abonnement Unibet Coolblue
pi_177289087
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 22:19 schreef IkBenDeBaas het volgende:

[..]

Onzin. De verzekering dekt sowieso, en het is ook geen reden om te verhalen op de bestuurder.
Natuurlijk gaat de verzekeraar het proberen te verhalen, ook al heb je All-risk. Dat doen ze namelijk áltijd! Kan een paar maanden duren, maar proberen doen ze het zeker.

Bron: ervaringsdeskundige ;)
pi_177294852
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 16:30 schreef Demi93 het volgende:
Op het politiebureau werd mij verteld dat ze niks kunnnen doen omdat hij niet is doorgereden en het officieel mijn eigenschuld is (...) Ben toen een beetje boos geworden op haar maar dat hielp me toch geen stap verder. Ik ben dus geen stap verder gekomen met de politie die dus gwn complete prutsers zijn als je het mij vraagt.
Je bent boos geworden op een dame die gewoon haar werk doet en daarbij gebonden is aan de regels en procedures die de werkgever haar oplegt? En terwijl je aangeeft dat je wel snapt dat dit niets uithaalt, noem je ze ook nog even 'complete prutsers'?

Ik vind het erg vervelend wat er met je (auto) is gebeurd, maar ik moet je bekennen dat mijn empathie en bereidheid om mee te denken als sneeuw voor de zon verdwijnen na dat soort uitspraken.
pi_177295779
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 19:57 schreef FF het volgende:
Ach, de politie is sowieso laks.
Ooit gehad op de fiets. Auto stopte (moest hij ook), ik rij voor hem langs, hij trekt met opzet op en raakt mij, ik leg mijn hand op de motorkap om niet te vallen, hij stapt scheldend uit dat ik van zijn auto moet afblijven, trapt mij van mijn fiets en begint mij en mijn fiets te trappen.
Twee getuigen bij de bushalte zien het gebeuren en roepen dat hij moet stoppen en dat ze de politie bellen. Hij gaat er vandoor.

Politie er bij, zij nemen de gegevens van de getuigen op en zeggen dat ik naar het bureau moet komen voor aangifte. Ik mag niet meerijden en moet maar komen lopen met mijn kapotte fiets. Op het bureau zijn ze niet hulpvaardig met het opnemen van de aangifte, maar het is gelukt.

Een week later krijg ik bericht dat ze het dossier sluiten omdat ze geen reactie van de dader hebben gekregen. Ik vraag wat ze met de getuigenverklaringen en de getuigen hebben gedaan, hebben ze die niet gehoord. Uiteindelijk zijn ze wel gehoord, maar sluiten ze het dossier weer omdat mijnheer niet reageert op hun verzoeken om op bureau te komen vertellen wat er gebeurd is. Ik eis dat ze verder gaan (bevriende agent hield mij op de hoogte van het dossier) en dat doen ze. Dossier wordt gesloten want mijnheer zegt dat hij het niet geweest is. Punt, klaar, uit.

Ik heb mijnheer agent aangegeven dat ik, als ik zijn auto zie, hier met mijn sleutelbos langs zal gaan. De agent zeg dat dat niet mag. Ik zeg hem dat ik het niet ben geweest... dat is blijkbaar de oplossing.
Geen artikel 12 procedure gestart bij de rechtbank?
pi_177297577
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 11:45 schreef roberthoman het volgende:

[..]

Je bent boos geworden op een dame die gewoon haar werk doet en daarbij gebonden is aan de regels en procedures die de werkgever haar oplegt? En terwijl je aangeeft dat je wel snapt dat dit niets uithaalt, noem je ze ook nog even 'complete prutsers'?

Ik vind het erg vervelend wat er met je (auto) is gebeurd, maar ik moet je bekennen dat mijn empathie en bereidheid om mee te denken als sneeuw voor de zon verdwijnen na dat soort uitspraken.
Alsjeblieft zeg, ben je zelf agent ofzo?

Uiteraard doet de dame daar haar werk, maar de politie heeft compleet andere prioriteiten tegenwoordig, zo lijkt het ten minste.

Komen niet opdagen bij alleen blikschade, aangifte opnemen hebben ze zogenaamd geen tijd voor.

Komen ze wél een keer opdagen, dan staan ze met de handen in te zakken stom te kijken..

Nou sorry, maar mijn respect ben je dan écht kwijt, ook al doe je gewoon je werk..
  maandag 19 februari 2018 @ 13:50:27 #55
468652 denattedweil
Piscatoria Cyprino
pi_177298712
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 13:19 schreef weethetevennietmeer het volgende:

[..]

