09 |
Grappig, ik vond destijds (dat model op de foto hierboven) de Iveco Daily echt een hok. Heb paar ritjes mee moeten doen en kreeg gelukkig snel daarna een MB Sprinter, welke wat mij betreft onovertroffen is qua ruimte en comfort. Destijds nog een handgeschakelde V6 met weinig luxe, nu een V6 met 7-traps automaat en geveerde stoel etc. etc. Geen Iveco voor mij iig 😄 | |
DieselTank | donderdag 22 februari 2018 @ 15:08 |
Iveco is wel mooi hoor want je kan echt vol gas over de drempels heen jagen met een geveerde stoel. | |
derLudolf | donderdag 22 februari 2018 @ 18:45 |
Dat kan theoretisch met elk busje Het voorstel van de Transit vind ik opzich wel een goede. Zo'n 2.0tdci is een fijn blok en de wegligging van een Transit schijnt behoorlijk goed te zijn. De lijnen van zo'n Transit, moet je van houden. Het is niet mijn smaak, maar ja, dat zie je niet als je rijdt | |
nogeenoudebekende | donderdag 22 februari 2018 @ 18:53 |
paddestoelensoep | donderdag 22 februari 2018 @ 19:29 |
Valt buiten het budget van de TS. | |
Fer | donderdag 22 februari 2018 @ 19:30 |
Roesten ze niet meer? | |
Zolderkamer | donderdag 22 februari 2018 @ 20:24 |
Valt nog weinig over te zeggen eigenlijk... zo oud zijn ze nog niet... Maar geloof dat het vorige model ook wel meeviel.. De jumper van pa, en die is er niet bijster zuinig op, dat ding is altijd grauw en vies, vol krassen, staat ook zn hele leven al in weer en wind, heeft nergens iets van een spoortje roest.. en is nu tien jaar oud.. Dat verwonderd me best wel.. als ik alleen al naar duitsers kijk dan roesten ze al, die moet je na ieder ritje afdrogen en onder dak zetten wil je ze roestvrij houden is mijn ervaring.. (maargoed ik heb ook niet bijster veel met duitse auto's in het algemeen, die zijn enkel de eerste drie jaar leuk naar mijn idee) | |
derLudolf | donderdag 22 februari 2018 @ 20:27 |
Geen idee, valt wel mee toch met het vorige model ook wel mee?? | |
LoveAtFirstDrive | donderdag 22 februari 2018 @ 20:47 |
Valt tegenwoordig wel mee. Maar ze hebben er wel echt problemen mee gehad. De Sprinters bij ons op de zaak (eerste lichting van de facelift, 2014/2015) hebben nog geen roest zover ik kan zien. Eentje is sowieso al over de 450k heen. Ik heb nog een preface, laatste lichting 2014 en die heeft alleen roest op een plekje waar iets tegenaan is gekomen. Fijne collega's die schades rijden.. En die heeft ruim 360k gelopen inmiddels. En vergeet niet, deze bussen rijden door heel Europa en komen dus ook heel wat zout tegen. | |
Zolderkamer | donderdag 22 februari 2018 @ 20:55 |
Nu al roest.. met die bouwjaren... Die jumper uit 2008 heeft ook allemaal beschadigingen waar de lak af is.. Maar echt geen spoor roest.. en die heeft bij 30 graden in de zomer nog steeds een laag pekel op het ding zitten.. Duitsers... Lijkt wel of die waterverf gebruiken ofzo.. | |
LoveAtFirstDrive | donderdag 22 februari 2018 @ 21:02 |
