je moet respect uitstralenquote:Op dinsdag 13 februari 2018 22:45 schreef Caro6 het volgende:
Hallo,
Vandaag had ik een overleg met mijn collega's en manager
Ik had een "goed" idee en dit werd lachend,door mijn manager meteen van tafel geveegd. Alle collega's waren mee aan het lachen.
Resultaat ik voel oppervlakkig en dom!
Hoe kan ik leren effectief te communiceren?En meer de diepte in te gaan tijdens gesprekken?
Hebben jullie tips?
Dan moet je gewoon niet reageren.quote:Op dinsdag 13 februari 2018 23:12 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
ok, maar ik weet het ook niet. Jij wel?
Wat een cliche zeg Zelfvertrouwen moet vanuit je core komen, niet vanuit je kleding. Daarnaast heeft de ene persoon meer flair/zelfvertrouwen als de ander, moet je die personen dan maar niet serieus nemen? Als TS bijv. de ene dag op slippers en met een warrig kapsel op werkt komt en de volgende dag met Floris van Bommel schoenen en een gelkapseltje dan neemt ook niemand hem serieus, dat heeft gewoon met persoonlijke stijl te maken.quote:Op dinsdag 13 februari 2018 23:15 schreef Onnoman het volgende:
[..]
je moet respect uitstralen
dat kan zelfs al met kleding..
koop dit weekend een blouse en een jasje en ga naar een beetje goede kapper
koop mooi schoenen.. men zegt niet voor niets, de schoen(kleren) maakt de man..
maar dat is vooral het uiterlijk gedeelte..
zelfvertrouwen is belangrijk.. zelfvertrouwen ontwikkel je door te presteren.. door te presteren ga je opvallen.. en je weet kennis is macht.. hoe meer kennis je hebt hoe meer waarde je bent voor het bedrijf waar je werkt..
stijg boven je collega's uit en overtroef ze met goede argumenten..
voorkom dat ze je blijven zien als dat gastje die als junior begon..
maar vaak is het ook een kwestie van oefenen en goed uit je woorden komen.
ga thuis naakt voor de spiegel staan en praat tegen jezelf zonder ook maar 1 keer het woordje "uhhhh" te gebruiken
maar bereid een pleidooi ook voor.. en verdedig vooraf met de anti argumenten die je van je collegas kan verwachten.. ook wel voordenken ipv nadenken
Dit dus.quote:Op woensdag 14 februari 2018 08:53 schreef xzaz het volgende:
Ook al was je idee niet brillant is het nou niet echt professioneel om er over te gaan lachen.
Je kan je afvragen als jij een les (degene die met ideeën op tafel komt) nodig hebt of je collega's die lachen in een open gesprek. Dit klinkt als uitlachen en dat is nooit professioneel.
cliche of niet.. mensen gaan anders tegen je praten op straat als je in een pak loopt dan wanneer je loopt in roze geverfde haren, gaten in je broek en de geur van zweet..quote:Op woensdag 14 februari 2018 09:39 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Wat een cliche zeg Zelfvertrouwen moet vanuit je core komen, niet vanuit je kleding. Daarnaast heeft de ene persoon meer flair/zelfvertrouwen al dan de ander, moet je die personen dan maar niet serieus nemen? Als TS bijv. de ene dag op slippers en met een warrig kapsel op werkt komt en de volgende dag met Floris van Bommel schoenen en een gelkapseltje dan neemt ook niemand hem serieus, dat heeft gewoon met persoonlijke stijl te maken.
Ik weet niet in welke branche je werkt TS maar bij ons is het niet gebruikelijk dat je voor lul wordt gezet wanneer je iets inbrengt. Dat heeft gewoon met respect te maken en als ze dat niet kunnen opbrengen dan is het meer een probleem vanuit hun dan vanuit jou.
dit vind ik ook een goede tip.. maar dan is natuurlijk de vraag of je familie/vrienden kennis hebben van de materie.. vooral als je ergens gespecialiseerd in bent merk je dat je vaak er met niemand over kan praten, behalve met mensen die dezelfde kennis beheersen..quote:Op woensdag 14 februari 2018 08:13 schreef noodgang het volgende:
Wanneer je van plan bent een idee voor te leggen aan je leidinggevende en je voelt je hier wat onzeker over, probeer dat je idee eerst eens voor te leggen aan vrienden/familie. Vraag hen om feedback, zowel inhoudelijk als op de manier hoe je het idee brengt.
Dan heb je wat meer vertrouwen wanneer je het idee aandraagt en ben je beter voorbereid op reacties die eventueel zouden kunnen komen.
Paar basisregels:quote:Op dinsdag 13 februari 2018 22:45 schreef Caro6 het volgende:
Hallo,
Vandaag had ik een overleg met mijn collega's en manager
Ik had een "goed" idee en dit werd lachend,door mijn manager meteen van tafel geveegd. Alle collega's waren mee aan het lachen.
Resultaat ik voel oppervlakkig en dom!
Hoe kan ik leren effectief te communiceren?En meer de diepte in te gaan tijdens gesprekken?
Hebben jullie tips?
Goed advies... TS het probleem ligt bij je collega's, gewoon je schouders ophalen!quote:Op woensdag 14 februari 2018 08:53 schreef xzaz het volgende:
Ook al was je idee niet brillant is het nou niet echt professioneel om er over te gaan lachen.
Je kan je afvragen als jij een les (degene die met ideeën op tafel komt) nodig hebt of je collega's die lachen in een open gesprek. Dit klinkt als uitlachen en dat is nooit professioneel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het belangrijkste van effectieve communicatie is het aanvoelen van jouw tijd en plek om iets te zeggen. Als je slecht ligt in een groep kunnen briljante ideeën zonder enige overweging worden afgeschoten. Je hebt minstens enige vorm van geloofwaardigheid en draagvlak nodig voordat je een constructieve bijdrage kunt leveren aan een meeting. Andersom werkt trouwens ook; slechte ideeën worden graag aangenomen als je fantastisch ligt in een groep.
Als je een groep bij wijze van spreken met -1 ingaat kun je het vergeten. Dan wordt het gewoon niks. Met uitzonderingen van aanwezigheid van goede leiders... maar die zijn zeldzaam.
Als je niet serieus wordt genomen dien je eerst te onderzoeken waarom dat is. Vervolgens kun je daarmee aan de gang. Uiteindelijk kun je dan waardering krijgen voor (goede) ideeën in groepsverband.De manager lacht omdat hij (onbewust) vindt dat TS niet serieus genomen hoeft te worden, die zal een jammerende TS zien als bevestiging van haar rol binnen de groep. Grote kans dat door zo'n gesprek de positie van TS verslechterd.quote:Op woensdag 14 februari 2018 13:37 schreef Innisdemon het volgende:
Ga ook even een één-op-één gesprek met je manager aan om aan te geven dat je het niet tof vind dat hij jouw ideeën weglacht, zeker niet omdat iedereen dan meedoet (lachen omdat de baas lacht? hoe triest wil je het hebben)Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
Dat hangt er vanaf hoe TS dat gesprek ingaat. Ik zeg 'met gestrekt been'.quote:Op woensdag 14 februari 2018 14:06 schreef Rockefellow het volgende:
De manager lacht omdat hij (onbewust) vindt dat TS niet serieus genomen hoeft te worden, die zal een jammerende TS zien als bevestiging van haar rol binnen de groep. Grote kans dat door zo'n gesprek de positie van TS verslechterd.
Hoezo de diepte in? Je geeft je inbreng en daar hoort men in een officiëel overleg niet echt je om uit te lachen.quote:Op dinsdag 13 februari 2018 22:45 schreef Caro6 het volgende:
Hallo,
Vandaag had ik een overleg met mijn collega's en manager
Ik had een "goed" idee en dit werd lachend,door mijn manager meteen van tafel geveegd. Alle collega's waren mee aan het lachen.
Resultaat ik voel oppervlakkig en dom!
Hoe kan ik leren effectief te communiceren?En meer de diepte in te gaan tijdens gesprekken?
Aan iemand die niet weet hoe te communiceren adviseer je 'met gestrekt been' haar leidinggevende te confronteren.quote:Op woensdag 14 februari 2018 15:47 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
Dat hangt er vanaf hoe TS dat gesprek ingaat. Ik zeg 'met gestrekt been'.
Is het een advies of een verwachting wat de gequote heeft neergezet?quote:Op woensdag 14 februari 2018 16:03 schreef Rockefellow het volgende:
[..]
Aan iemand die niet weet hoe te communiceren adviseer je 'met gestrekt been' haar leidinggevende te confronteren.
Interessante keuze.
hmm ja, wellicht zo'n goed ideequote:Op woensdag 14 februari 2018 16:03 schreef Rockefellow het volgende:
[..]
Aan iemand die niet weet hoe te communiceren adviseer je 'met gestrekt been' haar leidinggevende te confronteren.
Interessante keuze.
Wat is de link tussen een slecht idee opperen en effectief communiceren?quote:Op dinsdag 13 februari 2018 22:45 schreef Caro6 het volgende:
Hallo,
Vandaag had ik een overleg met mijn collega's en manager
Ik had een "goed" idee en dit werd lachend,door mijn manager meteen van tafel geveegd. Alle collega's waren mee aan het lachen.
Resultaat ik voel oppervlakkig en dom!
Hoe kan ik leren effectief te communiceren?En meer de diepte in te gaan tijdens gesprekken?
Hebben jullie tips?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |