abonnement Unibet Coolblue
pi_177067353
Hoi allemaal,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Ik ben in bezit van een Skoda Fabia (2005) met een later ingebouwde Magic Touch 200 radiografische afstandbediening. Tot voor kort werkte deze prima maar sinds enkele dagen niet meer.

Ik heb de batterij van de handzender inmiddels vervangen door een goede batterij. Het LED lampje licht keurig op maar enige connectie met de auto is er niet. Van Dometic (fabrikant) heb ik wel een handleiding gekregen maar als leek kan ik er niet mee uit de voeten.

Is er iemand die mij verder zou kunnen helpen in de juiste richting?

Alle hulp wordt op prijs gesteld!
pi_177067594
Uit de handleiding:
quote:
8 Handzender programmeren of deprogrammeren
MagicTouch kan met max. 10 handzenders bediend worden. Als een handzender
opnieuw geprogrammeerd moet worden, moeten alle andere handzenders
ook opnieuw worden geprogrammeerd.
Ga als volgt te werk om een nieuwe handzender te programmeren:
In de programmeermodus schakelen
➤ Open het voertuig met een handzender.
➤ Ga in het voertuig zitten en laat de deur van de bestuurder open.
➤ Schakel het contact in.
➤ Druk op de „SET”-toets van een al geprogrammeerde handzender en houd deze ingedrukt.
➤ Schakel het contact uit.
➤ Laat de toets los.

✓ De noodknipperlichten knipperen 10 keer en branden daarna permanent.
✓ De installatie bevindt zich in de programmeermodus.

I INSTRUCTIE
Als u binnen 10 s geen toets indrukt, verlaat u de programmeermodus
weer.

Handzender programmeren
Programmeer in deze programmeerfase alle handzenders die u wilt gebruiken. Dat
geldt ook voor de handzenders die u al gebruikt heeft!
➤ Druk op de toets „SET” van de handzender.
✓ De noodknipperlichten gaan uit terwijl de waarde opgeslagen wordt.
✓ Als noodknipperlichten na 2 s weer permanent branden, is de handzender geprogrammeerd en kunt u verder gaan met de volgende.

INSTRUCTIE
Verlaat de programmeermodus pas, als u alle handzenders geprogrammeerd heeft, die u gebruiken wilt. Handzenders die in deze programmeerfase niet geprogrammeerd worden, worden automatisch door het systeem afgemeld. Ze kunnen pas weer gebruikt worden, nadat ze opnieuw geprogrammeerd worden.

Programmeermodus verlaten:
➤Schakel het contact in.

Handzender testen
➤Test de handzender.
Als een handzender niet werkt, moeten alle handzenders opnieuw worden geprogrammeerd.
Dat moet je doen. Als je dat niet snapt, moet je naar een monteur gaan want er is niets wat mensen je hier kunnen vertellen wat niet ook in de handleiding staat.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_177067637
quote:
Each time the hand-heldtransmitter is used,its ends a new code(rollingcode). For this reason, the control unit might not recognise the hand-held transmitter immediately if you use the hand-held transmitter too frequently without the con- trol unit receiving the transmission signal. In this case, press the hand-held transmitter another one to three times; after the third attempt at the latest, the control unit will detect the hand-held transmitter again.

.
pi_177067803
Hoi Jordy-b, bedankt voor de snelle reactie. Een detail dat ik vergeten ben te melden; Ik heb maar 1 handzender en dus geen al geprogrammeerde handzender. Daardoor lukt het niet met de stappen uit de handleiding.

Enig idee wat nu te doen?
pi_177068296
Probeer dat van Fer eerst even.

Anders moet je de programmeerstand proberen te openen met de afstandsbediening die je hebt (maar dan dus de auto openen met de sleutel ipv de afstandsbediening)
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_177123076
Hi, bedankt voor alle suggesties. Ik merk dat ik hier onvoldoende skills in huis heb ;-). Ik ga maar eens langs een garage of iets dergelijks. Thanks!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')