Op die boemeltreintjes richting de Achterhoek (Veolia en Breng) zijn doorgaans geen conducteurs te vinden. Machinist kijkt in z'n spiegel danwel ff uit het raam. Drukt op de fluit en doet de deuren dicht.quote:Op zaterdag 10 februari 2018 23:34 schreef spectrumanalyser het volgende:
ookal heb je 't idee dat er geen conducteur was, deze zal er wel geweest zijn. hoe krijgt de machinist anders een signaal om te mogen vertrekken.
het blijven hangen van een rugzak ken ik van een studente die de trein in sprong terwijl de deur dicht ging. de tas bleef buiten hangen, de studente zat binnenin vast aan tas. de trein vertrok en pas bij de eerst volgende halte kwam de studente los.
er zijn meer voorbeelden. ergens zal je een foto vinden van een schoen tussen de deur. en zelfs een hele vouwfiets.
Net wat je zegt boemeltjes....een trein van 400 meter + is wel wat anders...quote:Op dinsdag 13 februari 2018 16:51 schreef fathank het volgende:
[..]
Op die boemeltreintjes richting de Achterhoek (Veolia en Breng) zijn doorgaans geen conducteurs te vinden. Machinist kijkt in z'n spiegel danwel ff uit het raam. Drukt op de fluit en doet de deuren dicht.
Waarom mogen ze daar wel zonder condoekoe feunen en bij de NS niet?
Je bedoelt zonder conducteur rijden?quote:Op dinsdag 13 februari 2018 16:51 schreef fathank het volgende:
[..]
Op die boemeltreintjes richting de Achterhoek (Veolia en Breng) zijn doorgaans geen conducteurs te vinden. Machinist kijkt in z'n spiegel danwel ff uit het raam. Drukt op de fluit en doet de deuren dicht.
Waarom mogen ze daar wel zonder condoekoe feunen en bij de NS niet?
Of een bochtjequote:Op dinsdag 13 februari 2018 17:14 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Je bedoelt zonder conducteur rijden?
Tja, een GTW is daar ook op ingericht, je noemt bijvoorbeeld al soortgelijks spiegels. Spiegels heb je weinig aan met 10 bakken ICMm
Het blijft een koker op wielen, en zicht op het 2e of 3e treinstel tijdens de reis is er ook niet. Als er iemand een hartaanval krijgt is daar ook geen ehbo'er in de buurt. Behalve de machinist in het voorste treinstel.quote:Op dinsdag 13 februari 2018 17:01 schreef Geerd het volgende:
[..]
Net wat je zegt boemeltjes....een trein van 400 meter + is wel wat anders...
Nee ligt niet zo simpelquote:Op dinsdag 13 februari 2018 22:18 schreef fathank het volgende:
[..]
Het blijft een koker op wielen, en zicht op het 2e of 3e treinstel tijdens de reis is er ook niet. Als er iemand een hartaanval krijgt is daar ook geen ehbo'er in de buurt. Behalve de machinist in het voorste treinstel.
En waar ligt de grens? Bij een lengte van een x aantal meter of een capaciteit van y-passagiers? Of ligt het niet zo simpel?
Het echte verhaal is natuurlijk dat het boemeltje rijdt onder een regionale concessie en dat de vervoersautoriteiten massaal concessies hebben uitgeschreven waarbij de conducteur vervangen word door een noodknop. Pure financiele kwestie.quote:Op dinsdag 13 februari 2018 17:14 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Je bedoelt zonder conducteur rijden?
Tja, een GTW is daar ook op ingericht, je noemt bijvoorbeeld al soortgelijks spiegels. Spiegels heb je weinig aan met 10 bakken ICMm
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |