abonnement Unibet Coolblue
pi_176996677
Ik kwam een interresant bericht tegen, een doorbraak of het begin van een nieuwe trend?


De Reduxion Ecoliner is de oplossing om gas te vervangen.

De Reduxion Ecoliner is ontwikkeld om een antwoord te geven op de vraag om definitief het gasverbruik op 0 te krijgen. Deze gepatenteerde uitvinding is in staat om door modellerende techniek een besparing tot wel 40% ten opzichte van gas te realiseren. De Reduxion Ecoliner werkt op stroom en kan de opgebrachte warmte met een efficiëntie van 99,5% overbrengen naar bijvoorbeeld vloerverwarming, radiatoren of laag temperatuur blazers in industrie hallen.
8 december 2017 is er een project opgeleverd in Hardenberg bij Zeus Metaal BV. Dit bedrijf is door Reduxion BV energie neutraal opgeleverd. Dit geeft voor dit bedrijf, inclusief zonnepanelen voorzien van SDE subsidie, voor nu en voor de toekomst een enorme besparing op hun energieverbruik.
De Reduxion Ecoliner is makkelijk te plaatsen en de bestaande radiatoren en vloerverwarming hoeven niet aangepast te worden op dit systeem. De warmtesturing is met de Reduxion Ecoliner beter te regelen dan met een CV-ketel.

http://www.reduxion.nl/reduxion-ecoliner/
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_176996871
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 18:47 schreef halfway het volgende:
Ik kwam een interresant bericht tegen, een doorbraak of het begin van een nieuwe trend?

Voorlopig een nietszeggende advertentie. Ik weet nu nog niet wat het is.
pi_176996975
"over de toegepaste techniek blijft de uitvinder vooralsnog geheimzinnig".
Laat die handjes wapperen!
pi_176997092
https://www.destentor.nl/(...)e-ecoliner~a8bf0586/
De uitvinder met een filmpje erbij.
Zet zelf wel grote vraagtekens bij dit soort uitspraken ". De Reduxion Ecoliner werkt op stroom en kan de opgebrachte warmte met een efficiëntie van 99,5% overbrengen naar bijvoorbeeld vloerverwarming, radiatoren of laag temperatuur blazers in industrie hallen.".

[ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 06-02-2018 19:12:02 ]
pi_176997116
Zag het laatst ook ergens voorbij komen en heb hier een poosje naar gezocht. Vrijwel alle resultaten waren of nieuwsberichten of dat het beste bedrijf ergens een spreekbeurt mocht houden. Technisch geen info behalve het schimmige ''lichtimpulsen en een samensmelting van technieken''.

Las ook ergens dat de beste man tot een jaar of wat geleden hypotheekadviseur was. Ik zou gevoelsmatig niet zeggen dat dit Nederland van het gas af gaat krijgen.
  dinsdag 6 februari 2018 @ 19:15:01 #6
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_176997223
ik heb ook al wat meer van dit soort fantasten gezien.
altijd schimmig over de techniek en na een berichtje hoor je niets meer.
als de techniek voor 50% werkt mag hij hem bij me leveren, neem ik het risico.
Tot nooit .......
pi_176997266
quote:
Hoe werkt de Ecoliner?

Het geheim van de smid blijft vooralsnog geheim. Wat Will Schottman als uitvinder van de Ecoliner wel kwijt wil, is dat zijn vinding past in het rijtje van uitvindingen op basis van eigenlijk heel simpele uitgangspunten.

Hij spreekt over ‘strato-elementen op basis van lichtimpulsen’, die een warmtebron van 900 graden genereren. Hiermee kan water snel verwarmd worden. Het nieuwe apparaat kan volgens de makers 40 tot 45 procent energie besparen in combinatie met zonnepanelen.

Voor warm water wordt dit jaar een koppeling met een boiler ontwikkeld. Hierbij kan vanwege de snelle opwarmtijd volstaan worden met een exemplaar van slechts enkele liters.

Krijg een beetje het gevoel van het kastje van Roel Pieper, wat 20 speelfilms in een kaartje van 128kb kon comprimeren.
.
pi_176997394
40 procent besparing ten opzichte van een oude cv ketel (60% rendement). Dat red ik ook met mn HR ketel. Een warmtepomp doet dat nog beter.