Dat plekje is helemaal door tot het kale staal. Zit er al 2 jaar en gaat niet verder roesten gelukkig. Maar goed is het niet uiteraard. Zeker gezien de meerprijs van de Sprinter. Maar het rijdt wel weer stuk beter vind ik, vooral minder stuiteren (wanneer leeg). Maar mijn baas had juist veel pech met de Jumpers, dus daarom overgestapt naar Masters en Sprinters. De Jumpers hadden na de eerste kilometers meerdere lampjes branden, dealer heeft het nooit goed kunnen fixen. Om de 15k moest er iets gebeuren met het brandstofsysteem geloof ik. Als je auto's hebt die dat per maand minimaal rijden wordt dat natuurlijk wel irritant. Moest ook een keer de boot naar Helsinki halen met een Jumper 180pk en kwam op de A1 al met pech te staan. Bleek de massakabel weggerot te zijn. De Sprinters blijven verder doorblaffen. Met de vorige V6 en de huidige nooit motorische problemen gehad (vorige had 400k toen 'ie weg ging). Dus ja, elke wagen heeft zo z'n voordelen en nadelen denk ik. Overigens was er niet één Jumper, maar reden er destijds een stuk of 5. Toen de garantie bijna verlopen was zijn ze meteen weg gedaan. | |
Glijdt_licht | donderdag 22 februari 2018 @ 21:04 |
Een Transporter is wel interessant voor het Dievengilde. Zou bv de originele obd poort loshalen en verplaatsen naar een minder gezochte plek. Verder geloof ook ik niet dat busjes uit Duitsland beter zijn. Wordt al gauw vmax mee gereden, of ze staan in de file voor weer een baustelle. | |
Hyperdude | donderdag 22 februari 2018 @ 21:06 |
Zijn Alfabussen met een ander merkje. | |
Zolderkamer | donderdag 22 februari 2018 @ 21:13 |
En toch.. ga eens in Duitsland kijken waar alle polen, roemenen en weet ik het wat, zelfstandig voor DHL en consorten rijden.. die rijden allemaal in jumpers/ducato's.. Hier nooit problemen gehad verder.. maar je moet ze natuurlijk wel gewoon op tijd beurten geven.. En dat is in het geval van dat soort kilometers best vaak... (dan zie je namelijk ook dat een massakabel vervangen moet worden..) Linksom of rechtsom moet je betalen.. dat kan door onderhoud of een torenhoge nieuwprijs.. net wat je verkiest.. Dat een lege bus stuitert is wel vrij normaal zonder luchtvering.. daar hebben bijna alle bussen last van.. Ik vind sprinters trouwens enorme stuiterhokken.. (juist als ze geladen zijn) en ze rammelen binnen 50.000km.. Ze blijven wel altijd starten en rijden.. maar vraag niet hoe.. (maargoed zoals ik al zei.. met mijn afkeer voor duits lopen ze al een streepje achter voor ie uberhaupt ontworpen is.. ) Oh en als dealers lampjes niet kunnen fixen, dan zou ik daar vooral de oorzaak leggen.. Het is geen raketwetenschap.. [ Bericht 1% gewijzigd door Zolderkamer op 22-02-2018 21:19:22 ] | |
LoveAtFirstDrive | donderdag 22 februari 2018 @ 21:44 |
Klopt, veel Oostblokkers rijden in dat soort auto's. Maar er rijden er genoeg in Sprinters ook, dus zegt naar mijn mening niet zo heel veel. In Roemenië rijden er ook nog genoeg met paard en wagen bijvoorbeeld Overigens komen ze geregeld even melden hoe graag ze een Sprinter met V6 zouden willen Onderhoud is heel belangrijk en dat gebeurde toen ook gewoon (via dealer). De betreffende Jumper was niet heel oud en bedoel dus meer dat ik het vreemd vind dat het toen al kapot was. Verder nog wat problemen met de versnellingsbak gehad, daarna kwam er gelukkig voor mij een Sprinter 319CDI Maar Jumpers zijn prima auto's. Ik heb er ook echt heel veel kilometers mee gemaakt, door heel Europa. Maar voor mij is de cabine net wat krapper dan die van een Sprinter, zeker als je de grotere stoel hebt. En met lange afstanden en veel rijden zijn dat soort dingen die belangrijk zijn. Dat gekraak vind merk ik totaal niet. Zelfs niet bij de Sprinter die 450k heeft gereden, daar kun je in het interieur niet eens zien dat 'ie zoveel heeft gedraaid. En dat ding wordt misbruikt want heeft geen vaste bestuurder. Ik merkte juist in de Jumpers vanaf nieuw het gekraak, dat viel echt op. Mocht je me een keer zien rijden, mag je altijd even een rondje om de kerk hoor. Misschien dat zo een Duitser je niet tegenvalt, V6 en 7-traps automaatje zijn echt niet verkeerd Ik rijd met een zilveren L4 met een elandje op de rechter achterdeur, verder geen reclame er op. Zit nog wel een lelijke deuk achter het rechter achterwiel.. Rijd je zelf 100.000en kilometers schadevrij, is er altijd wel iemand die het kan verneuken bij het verplaatsen van je bus | |
LoveAtFirstDrive | donderdag 22 februari 2018 @ 21:47 |
Nee dat is het zeker niet, toch hadden ze er moeite mee Destijds waren dat nieuwe motoren volgens mij (3.0 HDi 157pk), model was toen net uit. Zo uit het hoofd was het het brandstofinspuitlampje wat vaak brandde en de andere weet ik niet meer. Het werd ook wel opgelost, maar na een maandje was het weer terug. Mijn baas was erg blij met de garantie in ieder geval.. | |
LoveAtFirstDrive | donderdag 22 februari 2018 @ 21:49 |
En ook maar even OT dan Welk type, motor, blabla? Laat je even weten hoe het ging? Ben benieuwd! | |
Zolderkamer | donderdag 22 februari 2018 @ 22:07 |
Mja.. dat in combinatie met een rotte massakabel over het hoofd zien, zegt wel een hele hoop vind ik... Dit is een 2.2 130pk L1H1 trouwens.. das wel een beproefd motortje iig... De transporter van hetzelfde bouwjaar had maar liefst 85 pk... Die kon alleen maar bergaf rijden.. Dat is echt veel te weinig voor een lege bus met wind mee.. Laat staan met een geladen bus en tegenwind.. Geen idee wat ze bij VW gedacht hebben.. Die daarvoor was nog erger met 67pk.. Pas de laatste twee types (verschillende tdi's) hadden een motor die toereikend is in mijn ogen.. maar die waren dusdanig prijzig dat je dan hele andere leuke bussen kan kopen.. Je hebt toch minimaal wel een pk of 110 nodig.. en das alleen voor licht spul.. Maargoed ik kan me er beter over stil houden.. das voor iedereen beter.. | |
LoveAtFirstDrive | donderdag 22 februari 2018 @ 22:16 |
Hmm dat vind ik juist niet. Ik weet niet meer wat het interval was destijds (30k?) en stel dat 'ie op de 25k zat. Zoiets gebeurt toch een keer? Dat is toch niet iets wat kilometers duurt? Zover ik weet is het wel een goede dealer. Inmiddels komen ook de Berlingo's en Jumpy's er vandaan. Geloof dat die het goed doen. Zoals eerder gezegd heeft de Jumpy in 16 maanden de 300k aangetikt, vind ik toch wel een prestatie hoor! Verder wel prima motoren hoor, geloof dat ze wel aardige kilometerstanden hebben gehaald. Die 3.0 was toen wel een nieuwe toch? Alleen met wat meer drama dan de Sprinters en LT's die we daarvoor hadden Jaaaaa maar daar moet ik toch wat van zeggen Een Jumper is een grote bestelbus en dus niet direct te vergelijken met de Transporter. De Transporter is weer de vergelijken met de Jumpy. Jumper met de Crafter/LT. Die LT (oude bak, maar oerdegelijk) had als topvariant de 156pk. Die hebben we ook nog gehad en was echt een fijn ding. De Crafter is volgens mij met +160pk geweest. Op de zaak hebben we een keer een volgehangen demo gehad (110pk) maar die had m'n baas weer snel ingeleverd, ding zoop als een malle en kwam niet vooruit Maar goed, we dwalen af! Zwaai je even als je me ziet rijden? | |