Alsjeblieft zeg, ben je zelf agent ofzo?

Uiteraard doet de dame daar haar werk, maar de politie heeft compleet andere prioriteiten tegenwoordig zo lijkt het ten minste.

Komen niet opdagen bij alleen blikschade, aangifte opnemen hebben ze zogenaamd geen tijd voor.

Komen ze wél een keer opdagen, dan staan ze met de handen in de zakken stom te kijken..

Nou sorry, maar mijn respect ben je dan écht kwijt, ook al doe je gewoon je werk..
+1
  maandag 19 februari 2018 @ 13:52:21 #56
468652 denattedweil
Piscatoria Cyprino
pi_177298756
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 11:45 schreef roberthoman het volgende:

[..]

Je bent boos geworden op een dame die gewoon haar werk doet en daarbij gebonden is aan de regels en procedures die de werkgever haar oplegt? En terwijl je aangeeft dat je wel snapt dat dit niets uithaalt, noem je ze ook nog even 'complete prutsers'?

Ik vind het erg vervelend wat er met je (auto) is gebeurd, maar ik moet je bekennen dat mijn empathie en bereidheid om mee te denken als sneeuw voor de zon verdwijnen na dat soort uitspraken.
De politie had gewoon het kenteken moeten checken in hun interne systeem en met TS langs het huis van die vent gaan om alsnog het schadeformulier in te vullen.

Wat wil je nou vertellen met je regeltjes en procedures? Ik denk dat 90% het wel met mij eens is dat bovenstaand de juiste oplossing was geweest.
pi_177299566
Maar is niet per se fout van die mevrouw denk ik, misschien krijgen ze wel opdracht om dat niet te doen voor iedere keer dat er weer mensen langskomen voor blikschade. Ik vind het ook een zeer trieste bedoening bij de politie, maar heb meer het idee dat dit ligt aan het beleid, niet aan het personeel.

Stond een keer iemand op mijn parkeerplek geparkeerd, ik belde de politie maar konden niets doen omdat het prive terrein is. Toen heb ik hem klemgezet met mijn auto. Werd ik gebeld door de politie dat ik m'n auto weg moest zetten. Dus ik zeg is toch prive terrein, dan mag ik doen wat ik wil. Toen werden ze ineens wél boos want meneer moest met spoed naar de dokter ofzo :')

Anyway m'n werknemer heeft dit ook een keer gehad en mevrouw nam niet meer op. Toen kwam hij haar tegen in de stad en was het "oh ja sorry ik had het erg druk en was ziek en blablala" toen meteen die avond geregeld.
Facts don't care about your feelings
pi_177300029
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 13:52 schreef denattedweil het volgende:

[..]

De politie had gewoon het kenteken moeten checken in hun interne systeem en met TS langs het huis van die vent gaan om alsnog het schadeformulier in te vullen.

Wat wil je nou vertellen met je regeltjes en procedures? Ik denk dat 90% het wel met mij eens is dat bovenstaand de juiste oplossing was geweest.
Sterker nog, ze moeten die doorrij-terrorist meteen een paar kogels door z'n kop jagen. Stel je voor dat 'ie het nog een keer flikt! En daarna ook nog de fik erin en bij het vuilnis, daar wil je toch geen gemeentegrond aan vuilmaken?

Dat was sarcasme uiteraard. Een agent die het kenteken natrekt en vervolgens met het slachtoffer verhaal gaat halen op het bijbehorende adres? Dat scenario doet het op Netflix vast hartstikke leuk, maar hoe veel wetten denk je dat je daarmee aan de laars lapt in dit land? Geen enkele instantie mag die gegevens zomaar prijsgeven en al helemaal niet aan een slachtoffer. Ik deel je emoties wat die machteloosheid betreft, maar je mag de politie daar niet verantwoordelijk voor houden. Dit is politiek, als het je echt niet los laten dan moet je er iets aan doen op dat niveau. Stem, word lid van de juiste partij of begin er zelf eentje. In een democratie kun je niets anders doen dan dat.
pi_177300212
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 13:19 schreef weethetevennietmeer het volgende:

[..]

Alsjeblieft zeg, ben je zelf agent ofzo?

Uiteraard doet de dame daar haar werk, maar de politie heeft compleet andere prioriteiten tegenwoordig, zo lijkt het ten minste.

Komen niet opdagen bij alleen blikschade, aangifte opnemen hebben ze zogenaamd geen tijd voor.

Komen ze wél een keer opdagen, dan staan ze met de handen in te zakken stom te kijken..

Nou sorry, maar mijn respect ben je dan écht kwijt, ook al doe je gewoon je werk..
Jouw respect zijn ze kwijt, ook al doen ze gewoon hun werk? Wat moeten ze doen om jouw respect terug te krijgen dan? Meer dan dat ze van hogerhand opgedragen wordt?
pi_177300527
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 14:45 schreef roberthoman het volgende:

[..]

Jouw respect zijn ze kwijt, ook al doen ze gewoon hun werk? Wat moeten ze doen om jouw respect terug te krijgen dan? Meer dan dat ze van hogerhand opgedragen wordt?
Wat dacht je van de burger daadwerkelijk dienen ipv regels verzinnen om ze juist maar niet te hoeven helpen.

Nogmaals, het gaat niet om de persoon zelf. Meer om het "zieke" beleid wat er zit.

- diefstal, nee sorry, geen tijd.
- blikschade, nee sorry, geen tijd.
- inbreker in je huis, nee sorry, geen tijd.
- diezelfde inbreker heb ik neergeschoten, 8 auto's met 4 man/vrouw per stuk en een helikopter komen binnen 4 minuten ter plaatse.
- agent haalt verkeerde inhaalmanoeuvre uit en valt, meteen 4 eenheden komen polshoogte nemen. Agent liegt ter plekke wat er gebeurd is, ondanks 45! getuigen (het was een druk kruispunt met veel voetgangers).

Dus alsjeblieft man, ga weg met je respect.
pi_177301427
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 23:24 schreef Qarrad het volgende:
Bij mij kwam er twee jaar geleden ook een mevrouw van links, door rood, mijn voorrangsweg op zeilen. Netjes schadeformulier ingevuld. Ze beweerde groen gehad te hebben, ik ook. En weet je wat? Omdat alle getuigen door zijn gereden of gelopen (was vlakbij het PEC-stadion voor een wedstrijd, dus er waren er echt heel veel) heb ik mijn gelijk niet kunnen halen. Tweeduizend piek kwijt aan reparaties door één liegend ***wijf en lakse ***getuigen. Tweeduizend piek die ik anders had kunnen besteden aan een nieuwe auto die ik wel compleet kon verzekeren. Kan er nog kwaad om worden, zo oneerlijk.

Dus ook al krijg je hem nog te pakken, als hij glashard beweert dat het zijn schuld niet is of hij het niet was, krijg je alsnog niks.
Ik zou mezelf dan echt in moeten houden om niet met een knuppel haar hele huis aan gort te rammen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  maandag 19 februari 2018 @ 15:48:06 #62
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_177301513
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 15:44 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik zou mezelf dan echt in moeten houden om niet met een knuppel haar hele huis aan gort te rammen.
Tja...weet je, het was een oud wijffie en er is een microscopisch kleine kans dat ze oprecht geloofde dat ze groen had. Ik ben eerlijk gezegd kwader op al die mensen die door zijn gereden en gelopen zonder even te kijken hoe het was met ons of zich te melden als getuige.

Ik had twee kinderen op de achterbank, dat mens zat wezenloos om zich heen te kijken midden op een druk kruispunt in d'r bejaardenbakkie en wat doen we met zijn allen? Toeteren dat we er langs willen! Zoek het uit met je ongeval en mogelijke verwondingen, ik wil erlangs, dikke doei!

Maar goed, om die nou allemaal op te sporen en tikken te verkopen is ook geen doen. Kortom: ik blijf zitten met die frustratie, doe je niks an. -O-
  maandag 19 februari 2018 @ 17:09:44 #63
468652 denattedweil
Piscatoria Cyprino
pi_177303269
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 14:36 schreef roberthoman het volgende:

[..]

Sterker nog, ze moeten die doorrij-terrorist meteen een paar kogels door z'n kop jagen. Stel je voor dat 'ie het nog een keer flikt! En daarna ook nog de fik erin en bij het vuilnis, daar wil je toch geen gemeentegrond aan vuilmaken?

Dat was sarcasme uiteraard. Een agent die het kenteken natrekt en vervolgens met het slachtoffer verhaal gaat halen op het bijbehorende adres? Dat scenario doet het op Netflix vast hartstikke leuk, maar hoe veel wetten denk je dat je daarmee aan de laars lapt in dit land? Geen enkele instantie mag die gegevens zomaar prijsgeven en al helemaal niet aan een slachtoffer. Ik deel je emoties wat die machteloosheid betreft, maar je mag de politie daar niet verantwoordelijk voor houden. Dit is politiek, als het je echt niet los laten dan moet je er iets aan doen op dat niveau. Stem, word lid van de juiste partij of begin er zelf eentje. In een democratie kun je niets anders doen dan dat.
Dan gaat de agent langs bij het adres van de dader zonder slachtoffer. Hoeveel regels denk je dat de meneer die niet meer reageert aan zijn laars lapt? Hoe moeilijk kan het zijn zeg.