Strato-elementen? Heeft dat met website bouwen te maken?
pi_176997418
Als het echt werkt, zal de staat het werk in beslag nemen onder de noemer " Nationale veiligheid". Dit omdat de staat anders teveel geld mis zou kunnen lopen en dat is een serieuze bedreiging. In Amerika was er een gozer die een relatief makkelijke methode had bedacht om water om te zetten in kracht waarbij het water 5 x zoveel kracht gaf, zie het als 1 druppel water worden 5 druppels "benzine". Toen bleek dat dit "viral" ging (in die tijd was er volgens mij nog geen internet), de overheid al zijn werk direct in beslag nam en geheim houdt tot vandaag de dag. Werkelijk alles draait om geld.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
  PR/Manusje van alles dinsdag 6 februari 2018 @ 19:24:40 #10
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_176997460
quote:
19s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 19:09 schreef kiffer het volgende:
https://www.destentor.nl/(...)e-ecoliner~a8bf0586/
De uitvinder met een filmpje erbij.
Zet zelf wel grote vraagtekens bij dit soort uitspraken ". De Reduxion Ecoliner werkt op stroom en kan de opgebrachte warmte met een efficiëntie van 99,5% overbrengen naar bijvoorbeeld vloerverwarming, radiatoren of laag temperatuur blazers in industrie hallen.".
Tuurlijk, ik kan ook zorgen dat 100% van de warmte van een elektronisch verwarmingselement opgenomen wordt door water. Steek het element in water. :')
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_176997469
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 19:23 schreef DoubleUU het volgende:
Als het echt werkt, zal de staat het werk in beslag nemen onder de noemer " Nationale veiligheid". Dit omdat de staat anders teveel geld mis zou kunnen lopen en dat is een serieuze bedreiging. In Amerika was er een gozer die een relatief makkelijke methode had bedacht om water om te zetten in kracht waarbij het water 5 x zoveel kracht gaf, zie het als 1 druppel water worden 5 druppels "benzine". Toen bleek dat dit "viral" ging (in die tijd was er volgens mij nog geen internet), de overheid al zijn werk direct in beslag nam en geheim houdt tot vandaag de dag. Werkelijk alles draait om geld.
Ga ff terug naar BNW wil je.
pi_176997555
quote:
99s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 19:25 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Ga ff terug naar BNW wil je.
Dat maak ik zelf wel uit.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_176997595
quote:
99s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 19:22 schreef qajariaq het volgende:
40 procent besparing ten opzichte van een oude cv ketel (60% rendement). Dat red ik ook met mn HR ketel. Een warmtepomp doet dat nog beter.

Strato-elementen? Heeft dat met website bouwen te maken?
Typisch Nederlands! Denk eens in mogelijkheden in plaats van beperkingen en de massa te volgen.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_176997771
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 19:30 schreef halfway het volgende:

[..]

Typisch Nederlands! Denk eens in mogelijkheden in plaats van beperkingen en de massa te volgen.
Met een dergelijke aankondigingen zonder technische informatie en met vage termen werkt hij dit zelf wel een beetje in de hand.
pi_176997774
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 19:30 schreef halfway het volgende:

[..]

Typisch Nederlands! Denk eens in mogelijkheden in plaats van beperkingen en de massa te volgen.
De technische mogelijkheden of marketing?

Als er patent is verleent op iets wat werkelijk iets te betekenen heeft dan zou er veel meer openheid over die techniek zijn. Nu is het alleen geheimzinnig en tussen de regels door lezen we dat ie niets toevoegd aan wat er is. 99,5 % rendement met elektra haalt een dompelaar van 10 euro ook. De 40% besparing is ten opzichte van byzonder verouderde apperatuur en een 3 fse aansluiting klinkt niet alsof het doorbrekend zuinig is.

Marketing dus zonder bewezen inhoud.
  Moderator dinsdag 6 februari 2018 @ 19:38:01 #16
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_176997810
*edit*

[ Bericht 54% gewijzigd door Vonkenboer op 07-02-2018 14:38:00 (Laat WW2 hier gewoon lekker buiten) ]
Breitling - Instruments for Professionals
pi_176998051
Wat ik er uit haal, is dit gewoon een groot elektrisch verwarmingselement wat gekoppeld wordt aan het water uit het CV-circuit.

In dat geval: Het is met 99,5% rendement ( Een COP van 0,995) bijzonder inefficiënt. Een warmtepomp heeft een COP van meer de 4 en is daarmee ruim 4 keer efficiënter. Zonder gas verwarmen met een warmtepomp kan prima. Maar niet met dat ding uit de OP. Dan val je na een jaar flauw van je energierekening, die ongeveer 2,5 keer zo hoog is als wanneer je hetzelfde gebouw met een HR-ketel zou verwarmen.
pi_176998200
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 19:45 schreef Ivo1985 het volgende:
Wat ik er uit haal, is dit gewoon een groot elektrisch verwarmingselement wat gekoppeld wordt aan het water uit het CV-circuit.

In dat geval: Het is met 99,5% rendement ( Een COP van 0,995) bijzonder inefficiënt. Een warmtepomp heeft een COP van meer de 4 en is daarmee ruim 4 keer efficiënter. Zonder gas verwarmen met een warmtepomp kan prima. Maar niet met dat ding uit de OP. Dan val je na een jaar flauw van je energierekening, die ongeveer 2,5 keer zo hoog is als wanneer je hetzelfde gebouw met een HR-ketel zou verwarmen.
Het is een factor 2,4 en zonder zonnepanelen veel te duur, echter de aanschafwaarde is ¤2300 daar kom je met een warmtepomp nooit mee weg.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_176998329
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 19:49 schreef halfway het volgende:

[..]

Het is een factor 2,4 en zonder zonnepanelen veel te duur, echter de aanschafwaarde is ¤2300 daar kom je met een warmtepomp nooit mee weg.
Maar ten opzichte van een warmtepomp is het een factor 4 duurder in gebruik.

Voor mijn bescheiden huisje heeft de warmtepomp 2500kWh nodig om te zorgen dat ik er warmpjes bij zit. Dit ding zou dan 10.000kWh nodig hebben, 7500kWh meer dan nu. Koop die extra kWh's eens scherp in als particulier voor 17 cent per kWh en dit geweldige apparaat zorgt er voor dat mijn energierekening jaarlijks met maar liefst 1275 euro omhoog gaat!

Een warmtepomp kost na aftrek van subsidie en inclusief plaatsing nog geen 5000 euro. Na 2,5 jaar is een warmtepomp dus al voordeliger dan dit energieverslindende stukje antieke technieken.
pi_176998361
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 19:49 schreef halfway het volgende:

[..]

Het is een factor 2,4 en zonder zonnepanelen veel te duur, echter de aanschafwaarde is ¤2300 daar kom je met een warmtepomp nooit mee weg.
Daarmee wordt het steeds waarschijnlijker dat het inderdaad een dompelaar is met een cv-pompje. Zonnepanelen klinkt leuk maar in de stook periode doenze niet zoveel. Als salderen over is dan werkt het op die manier dus helemaal niet meer zo zuinig.
pi_177000473
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 19:30 schreef halfway het volgende:

[..]

Typisch Nederlands! Denk eens in mogelijkheden in plaats van beperkingen en de massa te volgen.
Het typisch Nederlands is het kritisch denken. Er is geen enkele info overbekend behalve wat de uitvinder als marketing taal gebruikt. Zijn besparing cijfers nakijken prima graag zelfs. Maar als je als bedrijf niet eens kan uitleggen hoe je technologie werkt is het veder kijken naar deze oplossing je tijd niet waard.

• Strato of stato elementen? Niet te vinden wat dit zou zijn. Of hij heeft zelf de term verzonnen? Mag ook hoor maar zegt dus niks. Zonder toelichting
• Verwarmen met lichtimpulsen. Is het dan een gloeilamp in een bak water? Of een IR paneel in water? of is het een 3kw co2 laser? Niemand die het weet.

Veder kan ik het octrooi wat er is nog niet vinden:
Shottman op uitvinder:
https://nl.espacenet.com/(...)CPC=&IC=&Submit=ZOEK
De NL2011831 is kort door de bocht een warmtewisselaar tussen koelkasten en een verwarming voor winkels.

Nieuw dingen graag, Maar heb liever nuttige info....
pi_177001619
Ik denk dat ik de clue heb.

Een grote fabriek betaalt over de eerste 5000 m3 dezelfde prijs als een consument, misschien iets lager. Als je echter 100000kwh afneemt (en kan al gauw met een paar grote machines) betaal je nog maar 2-3 ct per KWh.

Dan ben je zelfs met een straalkachel goedkoper uit, dan gas.
.
  dinsdag 6 februari 2018 @ 21:48:02 #23
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_177001812
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 21:42 schreef Fer het volgende:
Ik denk dat ik de clue heb.

Een grote fabriek betaalt over de eerste 5000 m3 dezelfde prijs als een consument, misschien iets lager. Als je echter 100000kwh afneemt (en kan al gauw met een paar grote machines) betaal je nog maar 2-3 ct per KWh.

Dan ben je zelfs met een straalkachel goedkoper uit, dan gas.
een grote fabriek betaald ook geen drol voor gas. hoe denk je dat anders die kasboeren overeind blijven met een gasverbruik waar Amsterdam jaloers op is :P

[ Bericht 0% gewijzigd door bleiblei op 06-02-2018 21:58:20 ]
  dinsdag 6 februari 2018 @ 21:54:06 #24
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_177002051
Oh dat zijn van die leuke fabeltjes.. net als de Aerofinn..

Revolutie!!!einz!!

En dan zie je een lelijk blauwe lege behuizing.. Uhu..
Al zou het werken dan boycot ik het alsnog vanwege de manier van werken van dat soort bedrijven..
pi_177002308
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 21:48 schreef bleiblei het volgende:

[..]

een grote fabriek betaald ook geen dril voor gas. hoe denk je dat anders die kasboeren overeind blijven met een gasverbruik waar Amsterdam jaloers op is :P
Licht er maar aan wat voor fabriek. Als we het over een grote machinefabriek hebben, waar de hal onverwarmd is of verwarmd door de machines en gasverbruik alleen voor het kantoor is, zit je maar aan een paar duizend kuub, geen korting.
.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')