Zolderkamer | donderdag 22 februari 2018 @ 22:21 |
Nee maar ook voor dat maatje was de motor veel te licht.. Maargoed hier komen we toch geen stap verder mee..Ik rij hem er vol op de zijkant in.. dan kunnen we beide iets nieuws uitzoeken... | |
LoveAtFirstDrive | donderdag 22 februari 2018 @ 22:24 |
Oooh ja, dat is zeker zo. Net als de basis Sprinter, die had destijds 90pk ofzo, zelfs in de langste versie of met dubbellucht Haha mooi, maar dan nog wel gauw de huidige V6 Sprinter, die nieuwe moet ik nog even aan wennen Maar OT inderdaad, benieuwd of het de Transporter gaat worden of niet! | |
Fer | donderdag 22 februari 2018 @ 22:52 |
Nog steeds smaller dan 2,00m die Sprinter. | |
Sjoegerd | donderdag 22 februari 2018 @ 23:46 |
We hebben op het werk meerdere Boxers gehad voor onze bezorgdienst. Nooit bijzondere problemen gehad maar onze chauffeur is ook zeer netjes met warmrijden etc. De huidige (2.2 L2H2) staat na 2 jaar op 160.000 km. Vind het zelf ook een prettige bus met de geveerde stoel en stahoogte achterin. | |
Bzzzzt | vrijdag 23 februari 2018 @ 05:37 |
Waarom geen iveco bus? Dan de 210 pk | |
Atmoz | vrijdag 23 februari 2018 @ 06:46 |
Hehe Veel reacties weer Ik ga straks nog ergens kijken en hoop dan een beslissing te hebben gemaakt. De VW Transporter zag er goed uit, maar was misschien toch iets klein... Vanmiddag naar een Ford Transit Custom kijken. 2.2 Liter en ziet er op de foto's zeer netjes uit! Ik ben dus benieuwd | |
derLudolf | vrijdag 23 februari 2018 @ 07:13 |
Hmm, 2.2. Welk jaar? https://www.nkc.nl/nieuws(...)dci-motor/?fromsso=1 | |
Atmoz | vrijdag 23 februari 2018 @ 07:17 |
2013 | |
Zolderkamer | vrijdag 23 februari 2018 @ 09:26 |
Een custom... dus niets aan de hand.. die dingen waren er toen nog niet.. De transporters zijn wat dat betreft ook veel beruchter met motorproblemen.. (de AXD bijvoorbeeld, die zijn allemaal aan gort of gereviseerd bij lage km standen) [ Bericht 4% gewijzigd door Zolderkamer op 23-02-2018 09:31:41 ] | |
Atmoz | vrijdag 23 februari 2018 @ 19:03 |
Nogmaals thanks voor de vele reacties, tips en opmerkingen mensen Ik ben sinds zojuist de trotse en blije eigenaar van een mooie Ford Transit Custom uit 2015 De terugreis vanuit Eindhoven naar het zuidelijke zuiden ging súper. Wat een ontzettend fijne bus!! Even snel wat foto's gemaakt nog: Ik weet zeker dat ik hier veel plezier mee/aan ga beleven Thanks | |
Zolderkamer | vrijdag 23 februari 2018 @ 19:25 |
Gefeliciteerd met je blitse kar! Hai glimt as n ekkel! (zoals wij hier zeggen "hij glimt als een eikel" en nee.. niet die van een boom) En ja dat het licht blijft branden als je uitstapt en dat soort shizzle hoort allemaal... Protip: als je een dichte wand hebt moet je iets van ventilatie in de laadruimte brengen.. bij die vriend hing ie vol condens.. (door het warmteverschil met de cabine) Dus zo'n waaimolentje in het dak is geen verkeerde gedachte met al die tv's [ Bericht 0% gewijzigd door Zolderkamer op 23-02-2018 19:38:21 ] | |
Fer | vrijdag 23 februari 2018 @ 20:39 |
Ik vroeg me al af waarom ze vaak een molentje hadden. | |
Zolderkamer | vrijdag 23 februari 2018 @ 20:43 |
Heeft een zeer goede scheidingswand.. (en daardoor lekker stil) Denk dat je met dit weer weinig last hebt.. maar in de zomer met airco aan juist meer.. | |