Echt, we leven in de omgekeerde wereld hier. Misdaad loont in dit land. Dat gegeven valt gewoon niet te ontkennen.

Ze zitten liever jarenlang achter een criminele organisatie aan waarvan ze een deel van de in beslag genomen goederen achterover kunnen drukken dan dat ze een normale burger eens helpen.


Liever flitsen en geld binnen harken dan eens een iemand terugbellen over de stand van zaken van een dossier.

3 maal een getuigenverklaring af moeten leggen. 0 keer gebeld om langs te komen en mijn verhaal te doen.

Politiek? Ik noem het gewoon verkeerde prioriteiten stellen.

Als dit verhaal mij was overkomen en ik kreeg deze reactie van de politie dan vraag je om een eigen aanpak voor het onrecht wat je wordt aangedaan.

[ Bericht 8% gewijzigd door denattedweil op 19-02-2018 18:12:19 ]
pi_177309380
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 11:45 schreef roberthoman het volgende:

[..]

Je bent boos geworden op een dame die gewoon haar werk doet en daarbij gebonden is aan de regels en procedures die de werkgever haar oplegt? En terwijl je aangeeft dat je wel snapt dat dit niets uithaalt, noem je ze ook nog even 'complete prutsers'?

Ik vind het erg vervelend wat er met je (auto) is gebeurd, maar ik moet je bekennen dat mijn empathie en bereidheid om mee te denken als sneeuw voor de zon verdwijnen na dat soort uitspraken.
Volgensmij ben jij zelf van de politie.
Denk maar niet dat ik er echt nachten niet van slaap ofzo dat hij doorgereden is
De schade laat ik toch wel repareren of het nou gedekt wordt of niet ik kan het missen maar stel dat het iemand was die al weinig te besteden heeft ga je die dan lopen vertellen jaa we kunnen niks doen bla bla bla terwijl je gewoon langs de persoon in kwestie kan gaan en verhaal halen als politie zijnde.
Heb niks tegen de politie maar soms kunnen ze gewoon het bloed onder je nagels halen met bepaalde acties van hun maar daar ga je pas achter komen als je ze zelf een keer nodig hebt en hun je zo gezegd niet kunnen helpen.
pi_177309443
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 14:58 schreef weethetevennietmeer het volgende:

[..]

Wat dacht je van de burger daadwerkelijk dienen ipv regels verzinnen om ze juist maar niet te hoeven helpen.

Nogmaals, het gaat niet om de persoon zelf. Meer om het "zieke" beleid wat er zit.

- diefstal, nee sorry, geen tijd.
- blikschade, nee sorry, geen tijd.
- inbreker in je huis, nee sorry, geen tijd.
- diezelfde inbreker heb ik neergeschoten, 8 auto's met 4 man/vrouw per stuk en een helikopter komen binnen 4 minuten ter plaatse.
- agent haalt verkeerde inhaalmanoeuvre uit en valt, meteen 4 eenheden komen polshoogte nemen. Agent liegt ter plekke wat er gebeurd is, ondanks 45! getuigen (het was een druk kruispunt met veel voetgangers).

Dus alsjeblieft man, ga weg met je respect.
Dankje het had niet beter kunnen zeggen👍🏾
pi_177309608
Heb me inmiddels wel bij neergelegd dat ik hem niet ga vinden formulier wel opgestuurd
Maar Zulke mensen moeten gewoon aangepakt worden dat zeg ik niet omdat het mij is overkomen maar in het algemeen.
Veroorzaker gaat natuurlijk altijd zeggen geen formulier bij te hebben en als je zelf ook niet hebt ben je de klos je vind ze nooit meer.
Daar sta je dan de schade te betalen wat niet jou schuld is
pi_177309913
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 21:46 schreef Demi93 het volgende:

[..]

Volgensmij ben jij zelf van de politie.
Denk maar niet dat ik er echt nachten niet van slaap ofzo dat hij doorgereden is
De schade laat ik toch wel repareren of het nou gedekt wordt of niet ik kan het missen maar stel dat het iemand was die al weinig te besteden heeft ga je die dan lopen vertellen jaa we kunnen niks doen bla bla bla terwijl je gewoon langs de persoon in kwestie kan gaan en verhaal halen als politie zijnde.
Heb niks tegen de politie maar soms kunnen ze gewoon het bloed onder je nagels halen met bepaalde acties van hun maar daar ga je pas achter komen als je ze zelf een keer nodig hebt en hun je zo gezegd niet kunnen helpen.
:')
pi_177309934
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 21:54 schreef Demi93 het volgende:
Veroorzaker gaat natuurlijk altijd zeggen geen formulier bij te hebben
Nou nou, na de rant over de politie is het nu tijd om alle mensen die schade veroorzaken over één kam te scheren?

De laatste (en enige...) keer dat ik schade veroorzaakte ben ik netjes actief op zoek gegaan naar de eigenaar van de (geparkeerde) auto. In een woonerf zo ongeveer overal aan staan bellen, pas bij de 12e deur deed er iemand open. Ook netjes zelf een schadeformulier tevoorschijn getoverd.

Had volgens mij zo ongezien weg kunnen rijden, maar er zijn nog nette mensen op deze wereld. Ik mag toch hopen dat ik niet de enige ben...
  maandag 19 februari 2018 @ 22:19:33 #69
468652 denattedweil
Piscatoria Cyprino
pi_177310136
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 22:08 schreef XanderH het volgende:

[..]

Nou nou, na de rant over de politie is het nu tijd om alle mensen die schade veroorzaken over één kam te scheren?

De laatste (en enige...) keer dat ik schade veroorzaakte ben ik netjes actief op zoek gegaan naar de eigenaar van de (geparkeerde) auto. In een woonerf zo ongeveer overal aan staan bellen, pas bij de 12e deur deed er iemand open. Ook netjes zelf een schadeformulier tevoorschijn getoverd.

Had volgens mij zo ongezien weg kunnen rijden, maar er zijn nog nette mensen op deze wereld. Ik mag toch hopen dat ik niet de enige ben...
Het is gewoon ronduit asociaal om schade te veroorzaken en vervolgens niet meer te reageren.

Als vervolgens de politie en de verzekering niets doet, dan zijn er een heel hoop mensen die voor eigen rechter gaan spelen. "Dan maar 2 daagjes zitten" en ik kan ze geen ongelijk geven. Dan maar niet 'netjes'.
pi_177310771
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 22:19 schreef denattedweil het volgende:

[..]

Het is gewoon ronduit asociaal om schade te veroorzaken en vervolgens niet meer te reageren.

Als vervolgens de politie en de verzekering niets doet, dan zijn er een heel hoop mensen die voor eigen rechter gaan spelen. "Dan maar 2 daagjes zitten" en ik kan ze geen ongelijk geven. Dan maar niet 'netjes'.
Precies
  maandag 19 februari 2018 @ 22:55:08 #71
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_177311039
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 21:54 schreef Demi93 het volgende:
Heb me inmiddels wel bij neergelegd dat ik hem niet ga vinden formulier wel opgestuurd
Maar Zulke mensen moeten gewoon aangepakt worden dat zeg ik niet omdat het mij is overkomen maar in het algemeen.
Veroorzaker gaat natuurlijk altijd zeggen geen formulier bij te hebben en als je zelf ook niet hebt ben je de klos je vind ze nooit meer.
Daar sta je dan de schade te betalen wat niet jou schuld is
Heb je al gegoogled op zn telefoonnummer? En dat ingevuld op facebook? Je zei dat er een whatsapp profiel tevoorschijn komt.. komt er dan ook niet een profiel tevoorschijn als je zn telefoonnummer invult op facebook. Is toch gekoppeld?

Gekeken of de auto een prive-auto is? Misschien een leasebak met leasebedrijf op de kentekenplaat?

Als je een en ander vind, zou ik een bericht op facebook in diverse fora eraan wijden met zn kenteken erin met het verzoek getuigen zich te melden met het hele verhaal erbij. Wellicht herkent iemand die auto. misschien zn werkgever of leasebedrijf?
  maandag 19 februari 2018 @ 22:59:42 #72
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_177311151
Oh en laat het vastleggen bij de politie in het systeem middels een mutatie. Doe in ieder geval melding bij het kenteken. Hij heeft dan weliswaar zn telefoonnummer achtergelaten, maar daarmee nog niet zn gegevens. Wellicht kan de poltie daar ook iets mee.

Langsgaan bij een ander bureau kan wellicht ook weleens helpen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')