LoveAtFirstDrive | vrijdag 23 februari 2018 @ 20:58 |
Snel geregeld! Net ding hoor, veel fijne km’s gewenst! | |
derLudolf | vrijdag 23 februari 2018 @ 21:29 |
Keurig | |
Meike26 | vrijdag 23 februari 2018 @ 21:44 |
Mooi ding Atmoz en volgens mij beste keus die je had kunnen maken, nu nog wat beveiliging (padlocks?) op je bus zetten.. | |
Zolderkamer | vrijdag 23 februari 2018 @ 22:07 |
Padlocks zijn gewoon hangsloten he? Gatelock of Carbolt is meer des Atmoz... Maar beveiligingzaken moet je vooral niet op een forum gaan plaatsen.. [ Bericht 0% gewijzigd door Zolderkamer op 23-02-2018 22:16:27 ] | |
Hendroit | zondag 25 februari 2018 @ 00:03 |
Goed dat je voor de ford bent gegaan en niet voor de vivaro. De vivaro’s zijn erg storingsgevoelig: Houd er wel rekening mee dat je hem niet te veel met korte stukjes moet rijden, vind de egr klep en roetfilter niet zo fijn: Als ik zelf een bus moest uitzoeken zou ik voor een mercedes gaan. Motorisch bijna onverwoestbaar en roest valt ook reuze mee | |
Zolderkamer | zondag 25 februari 2018 @ 01:11 |
Nog eentje: 2007 met 154.000km: (ex woningbouw De Huismeesters geloof ik) Bovenste zijn amper tien jaar oud.. (maar dat krokante zat er voor de jaarwisseling ook al) Weet je wat die troep nieuw kost? Ik weet zeker dat het huidige model over tien jaar precies hetzelfde vertoond.. (durf er wel een wedje op te leggen) En vrijwel niets hiervan is rot door schade... (want dat is helemaal een drama) Zijn ook geen extremen.. Kan wel tien topics vullen.. Ik vind het erg treurig.. als je bedenkt dat er hele stapels auto's van TACHTIG jaar oud in prima staat zijn.. (voor de oorlog bouwde men nog goed spul, lekker dik plaatwerk waar je overheen kon lopen, met of zonder lak maakt weinig verschil, het plaat alleen al had een goede kwaliteit) Mercedes heeft zo'n goede naam dat mensen klakkeloos kopen zolang het maar een ster heeft.. Ze kunnen het zich bij MB prima veroorloven blijkbaar... [ Bericht 1% gewijzigd door Zolderkamer op 25-02-2018 01:16:55 ] | |
Meike26 | zondag 25 februari 2018 @ 09:04 |
Volkswagen transporters hebben get ook trouwens. En voornamelijk de witte busjes. Je kan dus beter voor een andere kleur gaan, zoals Atmoz nu een zwarte bus heeft.. Zie je de eventuele roest ook minder snel | |
Zolderkamer | zondag 25 februari 2018 @ 09:37 |
Klopt.. maar dan werd het zo'n lange post.. Prima afleidingskleurtje trouwens: | |
daNpy | zondag 25 februari 2018 @ 10:09 |
Mijn schoonpa heeft er ook zo een en dat is idd een hele fijne bus. Zijn grootste nadeel is ook weer een voordeel: hij is te laag. Je kan er niet in staan en voor het échte werk (veel in/uit laden van grote zware spullen) is een laadruimte van ~180cm hoog (Renault Master, Sprinter) toch wel fijn. Maar voor prive is hij meer dan prima; omdat hij minder hoog dus ook minder brandstofverbruik en hij past nog wel in een parkeer garage. Daarnaast rijdt hij echt goed, daar hebben ze bij Ford wel enigszins verstand van. Bovendien is die van mijn schoonpa goed uitgerust, t/m een achteruitrij camera zit erop Veel plezier ermee, dat gaat allicht lukken!! | |
densmee | zondag 25 februari 2018 @ 10:10 |
Nette bus, ik ben benieuwd wat je aan inrichting erin maakt | |
derLudolf | zondag 25 februari 2018 @ 11:14 |
Sortimo systeem natuurlijk, de L boxxen heeft hij al. |